üzenetek

hozzászólások


gabor7th
(addikt)

"Városok az emberekért" Ez annyira szépen hangzik. Már megint értünk teszik, körülöttünk forog a világ.
Vajon mennyibe fog ez kerülni? Biztos olcsó, hisz meg akarják menteni a Földet, meg értünk teszik, meg amúgy is csak egy roller.

23 percért 3,6 euro a videóban mint írják:

"3.60 😂😂😂 you can get a taxi in Lisbon and will cost less"

Azonkívül elég sok szabály van aminek meg kell felelni. Pl. az tök jó, hogy csak felkapod az utcán, de védősisak nélkül nem használhatod, amit nem látok honnan lehetne leemelni bárhonnan. Meg még öt másik szabály, pl. járnád nem mehetsz

Szóval nem nagyon fog ez működni szerintem...

[ Szerkesztve ]


INGJOKE
(veterán)

kíváncsi leszek, hogy a jó "magyar" gyerekek mennyi idő alatt tanulják meg úgy elvinni, hogy a gps is ki legyen kapcsolva...:D :DD :DDD

Komolyra váltva a konstrukció is kíváncsivá tesz...


gabor7th
(addikt)

Ha megnézed a review videót abban benne van, hogy csak felnőtt használhatja.


Zirowe
(nagyúr)
Blog

Szóval, az egész úgy kezdődött, hogy jöttek a "szuper" narancssárga appon keresztül bérelhető bicók, amik jól elfoglalták a bicós parkolóhelyeket, persze ingyé.
Aztán jöttek a mol kocsijai, amik "ingyen" parkolnak az utcán.
Majd jöttek az elektromos bérelhető robogók, amik elfoglalják a járdát, míg várják az új kuncsaftokat.
Vagy például a nagy kerekű chopper szerű elektromos motorok amikkel a turisták "hasítanak" a járdán és a bicós utakon, baromira nem figyelve a többi közlekedőre.
Most meg majd kell szorítani helyet a bérelhető rollereknek is a járdán.

Tök jó, meg haladás és fejlődés, meg minden, csak mindeközben a városlakóknak vajon marad hely?!

Mert a fönti példa mind, mind olyan, hogy "eszes" cégek, alap befektetéssel kihasználják, túlterhelik és amortizálják a városi infrastruktúrát, a benne lakók meg szopják a nagyf..t. :(((

Engem személy szerint bicósként ez a sok szar baromira zavar a hétköznapi közlekedésem során.

Mert legalább a bubi fektetett be az infrastruktúrába a saját kiállóinak a megépítésével, de ezek kb semmivel sem járulnak hozzá a nagy egészhez, csak learatják a babérokat.

[ Szerkesztve ]


INGJOKE
(veterán)

Félre értettél, de oké... nehéz úgy leírni, hogy ne legyen rasszista és értsd a lényeget... :D a gyereket is idézőjelbe kellett volna tennem...:D


TomMusic
(őstag)

Nekem tetszik. Az e-carsharing (Mollimo, GreenGo) is tök jó dolog (Mollimo-t szoktam használni), de a perc díj sajnos eléggé nem olcsó. Gondolom hasonló lesz a gond itt is.


gabor7th
(addikt)

Maga a tesztetelő is panaszkodik erre, meg akit megkérdez és a kommentelők között is emlegetik ezt, hogy nem olcsó.


Permet Elek
(senior tag)

Magyar utakon ez a kis kerekes csoda, igazi élvezet lesz. Az elektromos robogó, sokkal életképesebb. És árban sem lesz szerintem, akkora különbség. És igen, kis hazánkban tudjuk, ami mozdítható az jó eséllyel eltűnik. :D

[ Szerkesztve ]


Polarstar
(nagyúr)

Nálunk a budai régióban is gond a elektromos izék használata gyalogjárdán.
Nem csak pesten.

Erre ez is.

Miért is kell mindenkit beengedni ide? Mert máshol van? Idejöttek a appal nyitható kölcsönbicajosok is - és használják a nem nekik létesített bicajtárolókat. Ezekbe a vackokba meg fel lehet bukni vidáman.


daninet
(veterán)
Blog

Kb annyi a lényege ezeknek, ha hazaviszed tölteni kapsz kreditet. Egy ilyen ketyere nem sok áramot vesz fel, cserébe mehetsz vele 1-2km-t.
illetve nem váltja ki a tömegközlekedést, jellemzően a gyalogtávokat gyorsítja fel pl a buszmegállótól a házadig (ha töltöd este).

Polymatter csinált egy videót ahol elmagyarázza miért érnek ezek a cégek milliárodokat és hogyan tartják fenn magukat.
https://youtu.be/_M_d7EIaXV4

[ Szerkesztve ]


Narxis
(nagyúr)
Blog


Reggie0
(félisten)

En nem lattam semmi gondot miatta.


Polarstar
(nagyúr)

Buda nagy, te meg egyedül vagy ezzel.
:R


Reggie0
(félisten)

Ketlem, hogy egyedul lennek vele.


Alg
(veterán)
Blog

Már megint ez a nagy ellenállás mert biztos szar lesz mert mert mert...

Érdekes itt felénk Bécsben is van ilyen és tökéletesen működik, nincs szanaszét szórva a járda közepén, használják az emberek, nincs összefirkálva, széttörve, ellopva... Ja hogy itt tudnak közlekedni az emberek, meg figyelnek egymásra és nem csak az idegeskedés meg az anyázás megy mindenhol.
Nyilván néha itt is ott van hagyva ahol útban van, de akkor vagy arréb teszik 2m-rel aki éppen arra jár vagy jönnek érte pár órán belül és viszik a "gyűjtőpontra".

Miközben ugyanezek az emberek (nem feltétlenül az itt kommentelőkre gondolva) járnak naponta egyedül autóval munkába, sokkal jobban terhelve az infrastruktúrát, parkolóhelyeket és levegőt mint az aki egy elektromos rollerrel (vagy kerékpárral, normál rollerrel, gyalog, futva, stb.) teszi ugyanezt. De még a carsharing is sokszor hatékonyabb mint az az autó ami naponta megy 2x30 percet, ebből 20-at dugóban araszolva, egyébként meg 8 órában belvárosi parkolóhelyet foglal.

Ha meg túl drága lesz és nem használják akkor meg nem lesz "gond" vele.

[ Szerkesztve ]


#73495296
(tag)

Nekem az az ilyesmivel a legnagyobb gondom, hogy az ilyesmit gyaloglás, esetleg hagyományos rollerezés vagy kerékpározás helyett használják az emberek, miközben elő van adva hozzá a nagy zöld duma. Ez inkább rátesz az autók problémájára, nem pedig javítja a helyzetet.

Szerk.:
Akiket zavar, azok pont azok, akik gyalogolnak.

[ Szerkesztve ]


Seat18
(tag)

Szerintem az elektromos itt is a kulcsszó. Inkább ezekkel járjanak mint benzines és dízel társaikkal...


Reggie0
(félisten)

Pont annyira zavaro, mint a futok.


#73495296
(tag)

Hát nagyon nem. Egyrészt a legforgalmasabb járdákon, sétáló utcákban elég kevés a futó mert egyszerűen ha edzeni akarnak, nem ilyen helyet választanak. Bérelhető elektromos bizbasszal "közlekedő" meg épp ilyen helyeken vam sok. Másrészt a bérelhető elektromos, gurulós bizbaszok tehetetlensége is nagyobb. Harmadrészt nagyon sok közülük a rutintalan, épp az alkalmi bérlések, és amiatt is, mert nem kell hozzá fizikai felkészültség szemben a futókkal és a mechanikus eszközöket hajtókkal, a fizikai felkészülés meg közlekedésileg is növeli a rutint, mire elér egy tempót, már tudja kezelni, szemben azzal, aki először elektromos rollerezik vagy segwayezik.


#73495296
(tag)

Elektromos roller, az eredeti roller meg nem benzines, hanem saját erőből hajtotott. Másrészt nagyon ritka, hogy autót vagy motort helyettesít, gyakoribb hogy gyaloglást, sokan átszálláskor a néhány száz métereket is ilyenekkel akarják megtenni.


Reggie0
(félisten)

A tehetetlenseg mindegy, a fek viszont jobb rajta, mint a futon.


zseko
(veterán)
Blog

"... a felhasználók gyakorlatilag bárhol felvehetik vagy letehetik a rollereket."

Én úgy gondoltam, hogy otthon teszem le... :)

"A legújabb vezeték nélküli technológiának köszönhetően a felhasználók akár pár mozdulattal letölthetik okostelefonjukra az App Store-ból vagy a Google Play-ből a Lime alkalmazását."

Nem is tudtam, hogy a mobilnet ennyire új technológia :DDD

(#19) Zabalint naja, kell a rutin, nekem is van rollerem, de még az elején majdnem fejreálltam mikor megpróbáltam megvakarni az orrom menet közben, mert egy kézzel tartani nagyon durva, pláne rutintalanul :DDD Egyébként nagyon király, bent van a kocsi csomagtartójában, aztán ha beérek a városba (nem pest, vidék), sokkal jobb, gyorsabb közlekedni vele, mint máshogy. Munkahely miatt kezdtem el használni a rollert és a görkorit is, gyalog 22 perc, rollerrel/görkorival nyolc, mert helyijárat nincs jó időpontokban.


gabor7th
(addikt)

Bárhol leteheted, vagy felveheted csak... legyen nálad mindig sisak, mert az kötelező. Másik meg ha nem a "helyére" teszed akkor fényképet kell készítened, hol hagytad. Ja meg ha nem fizetnél, van nem gurul a kerék.


nemlehet
(őstag)
Blog

Tény, hogy az emberek el vannak kényelmesedve, de mondjuk abban az országban ami a top5 elhízott között van mit vársz? Nekem van egy csomó kollégám aki a folyosó végéig alig bír elsétálni, kimegy az ajtón már le van izzadva. Ez természetesen nem jó, de nem fog lefogyni, mert neki ez nem probléma. (természetesen valójában az, csak még nem tudja, mert korai harmincasként még nem jönnek az egészségi problémák)

Nah most van köztünk olyan aki konkrétan 800 méterre lakik az irodától, de kocsival jár, mert ugye nem bírja lesétálni a távot. Bubira nem ül, mert a zsíros s*gge nem bírja. Rollerre viszont igen, nyáron párszor jött vele amikor nem volt meetingje és nem kellett kiöltözni. Azért lehet egy 40-60k-s bőrcipőben te sem hajtanál rollert szivesen. Persze lehet hozni váltócipőt, de az már kényelmetlen, bent tartani meg nem praktikus, 1 légterű iroda van nem fixált ülőhelyekkel (mert ugye az a trendi).

Szerintem ezek az elektromos megoldások pont ezeket az elkényelmesedett városiak problémakörre nyújt egy arany középutat. Csökkenti az autóhasználatot valamennyire, de van olyan kényelmes, hogy a sok puhatestű komolyan megfontolja a rendszeres használatot.


zseko
(veterán)
Blog

Nyilván, a lényeg (nem akartam direktebben fogalmazni, még valaki félreértené, hiába viccnek szántam :) ) a folytatás sugalmazásában lenne:
...ott van hidegvágó ;)

Egyébként amit a legjobban imádok az a görkori, csak arról nehezebb leszállni ha gond van :D És azzal macerásabb épületekbe is bemenni, a rollerral még nem néztek ki (szerencsére) sehonnan, ha össze van csukva.


gabor7th
(addikt)

És ime itt van a pillanat amikor rájöttél a milliárdos üzletre és gap-re... okos görkori kell a népnek.


#73495296
(tag)

Szerintem meg nagyon ritka kivétel az, aki 800 m-re lakik a munkahelyétől, és autóval járt, amit elektromos rollerre cserélt. Sokkal gyakoribb, hogy mikor leszáll a villamosról, vagy átszáll, még van 500 m, amit nem akar legyalogolni. Nap mint nap látok ilyeneket. Náluk viszont a jelenség pont hogy növeli az emissziót, meg az egészségügyi problémák esélyeit is.

Szerk.:
Egyénként én az ilyen elektromos bizbaszok közül egyedül az elektromos kerékpárnak látom társadalmi szinten a hasznát. Mert az alapvetően a rásegítésről szól, és így sok olyan embert is rászoktathat a kerékpáros közlekedésre, akik eddig túl fárasztónak gondolták, ugyanakkor rugalmasabb, mint az elektromos robogó, és hosszabb távra alkalmasabb, mint az elektromos robogó.

[ Szerkesztve ]


#73495296
(tag)

Nem görkoriztam soha, kivéve múltkor kipróbáltam egyet a Decathlonban (korcsolyázni tudok). Szívesen görkoriznrk, de tartok a rossz minőségű utaktól. Neked nem jelent ez problémát?


zseko
(veterán)
Blog

De igen. Viszont pont azt az útszakaszt újították fel, ami a buszmegállótól a munkahelyemre vezetett (már nem ott dolgozom sajnos, mármint a görkorizás szempontjából sajnos), kb. 2.5km. A város főtere macskaköves, a járda tele dilatációs hézaggal, ha az nincs akkor van repedés, púposság. Ezért használok többször inkább a belvárosban rollert, a nagyobb kerék jobban viseli, a macskaköves részen meg csak felkapom, amit megtenni ugye görkorival nehézkesebb. Aztán némely boltokban is elég furcsán néznek néha az emberre, mikor görkorival besasszézik :DDD Sisakom nincs, csuklóvédőt viszont mindig használok. Egyébként vidéken lakom, így ki tudom élni magam itt az utcán, nem jó, de használható minőségű.
Szerintem én még nyolcvan évesen is görkorizni fogok :D


GoldhandRent
(őstag)
Blog

hát én még senkit sem láttam sisakban rollerezni, honnan vetted ezt ? :F

Egyébként a random helyeken lerakós dolgok sokkal-sokkal jobbak, mint a bubi. Csomó helyet foglal (vagy autók elől a parkolóhelyet, ami amúgy sincs túl sok, vagy járdát.. esetleg nagyobb téren vannak, ahol annyira talán nem tűnik fel), és fix helyre kell leraknod.
Én egyszer próbáltam, de borzalmas élmény volt.. Kényelmetlen, nyikorgós ülés, rossz váltó, tompa fék, 40kilós váz, lapos, ragadós gumik :W még lejtőn is lassult...


#73495296
(tag)

Szerintem meg totál jó a BUBI. Hány parkolóhelyet is foglal-el egy állomás? Kettőt? És egyébként is miért lenne kívanatos a belvárosban több parkolóhely, ha esdig is komoly probléma a túl nagy autóforgalom?

Másrészt nyilván nem az volt a cél, hogy kimondottan gyorsan tudjál vele hajtani, fontosabb volt az, hogy strapabíró legyen. Eleve nem elsődleges közlekedésre találták ki, hanem tömegközlekedéssel kombinálva. Én pl. rendszeresen használtam egy ideig a Jászai és az Árpád-híd között, nagyon jó volt, kár hogy most ahol dolgozok, sehol nincs a közelben, pedig igény lenne rá a környéken.

A fix állomásnak egyébként van egy olyan előnye, hogy kiszámíthatóbb, nem kell mindig máshol keresni.


gabor7th
(addikt)

A bemutató videóban az okostelefon app mutatja, hogy ez az egyik feltétel. Enélkül nem használhatod. Legalábbis szabályosan, mert a későbbi szőke nő nem hordja.


Necroman_Mk2
(őstag)
Blog

Én most egy olyan városban élek, ahol már működik ez a szolgáltatás.
Eleinte fura volt ez az utcán össze-visszahagyott rollerek látványa, de aztán megszokottá vált. Sőt, a jó idő beköszöntével egyre több embert látom használni ezeket, a nem túl göcsörtös vagy macskaköves járdákon kívül egészen használhatónak tűnik, pláne egy sima bicikliúton. Én is erősen gondolkodom az app letöltésén, és a kezdő összeg feltöltésén. (Amúgy kíváncsiságból egyszer megpróbáltam reg nélkül használni, de kb. 5 méter után a roller rendszere behúzta a féket és jó hangosan elkezdett sípolni.) ;]

(#32) gabor7th A leírásban is szerepel a "by the law" kifejezés, ami a törvény utánra utal. Vagyis ha a jogszabály nem írja elő kötelezően a sisak használatát, akkor nem kell fölvenned a rollerezéshez - biztonsági okokból persze ajánlott. Meg nem lehet őket emiatt beperelni, ha valaki elesik és beveri a fejét, mert a figyelmeztetés megtörtént.
Itt, ahol én élek, senki se használ sisakot.

(#11) Narxis Igen, ez így lesz Budapesten is, legalább is az elején.

(#2) INGJOKE Ehhey szvsz valami hackelhetőség is szükséges, mert csak úgy privát használatra nemigen lehetne elcsúrni. Fémhulladéknak meg szólnak előszőr a MÉH telepeknek, hogy ha ilyet akar leadni valaki, akkor risszák a rendőröket.

[ Szerkesztve ]


Candy
(tag)
Blog

Ez valami egészen csodálatos, főleg, hogy valószínűleg az elsődleges kör a járdán próbálja, a másodlagos meg a kerékpárúton, amivel rendesen oda tudnak majd baszni mind a kábé fél méteren belüket húzó gyalogosoknak, mind pedig a valamelyest haladni is szerető kerékpárosoknak.

Mindeközben persze minden hobbiautós nyíg, hogy nincs elég parkoló a tizenöt négyzetméteres dobozának, meg, hogy nem tud elférni a városban.

Első körben meg kéne oldani, hogy a belvárosban csak az utak egyik felén legyen parkoló, illetve legyen egy legalább 1200 hufos, egyszeri dugódíj, utána lehetne elgondolkodni azon, hogy az emiatt esetlegesen autóját letevő hobbista/szenvedélybeteg tömeg milyen elektromos csodával menjen.

Egyébként meg nincs is jobb, mint mikor gyalogosan nettó nem férsz el a járdát parkolónak használótól, kerékpárral meg folyamatosan kerülgetheted a robogósokat és egyéb motoros kreszhuszárokat, a görkorcsolyásokat, meg a rollereseket. Azon csodálkozom, hogy még hajóval nem láttam közlekedni, vagy parkolni embert kerékpárúton...


Stospam
(tag)

Sajnos igazatok lett: 250 Ft, hogy használni kezdd és utána percenként 50 Ft. Szerintem komolytalan ár ez :( Vagy úgy gondolják, hogy a taxival kell versenyezzen árban és nem a BKV menetjeggyel...


szolnoki
(csendes tag)

Ráadásul nagyon asszimetrikus az árazás is...
De hát a magyar embereket könnyű kihasználni... kis pénznek is örülnek, és szívesen szolgálják a rajtuk meggazdagodó cégeket...

A Lime bérlés budapesten: 50 Ft / perc
USA-ban: 30-40 Ft/ perc

De ami a lényeg!
A Juicernek (akik önként töltögetik a kétkerekűeket) itthon fizetnek egy töltésért: 700 Ft
USA-ban: kb 2200 Ft.

Na ennyit a Juice társadalmi szerepvállalásáról...
Juicerek tolongjatok a 700 Ft-ért, hátha lemegy az még 300 Ft-ra is :):):)

Ja amúgy az 50 Ft / perc annak fényében is nevetséges, hogy a MOL Limo 66 Ft / perc :):) És az egy AUTÓ! Az e-on blinkee robogója meg 49 Ft / perc. Mindkettő jóval nagyobb szolgáltatási területtel mint a Lime.

Ez a Lime csak a Duna mentén nézelődő, vastagabb külföldi turistákat célozza meg szerintem. Mind szolgáltatási területben (nézzétek meg az appban, csak mely területeken lehet fel-és letenni a rollereket), mind árban.

[ Szerkesztve ]


szolnoki
(csendes tag)

Amúgy meg kicsit drukkolok is, hogy befuccsoljon... Már elnézést, ritkán kívánok másnak rosszat, de....

Sok országban (ld Franciaország), pont az ilyen szolgáltatók miatt tiltották ki az elektromos egy- és többkerekűeket a járdáról, van ahonnan még a kerékpár sávból is.

Magyar ember úgysem az ilyen drágán bérelhető eszközökkel fog közlekedni a munkába. Ha ilyennel vagy hasonlóval szeretne, az vesz inkább egyet magának, sokkal jobban megéri (pl mint én tettem.). A sok idióta össze vissza rollerező és seagwayező külföldi miatt ne mi szívjuk már meg...


#73495296
(tag)

Már bocs, de szerintem teljesen jogos, ha a járdán n lehet közlekedni ilyen elektromos bizbaszokkal. Forgalmas, belvárosi járdákról beszélünk. Nem értem miért fejlődés az, ha még a járdákat is kitesszük a motorizációnak ráadásul olyan helyeken, ahol sűrű a tömegközlekedés, nem nagyok a távolságok, ráadásul rengeteg a gyalogos.


dabadab
(titán)
Blog

"De hát a magyar embereket könnyű kihasználni..."

Főleg úgy, hogy nem nagyon látják át a gazdasági összefüggéseket.

"A Lime bérlés budapesten: 50 Ft / perc
USA-ban: 30-40 Ft/ perc
"

Ez így ránézésre egy ÁFA-nyi különbség.

"A Juicernek (akik önként töltögetik a kétkerekűeket) itthon fizetnek egy töltésért: 700 Ft
USA-ban: kb 2200 Ft.
"

Ez meg a munkabérek közti különbség miatt van így.

üzenetek