üzenetek

hozzászólások


lev258
(veterán)
Blog

Az OpenGL-lel kapcsolatban szeretném kissé árnyalni a képet.
Linux felhasználóként az első sorból szemlélhettem, hogy az utóbbi években milyen látványos fejlődésen ment át az AMD kártyák drivere. Sok fejlesztés és optimalizálás történt és történik jelenleg is, mind OpenGL, mind Vulkan fronton. Ezek egy része direkt módon bekerül a Windows-os driverbe is. Látni viszont azt is, hogy sok játék esetén az OpenGL szabványoktól eltérő megoldások okoznak gondokat, melyeket csak a fejlesztők kis része hajlandó javítani. Tény, hogy az Nvidia sok erőforrást öl az ilyen problémák orvoslására driver szinten, egyedi megoldásokkal megkerülve a problémákat, ezáltal gyorsulást elérve. Ezen a téren az AMD valóban le van maradva. Bár kérdés, hogy vajon kinek is a felelőssége ez. Azt viszont megértem, hogy a felhasználó szempontjából a játékélmény (és az FPS) számít, nem az, hogyan érik el az adott teljesítményt.

üzenetek