üzenetek

hozzászólások


bozont
(veterán)
Blog

Akkor mégis gyorsít valamit az RX480. De azért nem olyan gyenge az az i5, főleg hogy 4,5GHz-en használtam.


b.
(félisten)
Blog

Jó írás volt, lejött belőle a fórumokon a hozzászólásaidból észrevehető következetesség és realis gondolkodás.
Egyéni preferenciát kell nézni, ez a legjobb döntés.
Nekem a mai napig fent van az Enemy Territory a gépemen. Ha azt egy VGA nem indítja el akkor megy a háztól :DDD :)
Az 5700 azzal is küzdött.

[ Szerkesztve ]


huskydog17
(addikt)
Blog

A két említett felbontásban már a CPU segített nálad is, igen. Már az 1440p-nél is 30-40%-on tekert nálam a 3470-es i5.
Ezer köszi az infót a HEVC témában, most kipróbáltam egy rövid felvétellel és valóban elfogadta a HEVC kodekes MP4-et! Végre YT, végre! :R
A cikkben javítottam az érintett részt.

#42 b.: Számomra a Wolfenstein New Order az egyik legjobb FPS, leírhatatlan milyen különbség volt RX470 és GTX 1060 között. Életemben először tudtam végigjátszani a játékot max grafikán 60 fps-en, mert az RX470 még minimumon is vért izzadt a 30-40 fps-hez.
A multimédia motor meg kb. csak 6× gyorsabb. :D
Navi küzdött az Enemy Territory-val? Atyagatya, pedig az a játék id tech4-et használ, ahol az AMD kártyák viszonylag jól teljesítenek.
Bár mondjuk a Polaris is utálta a Quake 2-t az XP mod-dal, felvétel mellett már az id tech2 is sok volt neki. :DDD

[ Szerkesztve ]


b.
(félisten)
Blog

Igen sajnos. van benne egy / több map pl Würzburg radar, ahol esik az eső. Általában a játékosok nagy része parancsorban kikapcsolja ezt az effektet.
Az RX nél bent marad sehogy nem tudod kiktatni. Gyakorlatilag kikapcsolódik, de hosszú színes pixel csíkokformájában esik tovább. A távol objektumokat pedig villódzva rakta ki stroboszkóp szerűen. Persze érthető, hogy már nem támogatnak egy 15 éves játékot, de pl a 2070 hibátlanul futtatja most is.Lehet éppen szerencse nem tudom. :N

[ Szerkesztve ]


Redneck
(veterán)
Blog

Sok kártyához volt szerencsém mióta 2009 óta újra PC-zek, vannak jobb és rosszabb szériák mindkét oldalon. AMD kártyákkal mondjuk többet szívtam, bár ezek jellemzően bosszantó, szoftveres dolgok voltak. A hardveres hibák többnyire elkerültek, de az ismerősi körben voltak azért cifra dolgok, megdöglő kártyák. Az tetszik a vöröseknél, hogy folyamatosan dolgoznak, fejlesztenek, és a driverükön is látszik, hogy vannak jó ötleteik. Nem bánnám ha a fapados kinézetű nV drivert is kicsit kipofoznák, legalább lehetne egy választható, modernebb dizájn a régi mellett.

Amit nem értek a cikkben az a "fix 60 fps" mantrázása v-sync mellett. Rengeteg játékot lehetetlen smooth 60 fps-sel futtatni, hiába rak alá az ember erősebb hardvert. A frametime ingadozás miatt, olyan szépen tudnak röcögni, hogy az embernek elmegy az életkedve is. Kis trükkökkel, ezek kiküszöbölhetőek vagy legalább minimalizálhatók. Inkább nézek 48-58 közé fixált fps-t, mint akadó "fix 60"-at.
"Egyrészt nekem ilyen nincs és nem is akarok mostanában új monitort venni, emiatt meg főleg nem, másrészt azzal se akarok szórakozni, hogy a játék sebességét nagyjából a Freesync működési tartományába lőjem be, ehhez se időm, se kedvem, se energiám. Bekapcsolom a Vsync-et és menjen fix 60-nal ozt csókolom."

Természetesen értem hogy nem akarsz másik monitort, de azt nem értem hogy bekapcsolt v-synctől mitől lesz fix 60 fps-ed? 60-as limited lesz 60Hz-en, ami beeső frameratenél nem lesz 60. Tudom sorolni a címeket ahol 1080p felbontáson, nem képes állandó minimum 60 fps-re egy 1060, jó sok van.
Adaptív szinkronos monitornál egyébként nem kell bűvészkedni. Beállítod az adott képfrissítéshez az fps limitet, és mehet a driveres vertikális szinkron mellé. Motortól függően fast vagy sima.

A New Order amúgy nem rossz kis retro rövölde, de a 60 fps lock miatt, gyorsabb monitorokon, csak mókolással és megkötésekkel lehet játszani, amiért nagy kár, ezért hamar abba is hagytam. Az a játék kívánta hogy legalább 100-120Hz-en menjen az akció.

A videófelvevő részéről nem tudok sokat. A ShadowPlayt használtam, de fix 60 fps-re képtelen címeknél, szépen megakadó videók készültek vele, felbontástól függetlenül. Kevésbé elcseszett motoroknál, nem volt gond vele, nem voltak akadások..


Redneck
(veterán)
Blog

Elnézést, a vastag betűs résznél, rosszul fogalmaztam! Az említett elcseszett címeket, v-sync mellett lehetetlen mindig 60 fps-sel futtatni, pár megugró frametime miatt.


huskydog17
(addikt)
Blog

Nyilván ha egy olyan játékot raksz a 1060-as alá, amihez az kevés, nem fogja tudni tartani a fix 60-at. Ha viszont olyan játékot játszol rajta, ahol a minimum FPS is 60 felett van, akkor végig stabil smooth 60 fps lesz a játékban. Szerencsére én rengeteg, a pontosabban a legtöbb játékot így játszom. Ez azt is jelenti értelemszerűen, hogy nem foglalkozok a legújabb AAA címekkel, mindig több éves lemaradással követem őket.
Mindig vannak olyan játékok is, melyek nagyon elb*szott grafikus motort használnak, aminél nem létezik olyan PC, ami bírná a 60 fps-t, ilyen elcseszett motor például az X-Ray Engine, Cryengine 2.
Különbözőek vagyunk, én jobban elviselem, ha fix 60-nál néha beröccen, mintha 40-50 fps-el menne. Igen 60 Hz-es monitorom van, ami se Freesync-et, de G-Sync-et nem ismeri, így marad a hagyományos fix 60 fps, ami számomra tökéletes.
A túl erős frametime ingadozás legtöbb esetben a túl gyenge CPU számlájára írható.


Chaser
(titán)

ezzel én is így vagyok, fix 60 az már gyóóóóóó', de legyen is 60
annyi a titok, hogy olyan vga kell ami legalább 75 átlagot hoz, de az se baj ha 90-et, és akkor min értékek is rendben vannak - ha a cpu részéről is rendben annak -
nálam viszont nem volt gond vsync és amd kombóval, chill az katasztrófa volt, illetve freesync monitorral nem éreztem olyan folytonosságot, mint a 60hz-es monitor-vsync kombóval
most nv-vel sincs semmi gond
lehet a monitorodat nem szerette vmiért


Redneck
(veterán)
Blog

"A túl erős frametime ingadozás legtöbb esetben a túl gyenge CPU számlájára írható."
Alapvetően nem vitatom, de vannak motorok amik a CPU erejétől függetlenül képesek frametime ingadozásra, bármit pakolsz alájuk. A Ubisoftnak sok ilyen címe van, gondolom a régi, toldozott-foltozott motor a hiba oka. A Crew első részét, kipróbáltam erősen high end vason is, és képtelen volt akadás nélkül futni vertikális szinkronnal, pedig a hardver csak malmozott.

Ha TV-n (adaptív szinkron nélkül) játszom, inkább fixálok 1-2 fps-sel a freki alá v-sync mellett, mert nem bírom nézni amikor a folyamatos játék meg-meg akad. Akkor inkább menjen kicsit kevesebb fps-sel, de ne akadjon meg. Kontrollerrel egyáltalán nem gáz, és nincs nagy input lag sem.

[ Szerkesztve ]


b.
(félisten)
Blog

BF dx 12 kódja is ilyen sajnos.


huskydog17
(addikt)
Blog

Pont a Crew első része az egyik legelcseszettebb PC port, az egy elég szélsőséges példa, a többi Ubi játékkal nekem semmi bajom, bár a Crew 1-ben nem a szar performance volt a legnagyobb bajom, hanem a katasztrofális okos telefonos menü, na attól a falnak megyek egy PC játékban.
A fix Vsync-es 60 fps főleg in-engine átvezetőknél baromi jó, ilyenek után egy pre-render átvezető elég fos minőségűnek tűnik. :)

#50 b.: Még mindig fos? Azt hittem az elmúlt években kikalapálták. Nem sokan képesek jó DX12 kódot írni úgy tűnik.


DraXoN
(addikt)
Blog

A BF-el az a baj, a motor "régi", és utólag tették bele a DX12-őt a korábbi Mantle-s motor alapjainak felhasználásával (ami nem teljesen azonos alapokra épül, bár az elv azonos).. 0-áról írt leképezőt kellene belerakni, de az valószínűleg csak a motor következő verziójába kerül majd, ami viszont csak a következő BF játék által lesz használva (hatalmas munka lenne egy új futószalag... persze WoW-nál megcsinálták... DX9 volt és DX12-őt kapott... De EA úgy néz ki nem akar költeni erre, csak "foltozgat".. az olcsóbb)

[ Szerkesztve ]


huskydog17
(addikt)
Blog

Nem sajnálom, most már gond nélkül megy, a GTX 1060-nak a 4K60 sem probléma. :D
Amúgy Firefox-ot használok.


CaNNa3IS
(senior tag)
Blog

Biztos rajott, hogy eddig a szar oldalon volt.


bobalazs
(nagyúr)
Blog

Nekem nem ért volna meg 20 ezer ft ráfordítást. Nincs akkora különbség 1060 és 470 között.
Vagy a 1060 túlárazott vagy a 470 alul.


bobalazs
(nagyúr)
Blog

Mindenre elég mivel minden játékban van grafika butítás opció.


GreatL
(őstag)

Én is a Forced Vsync hiánya miatt váltottam HD 6970-ről GTX 680-ra generáción belül. Azóta csak nVidia. Előtte volt minden. De befejeztem a váltogatást. Az nVidia driver felülete egy vacak, külön Control Panel és Experience, meg ezek az overlayek... megőrülök már. A beépített overclock is vacak, Afterburnerrel még mindig jobban meg lehet nyomni.

üzenetek