üzenetek

hozzászólások


Yodafon
(senior tag)
Blog

:DD


schilence
(csendes tag)

Akkor legközelebb kell hirdetni tárgy nyereményt :))


bacsis
(Közösségépítő)
Blog

Mondjuk volt most is... Cocoon-Z kapott pár "kocka" naptárat, nem tudom ki osztotta-e őket. Meg volt egy kimustrált p1-es gèp is... Mondjuk azt ahogy volt vissza is hoztam :))


schilence
(csendes tag)

Szegeny p1 :N nem kellett senkinek? :F


domerator
(veterán)
Blog

Őrültek... :R :R :R :R :R


hege8888
(aktív tag)
Blog

Nos, én meg örülök, hogy ott lehettem, és kicsit "kontárkodhattam", ami még jól is jött ki.. :")
Remélem el lett rakva az a pár doboz "sz@r", hogy jövőre csak ki kelljen rakni. Kicsit még lehetne finomítani, memkártyákkal, HDD-kel..
Jövőre megyek, vmit még kitalálok... :)


Yutani
(nagyúr)
Blog

Most láttam csak meg a beszámolót. Ott voltam szombaton, nagyon jó volt, sokat beszélgettem ott többekkel. Kedvet is kaptam a tavaszi eseményen részt venni mint kiállító, mert lenne azért egy-két dolog, minek helye lenne ott. Ezt jeleztem is Bacsisnak a helyszínen, aki szerint jövőre már annyian bejelentkeztek kiállítani, hogy nem fogunk beférni a tornaterembe. :DDD


gbors
(nagyúr)
Blog

Hű meg ha :Y A beszámolóban látott dimenzióktól leesett az állam. Óriási dolog, hogy van egy ilyen rendezvény, ennyi bemutatnivalóval - nagy respect a szervező bizottságnak! :R


Z_A_P
(őstag)

Koszonjuk!

Amikor ezeket a regi jatekokat latom (Ugh, prince, stb), akkor olyan mar-mar nyomaszotan eros erzeskent merul fel bennem az a "mennyivel jobb volt ez regen".
Es nem tudom eldonteni, hogy valoban jobb volt, vagy csak a "fiatalsag" miatt erzi/hiszi az ember :F

[ Szerkesztve ]


bLaCkDoGoNe
(veterán)

Konkrét egyéntől függően változó arányban, de valószínűleg kicsit mind a kettő szerepet játszik.

Aki a '80-as évek végén, '90-es évek elején kezdett el pl. PC-n játszani, (vagy akár 8 bites mikroszámítógépről jött) egy jóval ingerszegényebb "világból" érkezett (ezen főleg a társadalmi-gazdasági helyzet miatti "visszamaradottságot" értem), ezért sokkal erősebbek voltak a hatások, amik érték. Ehhez sokat hozzáad az elmúlt fiatalság emlékeinek pozitívan torzító tükre is. 30+ éves játékos múlttal a hátam mögött azért nekem vannak a 2000-es, 2010-es évek játékaival kapcsolatban is hasonlóan erős pozitív emlékeim szerencsére (pl. a Capital Wasteland feltárulása, amikor a Fallout 3-ban először kiléptél a Vault 101 kapuján a játék elején, vagy a Bioshock Infinite-ben amikor a játék elején belefutsz a "God only knows"-t éneklő barbershop quartett-be, vagy a The Last of Us érzelmi hullámvasútja kb. elejétől a végéig, hogy csak egy pár példát említsek).


frescho
(addikt)
Blog

Az ingerszegénység igaz volt a nyugatra is. Mai szemmel egy akkori vérfagyasztó horror elbújhat a híradó mögött. A megfizethetőség is a nosztalgia mellett szól. A fizetésekhez képest annyira drága volt minden, hogy nem hónapokig, hanem évekig kellett gyűjtögetni rá a pénzt. Még a vasfüggöny túlsó oldalán is nagy szám volt a Sinclair amit már egy ottani gyári munkás is meg tudott fizetni. Amikor végre meglett a hőn áhított gép, akkor nem lehetett róla lerobbantani a fiatalokat :)


bLaCkDoGoNe
(veterán)

Bizonyára igazad van, én nem nem tudom, hogy mi volt akkoriban nyugaton. :B
Arra próbáltam utalni egyébként az "ingerszegénységgel", hogy itthon egy nagyon komoly szellemi és anyagi sötétségben tartották mesterségesen az embereket az információk koncentrálásával és szűrésével, a javakhoz való hozzájutás korlátozásával, stbstb. – ez azért a miénknél szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban messze nem így volt, ennyit azért tudok. :)


frescho
(addikt)
Blog

A gépek a 80-as évektől indultak a kiállításon. Akkoriban már mindent meg lehetett itthon is venni pult alól vagy társasutazás keretében a vasfüggöny másik oldaláról behozva. A gorenje turizmussal meg már tényleg csak az anyagiak okoztak korlátot.

Az információk szűrése helyett inkább ideológiai torzítást mondanék inkább, illetve a nyugati nyelvek hiányát jelölném még meg, mint problémát. A szakmai dolgokat nem cenzúrázták, könyvtárakban is elérhetőek voltak az információk. Nézd meg, hogy milyen könyvek jelentek meg pl. a C64-ről, illetve milyen fejlesztések mentek itthon. Én a lemaradásunkat átlagosan nagyjából 3 évre tenném a 80-as évek közepén.

Az biztos, hogy egy sokkal nyugodtabb kor volt. Az átlag embernek nem is volt igénye a számítástechnikra, de ez egy vidéki angol munkáscsaládra is igaz volt.


Timer
(addikt)

"(pl. a Capital Wasteland feltárulása)"

Az a játék egy állat. Hetekre beszippantott, pedig csak CS volt nálam akkoriban, semmi más. De az, amikor az ember kisgyerekként összerakta a S.P.E.C.I.A.L.-t, vagy amikor a kínai szimulációban a megfelelő hangok megszólaltatásával lehetett előhívni a rejtett konzolt, az azért ütött. Nem kicsit. És ezek csak azok, amik így kapásból beugrottak 12 év távlatából, számtalan elcseszett vagy épp megkapó pillanata volt annak a világnak (egyedül az "élő" fa nem kellett volna, az már kreténség volt szvsz.)

[ Szerkesztve ]


hege8888
(aktív tag)
Blog

Meg azt is add hozzá, hogy anno a "számítástechnika" (vagy a videojátékok világa) eleinte misztikumnak számított, anno ez a kockák játszótere volt.. Ma már az utolsó csóringer kölök is legalább vmilyen telón játszik, míg az anyjával vár az SZTKban...
A kozolok mennyisége meg összehasonlíthatatlanul sok..
Anno csodájára jártunk a C64-nek vmilyen iskolai rendezvényen, és kb. 3-4 háztartás gyerekei lógtak egyik haveroméknál (köztük én is), mikor a nagybácsi elhozott egy Atari konzolt (ez úgy 85-86 lehetett). Aztán persze a rendszerváltás/vadkapitalizmussal ezek a folyamatok felgyorsultak.. Még 92-ben is én csodabogárnak számítottam aszakközepes osztálytársaim között, hogy én nem VHS-t cserélek/másolok, hanem CoV, 576-ra költöm a zsebbénzem.


bLaCkDoGoNe
(veterán)

Amit írtál, az megállja a helyét, csak picit elkanyarodott az egész dolog az eredeti felvetéstől, amire reagáltam. Ha a nagy képet nézzük, tök igazad van, de arra a kis szeletkére vonatkozóan, amit Z_A_P eredeti hozzászólása vetett fel (tényleg jobbak voltak-e akkoriban a játékok vagy csak a nosztalgia miatt érzi ezt az ember?), nem minden esetben releváns; pl. teljesen igaz, hogy hozzájuthattál szakirodalomhoz ilyen-olyan módon, meg a Novotrade-nél futószalagon készültek a C64 játékok, csak ezek nem voltak hatással pl. a '90-ben 10 éves kissrácokra, akik pár éve még hétfőnként tévét sem tudtak nézni, most meg a Golden Axe-szal vagy a Prince of Persiával játszottak PC-n – majd 30 évvel később könnyes nosztalgiával gondolnak vissza ezekre a játékokra.

De még egyszer mondom, tökéletesen igazad van, csak az én mondanivalóm nem egészen erre vonatkozott. :)


zttk
(csendes tag)

Én évek óta szerettem volna eljutni, de mindig közbejött valami, míg végre idén eljutottam. Sajnos (vagy szerencsére) sógorom és a két kislánya is elkísértek, de emiatt csak pár órát tudtunk ott tölteni. Hatalmas élmény volt, az idei év fénypontja!

Egy kérdésem lenne: hogy oldottátok meg a doom 2-es gépek hálózatba kötését és a multiplayert? Jól emlékszem, hogy a doom 2 csak IPX protokollt ismert? Milyen csatlakozó, hálókártya kellett hozzá? Ezt nem lehet valahogy emulálni?

Köszi
ZT

[ Szerkesztve ]


frescho
(addikt)
Blog

Persze, hogy nosztalgiával tekint vissza az ember. Szeretnék megint kölyök lenni, nyáron a cseresznyefán ülve hascsikarásig zabálni a termést, ugrálni a stégről a Tiszába és számolni, hogy hány nap múlva ülhetek megint gép elé. Igazad van, hogy ez sokat megszépít a többségnek.


gbors
(nagyúr)
Blog

Amúgy ezt némi leüléssel, átgondolással, köldöknézéssel ki lehet azért deríteni. Ha leülsz és körberakod magadat a legnagyobb videojáték-élményekkel, konkrétumokkal, nem általánosságban "milyen jó is volt"-okkal, akkor azért lesz egy képed arról, hogy a régi játékok hogy viszonyulnak az újakhoz. Nekem is van hajlamom nosztalgiával tekinteni a 80-as és a 90-es évek hőskorára, de pont pár héttel ezelőtt ejtettem meg a fenti gyakorlatot, és az jött ki, hogy a top20 ever játékélményemnek majdnem a fele 2010 utáni. C64-es pedig csak (vagy "csak") 2 van benne.


Yutani
(nagyúr)
Blog

Kicsit belegondolva C64-ről a Wizard of Wor az, ami beugrik, de sem Enterprise-ról, sem C+4-ről, sem Amigáról nincs olyan nagy élményem. A többi már PC, viszont nem merném kijelenteni, hogy 20-ból a fele 2010 utáni. Persze ez erősen függ a személy korától, mert nyilván egy mai 20 évesnek biztosan a 2010 utáni játékok inkább a meghatározók, de a magunkféle veteránoknak 2010 előtt volt egy 20-25 éve élményt gyűjteni számítógépes játékok terén.

üzenetek