üzenetek

hozzászólások


Cifu
(nagyúr)
Blog

Google Stadia bejelentés után:

Játékosok: Na és mekkora a valós latency (gombnyomástól a képernyőn való megjelenésig)?

Google: Tessék, itt egy perfekt techdemo, hogy például milyen folyadékszimulációt tesz lehetővé a felhős szolgáltatásunk, hát nem gyönyörű?!? :DDD

[ Szerkesztve ]


apuka80
(csendes tag)

Feltételezem ez a platform inkább fog kedvezni (és lehet alternatívája) egy globálisan futtatható (tehát remote) full-extrás MMORPG kiszolgálásának, mint egy lokálban futtatott eSport-os FPS-nek.
Illetve, amig egy eSport game nagyon is réteg-játéknak tekinthetö (és azért valljuk be, a latency-fetisizmus inkább innét táplálkozik), addig az elmúlt évek tapasztalata azt bizonyítja, hogy az MMORPG-k nagyságrenddel nagyobb játékosbázist érnek el, valamint kevésbé érzékenyek az akár 100 ms-et is elérö latency-re.

[ Szerkesztve ]


joghurt
(addikt)
Blog

Igen, az első kérdésem nekem is a késleltetésről szólt.

Magáról a folyadékszimulációról meg... Amikor a zemberek átmászkálnak a víz alatt, annak nem kellene szanaszét fröcskölnie, mint egy wellness fürdő hátdögönyözőjénél?


Cefet
(aktív tag)

De.


Ixion77
(őstag)

A játékosok kérdése borítékolható volt, hiszen az összes eddigi vékonyklienses játékplatform ezen bukott meg.

Az action FPS nyilván nem az ilyen struktúra erőssége, nem is azzal kellene demózni. Sokkal alkalmasabb lenne pl. Sims jellegű open world multiplayer játékokra, profi grafikával, fizikával, bejártható látnivalókkal. Google-ről lévén szó beintergrált virtuális boltokkal és irodákkal, reklámtáblákkal, MI-alapú chat NPC-kkel, és egyéb szolgáltatásokkal. Ráadásul ezen az úton egy sokkal fontosabb felhasználói kört is elérnének: a nőket.
Innen nézve rögtön óriási üzleti potenciált látok benne.

Ezt nyilván tudják a Google-nél is. Lehet hogy mindez már nagyüzemben készül, csak korai lett volna még bejelenteni. Még a Google-nek is nyilván több év ilyesmit összehozni.

Szerk.:
(#2) apuka80: Egyre gondoltunk :) Annál nyilvánvalóbb hogy a Google-ben is gondoltak erre.

[ Szerkesztve ]


flashpointer
(őstag)
Blog

"... a Stadia platformon belül annyi fogható be, amennyire éppen szükség van" (es rendelkezesre all...)


tudi13
(aktív tag)

Én WoW-ozom és már, ha 40-50ms-ről felugrik 100-ra nagyon is észreveszem. Sokkal lassabban reagál a gombokra, ami egy gyors szituációban elég rosszul jön. Szóval, ha nagy az ms ott is problémás a dolog.


cinemazealot
(addikt)
Blog

Vagy számíthatunk a Megarace típusú előrenderelt játékok reneszánszára is. :D De nagyon imádtam... Csak itt a komplex grafikai elemeket tartalmazó (de cache-elhető) animált háttér nem CD-ről jön hanem a netről. Az előtér grafikája meg lehet egyszerűbb is, amivel a lokális vas bőven elbír.


sTERNI
(senior tag)

Engem a késleltetés mellett érdekelne még a képminőség is, mert ugye nem tömörítetlen formában továbbítják a másodpercenkénti 60 képkockát, az biztos.
Az is kérdés lehet, hogy mekkora felbontást támogatnak? A 4K már elég szép sávszélességet igényelne.


DudeHUN
(senior tag)

Tudtommal ez Youtube szint lesz. Tehát szvsz 1440p alatt nem fog jól kinézni egy nem mobil kijelzőn.

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog

És még csak jól se néz ki. Ez a folyadékszimuláció inkább egy ipari megoldás, látványra pocsék.

¯\_(ツ)_/¯


b.
(félisten)
Blog

Nem érted? HBCC!! 44! :DDD

Egyebkent nem vagyok elhasalva a demotol, ha ez akar a realisztikus lenni.

[ Szerkesztve ]


XuChi
(addikt)
Blog

" A keresőóriás egyébként a grafika helyett inkább a szimuláció elmélyítésére fókuszálna, ugyanis a játékok kinézete már így is elég kellemesnek mondható, de a fizikai szimuláció, valamint a mesterséges intelligencia még nagyon messze van az ideális szinttől. "

Pont ezt írtam le tegnap az egyik fórumban (talán az Crytek-esben), hogy a grafika már tökéletesen jó, mostmár a tartalomra és a technikai részletekre kellene fókuszálniuk.


FollowTheORI
(nagyúr)
Blog

[link]

Bár érdemes az egész videót megnézni.

[ Szerkesztve ]


keembo
(tag)

Ha a médiumok összessége a média, akkor a stadionoké a stadia? Mert akkor Orbán igazi látnok!


Tetsuo
(aktív tag)

Csak azt nem értem, hogy a parázsembert miért nem hűti le a nyakába ömlő víz? :DD


GodGamer5
(addikt)

Na akkor mostmár rtx helyett/mellett jöhetne ez a folyadékmegvalósítási szint pc-re is. A DMC5-ös és RDR2-es víz is álldobálós volt, de ilyen részecskeefekt orgiával ütne csak igazán.

[ Szerkesztve ]


Tetsuo
(aktív tag)

Ja, csak itt sok GPU-t kacsoltak össze, de ha beindul a Google biznisze, fejenként lesz egy-egy GPU. ;)


atike
(nagyúr)

Királyság. Csak ha van egy kis lag akkor meg is haltál... :DDD


hgghyxo
(csendes tag)

Pont ezt a videót kerestem én is... nem valami hiteles benchmark, de kiindulási alapnak tökéletes...
166ms nem mondható jónak, szerintem, de rengeteg helyen bőven elég lesz, ha meg ebből még tudnak csiszolni, tényleg jöhet a jó világ.
( ne felejtsük el, 5G-vel 0 latency-t ígérnek xd )


Rover623
(félisten)
Blog

Azért ez még nem víz...inkább jégkása! ;]


coolabácsi
(tag)

Szerintem azért, mert fikció ;)


Stormbird
(tag)

3dmark 2002...


zorrokalap
(tag)

Itt a kulcs az lehet hogy mindenki a felhoben lakik ezert a kliens es szerver kozt lehetne szinkronizalni a ksok adatot ami mondjuk egy tenylegesen rombolhato kornyezettel jar. Pl. a sok ezer darabra tort falat nem erdemes atkuldeni az interneten, de belul mar birhatja a halozat. Es ha ez megvalosul akkor eleg ha a szerver egyszer szamol "nagyot" 30 GPU-val es szetdobja 100 kliensnek.
Egy playernek szamolni 50 GPU-val vizet(megha erre epul a jatek is) meg minden esetre kerdeses mert azt valakinek ki kell fizetni.


nemlehet
(őstag)
Blog

Hát azért a 160-as ping khm.... Az 0,15 mp.. Van ahol ezen nem sok múlik, mert olyan a játék, de ez már az idegesítő és az igen csak észrevehető kategória. Messze nem esportról beszélünk, de már egy rocket league-ben vagy egy gyerek platformerben is bőven problémát okoz. Szerintem 50-60 alatt nem érdemes egyáltalán ezt komolyan venni vagy csak körökre osztott játékokban ahol egyáltalán nem jelent előnyt a real time input.


Prof
(addikt)

2 kérdés:

Milyen video codec és mekkora max latency? Nem tudom miről pofáztak órákig, ez a 2 határozza meg a vékonyklienses játék használhatóságát. :U Magyarországon sokkal jobban fog menni mint, nagy kiterjedésű országokban mint USA, Ausztrália, ahol drága és lassú net van. Ha azt mondom egy amcsinak nekem 1 Gbites netem van havi 10 dollárért lehet helyben meghal a röhögéstől és legalább nagy hazugnak hisz majd.

Marketing rizsa idiótáknak akik elhiszik, hogy a kontroller közvetlenül csatlakozik wifin a szerverparkhoz... :W

Péntek este pistike játszani akar, ahogy a másik 10000 vérpistike is, Fortnite-ot Intel fostalicska Gpuval, egész nappal meg szinte senki, kiváncsi vagyok, hogy balancolják ezt. :F

Adott időpontban 10000-szeres terhelés a rendszerre, ami egyébként napközben 90%-ban "nem csinál semmit", ha csak nem adják ki bányászásra, egyéb kutatási célra a rendszer kapacitását. Gyanítom itt jön képbe a folyadékszimulációs móka.
A nagy latency miatt nem tudnak az időzónák eltolódásaiból se profitálni.

Valamint kizártnak tartom, hogy már 7500 helyen lenne ilyen spéci AMD-s Zen2/Vega alapú szerverközpont. ;]

[ Szerkesztve ]


jtrencsenyi
(csendes tag)

Akkor ezek szerint az XBox sem komolyan vehető a 145-tel?


schawo
(titán)
Blog

Miért, komolyan vehető?


Carlos Padre
(veterán)

Jó lehet ez tíz éven belül, van benne potenciál. Új dimenziót adhat az mmo-knak például, hatalmas, elképesztően részletes területekkel, dinamikus időjárással és környezeti rombolhatósággal.


AnonyX
(tag)

Majd még lesz újra Second Life brutál grafikával és óriás virtuális világgal. :-)


pomorski
(őstag)

A videó érdekes volt mindenesetre.


nemlehet
(őstag)
Blog

Hát nem igazán. Amúgy most néztem pár oldalt erről és az sem feature hanem bug és nem mindenkit érint. Ahogy nekem lejön a fórumok alapján bizonyos Xbox verziók jobban érintettek és azok is csak bizonyos routerekkel. Szóval tény, hogy vannak akik kénytelenek 100+ pinggel játszani boxon, de azért a többségnél nem ez a helyzet.

Ha esetleg másra gondolsz akkor fejtsd ki kérlek, tudtommal a joy-box között alig van latency (legalábbis PC-n használva az XOne joyt nincs észrevehető), a TV input lagja meg olyan amilyen, nem box specifikus.


heihachi
(addikt)

nem csak csúnya, de a víz nem is így viselkedik


kavalkád
(aktív tag)

klassz


Sinesol
(veterán)

Nem egészen értem ennek mi értelme van. Oké tudnak nagyon jó szimulaciot kitudja mennyi gpu-val, de mégis mit számít? Ha ilyen gamekat akarnak, amikhez sok erőforrás kell, akkor hogy szolgálnak ki sokezer vagy millionyi jatekost? Hol éri meg ha egy felhasználó számára kell vagy 10 gpu-t lekötni a játékhoz?


Ciccuka
(veterán)
Blog

Elég gyengére sikerült a kivitelezés és a látvány is


kisza25
(félisten)
Blog

:DDD


somogyib
(őstag)
Blog

Ez a folyadékszimuláció realisztikusságát tekintve engem jobban meggyőzött.


XuChi
(addikt)
Blog

Valahogy nekem eddig minden víz, inkább zselének tűnt a jétékokban. Nem sok rendesen megvalósított vizet láttam még játékokban.


pechman8
(aktív tag)
Blog

Én is ugyan így látom. 20 éve legalább, hogy a fizikai realitás és a mesterséges intelligencia elakadt. Az amit láthatunk ezen a szinten már rég megvolt a Half-LIFE 1-ben. Az pedig 1998-ban volt. Az itt bemutatott folyadékok szimulációja is öreg , szakállas próbálkozás. De rendre eldobják ezeket a fejlesztéseket.

Ennek oka, hogy elsősorban konzolokra írják ma a játékokat. Addig volt fejlődés még a fejleszthető PC-kre írtak elsősorban. Az húzott mindent. Ma is emlékszem meddig spóroltam a Voodoo1-es kártyámra... Az akkori fejlesztők nem féltek nagyot alkotni, majd a világ felzárkózott! És így tovább...újra és újra...

Van azonban még egy terület amit rendre elhanyagolnak és amiért annó abbahagytam a multiplayert a CrysisWars-ral bezárólag: ez pedig A csalásszűrés.

A Google ötlete egyáltalán nem új. Most nekik, talán nekik meg is van a hardver hozzá. Meglátjuk. Mit kezdenek vele. Minden esetre nem vagyok derűlátó mert az egész világ minden téren a 90-es évek végén át állt a minőségről a minél olcsóbban előállíthatóra... meg is van az eredménye...


Prof
(addikt)

Ha megnézed a játék és gpu / pc piaci trendeket akkor egyre drágább lesz a játék pc és egyre többen játszanak mobilon pl. Vagyis egyre több hulladék, szupervékony sütőlap intel GPU-s gépet adnak el, aminek sokszor mire a magyar vásárló megveszi már nincs is driver támogatása.

Logikus lépés megszabadítani a sokat fogyasztó méregdrága GPU igénytől a felhasználókat, az internet sebesség növekedései trendjei akár 4G/5G szinten is őket igazolják.

Pistika akár 720pben is szerintem szívesen eljátszik egy eszközön egy nagyon vágyott / népszerű játékkal amihez többezer dolláros gép kellene, ami nincs neki, mert az ő készülékének a platformjára sose jött ki!

Stadiaval 100 dolláros tableten tudsz 2000 dolláros PCt igénylő játékokat játszani!

Azt meg tudjuk egyre több játék mobil és konzol port évek óta, nem éri meg magas minőségben a játékostársadalom 1%-ának fejleszteni. Erre legjobb példa a klasszikus Diablo következő részének kínai fejlesztővel mobilplatfromra költöztetése.


nemlehet
(őstag)
Blog

Szerintem több ponton rosszul látod a dolgot:
1. Azt az internet sebesség dolgot azért nem eszik ám olyan forrón. Persze nagyon komoly előre lépések történtek, de azért még messze nem vagyunk ott, hogy mindenkinek mindenhol elérhető legyen olyan net (főleg mobil) ami streaminghez elég.
Sokszor előkerült már, de itthon nagyon jó a net és a lefedettség (és még így is mennyi sírás van), de ha kimész németbe, UK-be vagy amerikába ott közel sem olyan jó ám a helyzet. A nagyobb városokban jó a net, de amint akár csak pár km-t elmész a központból már töredékére csökken az elérhető sávszél. Sőt néha a központban meg azért lassú, mert több millió ember van néhány km2-en és azt nincs az az infrastruktúra ami kiszolgálná.
Tény hogy így is milliók érnek el olyan netet ami elég lenne a stadiához mondjuk, de kérdés, hogy ez elég potenciális vásárló lenne-e.

2. Ha Pistike 720p-ben is eljátszana egy játékkal akkor nem kell neki több ezer eurós gép. Arra az is jó amit a fater megvesz a helyi Aldiban 5-800 euróért. (pl valami i3 meg 950 esetleg 1050). Plusz tény, hogy AAA játékokból sokat adnak el, de a PC-n piacvezető címek azért nem az évente megjelenő gépzabáló kategóriába esnek. Rocket League, Overwatch (bár ez már halottnak számít), MOBA-k, Fortnite, PUBG, Apex Legends, Dota2, CS:GO mai napig... Ezek mind tök jól elvannak akár egy GTX750-en is. Szóval nem a 2080Ti árával kell ezeket összevetni, úgy már azért elég más a leányzó fekvése.

3. Hát ez ígéretként nagyon szép, de a 100 dolcsis tabletek sokszor azzal bajban vannak, hogy állandó sebességet biztosítsanak egy amúgy teljesen stabil wifin. Plusz pl a netflix 720p streamjével kapcsolatos állandó baszakodás (most nem ugrik a feature set neve ami kell) engem elbizonytalanít, hogy valójában hány eszközön fog ez úgy működni ahogy a marketingesek mondják.

4. Sokan mondják, hogy a PC gaming halott, de valójában ez közel sem így van. Enyhén csökkenő számú játékos költ el egyre több pénzt. A mobilos és PC piac nem egymás konkurenciája, hanem egymás kiegészítői. Az igazi veszélyt a PC-re szerintem a tabletek jelentették, de az meg sokkal jobban döglődik mint a PC. Ma már egy csomó gyártó nem is ajánl tabletet vagy annyira fű alatt, hogy teljesen elsikkad.

üzenetek