Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


bozont
(veterán)
Blog

Akkor mégis gyorsít valamit az RX480. De azért nem olyan gyenge az az i5, főleg hogy 4,5GHz-en használtam.


b.
(nagyúr)
Blog

Jó írás volt, lejött belőle a fórumokon a hozzászólásaidból észrevehető következetesség és realis gondolkodás.
Egyéni preferenciát kell nézni, ez a legjobb döntés.
Nekem a mai napig fent van az Enemy Territory a gépemen. Ha azt egy VGA nem indítja el akkor megy a háztól :DDD :)
Az 5700 azzal is küzdött.

[ Szerkesztve ]


huskydog17
(addikt)
Blog

A két említett felbontásban már a CPU segített nálad is, igen. Már az 1440p-nél is 30-40%-on tekert nálam a 3470-es i5.
Ezer köszi az infót a HEVC témában, most kipróbáltam egy rövid felvétellel és valóban elfogadta a HEVC kodekes MP4-et! Végre YT, végre! :R
A cikkben javítottam az érintett részt.

#42 b.: Számomra a Wolfenstein New Order az egyik legjobb FPS, leírhatatlan milyen különbség volt RX470 és GTX 1060 között. Életemben először tudtam végigjátszani a játékot max grafikán 60 fps-en, mert az RX470 még minimumon is vért izzadt a 30-40 fps-hez.
A multimédia motor meg kb. csak 6× gyorsabb. :D
Navi küzdött az Enemy Territory-val? Atyagatya, pedig az a játék id tech4-et használ, ahol az AMD kártyák viszonylag jól teljesítenek.
Bár mondjuk a Polaris is utálta a Quake 2-t az XP mod-dal, felvétel mellett már az id tech2 is sok volt neki. :DDD

[ Szerkesztve ]


b.
(nagyúr)
Blog

Igen sajnos. van benne egy / több map pl Würzburg radar, ahol esik az eső. Általában a játékosok nagy része parancsorban kikapcsolja ezt az effektet.
Az RX nél bent marad sehogy nem tudod kiktatni. Gyakorlatilag kikapcsolódik, de hosszú színes pixel csíkokformájában esik tovább. A távol objektumokat pedig villódzva rakta ki stroboszkóp szerűen. Persze érthető, hogy már nem támogatnak egy 15 éves játékot, de pl a 2070 hibátlanul futtatja most is.Lehet éppen szerencse nem tudom. :N

[ Szerkesztve ]


Redneck
(veterán)
Blog

Sok kártyához volt szerencsém mióta 2009 óta újra PC-zek, vannak jobb és rosszabb szériák mindkét oldalon. AMD kártyákkal mondjuk többet szívtam, bár ezek jellemzően bosszantó, szoftveres dolgok voltak. A hardveres hibák többnyire elkerültek, de az ismerősi körben voltak azért cifra dolgok, megdöglő kártyák. Az tetszik a vöröseknél, hogy folyamatosan dolgoznak, fejlesztenek, és a driverükön is látszik, hogy vannak jó ötleteik. Nem bánnám ha a fapados kinézetű nV drivert is kicsit kipofoznák, legalább lehetne egy választható, modernebb dizájn a régi mellett.

Amit nem értek a cikkben az a "fix 60 fps" mantrázása v-sync mellett. Rengeteg játékot lehetetlen smooth 60 fps-sel futtatni, hiába rak alá az ember erősebb hardvert. A frametime ingadozás miatt, olyan szépen tudnak röcögni, hogy az embernek elmegy az életkedve is. Kis trükkökkel, ezek kiküszöbölhetőek vagy legalább minimalizálhatók. Inkább nézek 48-58 közé fixált fps-t, mint akadó "fix 60"-at.
"Egyrészt nekem ilyen nincs és nem is akarok mostanában új monitort venni, emiatt meg főleg nem, másrészt azzal se akarok szórakozni, hogy a játék sebességét nagyjából a Freesync működési tartományába lőjem be, ehhez se időm, se kedvem, se energiám. Bekapcsolom a Vsync-et és menjen fix 60-nal ozt csókolom."

Természetesen értem hogy nem akarsz másik monitort, de azt nem értem hogy bekapcsolt v-synctől mitől lesz fix 60 fps-ed? 60-as limited lesz 60Hz-en, ami beeső frameratenél nem lesz 60. Tudom sorolni a címeket ahol 1080p felbontáson, nem képes állandó minimum 60 fps-re egy 1060, jó sok van.
Adaptív szinkronos monitornál egyébként nem kell bűvészkedni. Beállítod az adott képfrissítéshez az fps limitet, és mehet a driveres vertikális szinkron mellé. Motortól függően fast vagy sima.

A New Order amúgy nem rossz kis retro rövölde, de a 60 fps lock miatt, gyorsabb monitorokon, csak mókolással és megkötésekkel lehet játszani, amiért nagy kár, ezért hamar abba is hagytam. Az a játék kívánta hogy legalább 100-120Hz-en menjen az akció.

A videófelvevő részéről nem tudok sokat. A ShadowPlayt használtam, de fix 60 fps-re képtelen címeknél, szépen megakadó videók készültek vele, felbontástól függetlenül. Kevésbé elcseszett motoroknál, nem volt gond vele, nem voltak akadások..


Redneck
(veterán)
Blog

Elnézést, a vastag betűs résznél, rosszul fogalmaztam! Az említett elcseszett címeket, v-sync mellett lehetetlen mindig 60 fps-sel futtatni, pár megugró frametime miatt.


huskydog17
(addikt)
Blog

Nyilván ha egy olyan játékot raksz a 1060-as alá, amihez az kevés, nem fogja tudni tartani a fix 60-at. Ha viszont olyan játékot játszol rajta, ahol a minimum FPS is 60 felett van, akkor végig stabil smooth 60 fps lesz a játékban. Szerencsére én rengeteg, a pontosabban a legtöbb játékot így játszom. Ez azt is jelenti értelemszerűen, hogy nem foglalkozok a legújabb AAA címekkel, mindig több éves lemaradással követem őket.
Mindig vannak olyan játékok is, melyek nagyon elb*szott grafikus motort használnak, aminél nem létezik olyan PC, ami bírná a 60 fps-t, ilyen elcseszett motor például az X-Ray Engine, Cryengine 2.
Különbözőek vagyunk, én jobban elviselem, ha fix 60-nál néha beröccen, mintha 40-50 fps-el menne. Igen 60 Hz-es monitorom van, ami se Freesync-et, de G-Sync-et nem ismeri, így marad a hagyományos fix 60 fps, ami számomra tökéletes.
A túl erős frametime ingadozás legtöbb esetben a túl gyenge CPU számlájára írható.


Chaser
(titán)

ezzel én is így vagyok, fix 60 az már gyóóóóóó', de legyen is 60
annyi a titok, hogy olyan vga kell ami legalább 75 átlagot hoz, de az se baj ha 90-et, és akkor min értékek is rendben vannak - ha a cpu részéről is rendben annak -
nálam viszont nem volt gond vsync és amd kombóval, chill az katasztrófa volt, illetve freesync monitorral nem éreztem olyan folytonosságot, mint a 60hz-es monitor-vsync kombóval
most nv-vel sincs semmi gond
lehet a monitorodat nem szerette vmiért


Redneck
(veterán)
Blog

"A túl erős frametime ingadozás legtöbb esetben a túl gyenge CPU számlájára írható."
Alapvetően nem vitatom, de vannak motorok amik a CPU erejétől függetlenül képesek frametime ingadozásra, bármit pakolsz alájuk. A Ubisoftnak sok ilyen címe van, gondolom a régi, toldozott-foltozott motor a hiba oka. A Crew első részét, kipróbáltam erősen high end vason is, és képtelen volt akadás nélkül futni vertikális szinkronnal, pedig a hardver csak malmozott.

Ha TV-n (adaptív szinkron nélkül) játszom, inkább fixálok 1-2 fps-sel a freki alá v-sync mellett, mert nem bírom nézni amikor a folyamatos játék meg-meg akad. Akkor inkább menjen kicsit kevesebb fps-sel, de ne akadjon meg. Kontrollerrel egyáltalán nem gáz, és nincs nagy input lag sem.

[ Szerkesztve ]


b.
(nagyúr)
Blog

BF dx 12 kódja is ilyen sajnos.


huskydog17
(addikt)
Blog

Pont a Crew első része az egyik legelcseszettebb PC port, az egy elég szélsőséges példa, a többi Ubi játékkal nekem semmi bajom, bár a Crew 1-ben nem a szar performance volt a legnagyobb bajom, hanem a katasztrofális okos telefonos menü, na attól a falnak megyek egy PC játékban.
A fix Vsync-es 60 fps főleg in-engine átvezetőknél baromi jó, ilyenek után egy pre-render átvezető elég fos minőségűnek tűnik. :)

#50 b.: Még mindig fos? Azt hittem az elmúlt években kikalapálták. Nem sokan képesek jó DX12 kódot írni úgy tűnik.


DraXoN
(addikt)
Blog

A BF-el az a baj, a motor "régi", és utólag tették bele a DX12-őt a korábbi Mantle-s motor alapjainak felhasználásával (ami nem teljesen azonos alapokra épül, bár az elv azonos).. 0-áról írt leképezőt kellene belerakni, de az valószínűleg csak a motor következő verziójába kerül majd, ami viszont csak a következő BF játék által lesz használva (hatalmas munka lenne egy új futószalag... persze WoW-nál megcsinálták... DX9 volt és DX12-őt kapott... De EA úgy néz ki nem akar költeni erre, csak "foltozgat".. az olcsóbb)

[ Szerkesztve ]


morgyi
(veterán)
Blog

Amúgy ne sajnáld hogy nem megy a YT hardveres gyorsítást, érdemes Radeonon sokszor kikapcsolni mert vagy a Google vagy az AMD cseszik el rajt valamit éppen.
Most pl. megint azzal szívok mint nyáron, hogy az összes videóra rákerül egy szürke fátyol. Google-ben ha kikapcsolom a HW gyorsítást megszűnik. Videólejátszókban Netflix appban sajna ez nem opció. Több hónapos driverre meg nem akarok visszamenni.
Ami érdekes hogy ha leteszem teljes képernyőről, és nyomok egy start menüt hogy valami a lejátszó ablak elé kerüljön egyből lekerül ez a szürke fátyol a képről. Visszateszem fullscreenre és újra ott van.


huskydog17
(addikt)
Blog

Nem sajnálom, most már gond nélkül megy, a GTX 1060-nak a 4K60 sem probléma. :D
Amúgy Firefox-ot használok.


CaNNa3IS
(senior tag)
Blog

Biztos rajott, hogy eddig a szar oldalon volt.


bobalazs
(veterán)
Blog

Nekem nem ért volna meg 20 ezer ft ráfordítást. Nincs akkora különbség 1060 és 470 között.
Vagy a 1060 túlárazott vagy a 470 alul.


morgyi
(veterán)
Blog

Mondjuk a Ryzen 3600X-nek nálam hw gyorsítás nélkül sem probléma a 4k60 :DDD. Meg hw gyorsítás is ment. Nálad vagy user error volt vagy bug. Mert azért ezt elég régóta megugorják a gpu-k. Vsync buggal se találkoztam még.


morgyi
(veterán)
Blog

Viszont van amikor a 4GB VRAM már nem elég.


bobalazs
(veterán)
Blog

Mindenre elég mivel minden játékban van grafika butítás opció.


GreatL
(senior tag)

Én is a Forced Vsync hiánya miatt váltottam HD 6970-ről GTX 680-ra generáción belül. Azóta csak nVidia. Előtte volt minden. De befejeztem a váltogatást. Az nVidia driver felülete egy vacak, külön Control Panel és Experience, meg ezek az overlayek... megőrülök már. A beépített overclock is vacak, Afterburnerrel még mindig jobban meg lehet nyomni.


domos
(senior tag)
Blog

Mi a gond a driver felülettel? Én semmi negatívat nem tapasztaltam, igaz nem is nagyon állítgatok rajta semmit.


Chaser
(titán)

nekem nagyon furcsa volt adrenalin után, főleg hogy külön van az említett control panel és exrerience


Csupingo
(addikt)

Az a vicc, hogy nekem kb. 20 éve csak nvidia kártyáim vannak, de ennyi idő alatt kb. 5-ször néztem be az nvidia vezérlőpultba, mert nem kellett. Az utóbbi években használom többször, mióta PH-zok és ezzel kapcsolatos kérdésekben próbálok segíteni. Az igaz, hogy azóta nőttek a "rétegigények" (hdr, több monitor, g-sync, stb.), és aki ilyeneket használ, annak gyakrabban szüksége lehet a vezérlőpultra. Én teljesen mezei felhasználó vagyok, fhd, 75 Hz, ezért manapság sem érzem a késztetést, hogy nagyon matatnom kéne a beállítások között.
Ha 2 dolgot kell átállítani, akkor még jobb is hogy ilyen fapados, mert átlátható, könnyen megtalálható minden.

[ Szerkesztve ]


domos
(senior tag)
Blog

Én fel se szoktam rakni ezt a geforce experience-t. Mit tud? :DDD


Csupingo
(addikt)

Elvileg helyetted beállítja a játék grafikáját, ha lusta vagy, vagy ha nem értesz hozzá. (De nem biztos, mert még én se használtam.) :) Persze tud drivert is frissíteni meg még sok mást is.


domos
(senior tag)
Blog

Köszi a felvilágosítást. RTX 3090-nél nem kell sokat gondolkodnom a beállításokon :DDD


Chaser
(titán)

nekem meg most 50x is be kellett néznem, és talán lánykoromban volt utoljára nv kártyám ( : - na jó, nem, csak olyan 10 éve kb -

domos
mondjuk beállítani a felvételt, nekem csak sz@ros 3070 volt, nincs pénz lóvéra :N , fűtés meg már van a lakásban, úh. még egy kazán nem kellett ;]


domos
(senior tag)
Blog

Én valószínáleg hibás modellt kaptam, mert egyáltalán nem fűt... valószínűleg azért mert amikkel játszom, 4K 60fps max beállítások mellett is alig terhelik a kártyát. :))


Chaser
(titán)

a tied szinte termeli az áramot nyilván, hiszen ampere ( :
nyilván kevesebbet fog enni, mint a 3070 1440@60-on, jah nem
már a 3070 is kazán, ami tud képet is adni - de sajnos mai vga-k terén már jónak számít az étvágya -
3090-et ne feszegessük mi fogyasztás terén, eszembe nem jutna venni - és nem azért mert nincs pénz lóvéra, azért akad ( : -
persze ha nagyon lightos a game, akkor megállhat viszonylag értelmes fogyasztással, ettől független defaulton fps limit nélkül orbitális kazán, kár ragozni


kisfuxi
(kezdő)

A driverek... :DD :))


Dilikutya
(nagyúr)

Megjegyzem, marha nagy kaland gyorsulást kapni egy olyan kártyától, ami használtan és új korában is a duplájába került szegény RX470-nek. :)


huskydog17
(addikt)
Blog

Ke? :F

RX470 új ár: 179$
GTX1060 (6GB) új ár: 249$

Akárhogy számolok ez meg se közelíti a duplát.
Arról meg végképp nem tehetek, hogy az AMD kártyák sokkal gyorsabban veszítenek az értékükből a használt piacon.

Amúgy ha elolvastad a cikket, akkor egyértelműnek kéne lennie, hogy nem a 20-30%-os különbség miatt vettem meg. OGL és multimédia fronton ég és föld a különbség. Szóval igen, nagy kaland, mert a gyorsulás sokkal nagyobb mértékű volt, mint amire számítottam (az imént említett két területen).


mviski
(csendes tag)

Érdekes, (még nem olvastam végig minden hozzászólást) nekem pont hogy az Nvidiával vannak rossz élményeim, főleg driver fronton. Igaz csak 2 vagy 3 Nvidia kártyám volt de az maradt meg bennem hogy soha többet az életben. Radeonnal meg nekem semmi bajom, ráadásul mindig csak rátelepítek a drivernek. Megy, működik. Mondjuk én a WIN10-vel is maximálisan elégedett vagyok, pedig a környezetemben van aki állítja hogy mindig minden elállítódik meg felülíródik neki egy-egy updatenél.

A cikkhez annyit hogy mindenki azt vegye amit tud és amire szüksége van. :)


Chaser
(titán)

ez vicces, én se ddu-zok és nem volt gondom amd-vel, most nv-vel sem - igaz, nem akarok játszani a világ összes játékával mint sokan -


daninet
(addikt)
Blog

Ennek a márkahűségnek van értelme? Nem úgy kellene hardvert venni, hogy ami éppen a legjobb ár-érték arány? :F
Azért a Radeonok 10 év alatt sokszor nem a legjobb választás voltak.


brd
(nagyúr)

Szigorúan véve nyilván nincs. Azonban vannak a 2 cégre jellemző hosszútávú tényezők, amelyek az adott irányba elköteleződést generálnak. Én pl. jórészt az általad is írt szempont szerint választottam jellemzően és ez szinte mindig ATI-t eredményezett (ha jól emlékszem, egy Gef2 volt az egyetlen NV-m eddig), főleg, hogy az NV korábban sokat parasztkodott (gondolom, mindenki emlékszik az NV logós játékokra). De mindig utáltam benne, hogy az igényeimhez mindig kellett külső program (amiből sokszor kellett másikat keresni, mert megállt a fejlesztés, vagy már nem jól támogatta az új kártyát). Csak 2 példa: emulátor miatt 50Hz-es képfrissítés (ez mondjuk a jelenlegi monitorommal az egyszerűen hackelhető driverrel natív megy), ill. hogy a driverben beállított effektek/szűrések nem mindig lépnek életbe. Pár éve viszont NV-t vettem szintén ár/érték arány miatt és nagyon elégedett vagyok vele. Az említett problémák miatt az ATI-nak (ill. AMD-nek) nagyot kellene alkotnia, mert NV-n a monitortól (driverétől) függetlenül széles (ésszerű) határok között olyan felbontást állítok be, amilyet akarok, ill. még nem láttam olyat, hogy egy beállított effekt/szűrés ne lépett volna életbe (ha az egyébként alkalmazható az adott játék motorjára).

üzenetek