üzenetek

hozzászólások


atike
(nagyúr)

A mi cégünk is erősen érdeklődik utána... Lehet ide is fog jönni egy pár darab... :)


-Faceless-
(őstag)

Az új Sandero Stepway is egész pofás lett kívül is, de főleg belül. Nekem full elektromos nem felel meg, de el tudom képzelni, hogy ez must-have legyen egy csomó városi cégnél.

Talán arra kíváncsi lennék, hogy ebből is lesz-e van verzió, mint a 208-ból.

[ Szerkesztve ]


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog

Nálunk a cégnél most is Daciák vannak , egyértelmű hogy későbbiekben nálunk is lesznek. ( Kíváncsian várom ) .


thboxx
(aktív tag)

Ez tök jó! Családi ütni vágni ovijáratba első osztályú! Nincs kijelző, meg carplay? Városba? Minek? Az összes kisebb villanyautó lehetne hasonlóan puritán...


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Azt most már Marokkoban fogják gyártani. [link]


Ezekiell
(veterán)

A cím egy kcisit félrevezető, mert pont hogy nem kapható :)


#16820480
(titán)

Kár a SUV designért, sajna nagyon megy ez manapság.


pusszycat
(nagyúr)
Blog

A szürke naranccsal az elég menő, láttam fehéret zöld tetővel hát az jó csunya lett.


alcsa
(senior tag)

Csak a Sandero megy Marokkóba, a Stepway marad Romániában gyártva.


jacis
(nagyúr)

Miért nem nyit a lapcsalád az elektromos autóknak egy külön oldalt? Mért itt jelennek meg ezek a hírek?


atike
(nagyúr)

Mennyi cikk jelenne meg és milyen időközönként azon az oldalon...? :)


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Rovatot nyitottunk inkább. Ennyi kontentnek egyelőre ez bőven elég.


laci_csk
(senior tag)

mindegyik Stepway az nem egy model A Logan is stepvay a Sandero is stepway

[ Szerkesztve ]


alcsa
(senior tag)

Akkor újrafogalmazom, bocsi: a Sandero megy gyártásba Marokkóba, a Sandero Stepway marad Romániában.
Amúgy meg nem, nem minden Dacia Stepway, de minden Stepway Dacia :D


Squirrel
(őstag)

28-as akku pakkal lejtőn hátszéllel lesz meg a 300 km....


koxx
(MODERÁTOR)
Blog

125km/h a vége :o szóval még egy esetleges autópálya használat esetén se tudok megengedett max sebességgel menni, nem tudom miért fájt volna mondjuk ha 140-150-re lövik be. Az ára rendben van amúgy meg a hatótáv is elfogadható.


adamssss
(veterán)
Blog

En is gyulolom oket. Semmi ertelmuk ellenben brutalisan terhelik a kornyezetet.

A cikkhez: dacia elektromos auto. Hat nem tudom...


WhiteWalker
(nagyúr)
Blog

Legalább nem fotóznak le sebesség korlát átlépés miatt ;]
Nézd a jó oldalát :D

[ Szerkesztve ]


jacis
(nagyúr)

mert akkor nem jutottál volna el a következő lehajtóig ;]


HThomas
(senior tag)
Blog

Azért van amiben praktikus: kényelmesebb ki-be szállni, rosszul megépített kapubeállókban / kihajtókon kevésbé ér le az alja... mindkét estre láttam példát a környezetemben, hogy valaki ezért választott ilyen modellt, nem csak mert divatos...


JasL
(senior tag)
Blog

Nagyon durván felb*sz, amikor lemaradok egy ilyen akcióról... mi az hogy még be sem jelentik már elfogyott.. 4m én is leakasztanék rá simán... tököm ebbe a buzi harmiaságba... :(((

[ Szerkesztve ]


atike
(nagyúr)

Városi közlekedésre szánt autó. Oda bőven elég ennyi is.


adamssss
(veterán)
Blog

Aláírom ha 75 pluszos vagy vagy ha 200 kilós és nem bírod berakni a hátsódat egy normális autóba.
Egyébként pedig divathóbort és eszméletlenül környezet szennyező. Simán lehet, hogy a későbbiekben az elektromos autók terjedésének pont ez fog gátat szabni mert a nagy légellenállás az E autózás egyik legnagyobb rákfenéje. A SUV-ok meg nem éppen a jó légellenállási együtthatóról ismertek. Amúgy ezeket a monstrumokat én a "ki ha én nem" autóknak hívom és ahogy vezetnek és viselkednek az utakon erre a többség rá is szolgál.


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Szerintem le van korlátozva, amit meg lehet hackelni. ;]

JasL: örömmel konstatálom, h 4 millcsi itt mindenkinek rendelkezésére áll bármikor. Csak én vagyok ilyen kis csóró. :)

[ Szerkesztve ]


hogabesz
(aktív tag)

100km-en az az 5-6 perc ennyire számítana? (200km-es hatótáv mellett)


koxx
(MODERÁTOR)
Blog

Előzésnél számít. Így igazából nincs benne tartalék. Azért mert városba készült attól még lehetne pl 150 a max.


Bdanyy
(addikt)

Fiatalon is kényelmes nagyon. Magasabb üléspozícióval kisebb autóban is jól el lehet férni. Mondjuk erre egyterű is jó lehet. Kifejezetten nem szeretem a saját autómban, hogy mélyre kell beülni, szűk helyen parkolva kényelmetlen kikászálódni stb.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

még mindig regisztrálhatsz, ha valaki visszamondja, akkor a következő kapja az offert


Apollyon
(Korrektor)

Felülről a harmadik képen melyik város látható a háttérben?


alcsa
(senior tag)

Azért monstrumnak nem hívnám, a design lehet SUV-os, de a méretei jóval kisebbek mint egy átlagos SUVnak.


adamssss
(veterán)
Blog

Na ja. Ha a kényelem számít akkor mindenki üljön át SUV-ba mert végül is annál nincs kényelmesebb. Csak ezzel a mentalitással elég hamar fogjuk tönkre tenni a Földünket. Én fiatalon (30 alatt) köszönöm de be tudom tenni a seggemet az autóba max egy kicsit több combizmot kell használni.

alcsa: A légellenállása ennek is rosszabb mint egy normál autónak.

[ Szerkesztve ]


LurkerSheik
(senior tag)

Fiatal vagyok és a szedánokat szeretem de egy a5 vagy 3-as bömibe kurva kényelmetlen ki-beszállni, a földre ülni kb, egy magasabb építésű akár Dacia-val szemben.
Akárhogy is ez egy nagy selling point a crossover/suv oldalon az erre érzékeny vásárlók körében.


Lacc
(aktív tag)

Miami, Florida US


HThomas
(senior tag)
Blog

Az a jó, ha van ilyen is és olyan is. Akinek számít az SUV-ot vesz, akinek nem az nem. De az nem igaz, hogy nincs előnye. Nem az fogja tönkretenni a Földet, hogy ilyet is gyártanak. Az sokkal többet számít, hogy pl aki városban, rövid úton megy az egyáltalán ne üljön autóba, ha nem muszáj.

(#32) LurkerSheik: Még jó, hogy van Q5 és X3 :D

[ Szerkesztve ]


hitchins
(őstag)

Mivel terheli jobban a kornyezetet egy suv mint egy normal auto?
Miert nincs ertelme?
Nem Q7 nissan leaf osszevetes erdekelne mert azt ertem.

[ Szerkesztve ]


alcsa
(senior tag)

Ez nem tud menni olyan sebességgel amiért érdemesebb volna jobb légellenállás mutatóért faragni belőle :D


Farkas82
(tag)

Pl kia ceed sw kontra kia sportage: kb ugyan akkora helykínálat de cserébe a sportage nehezebb, többet fogyaszt, ha csak nincs szükséged égetően öszkerékre semmi értelme (és valjuk be őszintén magyarón édeskevés embernek kell, még én is mindig hazaértem a ceedemmel, pedig 1300m magasan lakom ausztriában) mégis kb ugyanannyi sportaget látok mint ceedet.


hitchins
(őstag)

Ebbol egyetlen erv van, ha valos a tobbletfogyasztas, de szerintem ez konstrukciotol fugg.
En 6,5 literrel jarok. Budapesten. (Benzines)
Ez konkretan kevesebb mint az elozo sima szemelyautom.

Az hogy mire van szukseg eleg szubjektiv. Gondolom egy vw poloval is hazertel volna kevesebb fogyasztassal.
Enny erovel a kozepkategoriat is lehetne utni hogy minek kell. Mondeo es tarsai.

En nem vagyok SUV/crossover rajongo, messze nem. Ez az elso amit hasznalok es nem okozna gondot visszaulni egy “sima” autoba de szerintem tagadhatatlanul vannak elonyei. Szoval azt mondani hogy ertelmetlen hulyeseg.
Nehany sajat pelda hogy hol volt elonyos eddig:
- Varosi parkolas , padkak
- Forgalomban vezetes kilatas, jobb ralatas a forgalomra->vezetes biztonsaga
- Utkeresztezodes beleatasa
- Alacsony tabla: a tabla miatt egyaltalan nem lattam balra kanyarodasnal hogy jonnek-e szemben. Kodos vagy zivataros idoben nem volt biztonsagos kanyarodni. Most ok
- Ritkan de jarok folduton itt hasznos volt a megemelt hasmagassag foleg esos idoben.
Emellett nagyobb biztonsagban erzem a gyerekem is. Nem mindegy hogy a masik autoval utkozeskor milyen magasan van a talalkozo.
Persze van hatranya is, szamomra leginkabb vezetesi elmenyben.

Mindegy nem akarok tovabb offolni,
szerintem hulyeseg utalkozni. En igy latom ugyanannyira divat szidni mint hasznalni.


aujjobba
(addikt)
Blog

Egy megfizethető áru igazi családi villanyautó kellene már, ami vagy biztonsággal megtesz 300km-t egyhuzamban, vagy kevesebbet de 20-30 perc alatt újra lehet tölteni útközben.
Mert most az van, hogy mindenképp tartanom kellene mellette a batár benzinest (vagy dízelt), mert egy ilyennel se a szüleimet nem tudom vidéken meglátogatni, se a Duna-partra kivinni a 3 gyereket az anyjukkal plusz a kutyával együtt.


adamssss
(veterán)
Blog

Ceteris paribus a rosszabb aerodinamika miatt nagyobb a fogsztasa, plusz altalaban ugyanazon vazon nehezebb is mint egy sedan ez megint csak tobb anyagot igenyel es tobblefogyasztast general.

Egyebkent pedig a legtobb iszonyuan instabil a magas sulypont miatt. Egy esetleges megcsuszasnal egy sedant jobb esellyel szedsz ossze mint ezeket a vicc terepjarokat. Ha meg terepjaro kell akkor Land Cruiser.


Fall-N
(veterán)

Azt is tegyük hozzá, hogy a hazai csoróság miatt használt 20-30 éves bontószökevény autók jobban terhelik a környezetet. Ilyen formán számon kérni itthon vicces a dolgot. Persze értem a felvetést és részben igaz is, de az SUV-k a kombik helyett vannak. Venni én sem vennék, az más kérdés.

Másik kérdés a túlzott és felesleges autóhasználat.

A több anyag is részben igaz, mert a nagyobb szilárdságú acél miatt a súlycsökkentés a trend most.

[ Szerkesztve ]


koxx
(MODERÁTOR)
Blog

Most nézem, hogy csak 45LE? na nebassz. Beleülnek 4-en aztán az emelkedőn már alig fog felmenni. 1 személyes városi jaszkari autónak meg kicsit túlzás.
A Trabant 1.1 40LE :U


Fall-N
(veterán)

Nem véletlenül ilyen olcsó elektromos autó árakhoz viszonyítva. Csodák meg sajnos nincsenek.


LittleLombax
(csendes tag)

Abszolút nem követem az elektromos autók fejlődését, néha megnézek egy-két videót arról hogy mit tud a legújabb Tesla de ennyi, ebbe a cikkbe is csak azért néztem bele mert a Dacia és az elektromos párosítás érdekesnek hangzott. De 125km/h végsebesség azért szvsz elég vicces. Pár hónapja egy barátommal kocsikáztunk a 16 éves alapfelszereltségű Fiestájával és 140-el még az is vígan elment autópályán. Úgy alapvetően nem értek/érdekelnek az autók, de ez számomra furcsa, városi felhasználás ide vagy oda.


DjFlanker
(aktív tag)

Ez a 45 LE nem az a 45 LE, és a nyomaték lényeg egy ekkora autónál.


koxx
(MODERÁTOR)
Blog

Naja, de szerinted mekkora nyomateka van egy 45LE-s elektromotornak? 50-ig biztos jol gyorsul 1 emberrel.
A 350LE-s Tesla Model 3-nak van ~500Nm nyomateka, akkor lehet matekozni mennyit tudhat a Dacia.

[ Szerkesztve ]


Farkas82
(tag)

Ausztriában oktobertől új ökosteuer rendszert vezetnek be a szemelyautók adóztatására, ami jobban figyelembe veszi az autó okozta környezeti terhelést. Példák az autóklubb számításaiból: ford focus diesel 164€, mazda cx5 diesel 1244€ éves adó, csak sajna szerintem ez sem fogja visszábbvenni ezt a jelenlegi suv lázat, amikor a legtöbb elektromos autót is suv köntösbe csomagolnak, merthogy az a divatos, azt lehet eladni.
Egyik kollégám bmw x1-ről váltott vissza focusra, mert halálfélelme volt benne a szerpentinen az imbolygástól. A másik a cx5-től szabadulna ugyanezen ok miatt, a harmadik a vw tiguanra panaszkodik, a negyedik a renault koleostól volt elhülve, hogy milyen instabil... Bocs gyerekek hogy itt dühöngök, de egyszerüen irritálnak ezek a bolygópusztítók amiket az autógyártók bebeszélnek az embereknek, aztán megy a sírás hogy németóban hosszú évtizedek után ismét nő az autók átlagfogyasztása. Előbb a fejekben kellene rendet tenni, mert így az elektromos autózás is csak oda fog vezetni, hogy egyre nagyobb dögökben ül mindenki, hogy "ütközésnél biztonságban legyek", meg hogy "jobban rálássak a forgalomra a többiek felett" ha mindenki suvban ül ezek az érvet mit sem érnek.

[ Szerkesztve ]


#89309696
(őstag)

Elkúrták az egészet azzal, hogy gyökér suv-t csináltak, mert a hülye népnek ez kell, ezzel hülyítették be őket. Véletlenül sem lehet autót építeni. :U
Milyen jó lett volna, ha a Swift is suv lett volna anno meg a Trabant is. Ja nem. Olcsó autó kell, legolcsóbb. És megalkotják az ehhez való legalkalmatlanabb karosszériaformával és sírnak a környezetért meg az autóipar haláláért. Inkább a teleportálást találnák már fel végre.

[ Szerkesztve ]


Bdanyy
(addikt)

Szerintem igenis fontos a kényelem, de annak csak egy része a beülés. Igaz nem suv, de wranglert nagyon szerettem vezetni, tök jó volt rálátni a forgalomra illetve terepen is hasznos (emiatt béreltük azt), de hosszú úton utazni vele nem kényelmes, és annak aztán tényleg nincsen aerodinamikája :D Annál megértem, hogy rengeteg esetben csak felesleges üzemanyagégetés (nem emlékszem pontosan, de ilyen 15-16 literes fogyasztás rémlik átváltva) azzal közlekedni, de a kis suvoknál nem olyan vészes a különbség. Legalábbis egyáltalán nem érzem hogy annyit dobna a költségeken/környezetterhelésen 1-2 liter ide vagy oda, eleve a gyártás meg felesleges használat már nem környezetkímélő. Egy juke és suburban közt széles a skála :)


adamssss
(veterán)
Blog

Nem kell itt 1-2 literben gondolkodni. Szamolj 100km-en 0,5L-el, ezt mondjuk szorozd fel 1 millioval es számold ki 200 000km-re. Megdobbento lesz a tobletterheles.
De megertem hogy kenyelmes meg minden. Ugyanakkora ha ezeket a kenyelmi faktorokat nem iktatjuk ki, par evtizeden belul fogunk pislogni. (Es ebbe beletartozik az is hogy valakinek kenylemetlen lekapcsolni a klotyoban a lampat) En hiszek abban hogy ha nem rav4-et hasznalok hanem mondjuk egy corolla hybrid-et azzal meg van egy nagyon jo autom de amit megtudtam, megtettem a kornyezetert.

üzenetek