Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


Pipó
(őstag)

Ez a v-sync probléma meglepett. Az új generációknál is ez van? Én is használom non-stop NV-n, így - mivel gondolkodom a fejlesztésen - eldöntheti a választást. Utolsó radeonom 1900xt volt, akkoriban ez nem tűnt fel, bár én az akkori ccc-t sosem használtam, mindig omega drájver volt fenn.


eldiablo
(addikt)
Blog

Egész sok radeon megfordult nálam mostanában és ilyet egyszer sem tapasztaltam, pedig én minden féle sync nélkül használom. Remélem nem egy olcsó fullhd-s irodába szánt monitoron játszol. (bár az én irodai Dell monitorjaim sem teareltek egyszer sem.) :DDD


Polllen
(nagyúr)
Blog

Én már a kérdés felvetést sem értem. Azt gondolom, hogy a tudatos vásárló mindig azt veszi, ami az igényeinek a legjobban megfelel. Történet vége.


lev258
(veterán)
Blog

Az OpenGL-lel kapcsolatban szeretném kissé árnyalni a képet.
Linux felhasználóként az első sorból szemlélhettem, hogy az utóbbi években milyen látványos fejlődésen ment át az AMD kártyák drivere. Sok fejlesztés és optimalizálás történt és történik jelenleg is, mind OpenGL, mind Vulkan fronton. Ezek egy része direkt módon bekerül a Windows-os driverbe is. Látni viszont azt is, hogy sok játék esetén az OpenGL szabványoktól eltérő megoldások okoznak gondokat, melyeket csak a fejlesztők kis része hajlandó javítani. Tény, hogy az Nvidia sok erőforrást öl az ilyen problémák orvoslására driver szinten, egyedi megoldásokkal megkerülve a problémákat, ezáltal gyorsulást elérve. Ezen a téren az AMD valóban le van maradva. Bár kérdés, hogy vajon kinek is a felelőssége ez. Azt viszont megértem, hogy a felhasználó szempontjából a játékélmény (és az FPS) számít, nem az, hogyan érik el az adott teljesítményt.


Lord Myn
(senior tag)

Én is majdnem írtam egy ilyen cikket, hogy "Búcsú az nVidiától 20(!) év után", de azután még az új Radeonok érkezése előtt, mégis sikerült beszerezni egy 3070-est... :U


Cifu
(nagyúr)
Blog

Hogy most pontosan mi a helyzet az AMD driverek terén nem tudom.
De az első Radeon óta (ATi Radeon 32MB DDR) problémája volt a Radeon kártyáknak a driver, és hogy folyton 3rd party szoftvereket kellett igénybe venni a finomhangoláshoz. Ez idegesítő volt, de akkoriban még jobban megbocsátotta az ember nekik. Főleg, hogy akkoriban elég jók is voltak a Radeon kártyák, volt 8500LE és 9700Pro is. Utóbbi időszak volt szerintem az ATi aranykora, akkor az nVidia hibát hibára halmozott (FX-széria).

A driverek terén a bukdácsolás később is megvolt, és legutóbb tavaly volt "szerencsém" két RX5700 esetén is szívni velük. Azóta inkább kerülöm őket. Pedig nagy piros rajongó voltam...

Meglátjuk, hogy az RX6x00 széria mennyire fog ütni valójában, bár tény, hogy amit az Ampere kapcsán most össze Benny Hill-kedik az nVidia, azon már nevetni se lehet, olyan kínos... :U


BaLee
(addikt)
Blog

Én is nagyon régóta (AGP-s idők...) Radeon vonalon mozogtam, szerettem is őket, sőt anno egy 6600 GT Nvidia kártyával megpróbáltam a másik oldalt is de nagyon nem jött be, hamar vissza is tértem. Aztán 2010 utáni kártyáknál már egyre több nyűg jött elő, a driverekkel főleg. Példákat már nem tudnék rá mondani de játékokkal is gondja volt meg alap dolgokkal (kép küldése tv-re) sem mindig birkózott meg úgy ahogy kellett volna. Szóval nagyon sok év hűséges vörös vonal után én is zöldre váltottam, szintén egy 1060 gt (6gb) személyében. Jó kis kártya, a driverben is okos és hasznos megoldások, és többnyire minden működik úgy ahogy kell.

Nem mondom, hogy nem fogok valamikor visszatérni, de ez most így tetszik, meg már amúgy sem annyira prio a játék a PC-n, hogy ezek miatt évente új VGA-t vegyen az ember. Bár soha nem tudhatja az ember mikor jön egy új PUBG az életébe. Az előtt sem gondoltam soha, hogy én valaha még játék miatt fogok VGA-t frissíteni... :))

Amúgy is amikor egy combosabb VGA áráért már kapni egy PS5-öt és azon ha ügyes vagy minimális befektetéssel játszhatsz (megveszed a játékot használtan, majd ha végigjátszottad eladod kb. ugyanannyiért vagy épp drágábban). Persze azért a PC-s FPS műfajt egér+bill. kombóval azért nem lehet konzolon utolérni, bár kontrollerrel is egész élvezetes FPS-t játszani csak kicsit tanulni kell. :)


Duck663
(senior tag)

Ezt a kis szösszenetet elég vicces olvasni épp az új Radeonok megjelenése előtt! :) Azt mondanám rá, hogy gyenge kísérlet! :)

Egy-két megjegyzés!

RX580-am van, ami technikailag ugyanaz, mint az RX470, youtube-on a 4K 60 képkocka no problem, mindenféle röccenés nélkül mennek! 8K nem, de a 4K igen. [link] Lehet Chrome vagy firefox, tök mindegy, le is menthetem, MPC ugyanúgy lazán viszi őket.

A V-Sync speciel tökéletesen működik. Igaz machinálnak vele, egyrészt az enhanced sync miatt, másrészt próbálják a Chill-re rákényszeríteni a felhasználókat, valószínűleg az alacsonyabb input lag miatt, de igazából csak az FRTC-t kellett volna meghagyniuk és mindenki boldog lenne. Van hogy túlgondolják a dolgokat.

UE4 fejlesztése már vagy 2 éve Radeonokon történik. Az nv azzal volt előnyben, hogy a UE3 és 4 része volt a Physx, és emiatt "szerette" jobban a motor a VGA-ikat, de a Physx-et kidobták a motorból, és átálltak a Radeonok használatára, a lényegesen jobb fejlesztői eszköztámogatás és a konzolok miatt. Nem black boxokat akarnak beépítgetni, hanem innoválni, ahhoz pedig erre szükség van. Ennek pedig ez az eredménye: [link]


zolomon17
(aktív tag)

Furcsa egy dolog a márkahűség...

AMD vs Intel, Apple vs Microsoft vs Linux, ATI/AMD vs nVidia. Egy csomóan már-már vallásos hittel tartanak ki egyik vagy másik mellett. A fenti felsorolásból én az összes "csatát" végignyomtam és az évek tapasztalata nekem azt hozta, hogy soha nem lehet abszolút győztest hirdetni. Az számít, hogy

1. mit engedhetek meg magamnak és
2. az én egyéni felhasználói szokásaimat mi szolgálja ki a legjobban.


domos
(senior tag)
Blog

Mi a gond az amperrel? Az én gepemben ott figyel a 3090, nem volt készlethiány :D


nexplo
(senior tag)

Nagyon jó cikk. Tetszik. Én is hasonlóan volt. Annó ATI kártyáim és AMD procijaim voltak. Hozzáteszem nem is akartam brutál sok pénzt gépre ölni. Szerettem őket a nyűgükkel együtt. Tudtam kompromisszumot kötni a játékoknál, mert nem játszom sokat és nem érdekelt hogy futott e maxon a játék vagy sem :) Aztán később áttértem a másik oldalra bár a felső szegmensbe (I9 és RTX 3080-3090) és persze hogy nincs panaszom. Hozzáteszem nem vagyok egyik fan sem. Az viszont tuti hogy az ATI-nél a driverek mindig problémások voltak. Ez a másik oldalon azért sokkal jobb. 2 éve már nincs piros cuccom (VEGA 64 volt az utolsó) de pl a mai állás szerint a következő gépem már AMD proci és zöld kártya kombó lesz. A VGA még bőven elég neked de majd kiderül mit mutat az AMD csúcs fronton és mennyiért. Nem zárom ki annak lehetőségét sem hogy ott is cserélek, ez a jövő kérdése :)

Egy megjegyzés/hiba:
2. oldal 5.-ik bekezdés utolsó mondata: ""Relive sem képes képes azt kezelni.""
Ezt lehetne javítani szerintem.


schwartz
(addikt)

Csak azt nem ertem miert szivattad magad 10 teljes evig? Mjad 10 evnyi szenvedes utan, logoutra kellett irni, hogy zold szirszar lesz a gepedben es majd minden varazsutesre megvaltozik...


_kovi_
(aktív tag)

Drága barátom, én 22 évnyi VGA tulajdonlás után sem tudnám eldönteni melyik oldal a jobb...
Néha az egyik, néha a másik, attól függően éppen melyik architechtúra hogy sikerül...


Tepsifüles
(tag)

Tök jó a cikk, nálam viszont soha nem a márkahűség, hanem az ár/érték dominált, és ez kb 25 év távlatából mondhatom: 4-5 évente váltogatják egymást, hogy melyik a "jobb" (és ez procira is igaz, vicces, hogy procira meg AMD-re (Ryzen 3700x) váltottam 7 év Intel után (2. ill. 3. generációs i5 ről)). Jelenleg én is nvidiát használok (tavaly dec óta egy RTX 2070) de előtte kb 5 évig egy HD7970 azelőtt meg egy GTX 560 Ti -m volt, azelőtt meg egy HD 6850 azelőtt meg már nem emlékszem :D


huskydog17
(addikt)
Blog

"Az új generációknál is ez van?"

Mivel az AMD a GCN1-től kezdve minden VGA generációhoz ugyanazt a drivert szállítja, így feltétezem igen.

#8 Duck663: Ezt a kis szösszenetet augusztusban írtam meg, miután megvettem a GTX 1060-at és gondoltam megosztom a váltással járó élményeimet és a mögötte húzódó okokat. Ha te ebbe többet látsz bele, az már a te problémád. Semmi beleszólásom nem volt/nincs abba, hogy mikor lesz publikálva a cikk.

Nálad az RX580-al megy, ez jó hír, nálam azt RX470-nel nem ment. Technikailag majdnem ugyanaz a kettő, ha jól emlékszek az RX500-as szériánál valamit machináltak az UVD órajelekkel, lehet hogy pont emiatt bírja jobban.

Vsync nálam is tökéletesen működött azokban a játékokban, ahol be lehetett kapcsolni. Ahol nem volt ilyen beállítás, vagyis ahol driveres kényszerítés kellett, ott D3D alatt nem működött, még az Enhanced Sync sem.

UE4 alapértelmezetten a 4.23-as verzióig PhysX-et használ, csak nem GPU-gyorsítottat.
Amúgy nekem, mint PC játékosnak mi közöm a PS5-höz? Nem értem hogy jön ide a linkelt PS5 videó.
Amúgy UE4 esetén annyi változott, hogy több játékban a GTX 1060-al már ki tudom maxolni a grafikát azokban a címekben, ahol az RX470-nél csak Mediumon tudtam játszható sebességet kifacsarni. Nem tudom, hogy az Epic mikor nyilatkozta, hogy kizárólag AMD kártyákon fejlesztik az UE4-et, nem emlékszem ilyen nyilatkozatra tőlük, de ha ez igaz, akkor még érdekesebb, hogy az NV kártyák a legtöbb UE4 játékban jobban teljesítenek.
Én nem rajongok az UE4-ért, de sajnos sok játék, melyek megfordulnak nálam, arra épülnek.

#12 schwartz: Nem szívattam magam, legalábbis nem szándékosan. :D Egyszerűen - ahogy írtam is - a korábbi igényeimet kielégítették a Radeonok, az idei évben fogyott el a türelmem. Augusztusban találtam egy jó ajánlatot egy GTX 1060-ra és gondoltam, ha csak egy kis javulás lesz itt-ott, akkor megéri, ennél rosszabb úgysem lesz. Arra nem számítottam, hogy ilyen brutál nagy lesz a különbség a felhasználói élmény szempontjából.

[ Szerkesztve ]


Egon
(nagyúr)
Blog

10 év után? Előbb is megjöhetett volna az eszed... ;] :DDD
Nekem elég volt cirka szűk két év a 9700 Pro-val, azóta nV (és elég nagy dolognak kellene ahhoz történnie, hogy mindez megváltozzon).


huskydog17
(addikt)
Blog

Linux fronton nem tudok nyilatkozni, én kizárólag Windows-on játszom.
Érdemes visszanézni a 2016-os DOOM méréseket OGL fronton. Finoman fogalmazva óriási volt a különbség a két oldal között, márpedig akkor az volt a legfejlettebb OGL játék a piacon. Gyakorlatilag az NV kártyák OGL hozták azt a teljesítményt, amit az AMD csak Vulkan-nal tudott.

#11 nexplo : Köszi, a hibát javítottam! :R

#16 Egon : Jobb későn, mint soha! :DDD Korábban teljesen más hozzáállással és felfogással használtam egy VGA-t. Akkor kihívásnak tekintettem, hogy órákon át kellett keressek megoldást a VSync beüzemeléséhez bizonyos játékokban. Ma már nem akarok ezzel pöcsölni, csak átbillentem a driverben a Vsync opciót és működik (végre). Nem egy játéknál kellett lemondjak a videókészítésről az AMD AMF SDK miatt. Ezek folyamatosan gyűltek az évek alatt, mármint a negatív tapasztalatok és augusztusban léptem.

[ Szerkesztve ]


UnA
(Korrektor)
Blog

"Furcsa egy dolog a márkahűség... AMD vs Intel, Apple vs Microsoft vs Linux, ATI/AMD vs nVidia."

Ebből talán kilóg a Linux, mert az nem marketing alapú brand. De persze ez OFF volt :)


Fred23
(veterán)

Így vagyok én is, egy márka felé se alakítok ki fanatikus rajongást, keresem a számomra éppen legjobbat -szuper ár-érték aránnyal-, a lehető legkevesebb problémával.

Szerk.: és majd' minden főbb márkától van valami kedves emlék is. :D

[ Szerkesztve ]


MasterDeeJay
(addikt)
Blog

Én használtam mindent vegyesen, volt egyformán hardveresen szar kártyám mindkét oldalról. Szoftverből is volt szívásom szintén mindegyikkel. Nagyjából egyformán bár Atiból jellemzően több szívás volt.
Tseng valami, nem emlékszem nem volt vele gond
S3 trio 2mb-ra bővítve ezzel sem volt gond
Inno voodoo2 - ezzel sosem volt semmi gondom
Nem tudom milyen 3dfx voodoo3 3000 referencia - ezzel sem volt gond
Inno Gforce2 Mx400 - szemetes ram, szar képminőség cserélték
Manli Gforce2 Mx400- szar képminőség
Abit Ti4200-8x OTES verzió, a hangját leszámítva jó volt.
Leadtek 6800GT AGP - ram megdöglött bár oc miatt valószínű
Leadtek 6800 ultra PCIe (vagy agp volt?) -sokáig megvolt, bacsis-nak adtam el talán?
Inno 8800GT - nemref verzió, szar minőségű kártya, ramokra nem ért rá a borda, kapott zalman hűtőt de mégis megdöglött
Sapphire HD4850 - szar minőségű egyslotos kártya, gyárilag throtlingolt, megdöglött
Sapphire HD6950 - aránylag jó kártya, bár hűtést cseréltem nagyobbra úgy halk volt.
Dell 17" precision Notebookban HD5870M (azaz annak firepro verizója) - átbaszás mert csak egy 5770-es volt nagyobb rammal, ennek ellenére el lehetett vele lenni.
Asus Notebookban GTX960M - átbaszás mert csak egy 750ti nagyobb rammal, most ezt van a napi használatú ROG notimban, aránylag halk és hozza a szintjét azaz 750ti szintet.
Sapphire HD7970 6gb gigahz edition - még megvan tartaléknak, jó kártya
Sapphire R9 380 4gb nitro . szoftveresen rakás szar volt a kezdetekben, kékhalálgyár, akkor úgy éreztem hogy nem tudnak drivert írni, de maga a kártya rendben volt.
Gigabyte 750Ti black edition - maga a kártya jó volt, csak alig ment különböző lapokban, kompatibilitás 0.
Gigabyte 1070 sima - 3 ventis batár hűtésű, ezzel nem volt gond.
Asus Cerberus 1070ti - jó hűtése van, halk...lenne ha nem ciceregne terhelés alatt bár ez konstrukciós hiba és javítható, most ezt használom.
Zotac P106-90 érdekes bányászkártya (GTX1060 3gb), jó ár/teljesítmény arannyal de hála nvidiának rohadt nehéz beállítani játékra, linux alatt meg tökéletes ilyen célra is.

Driverek terén még a 2000-es évek elején COD1, Quake3 stb korszakban egyértelműen lassabbak voltak az ATI kártyák opengl alatt. Driverekből annyi maradt meg akkoriban havernál hogy VPU recovery visszaállítás :DDD gondolom ezzel elmondtam mindent. Meg amint említettem az R9 380-asnál szarok voltak kezdetben a driverek. Nvidia terén ennyire durva dolgok nálam nem voltak viszont azt érdemes megemlíteni hogy a bányászkártyák használatát jelentősen megnehezítették játékra, nekem az negatívum valamint az SLI körüli totális káosz hogy mivel működik mivel nem. CF esetén csak berakom a gépbe a két kártyát és megy, SLI-nél meg alaplapi támogatás kell és abból sem mindegy milyen (quadro SLI nem ugyan az a támogatás mint a Geforce SLI)
Összegezve nálam Atinál valamivel több volt a drivergond de idővel javították, hardveresen kb egyformán volt midnél ilyen olyan hiba bár sokszor az olcsóbb márkákat vettem gondolom gyengébb minőségűek is voltak közöttük.
Mindkét gyártónál rohadt nagy fekete pont a notebookokba szánt gpu-k közötti átnevezősdi vagy inkább átverősdi. (bár asztaliba is szokás de nem ilyen módon)

[ Szerkesztve ]

üzenetek