üzenetek

hozzászólások


huskydog17
(addikt)
Blog

Chill-t egyszer próbáltam meg, az eredmény borzalmasan rossz volt, elméletben lehet, hogy jó cucc, de Vsync helyettesítésére alkalmatlan. Hiába állítottam be 60 fps-t, olyan ronda framedroppok voltak, hogy kapcsoltam is ki azonnal.

"A videó úgy jön ide, hogy igaz, hogy a prezentáció PS5-ön történt, de a technológia PC-n is elérhető lesz! Csupán ennyi a közöd, ez a fejlődés iránya, ahhoz hogy ezt elérjük egy PC-n vagy konzolon, nem lehet black boxokkal bohóckodni."

Meg se merem tippelni hányszor láttam ilyen és ehhez hasonló jóslatokat. Én csak azt hiszem el ami már megtörtént, a black box kifejezés pedig nem tudom honnan ered, gondolom talán valamelyik AMD által szponzorált dev említette egyszer valamikor valahol. A PS5 az összes többi konzollal egyetemben teljesen irreleváns téma a cikk témáját figyelembe véve.

"Kicsit kutakodtam, Frontline: Fuel of War, egy nem túl sikeres Unreales játék amelyhez még az nv előtti időkből is elérhető volt (talán még fellelhető) meghajtó, érdemes megnézni azzal és az nv féle "optimalizációval" kb negyedelődik a tempó, plusz akadás mindenfelé! Ennek annyira nem kellene tapsikolni, hú de hogy teljesít, de vajon miért is?"

Belinkelnéd légyszi a forrást? Érdekelnének a pontos teljesítmény adatok. A játékra rákeresve én csak annyit találtam, hogy néhány usernél nem akar alapból elindulni a játék, nekik csak annyi a dolguk, hogy feltelepítik a NVIDIA PhysX Legacy System Software és műxik.
Amúgy vicces, hogy egy 2008-as címmel jössz, ami 2.x-es PhysX-et használ, azóta az SDK óriásit fejlődött és gyorsult. Tisztán CPU alapon a 3.3-ről 3.4-re történő átállás az Exor-nak 2-3× gyorsulást hozott teljesítményben, a 3.3 pedig már alapból nagyságrendekkel gyorsabb, mint a 2.x verziók. Vess egy pillantást az X-Morph játékra, itt a fizika nem csak esztétikai szempontból veszettül jól néz ki, de közvetlen kihatással van a játékmenetre, továbbá teljesen CPU alapon megy úgy, hogy egy régebbi 4 magoson is gond nélkül megy, vagyis nagyon baráti gépigénye van. Nem sok játékot ismerek, még a maiak közül se, ahol ilyen fizika van, ráadásul ami kihat a játékmenetre is. A videóban CPU PhysX látható, szerintem ez pont, hogy példaértékű alkotás fizikai szimuláció szempontjából.
Szóval lehet nézni szélsőségesen negatív példát, de lehet a másik oldalról is, érdemes mindkét végletet figyelembe venni.

Bár eléggé elkanyarodtunk a cikk témájától, nem is értem hogy jött be a PhysX a képbe, de ha már szóba hoztad, volt néhány játék, ahol RX470 alatt összeomlott a sebesség, amikor a GPU alapú fizikát bekapcsoltam, majd egyszer megnézem hogy megy 1060-on, ha már CUDA-ra lett írva.

"A vsync driverből kényszerítve szintén működik (amiken próbáltam). Enhanced sync is működik, csak ne akard chillel együtt használni, mert akkor képtöréseket okoz."

Meg tudnád mondani, hogy pontosan mely címekben próbáltad? Bár most már úgysem tudom letesztelni, mert az RX470 már nincs nálam 3 hónapja, de hátha augusztusban én is néztem azokat, ki tudja.

#25 DraXoN : Nálam a Chill borzalmasan rosszul működött, amikor belőttem 60 fps-re, össze vissza akadt a játék. Kényszerített Vsync-el nem volt ilyen gond.

[ Szerkesztve ]

üzenetek