[Re:] [bambano:] Feltöltős adategyeztetés: anyátok jól van? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


tordaitibi
(veterán)
Blog

Visszatalálós, érdekel.


Lars
(őstag)

Teljesen egyetértek a felháborodásoddal, ami regisztrációt érinti. Ezt nem így kéne kezelni, hanem valóban azt a nem is olyan kiskaput kéne becsukni, amivel néhány százezer darab kártyát vehet egy személy.

Viszont amit bemásoltál szöveget, annyira nem látom problémásnak, az információk többségével amúgy is rendelkeznek már .
" azonosító adatok " név, születési hely/idő
" Fogyasztói szokások/vagyoni helyzet " = ha már vettél tőlük hitelre készüléket, úgyis lecsekkoltak, megkérdezték régen mennyi a havi béred, stb ...
" elérhetőségek " = Hol laksz.

Persze vannak aggályos dolgok, mert elsőre riasztó lehet ,hogy harmadik félnek átadhat információkat, " személyreszabott ajánlattétel céljából.

Általában a Call Centerek kiszervezett tevékenység, tehát kénytelen harmadik félnek átadni az adataidat, különben nem tud ügyintézni ( Lehet hogy csak a csúcsterhelés van kiszervezve, ez részletkérdés )

Tv-nézés. Ja, ők amúgy kábel szolgáltató is .... :)

Mindamellett felőlem egész nyugodtan el is száradhatnának, egy percig nem akarom védeni őket, volt velük gondom nekem is épp elég, és bennem is túl szokott burjánzani a paranoia, de úgy gondolom, hogy ez a legkevesebb amitől tartani kell. És itt visszakanyarodhatunk oda, hogy erre az egészre semmi szükség nem lenne, ha az elején gondolkodott volna valaki ( akár a törvényalkotó, vagy aki engedélyt adott a telko cégeknek a működésre ) hogy ne legyenek kiskapuk. ( Régen csak 9.900 -as domino csomag volt, a fele a kártya volt ,a fele lebeszélhető. Na abból nem vettek volna egy raklapnyit, de ha igen, az bizony feltűnt volna )


Fecogame
(veterán)
Blog

Én telefonon egyeztettem az adataim, meg is kérdezte a csóka az általad említett dolgot, hogy szeretném-e, és szépen Nem-et válaszoltam. Ennyi :)


sketchifun
(senior tag)
Blog

Azért ez már tényleg nevetséges.

Én az előfizetős tábort erősítem, de a weboldaluk használhatósága, az apró betűs részek komolyan felháborítóak.

És elég keserű is a dolog, mert nincs alternatíva. Mindenhol ez megy.


tordaitibi
(veterán)
Blog

Én magam 70es feltöltős vagyok, ők még nem maceráltak hogy egyeztessünk stb.
Mindegyik szolgáltatónál kötelező? Akkor csak idő kérdése.


bambano
(titán)
Blog

"Viszont amit bemásoltál szöveget, annyira nem látom problémásnak, az információk többségével amúgy is rendelkeznek már ": az tény, hogy az adatokkal rendelkeztek már, de nem ez az újdonság, hanem az, hogy az engedélyemmel, miszerint használhatják reklámhoz, nem rendelkeztek.

az ultramocsokság itt az, hogy teljesen jogszerűtlenül átverés keretében szerzik be az engedélyt arra, ami eddig tiltva volt nekik. vagyis ha azt akarom, hogy legyen dominó telóm, akkor kikényszerítik, hogy spammelhessék.

szerk: "Általában a Call Centerek kiszervezett tevékenység, tehát kénytelen harmadik félnek átadni az adataidat, különben nem tud ügyintézni ": megint legyünk pontosak: a szolgáltatás nyújtásához ésszerűen szükséges adatkezelésre van jogszabály, azt elfogadja az ember, amikor szerződik. a kifejezett üzletszerzési célú adattovábbítás a gond.

[ Szerkesztve ]


Vakegérke
(veterán)
Blog

Kötelező.
"Július 1-jén megszűnnek azok a feltöltős SIM-kártyás mobiltelefon-szolgáltatásra vonatkozó előfizetői szerződések, amelyekről nem nyilatkoznak az előfizetők."
Forrás


Kisgépkezelő
(senior tag)

Itt bizony benne van az is, hogy harmadik félnek továbbadják, akik majd felhívnak hogy mindenféle biztosítási ajánlatokkal bombázzanak. Egyik leghülyébb marketingfogás szerintem. Nem is értem miért csinálják, mert engem többnyire elkap az ideg és megjegyzem, hogy azoktól soha semmit, akik ilyenekkel rabolják az időmet. Nekem annyi szerencsém van, hogy egy nő rokonom kártyáját örököltem meg valamikor rég, úgyhogy amikor felhívnak, hogy "Jónapot kívánok, xy nőinevet keresem az ..." elég közbevágnom, hogy nem én vagyok és kérdés nélkül leteszik. :D


bitpork
(veterán)
Blog

Azért egy dolgot nem értek. Itt és most érthető a felháborodásod ezen. Azt viszont nem látom sehol, h egy hozzád hasonló jogvégzett elkezdene olyan miatt harcolni mint pl a letiltott cím és névadatok ellenére megkapott szóróanyagok, vagy a leiratkozás után mégis érkező emilszemét stb stb.


tordaitibi
(veterán)
Blog

Nagyszerű, Akkor be kell ballagnom egy piros ügyfélszolgálatra, egyébként mióta voda van magyarországon, ez a számom, asszem az első 1000 között voltam.

A forrás linked "This access is denied!" üzenettel válaszol.


pengwin
(addikt)
Blog

A probléma az, hogy ezzel összekapcsolják azokat a rólad gyüjtött adatokat, amiket egyben nem tárolhatnának, és végképp nem adhatnának el 3. félnek.
A helyadataidat, TV nézési szokásaidat nem szabadna összekapcsolniuk, ráadásul az előfizetésed, telefonszámod adataival egyértelműen azonosíthatóvá is tesznek. A cikkben is idézett részlet az adatvédelmi feltételeikből még a szóközeivel EU-s alapelveket, állásfoglalásokat, jogszabályokat sért (adatkezelés, netsemlegesség, stb.).


rover45
(senior tag)
Blog

Márciusban a nevemre vettem a 70 plusszos nagyszüleim, telekomos feltöltőkártyás előfizetéseit (egyikkel 99,-Ft-ért hívtak percenként, a másikkal 79,-Ft-ért..., most 19,- ez már önmagában no comment).
Elkérte a kisasszony a személyimet, mindent lepapíroztunk, semmit el sem olvastam csak aláírtam, hazamegyek. Akkor nézem az iratokat, hogy a tavaly decemberben lejárt régi személyigazolványom száma van mindegyik szerződésen. Soha nem voltam telekomos, 16 éve pannonos-telenoros vagyok.
Ezt mégis mivel lehet magyarázni??? :DDD


bambano
(titán)
Blog

lekérték az adataidat a központi nyilvántartóból, amiről köztudott, hogy messze nem egy villám. inkább, mint egy lajhár.

most mondjam azt, hogy az ellopott autóm papírozásának rendezését 18 év alatt nem tudták megoldani? akkor is csak azért, mert újsághír lett belőle?


bambano
(titán)
Blog

nem vagyok jogvégzett, nincs jogi diplomám. jogi kurzusokat hallgattam az egyetemen és vizsgáztam belőle.
hozzáteszem: szerencsére :P


eXodus
(őstag)

Ha nem jött SMS h gyere be egyeztetni, akkor nem kell.
(Ezt mondták a vodánál... Bár ennek én nem feltétlenül hinnék.)

[ Szerkesztve ]


tlac
(nagyúr)

Hétvégén csináltam meg a Telekom oldalán és két checkbox volt, de csak az egyik volt kötelező. Nem vagyok benne biztos, de mintha az opcionális lett volna az, amiről te írtál.


t72killer
(titán)
Blog

Báhh, bementem személyesen, és egy nagyon kellemes kislány csicsergő hangon kiszolgált 5 perc alatt, miközben egy másik helyen pörgött az idő a sorszámomhoz:))

Ez van, magyarország a személyes bemászkálás országa. #15: részvétem:(

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

én meg biztos vagyok benne, mert megnéztem.


tordaitibi
(veterán)
Blog

Az autóhoz és a 18 évhez,
kolléganőm apja 5 éve hunyt el, dacára minden telefonálgatásnak, személyes ügyfélszolgálatra járkálásnak, a vízcsekkek az elhunyt nevére jönnek. Nem mind, évente 2-3. Ez hogy lehet...?

Más, élettársam apja 4 éve elhunyt, gázóra átírás, tigáz nevű csodaszolgáltató.
Első pofon, asszongya a ügyintéző: De nincs az átadó részéről aláírva..! Nehezen értettük meg vele, hogy az átadó nem tudja aláírni, mivel meghalt a tulaj... No komment.
Másik pofon, 6 azaz hat hónap alatt sem sikerült a Tigázzal felfogatni, hogy az eddigi havi 17ezres átalány helyett a diktálást választanánk, mivel 1 árva m3 gáz nem fog fogyni, lévév Papa meghalt, az ingatlan lakatlan. 17ezres csekk megkap, átautózok Gödöllőre, ott a legközelebbi Tigáz iroda, sorbaáll, panasz elmond. Ügyintéző szánja-bánja, számítógépbe 10 percig pötyög, a csekket és a befizetést stornózza, megnyugtat hogy most már minden OK. Következő hónapba ugyanez, ...és ez így ment 6 hónapig. Bravó.


Egon
(nagyúr)
Blog

Mindenhol ez megy: nagy ívben tesznek az adatvédelmi szabályokra.
A cégnél a béren kívüli juttatás (nem cafeteria, hogy ne lehessen választani...) egy része Erzsébet-kártyára megy. Az OTP-vel szerződtünk. Az OTP-s formanyomtatványon adóazonosítót (!) kell megadnod, úgy, hogy az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása. Először azt hittem, a NAV-nak kell jelenteniük valamit (persze akkor törvényen alapuló, kötelező adatkezelés lenne), de miután simán letettek róla, hogy a cég 20K+ munkavállalója vonatkozásában megkapják ezt az adatot (beérték egy belső, egyedi azonosítóval), leesett a tantusz, hogy ennyire h*lyék... :W
1996. évi XX. törvény, szerintem te is ismered.


bazsi83vp
(senior tag)

Kár ezen kínlódni, én pl az unokahúgomtól kaptam meg a telefont, kártyástul (kellett neki egy jobb)
Valamelyik nap a jövő héten bemegyek szépen a személyi irataimmal és mivel náluk van a szerződés egyik fele, szépen előkaparják 5 perc alatt és átírják. Ha meg az a nyomoruk, hogy a közvetlen hozzátartozót rángassam oda, vagy bármi kekeckedés, akkor istenem, kötök a határidő lejárta után új szerződést a számomra legmegfelelőbb tarifával, azt ennyi.
Ha meg nagyon kekeckedik.... hol érdekel egy ügyintézőnek betanított rongyos kur.../strici a pult túloldalán? Kár idegeskedni. :)


Adamyno
(tag)
Blog

Pont ma volt erről oktatás. (Ott dolgozom) Kíváncsi leszek a végére. De azért azt tegyük hozzá, hogy te még egész jól jártál. Gondolj bele abba (és ez szerintem nem csak a T-s ügyfeleket fogja érinteni), hogy vannak olyan cégek, akik mondjuk riasztókat üzemeltetnek és a bennük lévő simeket is regisztrálni kell. Minden egyes darabot ki kell szedni majd a riasztóból az sms miatt :C

[ Szerkesztve ]


bazsi83vp
(senior tag)

Majd kiderül hamarosan, hogy jól jártam-e, vagy az anyjába küldöm az ügyintézőt... Most komolyan, rángassam oda a rokont esetleg munkából a távoli településről? Az ő kieső jövedelme ugye mint az Artisjus is megmondta = károkozás...(okos jogászok azok is.) Az az állam vagy a szolgáltató okozta, ezt miképp oktatták? :P

[ Szerkesztve ]


Lenry
(félisten)
Blog

a Telekom call centere pont egyáltalán nincs kiszervezve, itt van Szegeden, teljesen Telekomos biznic

(#24) Adamyno valószínűtlennek tartom, hogy a riasztókban feltöltőkártyás SIM-ek lennének. ez az adategyeztetés csak a prepaid előfizetőkre vonatkozik

[ Szerkesztve ]


Adamyno
(tag)
Blog

A prepaid a feltöltőkártya. Vagy most mivan? :DDD

(#25) bazsi83vp:
Nem kell berángatni senkit elvileg. Úgy működik a folyamat, hogy bemondod az adataidat és ha eddig nem a te neveden volt a kártya, akkor 30 napra ideiglenesen a tulajdonodba kerül. Ha 30 nap alatt nem jelentkezik érte az eredeti tulaj, akkor végleg a tiéd lesz. Ez eddig is így ment. Csak eddig nem sokan foglalkoztak vele. Max. az, aki dominóból előfizut akart úgy, hogy megmaradjon a száma. És nem az ő nevén volt a kártya.


Lenry
(félisten)
Blog

tudom, de a riasztókban nem az van, adategyeztetni meg csak feltöltőkártyásoknak kell


bazsi83vp
(senior tag)

Akkor elvileg sima ügy, szerintem is így a normális. Köszönöm az információt. :)


totron
(addikt)

hol érdekel egy ... rongyos kur.../strici a pult túloldalán?
Majd ne lepődj meg, ha ő is így áll hozzád.


bambano
(titán)
Blog

"valószínűtlennek tartom, hogy a riasztókban feltöltőkártyás SIM-ek lennének.": a valóság Adamyno kollégát igazolja. nekem is van olyan simem, ami egy torony tetején van, ipari alpinistákkal tudnám csak leszedetni.

meg a cégnél, ahol melózom, lehet még egy marék sim távmenedzsment modulokban...


bambano
(titán)
Blog

egyébként nem értem, mire kell ez. a dominóim zömét tpontban vettem, személyazonosság igazolásával. meg egyébként is ismert a gizi :) egy dominómat vettem a hülyeboltban, az meg nem indult el addig, amíg fel nem hívtam egy számot, be nem diktáltam pontosan ugyanezen adataimat, mint ami most kint van a webes egyeztetőn és nem adtam engedélyt, hogy a bm központi adatbázisából ellenőrizzék az adatokat. ekkor kaptam x időre ideiglenes használati jogosultságot, és amikor megkapták az adatokat és stimmeltek, akkor kaptam véglegest.

szóval pontosan tudják, kinél vannak a simjeim.


Chaser
(titán)

sztem az édézett adatkezelési séma jogszabálysértő, legalábbis jogszabályban teljesen más van
nem adható ki harmadik félnek adat csak akkor, ha a közreműlködésben szükséges tudniuk - pl webshop-futár cég reláció -, minden egyéb esetben külön kell kérni a vevőtől/fogyasztótól engedélyt, de azt nem lehet feltételekhez kötni


bazsi83vp
(senior tag)

Bocsi, de valahol úgy kezdődött hogy kialakult ez az érzés... okkal.. nem gondolod?
Tudod, amikor rövid ideig munkanélküli voltam, a kishivatalnoknak (vagyis ügyintézőnek) az nehezére esett hogy pontosan felvigye a végzettségeimet a rendszerbe, de az ment, hogy az engedélyem nélkül rögzítse, hogy hallássérült vagyok kissé, mert a fülembe volt a hallókészülék.

Nekik így az egyszerűbb, számomra pedig pont ezek a kis rongyos kur...k/strici k listáztak anno embereket vallás alapján is, ahogy jelen esetben egészségi állapot alapján.
(Persze: közszféra-versenyszféra... de nekem meg így egyszerűbb.. különben is rühellem, ahogy jó szakmunkás eladóként kínálgatják a további szolgáltatásaikat, rájuk is kéne egy adblock.)

Egyébként meg a nem telefonos SIM-ekről.... a különböző felügyeleti stb rendszerekben miért ne lehetne feltöltős SIM? Ha pl egy riasztórendszert üzemeltetnék, ami lehet akár meg sem mukkan az adott hónapban, ott szerintem nem érné meg ráfordítani az előfizetés havidíját a semmiért.


Blindmouse
(senior tag)
Blog

Többezer telefonkártyát kezelünk bent a cégnél. Ilyen százas csomagokban lehet őket venni, M2M-re megy mind. Az előfizetés van, de nyilván nem annyi mint Pistikének az IPhone mellé. Örülök hogy nem kell beregisztrálni mindet egy rendszerbe, meg is őszülnék addig.


bazsi83vp
(senior tag)

Na igen... a szolgáltatók elszúrták és az emberen csattan az ostor.
Azt meg sztem csak nem merték meglépni, hogy a M2M jellegű felhasználással is ezt kelljen tenni. Ipari felhasználásnál ha valami rendellenesség merül fel, azt a szolgáltatón simán leperlik.


Adamyno
(tag)
Blog

A jogi alapja ugye nemrég lett meg, az ominózus eset miatt. Igazából az a cél, hogy magánember nevén ne lehessen több X. darab kártyánál (azt hiszem max 10), de a céges előfizetőket is korlátozni fogják kb. 50-re és akinek ennél is több kell, azzal talán csinálnak valami egyedi szerződést, de nem tudom.

Itt ugye eddig az volt, hogy bárki bemehetett akár egy benzinkútra is venni amennyit akart és - bár aktiválni kellett, de - bárkinek az adatait bediktálhatta, a sarki csövesét is. És ezzel sokan éltek is. Na ezt akarják kiszűrni most, de a telefonos egyeztetés miatt még mindig nem értem a lényeget, mert most akkor egy csöves nevén max. 10 kártya lehet, de van azért több hajléktalan a világon - sajnos. Vagy akinek nincs állandó lakcíme az nem kaphat kártyát? Csak "hangosan" gondolkodom :)


bambano
(titán)
Blog

de nekem most nem az a fő bajom, hogy adatot kell egyeztetni, ez nem csak a tré hibája.
az a bajom, hogy a hivatalos adategyeztetés leple alatt lopják az adatot.


bozont
(veterán)
Blog

Az a baj, ez már nagyon nem új keletű és már szinte mindenhol benne van a szerződésben, ÁSZF-ben. Mintha úgy rémlene, mikor Telenornál kötöttem az előfizetésem, vagyis kártyásról mentem át arra, már akkor volt valami ilyesmi beleírva. De ez már rég volt, nem mondom 100%-ra.
Viszont ami biztos, hogy pont ma volt egy kérdésem egy cég felé egy termékéről. A weboldalán lévő kapcsolat menüponton keresztül tettem fel a kérdésem, ahol meg kellett adni külön az e-mail címem és nevem is. Előbbi érthető, ide válaszolnak majd, utóbbi annyira nem, hisz betudok mutatkozni a levélben is. Ott volt a négyzet hogy elfogadom az ilyen-olyan feltételeket. Gondoltam azért ránézek mi az és abban benne volt ez hogy harmadik félnek blabla bla... Addig nem is lehetett elküldeni a kérdést, amíg el nem fogadja az ember. :(

Kérdeztem egyszer egy jogász ismerőst, hogy mire lehet számítani, ha ilyen ügyben elkezdenék kapálózni. Azt monda, nem kizárt hogy nyerő ügy lenne, de akkor is nagyon hosszadalmas és költséges, főleg egyedül és amúgy is elég kishal vagyok hozzá. Nem éri meg. :(

Az a baj, amíg a legfelsőbb szinteken nem történik valami intézkedés és komoly kivizsgálás ezen a téren, addig ez fog menni (és szerintem nem csak nálunk Magyarországon van ez így, sőt biztos).


Mr X
(veterán)
Blog

Ritka nagy tahó lehetsz te... Lekurvázod szerencsétlen ügyintézőt, mert végzi a dolgát?


bambano
(titán)
Blog

"Az a baj, ez már nagyon nem új keletű és már szinte mindenhol benne van a szerződésben, ÁSZF-ben.": tévedés, ilyen sosem volt.

"Addig nem is lehetett elküldeni a kérdést, amíg el nem fogadja az ember": de te írtad, az egy cég volt, és önként kérdezel vagy sem. ez meg törvényi előírás.

szerintem egy módon lehet ezt megoldani: verni kell a tamtamot a médiában.


tlac
(nagyúr)

akkor mik vannak a checkbox-ok mögött?


Lenry
(félisten)
Blog

pfff. ez esetben sorry, nem gondoltam volna.


lócitrom
(őstag)

volt velem egy hasonló kis fricskájuk. alapvetően én sem szeretem, ha nem kezelik megfelelően az adataim, így amikor rendeltem egy kártyát adatbázis tiltást kértem eleve. kerülök minden sz@rt. munkám miatt olykor ellenőriztem egy-egy telefonszámot és rendszeresen a sajátomat is. rendre nem talált információt. aztán egyszer csak hívogatni kezdtek idegen számok különféle szolgáltatásokkal. pár alkalom után nagyon meguntam a dolgot és megkérdeztem mire fel az egyik delikvenst, hogy hogy jutottak hozzá az adataimhoz és miért főleg a bejelentett címem környékéről keresnek, ha nem tartózkodom ott évek óta? a válasz az volt, hogy nyilvános adatbázisból(?!?!) az mondom érdekes, mert hogy nem járultam hozzá soha semmikor. próbáltam nem elküldeni az anyjába az illetőt és közöltem vele, hogy értelmetlen keresniük, nem is tartózkodom a régióban. ellenőriztem a számom és láss csodát nyilvános címem, adataim. felhívtam hát a retkeket és kérdeztem wtf. konkrét választ nem kaptam. rögzítették a megkeresésem kivizsgálás címszó alatt. hihetetlen módon felcseszésen kívül több értelme nem volt a levelüknek:

Tájékoztatjuk, hogy társaságunkhoz 2016. szeptember 2-án érkezett megkeresés, miszerint a fenti hívószám titkosítását igényli, melyet munkatársunk kérésének megfelelően beállított. Korábbi időszakban nyilvántartásunkban erre vonatkozó igény nem található.

ehhez még annyit fűztek ugye, hogy piackutató cégek esetében nyújtsak be az adott cégeknek kérvényt, hogy töröljék a számom... nem elég, hogy én a szerződés megkötésekor már nem járultam hozzá, hogy passzolgassák az adataim, de még válaszba azt írják, hogy én eleve nem éltem ezzel és azóta sem történt módosítás (megkeresésig), azt még van pofájuk annyival lezárni a történetet, hogy én takarítsam el a sz@rukat.

azt hittem ezt a migránsüldöző akciót a szolgáltatók Brüsszelig viszik és kivégzik az egész ötletet. ehelyett megy a marketing....

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

az a baj a tegnaptávval, hogy jobbra-balra migrálnak új meg újabb előfizető-nyilvántartó rendszereket, és ilyenkor rendszeresen elvész az adat egy része.

mikor megvették a gts-t (máig nem tudom, mekkora zsebpénzt fizettek érte, hogy ezt a vételt a versenyhatóság jóváhagyta), akkor átmigrálódott, hogy a gts-nél voltak domainjeim, de az nem, hogy csoportos díjbeszedéssel fizettem. küldték a számlalevelet, kutya nem foglalkozott vele, mert úgy gondoltam, hogy rendben van, ehelyett van olyan domainem, amit azóta már domain brókerek vettek meg, mert ez a tetű cég nem oldotta meg a díjbeszedést és nem is értesítettek miatta.

a tegnaptáv teljesen úgy viselkedik, mintha az ügyfeleknek kellene folyamatosan felügyelniük a tegnaptáv munkafolyamatait. emellett az ügyfeleket rendszeresen bétatesztelőknek használják. tisztára, mint az a bizonyos má$ik cég, ami a nagy kedvencem.


Eastman
(őstag)
Blog

trékom


Hitman
(aktív tag)

"
Sikeres adategyeztetés
A megadott adatok megegyeznek a hatósági nyilvántartás szerinti adatokkal. Néhány napon belül erről SMS-ben is értesítést küldünk. További teendőd nincs. Az adategyeztetést legközelebb egy év múlva kell megismételned."

Ezt meg miért? Évente kell ezzel sz@rakodni?


lócitrom
(őstag)

k#rva jó... szánalom az egész.


customer114
(senior tag)

Szerintetek, ez tippre mekkora bevétel kiesés lesz a szolgáltatóknak júli 1 után?

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

szerintem bevételkiesés nem lesz, kiadásnövekedés lesz.

üzenetek