üzenetek

hozzászólások


haxiboy
(veterán)
Blog

Gratula neki. Remélem az ő autójából a légzsákokat felejti ki a gyártó..


sztanozs
(veterán)
Blog

Szerintem tök egyedül csinálta az egészet.
Sőt, biztosan hasznot is húzott belőle...

;]

Ja és a botrány nem a SpaceX, hanem a SpaceX beszállítója körül van (amit nem mellesleg a SpaceX robbantott ki).

[ Szerkesztve ]


Cifu
(nagyúr)
Blog

Egen, valahogy élek én is a gyanúval, hogy fentről kapta a nyomást, hogy márpedig valahogy nyomja át a selejtes munkadarabokat a teszten, különben kötbért kell fizetnie a cégnek. Emberünk pedig erre kreatívan megpróbálta a fából vaskarikát megoldani, és meghajlott a nyomás alatt. A balhét persze gondolom egyedül viszi el...

Az is érdekes kérdés, hogy vajon az elődje miért lépett le - hiszen nem régóta töltötte be a feladatkört az illető...

[ Szerkesztve ]


sztanozs
(veterán)
Blog

Hja, ilyenkor nem jó strómannak lenni...


vzozo
(senior tag)

Hát tudod, "kabátlopási ügy".

Aztán ha megint egy CRS-7 következett volna be a rosszul certifikált alkatrészek miatt, akkor lehetne fullba' nyomatni a spacex haterséget, nem is tudom hirtelen kinek lenne érdekében...


sztanozs
(veterán)
Blog

Amúgy még csak előzetesben van, a tárgyalása az első meghallgatása is csak egy óra múlva kezdődik:
The defendant will make an initial appearance before U.S. Magistrate Judge Jonathan W. Feldman on May 23, 2019, at 1:00 p.m.
...
The fact that a defendant has been charged with a crime is merely an accusation and the defendant is presumed innocent until and unless proven guilty.

[ Szerkesztve ]


gabor7th
(addikt)

A Tesla is nemrég megint kettévágott valakit és megint kiderült, hogy a statisztikák szerint sokkal rosszabbul vezet mint az ember; a cégnek pedig 10 hónapra van már csak pénze. Borús képek, de Munskot már párszor kisegítette az állam, úgyhogy meglátjuk ezeket megússza-e mint eddig.


Foglalt név
(addikt)

Szerintem rosszul értelmezed. Emberünk elviszi a balhét és lehet csökkenteni a komponensekkel támasztott követelményeket(költség!), mert ezek nem feleltek meg nekik viszont sikeresek voltak a valóságban, ergo túltervezettek. Sőt ellenőr sem kell, mert a ő is csak arra volt, hogy a többiek aláírását photoshoppolja. Vaskos milliókat lehet fogni egy ilyen korrekcióval :K ;]


dajkopali
(addikt)
Blog

amikor katona voltam, összebarátkoztam egy fiúval, aki akkor került vissza fél év után a büntetőzászlóaljból (futkosó), teljesen megtörten
később elmesélte, hogy irodista volt, és tiszti utasításra hamisított eltávozási meg szabadságos papírokat
aztán amikor kipattant a balhé, csak őt ítélték el...


-Skylake-
(addikt)

Az lenne a hihetetlen ha nem igy tortent volna...


nuke7
(veterán)
Blog

itt azért szerintem másról van szó - elég magasbeosztású emberkéről van szó ahhoz, hogy saját anyagi nyereség miatt önként így cselekedjen... :U


Klaus Duran
(senior tag)
Blog

Maradjunk annyiban hogy a magyar autóipar sincs messze Amerikától minődében. :U :U :U


.tnm
(addikt)

Kattintásvadász hírcímek az itcafé körül...

Más cikkekből kiderül, hogy nem csak a SpaceX kapott a "QA-zott áldásból", hanem a konkurencia is.

[ Szerkesztve ]


kpityu2
(őstag)

később elmesélte, hogy irodista volt, és tiszti utasításra hamisított eltávozási meg szabadságos papírokat

Szegény jól beszopatták. Teljesen általános volt, a szabis papirokkal való ügyeskedés. A kereskedő triumvirátus: írnok, raktáros, sofőr. :D


drinker
(tag)

Az ügyészség hangsúlyozza, hogy nemcsak emberek életét veszélyeztetik az ilyen csalások, hanem nagy nemzeti projekteket is.

itt csak nekem fura a sorrend... :F


borg25
(senior tag)
Blog

Ismered Sztálin elvtárs szavait: Milliók halála csak egy adat, egy ember halála....


vaakuum
(addikt)

Valahogyan biztosan átmentenik a technológiát, ha statisztikailag jóval kevesebben halnak meg vele, mint nélküle.


nap
(addikt)

Tíz év meg ilyesmi... A következő küldetésre csórikámat kell küldeni, az az igazi büntetés.


vaakuum
(addikt)

Lehet a Mars fogja betölteni azt a funkciót, amit régen Ausztrália: lehet oda száműzni rosszarcokat?


body007
(addikt)
Blog

már akkor azt gyanították, hogy az aláírásokat fénymásolás után számítógépes manipulációval illesztették az iratokba. - hát jó béna egy ipse. Én ismerek olyat, akinek az ismerőse apjának a kollegája úgy csinálta, h megszerkesztette vektorosan majd plotterbe befűzte az A4 lapot, kicsit pozicionálni kellett és már írta is alá a gép :B


#65675776
(titán)

Nálunk a cégnél van egy pár minőségtudatos szállóige a főnököknél:

"Hadd menjen!'
"Hátha nem veszik észre."
"Ennyi miatt meg ne álljatok!"

Egyes mérőkészülékek esetén a sok kiső esetén: "Vegyétek le az erősítést!"

Minden esetben a totál selejtre mondják ezt, amelyek a tűrésmező többszörösébe sem férnek bele. Ja, sok sikert az autósoknak, és a vasúton utazóknak hozzá! Űriparnak éppen nem dolgozunk, annál csak nagyobb tömegszerencsétlenségeket tudunk előidézni. Pedig semmi extrát nem gyártunk, csak olyan "apróságokat", amelyek minden forgógépbe, forgó alkatrészhez kellenek.

[ Szerkesztve ]


nuke7
(veterán)
Blog

:Y ha tényleg így van, nem gondolkodtál jogi lépéseken..? :F


#65675776
(titán)

És hogyan bizonyítanám? Szerinted van ezeknek bármi nyoma? A probléma az, hogy sok esetben csak az anyacég más üzemei számára gyárunk komponenseket. Ez mondjuk még nem lenne probléma, de a "német precizitás/minőség" jegyében őket sem érdekli (hozzáteszem, az általuk gyártott komponensek még a mi minőségi színvonalunkat sem érik el, de még csak a lábunk nyomába sem érnek). Mindegy nekik, csak legyen elég alkatrész. A lenézett kínaiak reklamálnak minden apróságért, és a románok. Náluk a jelek szerint még tényleg fontos a minőség.

A másik meg az, hogy mindenki félti a fosos kis állását, úgyhogy tanút egy darabot sem tudnék találni. A főnökök ezt egyébként minden szinten kihasználják. A sok birka meg nem fogja fel, hogy a beszariságával konzerválja a jelenlegi helyzetét.

Német minőség/precizitás: a legmakacsabb, és legmegalapozatlanabb urban legend. Utóljára a céhes termelés idején volt igaz. Vagy 6-7-800 éve.

[ Szerkesztve ]


nuke7
(veterán)
Blog

tárgyi bizonyítékaid nincsenek..? :U szerintem az elég kellene, hogy legyen, nem? :F


azbest
(félisten)
Blog

No igen, írtak róla, videót csináltak arról, hogy beszélgetnek róla. De a rengeteg problémáról, amiről beszélnek nem sikerült felvételt készíteni. Valóban meggyőzöbb úgy beszélni valamiről, hogy közben bólogatunk, mintha megmutatjuk valós körülmények között...
Plusz bizonyos esetekben valótlanságot állítanak arról, hogy mire képes vagy nem képes a rendszer. Aktiváltak egy béta teszt funkciót, ami figyelmeztetést is kiír, majd hibás feltételezések alapján (nem olvasták el?), elkezdik köpködni. Plusz lehet el is állítgatták a beállításokat, de aki használja, aszerint akkor sem történnek olyan dolgok, amikről ők beszélnek.


MongolZ
(addikt)
Blog

És minek és mit bizonyítani?
Pont az a baj, hogy a tömeggyártásban elszaporodtak az "idióták", a semmihez nem értő mérnökök, akiket a tervezéshez osztottak be. Aztán, mivel nem értenek hozzá, a tűrésmezőket folyamatosan szűkítik, mert az úgy biztos jó, meg egyébként is a biztonság irányába mászunk el, a végén kijön egy teljesen indokolatlanul betűrt, horror áron elkészíthető méret, amit természetesen Te, meg én fizetünk ki, amikor veszünk mondjuk egy autót.
Dolgoztam olyan helyen (szerencsére nem egészen fél évet csak), ahol az volt a rajzon, hogy a kipufogó (!) öntvény egyik forgácsolt felületének az öntvény felülettől (!!) századra betűrt (!!!) méret szerint kell lennie. Amikor jeleztem a drága minőségügyi mérnök végzettséggel rendelkező főnökömnek, hogy ezt tuti, hogy nem tudja a termelés megcsinálni, annyi volt a válasza, hogy ajánlatadáskor aláírták, hogy meg tudják csinálni, úgyhogy követeljem meg tőlük.
Röviden az a baj, hogy rengeteg teljesen fölöslegesen szigorúan betűrt méretet kell előállítani, és ezt az ember tudja is nagyon jól, és ezért hajlamos nem komolyan venni őket. Pl. egyik jelenleg gyártott terméknél van egy méret, aminél a vevői rajzon be van tűrve +/- 0,1 mm-re (hegesztett és forgácsol acélszerkezet), ez egy mozgó alkatrész. De mivel kb. mi jobban tudjuk, hogy pontosan melyik méret is a fontos, és hogy mennyire számít ez a méret, ezért 1,5 mm eltérésnél kezdünk korrigálni. +/- 0,1-es méretet kb. lehetetlen tartani, vagy olyan hosszú ideig tart a gyártás, hogy azt a büdös életben senki nem fogja kifizetni.
Gyakorlatilag ott tart jelenleg már nem csak a tömeggyártás, hanem az egyedi gyártás is, hogy annyira rosszak a vevői rajzok, hogy alig találni korrektet. Ennyire brutálisan lezuhant a műszaki színvonal.

A fenti esetben is pontosan azt látni, hogy a termék a tűrésmezőből való többszörös kilépés mellett is lehet, (feltételezem) hogy jól működik, csak ugye a hozzá nem értés miatt le lett szűkítve az a tűrés. Erre még rátesz a 6szigma, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy az eleve szűk tűrésmeződnek kb. a 2/3-át használhatod... eszméletlen.

A másik nézőpont meg a szűk a tűrésmező? Csináljuk azért csak úgy meg, az a biztos! Következőként jön az, hogy miért nem tudunk annyit gyártani (mert sok a "selejt" és több idő pontosabbra munkálni), miért ilyen veszteséges ez a termék (mert sok a "selejt" és több idő pontosabbra munkálni), miért veszi inkább meg a másik gyártól (ja, mert ők nem tartják be), miért nincs elég munkánk (mert a többi cég nem olyan hülye, mint mi), holnap már be se kell jönni (mert nincs megrendelés).

[ Szerkesztve ]


Soulles
(tag)

"Nem történt baj, de a börtön biztos."

Boeing: Tragédia történt és (még?) nincs börtön... Elgondolkodtató.


Depression
(veterán)
Blog

Én pont olyanért számoltam le most, amiért csórikámat megszivatják. De én megmondtam, hogy emiatt nem megyek börtönbe, inkább eljöttem.
Ha valaki meg azt hiszi, hogy a minőségirányítónak van bármi haszna ebből, annak fogalma sincs az egészről.


azbest
(félisten)
Blog

Amit leírtál, az alapján nem a tervezők, hanem a vezetőtök és a megrendelő vezetője idióta. Ha lehetetlen vállalásával akarja megnyerni a projektet, akkor csal. Ha a gyártásnál visszadobnák a "rossz" tervet, akkor olyan tervet kellene készíteni, ami kivitelezhető. De az is lehet, hogy valójában befolyásolja a működést, csak gyártók ezt nem értik, mert jó lesz az oda, 20 éve is jó volt oda... bízva abban, hogy a túl sok selejt miatt inkább elnézi a megrendelő, mert nem akar késni és azért piaci hátrányba kerülni.

Boingnál is ilyesmiről számoltak be az NG sorozatnál is. A magasabb terhelést csak a preciziós megmunkálás tudta garantálni, de a beszállító lemezollóval kézzel csinálta, mert hát jó volt az oda a régi, lassabb, kisebb teljesítményű gépekhez is, buta mérnökök. Más beszéllító nem lévén meg elkenték a botrányt, hogy hajlamosabbak darabokra törni azok agépek baleset esetén vagy hamarabb használódnak el. A hatóság szakértője is elbagatelizálta azzal, hogy úgy szokás az iparban, hogy kókányolnak, nincs azzal semmi probléma - írta alá a boing ügyvédje által megfogalmazott vallomást.

[ Szerkesztve ]


MongolZ
(addikt)
Blog

Ez egyáltalán nem így van. Sajnos a vevő a legnagyobb idióta, évtiezedek óta futjuk ezeket a köröket. Régen, ha megmondtad, hogy ez így nem biztos, hogy jó, akkor kaptál egy választ, hogy igaz, akkor csináljátok ezt helyette. Aztán eljutottunk oda, hogy nem tud másikat mondani, de ha te javasolsz valamit, akkor azt elfogadja. Most konkrétan ott tartunk, hogy valami rossz, te javasolsz valamit, de nem is válaszol, mert nem érti az egészet és kérdezni sem tud senkitől, mivel kb. senki nem ért hozzá.
Ilyen esetben azt mondja a vevő, hogy na, attól fogom venni, aki elvállalja (valaki el fogja), és kész.
Valamint autóiparban sokszor kellett úgy ajánlatot adni, hogy jaaaa, igen, lesz majd egy nagyobb projekt, 2022-re, erre idén le kéne szerződni, itt vannak előzetes rajzok. Persze szépen felkészülsz, mi jó, mi nem, nem nagyon jönnek válaszok, aztán egyszer csak a határidő előtt 2 nappal jön egy telefonhívás, hogy qrva sürgős az ajánlat, vannak is új rajzok, holnap délig kérem a választ. Persze az új rajzok eléggé mások, és egyébként sincs idő átnézni őket. De azért adjál rá ajánlatot 3 év múlvára, amikor már valószínűleg ott sem vagy (átlagosan valami 1,8 évet vannak Magyarországon egy helyen a tömeggyártásban az emberek). Ilyen esetben mit mond a vezető? Fúúú, ne adj ajánlatot, beszéljük meg vele, válaszoljon a kérdésekre (úgyse fog), nem bja, ha valaki más elfogadja, max nem lesz munkahelyünk?

Boeing-es témába nem másztam bele, de pont a repülőgépiparban nem tudom elképzelni, hogy a Boeing nem tudott róla, hogy nem 1, hanem 2 vagy 3 kategóriával gyengébb alkatrészek készülnek. Pont a repülőgép iparban, ahol kb. a legutolsó sufniba is kiküldenek egy beszállító fejlesztő mérnököt egy minőségügyi kollégával? Eléggé lehetetlennek tartom.

[ Szerkesztve ]


azbest
(félisten)
Blog

tehát... "sajnálom, kenyérre kellett... büntetőjogi felelősségem teljes tudatában, elolvasás nélkül elvállalltam.. majd meghamisítottam minden jegyzőkönyvet arról, hogyan készítette a cég, mert így szokás."

Ezek után szerintem felesleges a megrendelőre mutogatni, mindkét oldal nyakig benne van. Ellenben jogilag a hamisító, selejtet gyártó beszállító és annak emberei lesznek elővéve, ha buknak.

szerk:
A hatóságok elég nagy teret adtak a boeing-nak, cserébe elvárták a megfelő minőségi ellenőrzást. Csak épp az a helyzet állt elő, amit te is írtál. S mivel a beszállítótól kezdve a boing managerein át a hatóság embereiig mindenki benne volt, így a minőségellenőrök húzták a rövidebbet, amiért ezt felhozták. Semmi más következménye nem lett annak sem, s ez még a mostani balhé előtt volt évekkel. A sztori az elejétől [link], a végkifejlet nem volt már benne, hogy lesöpörték az ügyet.

[ Szerkesztve ]


MongolZ
(addikt)
Blog

Sajnos ez így van, és ez nagyon el van b*szva. Még rosszabb, hogy ez így megy az egész világon, hogy a nagy elkövetők lubickolnak tovább, a kishalak meg fennakadnak a hálón... És ez nagyon nincs jól így.


#65675776
(titán)

Az a baj, hogy gépiparban sok esetben már nem is tudsz versenyben maradni, ha nem igérsz szűkebb tűrésű alkatrészeket. Érdekes módon a komponensgyártóktól elvárják a hosszabb élettartamú alkatrészeket, hogy aztán azt szándékosan rosszul építsék be egy kostrukcióba, ami emiatt rövid élettartamú lesz. Következmény: feleslegesen drága komponensek egy megbízhatatlan, rövid élettartamú eszközben. Irreálisan sokba kerül legyártani a szart magyarul fogalmazva. Ugyan ezt az élettartamot és minőséget sokkal olcsóbban elő lehetne állítani, értelmes tűrésmezőkkel.

Keresztkérdés: szélerőmű járókerekének az alkatrészeit miért kell 6-8k RPM-es fordulatra méretezni és gyártani? Maga a járókerék mérete sem engedi az 50-60 RPM feletti fordulatszámot. Oda meg majdhogynem a nyers kovácsolt tengely is tökéletes lenne. Max végig kellene esztergálni. Ehelyett CNC esztergált, és tükörfényesre köszörült tengelyeket kérnek oda is. 50-100x-os áron. Mintha legalábbis egy 30k RPM-en pörgő gázturbinába kellenének.

nuke7: Erre van egy nagyon jó megoldás: eltérésengedély. A vevőnek érdeke, hogy megkapja az alkatrészt, mert ő is csak egy beszállító egy nagyobb projecthez. Azaz neki is szállítania kell, méghozzá időre.


Cifu
(nagyúr)
Blog

Azért jobb, ha tudod, hogy akár még a repülőgépiparban is megszokott, hogy nincs "csereszabatosság" két gép közötti alkatrészeknél.

Egy Cessnán mutattak olyat, hogy a géptörzset konkrétan 5 cm-es eltéréssel sikerült megépíteni jobb és bal oldalon. Szemre nem volt túl feltűnő, csak az volt a furcsa, hogy az oldaltrimmet 0-ra állítva nem síkban volt a lap. Hát ezért...

[ Szerkesztve ]


gabor7th
(addikt)

Cifu most volt ugye a honvédség napja nemrég és írták, hogy kiállítanak Leopard tankokat is. Ezek a tankok mostmár jönnek, meg itt is maradtak, vagy ez csak egy bemutató volt, hogy majd lesz ilyenünk?


gabor7th
(addikt)

Azoknak az embereknek ez a munkájuk, de itt egy másik eset mikor megállapították, hogy hát... hibázott a Tesla amikor azt állította, hogy jobb a rendszere mint az emberi vezető. Meg tán múlt héten vágott ketté megint egy embert egy Tesla, ha kézzelfogható bizonyíték kell.


#65675776
(titán)

Az A4-eket elméletileg a Bundeswehr készletéből kapjuk, kb instantba. Céljuk, hogy el lehessen kezdeni a kiképzést az A7+-ok legyártása és megérkezése előtt. Az sem biztos, hogy az A7+-ok átvétele után maradnak.


Cifu
(nagyúr)
Blog

Ez csak bemutatóra volt itt, a Rheinmetall hozta el őket. A kiállított Leo2A7 példány például prototípus, amit egy Dán Leo2A6-ból építettek át.

Ha jól tudom a Leo2A4-ek a német kivontakból jönnek. A Leo2A7+ -ok új építésűek, azok valamikor 2022 körül érkeznek, ha jól rémlik...

@Daa-raa: Legutóbb még úgy tudtam, hogy kiképzésre végig megtartjuk az Leo2A4-eseket. Ezek szerint mégse?!? :Y

[ Szerkesztve ]


gabor7th
(addikt)

Neked is és daa-raa-nak is köszönöm a választ.


#65675776
(titán)

Azért írtam, hogy "az sem biztos", mert már hallottam mind a két verziót. Móváron a katonák határozottan állították, hogy csak kölcsönben vannak az A4-ek.


Cifu
(nagyúr)
Blog

Hát akkor annak az infónak jobban hiszek, mint a médiában olvasottnak.... :DDD


Juhaszatti
(addikt)
Blog

"Túl jó ne legyen, mert mindig olyat akarnak majd!"

Sok ilyen van.. :))


myckie2
(őstag)

Eddig nem volt bekapcsolva a reklám blokkolóm a prohardver lapcsaládon, de ez a kattintás vadász cím után inkább bekapcsolom.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Gondolom a cége fizetett neki egy komoly összeget, hogy egyedűl vigye el a balhét.


MongolZ
(addikt)
Blog

Tiszta sor, én mindig azt mondom, hogy egy amelyik meós egy hegesztett acélszerkezetben nem talál hibát, az nem is meós...

(#39) Cifu: Mire azok ideérnek, lehet, hogy Magyarországon gyártják már az alvázukat...

[ Szerkesztve ]


zseko
(veterán)
Blog

Ismerős. Nálunk is volt, hogy tizenkét méter hosszú megmunkálásra +/- 0.05mm tűrést adtak meg. Csak amíg a marógépről lekerült, többet hajlott szerintem mint 4-5mm... a szállításról, teherautóra fel-le pakolásról nem is beszélve. (festve, üzemkészre szerelve, kipróbálva került ki tőlünk egyébként, nem alkatrészként, így tudtuk, hogy működik) Valami fiatal német tervezőgyerek volt. A vezetőség el is hívta hozzánk, és mutatta neki mi a szerepe annak amit betűrt, és mondták, hogy barátom, mérd meg... Gyorsan rájött mennyi értelme van, és módosította +/- 0.5mm-re.

De találkoztam olyannal is, mint amit a kipufogóról írsz. Vagy amikor a szabadtűrésű, darabolt majd hegesztett alkatrészen (gyakorlatilag 180x25x300-as laposacélra egy 100x40-es, ~350mm hosszú sín van ráhegesztve, úgy, hogy a sín túllóg 80mm-t az egyik irányba), van négy furat, ahol a furatok az alkatrész széleihez vannak megadva +/-0.2mm-re (ráadásul két furat az egyik széléhez, kettő pedig a másikhoz), a többi méret szabadtűrés. Közben meg a furattáv számít ÉS a sín kilógó vége a furathoz képest, ami nincs megadva. Egyébként minden más 'levegőméret', máshol nem csatlakozik sehova, csak a sín...

Vagy, ami magyar tervezőirodától jött műszaki rajz, ahol egyszerűen nem értettem mi van a rajzon, amíg rá nem jöttem, hogy szépen rárajzolta (nem csupán jelölte) a hegesztési varratokat is, körbe, mindenhova, minden nézetben, ugyanolyan folytonos és vastag vonallal, mint amivel egyébként maga az alkatrész van...

[ Szerkesztve ]


zseko
(veterán)
Blog

Általában a vezetőség erőlteti az 'úgy írd, hogy jó legyen' méreteket. Anno egyik munkahelyemen is egyszer előfordult az "oldjátok meg 'kreatívan' " hozzáállás, mikor kiszállítás napján derült ki, hogy 'elfelejtették' közölni, mérési jegyzőkönyv is kell, mert kérik. Cca. három hónapig készültek a gyártmányok mellesleg. Majdnem kétszáz darab készült, egynek a mérési ideje cirka fél óra jegyzőkönyvezéssel együtt ha egy ember méri, plusz akkor még kellett volna mellé egy állandó targoncás, aki szétpakolja (~6200x1600x220mm befoglaló méret), mert már össze volt készítve, szóval nagyon alsó hangon is minimum 80 óra, de szerintem jelentősen keveset mondtam.
'Szerencsére' milliméteres tűrések voltak, szerepre is 'csupán' hőkezelő kályhában erre volt pakolva, ami pedig főképp számított az kb. 5-6 méret, mert egyébként több mint kilencvenet kellett jegyzőkönyvezni... Aláírni nem voltam hajlandó, azt meghagytam a főnöknek.

[ Szerkesztve ]


Aprósólyom
(addikt)
Blog

Hát jah, ne legyünk már bénák, hogy elhigyjük egy beosztott minőségellenőr a saját kontójára csal.... hahaaaaa.... plána aláírást hamsítani.... egy ilyen cégnél, ahol a hadseregnek is szállítanak. Sokkal komolyabb átvilágításon esik át egy ilyen cég.... Ennek a tagnak meg lett mondva. Anyagilag biztos jól jár, mert ingyen senki sem viszi el a balhét, de hát akkor is...

[ Szerkesztve ]


Aprósólyom
(addikt)
Blog

Nem félkész alkatrészt gyártottok, amit a megrendelő még megmunkál?

üzenetek