üzenetek

hozzászólások


MaCS_70
(félisten)

Egy hasonló eszközt pár éve próbálgattunk -- kényszerből. Egy régi 2,8 literes benzines, és egy 2 literes dízel motort simán beindított, ráadásul úgy, hogy a kettő között nagyon keveset tudtuk magát az eszközt tölteni.

MaCS


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Jó cucc nyáron. Azért kíváncsi vagyok mit villantana télen -20 fokban.


Bwin87
(tag)

Köszönjük a tesztet!Várható tőlük nagyobb kiszereléses is majd valamikor?


ricsi99
(addikt)
Blog

Valószinü ezt az eszközt nem hagyod kint a kocsiban ,hanem bent a lakásban őrizgeted.
-20 -van meg semmitől se kell csodát várni....


alexandrosz
(aktív tag)

MaCS_70
(félisten)

Miért lenne gond a -20 fok? Melgen kell tartani, pl. a kabát alatt, belső zsebben, az indítás idejére meg kézbe lehet venni, de pár másodperc alatt azért nem is hűl le.

MaCS


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Félre lettem értve. Télen hidegben nem elég ha egyet forgat rajta. Percekig kell tekergetni. Ezt nem tudom hogyan tolerálná.


MaCS_70
(félisten)

Azzal már komolyabban kellene küzdenie, és nem garantált a siker. Olyankor jöhetnek a hagyományosabb megoldások, de ez az apróság az esetek nagy többségében azért beválni látszik.

MaCS


WZP
(aktív tag)

Nálam mindig ottvan az autóban feltöltve a bikakábel mellett. Többeknek is segítettem már vele. (nekem szerencsére még nem kellett). Egyszer szerelés közben amikor kicsit rá kellett csak indítani az autóra, de nem volt akkutálca bent, se akku, így simán csak az akkusarukra akasztottam a kütyüt és simán indította a 2.0 turbó benzint teljesen önállóan. (igaz nem volt teljesen hideg) Állati hasznos kis kütyü. És még telefont is lehet róla tölteni :)


domel
(tag)

Nekünk is volt a furgonhoz, de az akkora volt mint egy női retikül. Szerintem az az ideális méret


Axe Miskolc
(tag)

Sajnos a reggel 3km+délután vissza állandóan kinyírja az aksim telente de a SCHUMACHER DSR108 2,5-es T5-öt pöcc-röff ;)
• Nincs akkumulátor, tölteni nem kell!
• 100% karbantartásmentes, akár egy év tárolás után is
készen áll a használatra.
• Hosszú élettartam: kb. 10000 ciklus, veszteség nélkül!
• A működést nem befolyásolják a szélsőséges időjárási
körülmények, szemben egy ólom-savas vagy lítiumos
indításrásegítővel.
• Könnyű és gyors használat!
• Izzítás funkció dízel motorokhoz.
• Rövidzárlat és fordított polaritás elleni védelem
• 2 év garancia

[ Szerkesztve ]


burgatshow
(veterán)
Blog

Napi 6 km-re teljesen felesleges autóba ülnöd. :D De komolyan, arra inkább bicikli vagy roller pont megfelelő. Kivéve, ha valamit szállítanod kell napi szinten mert az más tészta.


sherlock82
(senior tag)

Like!

Bicaj a legjobb megoldás, vidéken mindenképpen! Itt úgyse maradhatsz le semmiről sem. ;-)


Narancskoma
(tag)

Okos cucc, ha majd powerbankre lenne szükségem, biztosan hasonló képességekkel megáldottat fogok venni.


Sanya
(nagyúr)
Blog

percekig kell tekerni egy motort télen, hogy beinduljon?

Mondjuk 8?

[ Szerkesztve ]


Barret001
(addikt)

Ami nem indul pöccre -20 fokban,azt vigye azonnal szerelőhöz a gazdája.Ott már baj van! A kütyü meg nagyon túl van árazva!


weiss
(addikt)
Blog

LiFePo4 ólomakksi helyett kb. ugyanezt tudja, valszeg olcsóbban.


gippazoid
(senior tag)

"Az autó akkumulátora az indításoknál érdekes igazán. Rövid idő alatt rengeteg áramot vesz fel, onnantól fogva viszont marginálissá válik a szerepe, hiszen a működésben lévő benzinmotor által hajtott generátor elvégi az autó működéséhez szükséges energiaellátást."

Ez kicsit hiányosan lett fogalmazva. Az akku nem vesz fel áramot indításkor.


arnyekxxx
(veterán)

Percekig kell tekergetni.

Meg kéne nézetni azt az autót szerelővel. Már ha nem T34-el jársz melóba de akkor meg ott van a sűrítettlevegős indítás.

[ Szerkesztve ]


forestia
(tag)

Koppra ugyanaz mint ez [link] , csak a burkolaton "csinosítottak" egy pöppet ;]

[ Szerkesztve ]


pusszycat
(nagyúr)
Blog

És Sanya...

Ilyen helyzetekre gondoltam. [link] + gyenge akku...


Béééla
(őstag)
Blog

Viszont a lemerült akku is nyeli az ampert igen rendesen.


Axe Miskolc
(tag)

Szállítok is néha. Meg az is jó, ha tudják a vevőim, hogy bent vagyok.


Axe Miskolc
(tag)

Ez egy tranzisztor, ami a majdnem kihalt aksiról is feltölti magát és egy évig úgy is marad.


arnyekxxx
(veterán)

nyócvanezeré gondolom jár hozzá meztelennő is


D1Rect
(félisten)
Blog

El nem tudom képzelni, hogy mire jó ez.

Felkészülni egy esetleges lemerülésre?
Ötezeré' veszel egy rendes bikakábelt és beteszed a pótkerék alá.
Tanyán laksz és nincs 30km-es körzetben másik jármű?
Felülsz a lóra.
Fázik a ló a hidegben?
Teszel rá pokrócot.

Szóval ha tanyán laksz és 1 jármű van, akkor talán lehet értelme, de inkább akkor telefonálsz a szomszédnak, hogy guruljon át és bebikázzátok az autót.


pomorski
(őstag)

Köszi a tesztet!


kovy79
(őstag)

Reggel ötkor nem szívesen zaklatom a szomszédokat egy bekapcsolva hagyott fogyasztó miatt lemerült akksi esetében, mikor éppen indulni kell haza (1000km).
Baromi hasznos cucc 20.000 Forintért (Einhell CC-JS 8).

[ Szerkesztve ]


D1Rect
(félisten)
Blog

Ilyen maximum az ember életében egyszer fordul elő, kb. lottó telitalálat eséllyel.
Ha többször, akkor a user egyszerűen hülye.


kovy79
(őstag)

És most ezzel hogyan is cáfoltál meg?
Megérte? Meg!
Hülye lennék?
Vettem egy powerbankot, ami +10K-ért ráadásul beindít egy autót is...
Egyébként az elmúlt 6 hónapban az enyém és az asszony autójának az akksija is bemondta az unalmast és ezerszer egyszerűbb egy 10dkg-s dobozkával indítani (hogy legalább eljuss új akksit venni), mint "bikakábelezni", amit ráadásul a mondern autók nem is feltétlenül díjaznak...

[ Szerkesztve ]


D1Rect
(félisten)
Blog

Banánszeletelőből is eladnak több ezer darabot, de én inkább vágom késsel.

Ha neked ez kütyü megért +10eFt-ot egészségedre.

Hint: ezen a télen nekem is megdöglött 2 aksi, de eszembe nem jutna ilyesmit venni.


sheep
(addikt)
Blog

Amikor megvettem anno a Suzuki Swiftet, egy csomószor égve felejtettem a lámpát, és elég neki fél óra hogy lemerítse az akksit. Qrva nehéz volt hozzászokni hogy nem kapcsolja le automatán a világítást. Most nyilván jön a válasz hogy aki hülye haljon meg, én vállalom, emberek vagyunk, néha van ilyen.
A harmadik eset után, amikor bevásárlás után ott álltam a cuccokkal és próbáltam keresni valakit aki bebikázza, nagyon jó lett volna egy ilyen kütyü.
Azóta lecseréltem a kocsit, de vettem egy hasonló cuccot és már egy csomószor kisegítettem másokat. Szerencsére nekem még nem kellett.

[ Szerkesztve ]


arnyekxxx
(veterán)

"Qrva nehéz volt hozzászokni hogy nem kapcsolja le automatán a világítást" egy 200ft-os csipogó 3perces beszerelése után soha többé nem felejted el ha ugy maradt a világítás :)

[ Szerkesztve ]


sheep
(addikt)
Blog

Van benne gyárilag, de egyszerűen nem figyelsz rá mert halk és a hangszíne beleolvad a többi zajba.
Na mindegy, nekem megérte a bikázó kütyü.


DrKapocs
(őstag)

Percekig?
Maximum 2-3 fordítás a kulcson és már indulnia is kell. Ha nem, akkor nem ilyen kütyü kell, hanem irány a szervíz.


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Lehet túloztam a hatás kedvéért,csak azt akartam kihozni,h télen egy anorexiás akkuval meg egy ilyennel nem biztos a hapyend. Nyáron gondolom beröffen egyből.


axioma
(veterán)

ez egy baromi nagy tevedes:
" A teljesen elektromos járművek elterjedésével előbb-utóbb biztosan megszűnik ez a kellemetlenség,"
A teljesen elektromos automnak (peugeot ion) is kulon van a kis akkuja, es csodasan lemeritettem mikor egy hetvegere benne hagytam a kulcsot (ment a muszerfal). Nagy akku, mivel "tankolni" bedugtam, 82km-re feltoltve, de a kocsi nem indul, mert a kicsi nem mukodteti az elektronikat.
(Igen, a kicsi az mereteiben meg sztem kapacitasban is kisebb mint a "hagyomanyos" autokban levok, majd legkozelebb megnezem.)
Amugy tetsz csak az ara nem... ennel olcsobb (otthonra persze) a normal akkutolto. Igaz, lassabb, nem lehet indulni ahogy tervezte az ember.


Pttypang
(veterán)
Blog

Az 5 voltos es a 12 voltos rendszer kozotti kulonbseget ne feledjuk, igy a 12 volton 3,1Ah lesz az maximum, de meg igy is baratsagos kutyu, extra funkcioval.


bigmafa
(tag)

Igen, én is akartam jelezni hogy a 12V-os akku Ah adatát ne nagyon hasonlítsuk össze már egy power bank 5V-os (de inkább szerintem Li-Ion cellára, azaz 3.3V-ra vonatkoztatott) Ah adatával. Okosabb akkor már inkább Wh-ban hasonlítgatni, az még jelent is valamit.


MaCS_70
(félisten)

Nem minden tanyán van ló, és ha éppen az autóval kell indulni, akkor nem vagy kisegítve a lóval.

Magyarán: attól, hogy nem tudod valamiért elképzelni, hogy egy eszköz hasznos, mert Neked még éppen nem lett volna rá szükséged, még lehet az nagyon is komoly segytség.

A tanya helyett képzelj el egy éjszakai utcát, ahol éppen nem tudsz senkit megkérni, hogy ugyan már, segytsen már bikázni -- arról nem is beszélve, hogy egyre kevésbé lesz erre jelentkező, mivel a modern elektronikával szerelt autóknál a hesználati utasítás gyakran tiltja, hogy másik járművet indíts róluk!

Én az elmúlt két évben kétszer voltam olyan helyzetben, hogy egy lemerült akkumulátorú autót indítani kellett volna, volt is forgalom a környéken, mégis fél óra, illetve több mint egy óra telt el, mire valaki segített.

Van továbbá még egy elég széles felhasználói kör: a motorosok. A motorakkuk hajlamosabbak minden előzetes jel nélkül megadni magukat. Most februárban jártam úgy, hogy otthonról elindulva a hideg motor egy fordulatra indult, mentem vele 20 km-t, aztán egy óra állás után már csak nyöszörgött az indítómotor -- de az elmúlt 30 évben több mint 40 motorakkut használtam el 10 motorban, és az esetek nagyon nagy többségében hirtelen gyengültek el, de bikázással még indítható volt a motor.

MaCS


D1Rect
(félisten)
Blog

Álmomban sem gondoltam volna, hogy emberek rendszeresen lemerítik az aksit a járműveikben.

Én télire kiveszem a motorból az aksit, feltöltöm és elteszem.


MaCS_70
(félisten)

Kérdés, hogy mi számít rendszeresnek.

Ismerek olyat, akinél ez havi program, én a saját autómban 30 év alatt talán kétszer hagytam bekapcsolva valamilyen fogyasztót, de számtalanszor hagytak akkuk cserben váratlanul.

A szomszéd srác tegnapelőtt először szembesült ilyen helyzettel -- miután a három éves gyereke bekepcsolta a belső világítást. Bikázni nem kellett, volt kéznél töltő és nem kellett sietniük.

A lényeg, hogy bárkivel megtörténhet, és ebből a bárkiből sokan vannak, akiknek egy ilyen eszköz nagyon jól jöhet.

MaCS

Egyébként miért veszed ki a motorból az akkut télire? Nincs annál jobb tárolás neki, mint hidegben állni hagyni. (Feltéve, hogy nem tudsz karbantartó töltést adni neki.)


D1Rect
(félisten)
Blog

1-2 havonta beindítom, visszaviszem és feltöltöm.


MaCS_70
(félisten)

Naja...

A kiváló alkoholos benzint is meg kell mozgatni, hogy rohadnának meg vele...

MaCS


Metalfan
(senior tag)

Érdekes kütyü, nem gondoltam volna, hogy képes bebikázni a kocsit.
A cikkben viszont van két tévedés:

A motor beindulása után, a feszültségingadozás mérséklése érdekében azonnal kapcsoljunk be valamilyen fogyasztót (hátsó ablakfűtés vagy ventilátor a legpraktikusabb).

1: A feszültségingadozásokat a generátor feszszabályozója intézi el, ergo nem fog ingadozni a feszültség.
2: Ha bekapcsolod a nagy fogyasztású dolgokat, akkor nem a feszültségingadozásokat mérsékled, hanem a töltést. Van, hogy alapjáraton nem képes annyit töltein a generátor, mint amennyi áramot zabálnak a hűtő-fűtő és csingilingi eszközök.
Tehát a legjobb NEM bekapcsolni az ablakfűtést vagy a nagy fogyasztókat, és érdemes 10-20 km-t menni úgy, hogy a fordulatszám legalább 2000-2500 fölött legyen, mert ekkor képes a legtöbb áramot termelni a generátor.


Ha az autóval hosszú utakra, aránylag rendszeresen megyünk, mégis rendszeresen lemerül a jó állapotú akkumulátor, akkor valamilyen utólagosan beszerelt vagy átkötött fogyasztó hibájára kell gyanakodnunk...

Ha az akksi menet közben rendszeresen lemerül, akkor vagy az ékszíjjal van baj, vagy a generátorral. Ha a fogyasztók fogyasztanak, az 99%-ban rendeltetésszerű működést jelent, mert pl a motorvezérlő egység és a gyertyák is fogyasztónak minősülnek ez esetben.


superecneB
(őstag)

Egy ilyen eszköz igenis praktikus tud lenni (azon lehet vitatkozni hogy pont ez a példány e a legjobb vétel, de a zseb bikanak van létjogosultsága.
Pár hete nagyon sokat segített volna rajtam egy ilyen amikor egy hétre magára hagyott autóm nem indult be egy belga reptér zárt parkolójában. Volt nálam bika kábel mint ahogy sokan írják, de egy zárt parkolóban ahova aki érkezik az általában repulohoz siet és nem egyszerű leinteni valakit, nem mondanám szent grálnak a kábelt... ha van egy ilyen a poggyászomban 3 perc alatt elindulok... ehelyett 1,5-2h jarkaltam egy parkolóban segítségért kajtatva... számomra tanulságos volt az eset, ha hozzáteszed hogy egy ilyen esetben lejáró parkolójegy miatt bírságot kapsz és adott esetben ki kell venned egy nap szabit a munkahelyeden már nem tűnik olyan nagy költségnek az a +10k sem


kovy79
(őstag)

No, friss tapasztalat.
Tegnap mennem kellett vírus tesztre.
Időpont, autó rendszáma leadva (itt, Bajorországban így megy).
Pár napja buzgeráltam a dashcam-et, és véletlenül folyamatos felvételre állítottam és igencsak leszívta az akksit (a központi zár még nyitott, de az autót indítani nem lehetett). Igen-igen, én voltam a balfax, de ez van...
Autó nem indult.
Elő a kis zsebbika, beindítottam a kocsit, majd odaértem az időpontra.
Hazaértem, akksit feltöltöttem.
Mielőtt valaki azzal jönne, hogy "jujjmeghóttazakku": ezt megelőzendően vettem akkutesztert... :)
Szóval a kis zsebbika másfél év alatt ötször segített (kétszer szomszédnak, háromszor nekünk)...

[ Szerkesztve ]

üzenetek