[Re:] [bkercso:] Hálátlan gondolat - Általános iskolai tanárok - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


bkercso
(nagyúr)
Blog

Vagy pl. betegség miatt hiányzik valaki az osztályból, és osztályfőnöki órán a szülei válása a téma. ;] Nyilván ez sem fikció...


galoslac
(tag)

Biztos vagy benne, hogy csak általános iskolában vannak alkalmatlan "tanárok"?


freeknight
(őstag)
Blog

Poroszos oktatásrendszer akcióban, ez már évtizedes probléma. Az egész oktatásunk általános iskolátol az egyetemi diplomáig arról szól, hogy tanuld be a tankönyvi anyagot, majd azt biflázd vissza. Az önálló gondolatokat büntetjük, mert hova vezetne az? És ez, ebben az országban, ennél már csak rosszabb lesz. A vezetés igényeinek a biorobotok felelnek meg. Nem hiába haldoklik a kutatói, akadémiai rendszer is.
Megszoksz vagy megszöksz. Ha "libernyák" sulira van igényed, sajnos eggyel nyugatabbra kell költözni, vagy a kisiskolásoknak ott a waldorf-rendszer (ami személy szerint nekem már a másik véglet, sose járatnám oda a gyerekemet, még ha meggyőzőek is az eredményeik), esetleg pár alapítványi iskola, horror áron, az elit csemetéinek.


bkercso
(nagyúr)
Blog

Nem, de csak általánosba nincs felvételi. Ha okos vagy, csökkent eséllyel kapsz ilyen tanárt közép- és felsőoktatásban szerintem.


bkercso
(nagyúr)
Blog

Kutatói rendszer +1. Ott is vannak sztorik témavezetésről... :(((

Egyébként kb. mindennel egyetértek, amit írtál.
Ettől még a kérdés kérdés marad: mit lehet mondani a gyereknek? "Ez a tanárod is hülye?" Nem biztos, hogy ettől jó irányba fejlődik.


updog
(senior tag)
Blog

Iszonyatos sok baj van a magyar oktatásban, mindkét oldalon és minden szinten (persze a tanár áll a frontvonalban, és minden rajtuk csattan). Viszont ez a cikk egy bullshithalmaz a köbön, még ha jó gondolatokat is akar levezetni, annyira ellenszenvesen erőltetetten próbál megmagyarázni egy nagyon rossz példán keresztül valamit, hogy képtelen voltam még végigolvasni is (pedig szeretem a hasonló eszmefuttatásokat).

A felvetett kérdésre ("hogyan értetheted meg a gyerekkel a tényt, illetve hogyan dolgozhatja fel egy gyerek, hogy - szerencsés esetben pár kivétellel - egy marék mondjuk "butácska", önálló gondolkodásra lusta vagy képtelen ember tanítja naponta") - valóban, a gyerek ezt nem tudja magától megítélni, honnan is tudná.

De a szülőnek miért is kellene ezt a gyerekkel megértetnie? Azon kívül hogy a gyerek onnantól nem fog bízni a tanárban, nem fog rá hallgatni / figyelni - mert anya azt mondta hogy a Marcsi néni nem jó tanár - nem sokat ér el. Innen meg némileg öngerjesztő folyamat indul be.

Kicsit ilyen passzív-agresszív gondolatnak tűnik ez nekem :)

[ Szerkesztve ]


UnA
(Korrektor)
Blog

"ott a waldorf-rendszer (ami személy szerint nekem már a másik véglet..."

Ilyenkor szoktam megkérdezni, hogy neked ezzel milyen tapasztalatod van, amire ezt alapozod?

Mert nekünk a gyerekek ott járták végig az iskolát, sőt érettségiztek is. Persze ott is voltak problémák, de még mindig sokkal jobb volt, mint a közoktatás.


Narxis
(nagyúr)
Blog

Felnőttként visszagondolva rengeteg alkalmatlan tanárom volt és nem, nem azért mert rossz jegyet adott. Volt aki szerintem tudásban rendben volt de a személyisége alkalmatlanná tette, pl. nem tudott fegyelmezni, beleszart az egészbe vagy idegbeteg volt szó szerint. Amikor matek órán kisírtuk, hogy inkább játszhassunk a gépeken mert a gépterem egyben a matek óra helye is volt gyerek fejjel jó buli volt, felnőttként pedig ijesztő, hogy a tanár többször is belement mondjuk nem is csodálom, hogy rá pár évvel pályát is váltott a tanár úr. Igazából nem kell annyira csodálkozni, hogy sokan nem bírják a gyűrődést aztán max. 5 év és pályát váltanak, volt is erről nemrég egy felmérés. Így tényleg azok maradnak akiknek nincs más lehetőségük vagy nagyon-nagyon szeretnek tanítani. Marad a magántanár, ugyanúgy mint az egészségügyben a magánrendelés ha eredményt akar az ember. Ez egy ilyen ország.


nevemfel
(senior tag)

Idézet a linkelt írásból: Az eseménynek különösebb következménye a gyerek rosszabb jegyén kívül nem volt. - ami eléggé ellentmond a címnek (Horror az iskolában: egy harmadikos kissrác külön írta le, hogy rézedény)

Mi a probléma? Mármint azon kívül, hogy azt az öt percet már senki nem fogja visszaadni nekem, amennyit elvett az életemből ez a klikkbait cím.

[ Szerkesztve ]


Wanderlust
(tag)
Blog

Az egész világ kezd nevetségessé válni...Ha valamit egybe kell írni, vagy külön akkor azt úgy kell leírni és pont. Ez a szabály. Általános iskolás korunkban mind megtanultuk a helyesírás szabályait és nem haltunk bele, nem torzult a személyiségünk ez miatt stb. Pont a nyelvtan, a matematika vagy a fizika az amibe senki nem köthet bele, mert 1+1=2 mindig.


UnA
(Korrektor)
Blog

(ez nagyon OFF: a helyesírás nem több, mint egy aktuális közmegegyezés, aminek egy matematikai szabály szigorúságához semmi köze nincs – persze érdemes használni, mert kulturálisan fontos közeg :))


domos
(senior tag)
Blog

Sajnos a jó középiskolákban is nyomorult tanárok vannak. Egyetemen még rosszabb a helyzet, legalábbis Miskolcon. :DDD


Wanderlust
(tag)
Blog

Tudom, a nyelvtani szabályok változtak és változni is fognak, a matematikai nem igazán. Arra gondoltam, hogy ha van egy érvényes szabály, jelen esetben a helyesírási szabályok akkor azok szerint kell írni (amíg aktívan részt vesz valaki az oktatásban és egy dolgozat vagy felvételi eredménye múlik azon) és nem belekötni, megmagyarázni, hogy az márpedig hülyeség. Már én is bánom, hogy elolvastam a cikket mert csak felhúztam magam :D


bkercso
(nagyúr)
Blog

a gyerek ezt nem tudja magától megítélni, honnan is tudná
Én azt tapasztaltam magamon is és a gyerekemen is látom, hogy azért levágja, ha valami nagyon nem okés a suliban a tanár részéről.
Én annyit tudtam eddig rá mondani, hogy nekem is volt sok gyenge és pár jó tanárom, viszont mindenkitől lehet tanulni valamit. Töltse hasznosan az időt, a többn meg nem kll sokat agyalni és nem szabad mindent magára venni. Ha meg ő volt a hibás, azt is megmondjuk, nyilván.
Ahhoz éles eszűek, hogy őszintétlenül intézzük el a dolgot.

Kicsit ilyen passzív-agresszív gondolatnak tűnik ez nekem
Lehet (aktívan nem leszek agresszív), de azért őszinte is a kérdés. A gyerek sem hülye, valahogy reagálni kell arra, hogy néha csak a fejünket tudjuk fogni az eseményeken, miközben a gyerek meg mindenkire határtalanul felnéz.
Nekem pl. fogalmam sem volt róla ötödikben, miért esett be a földrajztanár a két pad közé. :DDD Mondjuk ilyen extrém példa hálistennek nincsen most.


bkercso
(nagyúr)
Blog

nem kell annyira csodálkozni, hogy sokan nem bírják a gyűrődést aztán max. 5 év és pályát váltanak
Ez a jobb eset. Skóciában pl. azt láttuk, hgy aki már 4 évig bírta, abból iskolaigazgató lett. Cserébe viszont türelmes és fiatal, helyes tanárok jutottak a gyerekeknek.

A magántaron kívül még szerintem az edző is nagyon fontos: ha valakire őszintén fel tud nézni a gyerek, könnyebben veheti a többi szitut. :R


bkercso
(nagyúr)
Blog

Miskolci Egyetemhez volt szerencsém 2 évig. Szóval értem, mire gondolsz - hozzátéve, hogy azért volt olyan tanárom, aki miatt nem bántan azt a 2 évet.


Ghoosty
(őstag)

A cikk szerzője nyelvész, tehát nem 'hülyegyerek' beleköt valamibe, hanem egyfajta önreflexió.
Nem csak az a gond, hogy változnak a szabályok, hanem, hogy erőltetettek is néha, meg túl sok a kivétel. Se matematikából, sem fizikából nem rémlik olyan, hogy ez a szabály, kivéve.

Pl:
sárga edény - külön írandó
rézedény - egybe írandó
sárgaréz edény - külön írandó.
réz edénytartó - szintén külön.

A cikk nem kötött bele, de most megteszem én, bár ez tényleg kicsit szőrszálhasogatás.
A szabályban ez van:

"Anyagnévi jelzős kapcsolatnak azokat az alakulatokat tekintjük, amelyekben az előtag azt jelöli, miből készült az utótagként megnevezett dolog."

Ha van egy edényem, amelyik arany bevonatú, de amúgy vasból van, akkor ebben az esetben most egyebe kell írnom az aranyedényt vagy külön? :F

[ Szerkesztve ]


Hannibhál
(őstag)
Blog

Az nem ,,aranyedény" lesz hanem ,,aranyozott edény" csak h beleokoskodjak én is a témába ;)


janeszgol
(félisten)

A magyar nyelvtan rettenetesen logikatlan.


Ghoosty
(őstag)

Jogos, de népek már csak ilyenek a külső megtéveszti őket. :D

Amúgy ugyanez a téma: a zománcedényt is egybe írjuk, holott nyilvánvaló, hogy csak bevonatról van szó.

[ Szerkesztve ]


Hannibhál
(őstag)
Blog

Mondjuk én még így nem hallottam, mifelénk csak zománcozott edény van, de ez inkább tájjeleg :)


cappa72
(nagyúr)
Blog

Hát arra gondoltam, hogy nem szólok hozzá, de ilyen szépen summázni... erre gondolok:
" A vezetés igényeinek a biorobotok felelnek meg."
Kicsit még a reklámevésre kell még megtanítani őket, és minden jó lesz (az általad említett vezetésnek).
Írom ezt úgy, hogy 3 pedagógus van a családban közvetlen hozzátartozóm. Szerencsére mindegyik pályaelhagyó lett, ám míg tanítottak, addig mindegyiküket szerették.

Ez a kényszerű digitális oktatás most méginkább rányomta a bélyegét a tanórákra; tanárokra, diákokra és szülőkre egyaránt.
Szuper tanárok lettek tehetetlenné (kevés informatikai gyakorlat miatt)
Átlag tanárok váltak érdektelenné
Átlagon aluli tanárok okoztak kellemes meglepetést.
Akár megérdemelne egy külön blogot valakitől a digit oktatás ;) (hopp, közben volt róla egy rövid hít itt a PH!-n).

@(#4) bkercso
Szerencsére. főleg ha a felezőt elhagyta az ember (negyed évszázada legalábbis így volt).

[ Szerkesztve ]


CounterBoci
(senior tag)
Blog

Feleségem általános iskolai tanár. Angol és számtech. Így a kelleténél jobban megismertem a tanári kart kirándulások és úgy a hétköznapokon keresztül. A tanárok nagy részét nem engedném gyerekek közelébe. Én még felnéztem a tanáraimra anno, példaképek voltak, persze akadt kivétel. Ezeknek ez már nem hivatás, csak egy munkahely. A hülyék aránya is pont ugyan olyan, mint egy gépsoron. Nem tudom szebben megfogalmazni.


Ghoosty
(őstag)

Konkrétan a bonyhádi zománcedény az hungarikum: [link]

[ Szerkesztve ]


bkercso
(nagyúr)
Blog

A rézedénytartó rézedényeket tart, míg a réz edénytartó rézből van. ;)
Más téma: a műanyag edényt szerintem külön kell írni. A szilíciumqubitben nem vagyok biztos, de azt szerintem egybe.

[ Szerkesztve ]


bkercso
(nagyúr)
Blog

Hogy ON is legyek:
Az általános iskolákban nem tanárok dolgoznak, hanem pedagógusok. Ez pedig egy nagyrészt a pszichológiához tartozó... munka? Hivatás?
Nem tudom, egy pszichológus hogyan tudna úgy dolgozni, hogy nem tartja hivatásnak, amit végez. Ugyan ez igaz pl. az orvosokra is, sokan azonban munkaként állnak hozzá ahhoz is :((( . Ilyen fogorvossal pl. már találkoztam; szerencsére a kollégája vállalta, hogy garanciában kijavítja, amit ő elrontott.


cappa72
(nagyúr)
Blog

Az általános iskolákban nem tanárok dolgoznak, hanem pedagógusok.
Kellene, hogy pedagógusok legyenek. Kis falusi iskolánkban van kb. 4, akire így lehet tekinteni. Vagy csak én vagyok ennyire borúlátó (borjúlátó).
(Ha igaz, akkor a tanárok felsőben, tanítók alsóban)


Ghoosty
(őstag)

rézedénytartó: Erről eszembe juttatott egy újabb gondolat. Az összetett szavakat esetében 2 szóig mindig egybe írjuk. Többszörösen összetett szó esetében meg 6 szótagig egybe. A linkelt cikkből kiderült, hogy a rézedény, sem az aranyedény nem összetett szó. Akkor vajon a 'aranyedény-fényező'-t hogyan kell helyesen írni. Ez most akkor többszörösen összetett vagy csak két tagú?

A műanyag edény azért van külön, mert a műanyag az összetett szó. A "szilíciumqubit" esetében meg attól függ, hogy a qubit az összetett szó vagy sem. Ha összetett, akkor külön kell írni. (Fogalmam sincs, melyik a jó)

A műanyag edény tartó-t hogyan írom, ha műanyag edényeket tartó eszközről van szó?
Kötőjel nem jó, mert a műanyag edény nem összetett szó.

(Szerintem ez on topik, bár te vagy az eredeti szerző, így elfogadom, hogy off, szóval átraktam)

[ Szerkesztve ]


bkercso
(nagyúr)
Blog

Többszörösen összetett szó esetében meg 6 szótagig egybe.
Ezt már eltörölték kb. 8 (?) éve, pedig egy hasznos szabály volt, mert segítségével olvashatóak voltak a hosszú öszetett szavak is. SZóval aranyedényfényező (vigyázz: nelvtanversenyt nyertem negyedikben! :P ).

És szerintem műanyag edénytartó, vagy műanyagedény-tartó, hogy meg lehessen őket különböztetni.
A lényeg az egészben, hogy nem tudom, pedig már nem vagyok kisiskolás. :B


dabadab
(titán)
Blog

Az egész világ kezd nevetségessé válni...Ha valamit egybe kell írni, vagy külön akkor azt úgy kell leírni és pont. Ez a szabály

A linkelt cikket egy nyelvész írta, aki valamivel jobban képben van azt illetően, hogy mi a szabály, mint mondjuk egy általánosiskolai tanár és azt írta le, hogy egyátalán nem olyan nagyon világos, hogy mi is az a szabály, de egészen biztosan nem az, mint amit a gyereknek tanítanak.
Érthető ez?

Egyébként az elég feltűnő, hogy a közoktatás okán a legtöbb emberben kialakul egy olyan tévképzet, hogy egyrészt a nyelvtan az egy egzakt, befejezett tudomány, ami pontosan ki van találva és pontosan leírja a nyelvet, semmiféle kétségnek helye nincs, másrészt a legtöbben azt is gondolják, hogy a nyelvtan afféle preskriptív dolog, vagyis az határozza meg a helyes nyelvhasználatot és nem fordítva. Valójában persze mindkét állításnak pont az ellenkezője az igaz.
Egyébként ezért is problémás az közoktatás nyelvtantanítása, mert egy gyerek is simán beleszalad olyan nyelvi jelenségekbe (akár pl. a fenti rézedény szó helyesírása), amikre az általános iskolás nyelvtan nem tud magyarázatot adni.

[ Szerkesztve ]


Ghoosty
(őstag)

"...6 szótagig egybe. Ezt már eltörölték kb. 8 (?) éve..."

Erre van valami linked?
Mielőtt leírtam, ellenőriztem és 2019-es cikk alapján még élt ez a szabály, bár ez nem hivatalos cikk volt szóval lehet hibás. Viszont akkor is legfeljebb 6 éve, mert egy 2014-es MTA-s cikkben még szerepelt a 6 szótagos szabály, az meg ne legyen már hibás, mert ha ők sem tudják jól, akkor ki?

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Ezt már eltörölték kb. 8 (?) éve

Nem törölték el, egy kicsit változtattak a megfogalmazáson:

12. kiadás (2015, jelenleg is ez az érvényes):

"A kettőnél több szóból alakult (úgynevezett többszörös) összetételeket hat szótagig kötőjel nélkül egybeírjuk, például: cseppkőbarlang, élelmiszeripar, gépkocsivezető, ivóvízellátás, mértékegységrendszer, nyersolajmotor, rendőrjárőr, tapétaszaküzlet, tűzoltólaktanya. A hat szótagnál hosszabb többszörös összetételeket kötőjellel tagolhatjuk a két fő összetételi tag határán, például: csapatzászló-avatás, dokumentumfilm-bemutató, foszforműtrágya-gyártás, könyvritkaság-gyűjtemény, munkaerő-nyilvántartás, tornász-csapatbajnokság. Kivétel: akasztófáravaló, fizetővendéglátás, pénzügyminisztérium, valószínűségszámítás stb."

11. kiadás (1985):
"A kettőnél több szóból alakult (úgynevezett többszörös) összetételeket általában ugyanúgy egybeírjuk, mint a kéttagúakat: cseppkőbarlang, gépkocsivezető, ivóvízellátás, írógépműszerész, pénzügyőrlaktanya, rádiószaküzlet, nyersolajmotor, rendőrjárőr, barnakőszénkoksz, mértékegységrendszer stb. – A hat szótagnál hosszabb többszörös összetételeket azonban már többnyire kötőjellel tagoljuk a két fő összetételi tag határán: csapatzászló-avatás, dokumentumfilm-bemutató, könyvritkaság-gyűjtemény, tornász-csapatbajnokság, munkaerő-nyilvántartás, foszforműtrágya-gyártás stb."

[ Szerkesztve ]


Fred23
(nagyúr)

Szerintem könnyen belátják a gyerekek, hogy a tanáraik is emberből vannak, sok problémával, kevés fizetéssel, és gyakran kevés tehetséggel. Mondjuk a belátás nem oldja meg azt a problémát, hogy túl sok a valóban alkalmatlan tanár.

Engem nem nagyon érdekel a helyesírás. Érthető legyen a szöveg, és megfelelően ki tudja fejezni az író mondanivalóját, ennyi. Nem szeretem a nyelvtannácikat, mert nem mi vagyunk a nyelvtanért, hanem a nyelvtan van értünk. Lehet lazán használni, lehet újítgatni is, lehet közismerten helytelen módokat is favorizálni is akár.

Nekem mondjuk sok pozitív élményem is volt kisgyerekként általános iskolás tanáraimtól. Egy a topik tárgyához kapcsolódó példa: kérdi a magyartanár, ki írta a verset, nem tudja senki, én se, de tippelek egyet, hogy talán X. Mire a tanár mondja, hogy majdnem, mert más írta, de az fordította, akit mondtam; és megdicsért a tippemért.


Hannibhál
(őstag)
Blog

Na ennyivel is többet tudok :R


elder troll
(senior tag)

Ha már általános iskolás tanárokról van szó...
Nyelvtanból szinte végig hármas voltam alsó tagozatban az alábbi felosztás szerint:
helyesírás 5, külalak 1. Ebből hoztam össze a hármas átlagot.
Honnan a fenéből tudta, hogy a helyesírásom 5-ös volt, ha el sem tudta olvasni :DDD
Amúgy szerintem kifejezetten harmatos volt a nyelvtan tudásom, a mai napig küzdök a vesszőkkel és szóismétlésekkel, de a fenti anomáliát a mai napig nem értettem meg.


tvamos
(nagyúr)
Blog

"az akadémiai helyesírás ajánlása szerint"
Ha csak ajanlas, akkor ugy irom, ahogy akarom. Nem?
Nem ertem en ezt!
:O


UnA
(Korrektor)
Blog

"A magyar nyelvtan rettenetesen logikatlan."

Nem igaz. Vannak ravaszságok benne, de többnyire nagyon is logikus.

Tanultál te már más nyelveket? ;)


cappa72
(nagyúr)
Blog

Viszont elég magas szabadságfokkal rendelkező nyelv. :DDD

(4 nyelvet beszélő amerikai kollégámnak beletörött a bicskája.)


bkercso
(nagyúr)
Blog

Köszi az első témába vágó hsz-t! :)

Lehet, hogy csak a gyerek empátiáját kell fejleszteni - legalább neki legyen belőle valamennyi. :DDD

A témaindító cikk egyébként a gyerek elismeréséről/bátorításáról szól, vagy úgy általábn az odafigyelésről, csak éppen egy nyelvész szemszögéből íródott.

Nekem a legjobb élményem az, hogy a középiskolai ofőmtől (magyar/töri) kritikus gondolkodási mintát kaptunk 4 éven át.
Vagy a 6. osztályos fizikatanárom személye, aki megszerettette velem a fizikát. Fizikus is lettem. :) Érdekes módon rajta kívül más női tanár nem jut eszembe, aki különösebb pozitív benyomást tett volna., bár voltak kedves női tanáraim.
A 6-7. osztályos férfi énektanárom (igazgatóhelyettes) is kétségkívül adott nekünk fiúknak egyfajta tartást. A gimis matektanárom meg úgy tanított matekot, hogy egyetem alatt én is inkább matektanításból tartottam fenn magam.

Ezzel együtt sokszor éreztem, hogy nagy ostobaságot művel a tanár, pedig a szüleim sose mondtak ilyesmit emlékeim szerint. :B

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Annyira logikus, hogy máig nem sikerült összerakni egy igazán működő nyelvtant a magyar nyelvhez :)


UnA
(Korrektor)
Blog

Melyikhez sikerült? Az eszperantó nem érvényes tipp. :D


D1Rect
(félisten)
Blog

A tanár népi agyag edény.


vhw
(addikt)

*agyagedény

;]


Egon
(nagyúr)
Blog

Egy gimis és egy általános iskolás gyermek szülőjeként, sajnos én is ugyanezt látom.


e-newsee
(addikt)
Blog

Nálunk legalább az igeidők egyértelműek, és a nyelvünkben minden azonos nemű. Még hogy nem píszí a magyar! :D
Egyébként régebben azt olvastam, hogy a magyar azért is nehéz nyelv egy külföldi (pláne angol, vagy német) számára, mert toldalékoló. A toldalékoktól pedig megváltozik a szó alakja, néha maga a szótő is (tó -> tavat), amire nincs külön szabály, és ettől egy külföldi a falnak megy.
Pl.: a fenti esetben sem kötött, hogy az "ó"-ból mindig "a" lesz tárgyesetnél, mert akkor a "ló"-ból is "lavat" lenne, nem "lovat".
Az angol és a német is elöljárószavas. Az angolnak ez a része azért egyszerűbb, mert nem igazán változik a szó alakja egy elöljáró szótól, a németben meg ugyan változik a szó vége is, de nagyon kötött a szabálya, van pár táblázat, ami megtanulható.
Nem tudom, van-e itt, aki tanult spanyolt, de állítólag az is elég nehéz, mert az meg egy fajta hibrid. Vannak elöljárószavak is, de toldalékol is rendesen, amiktől a szó alakja is változik, akár csak a magyarban.
Akiknek erre anyanyelvi szinten nem áll rá az agya, annak ezek az alapvető nyelvi különbségek nehezen érthetők, hacsak nem érez rá ösztönből.


cappa72
(nagyúr)
Blog

Ékes édes apanyelvünk.
Sinkovits Imre előadásában... Zseniális...


C4mp3r
(addikt)
Blog

amig egy palyakezdo tanar annyit keres 5-6 ev egyetem utan, mint a gyorstalpalon vegzettseget szerzett "iskolaor", addig senki ne varjon az oktatasban minosegbeli javulast.


wjbhbdux
(veterán)

én arra emlékszem általános iskolából, hogy a románoknak szőrös a talpa, meg erdélyt ideiglenesen csatolták el magyarországtól, mert ezt szajkózta az osztályfőnök minden nap 4 évig. Aztán amikor 12 évesen rájössz hogy ezek a mindent tudó felnőttek nyomorult megkeseredett emberek és a tananyag helyett is marhaságokat beszélnek, gyűlölködést próbálnak az agyadba vésni, megkérdőjelezed az egész értelmét. Táborokban "kullancs ellenőrzést" zuhanyzáskor meg jobb ha nem is említem.. ┬┴┬┴┤ʕ•ᴥ├┬┴┬┴
Kösz az oktatást.

Tanárok helyett AI legyen.


domos
(senior tag)
Blog

Mindenki, aki tanárnak megy, tudja mennyi lesz majd a fizetés. Ennyi erővel mindenki végezzen sz*r munkát aki annyit keres kb mint egy tanár?


bkercso
(nagyúr)
Blog

Mindenki, aki tanárnak megy, tudja mennyi lesz majd a fizetés. --> Kétféle ember megy tanárnak: az elhivatott és a másranemjó. Utóbbi is lehet kezdetben "elhivatott", míg rá nem döbben, hogy csak naív volt. Ekkor, ha marad, megkeseredett, esetleg alkoholista lesz.

[ Szerkesztve ]

üzenetek