[Re:] [Carlytoo:] Autószerelői "szakértelem" - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Mr X
(veterán)
Blog

Épp ezért nem ilyen autókat tartok, mint írtam is. Hozzáteszem, elég jó diagrendszerrel is el vagyunk látva. Ami persze nem tud annyit, mint egy gyári szoftver, de a legtöbb említett dologhoz nem is kell.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

értelek, csak egyre szűkülnek a lehetőségeid. minél régebbi az autó, annál egyszerűbben szervizelheted a sufniban és annál nagyobb eséllyel konvergál a roncshoz. és minél tovább halad az idő, annál inkább nem lesz esélyed működő autót találni, feltéve, hogy konstans a szervizelési képességed. Például nekem nagyon fáj kimondani, de ha csak az utazás a cél, eljutni a-ból b-be, akkor a legújabb autóm a legjobb. vagyis az egyre régebbi autó egyre inkább ellenszenves lesz.

a másik része a dolognak, hogy az emberek elsöprő többségének nincs rendes házi szervizelési lehetősége.


Mr X
(veterán)
Blog

Ebben sajna egyet kell értsek veled. A hátam borsódzik az ilyenektől, hogy csak egyben cserélhető lámpatest, 400k-ért, vagy a csak márkaszerviz által feltanítható fojtószelep.

A lehetőségek tekintetében én is tudom, hogy kivételes helyzetben vagyok, ezt igyekszem is kihasználni, amíg tudom.


D1Rect
(félisten)
Blog

Ilyenkor mindig felmerül bennem, hogy veszek valami youngtimert, beteszem a garázsba és nyáron hétvégenként gurulok vele.
Bevásárolni veszek muternak valami 1.6 dustert(vagy egyenértékűt) és arra a saját évi 2k km-re elcsórom.


kenwood
(veterán)
Blog

A masik opcio az, hogy beraksz 3-4 millio forint onero. Fizeted a havi 100k torlesztot,es amint lejar a garancia,adod el, ulsz at az uj kocsiba.
Egy 8-10 millios autonal a havi 100k fedezi az ertkevesztest, igy a 3-4 millio onero a ciklus vegen visszajon,megy be a kovetkezo verdaba.
Ha beered egy corsaval, akkor joval olcsobban abszolvalhato a muvelet.

Nyilvan sok embernek faj, hogy kifizet 3-4 millio forintot,es a vegen nincs semmije, meg az is, amikor a 30 ezer kilometeres, szinte uj kocsit, a vetelara 70 szazalekaert eladod,
Viszont ezzel a felallassal, mindig 1-2 eves az autod, es soha nem kell fizetos szervizbe vinned.
Nemetorszagban, ahol a 300 eurot 1-2 nap alatt megkeresik, rengeteg csinaljak ezt.

[ Szerkesztve ]


D1Rect
(félisten)
Blog

Ez tök rendben van, ha az ember jár az autójával.
Én nem járok az enyémmel, nyáron előfordul, hogy egy hónapig nem ülök bele.


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

értelek, csak egyre szűkülnek a lehetőségeid. minél régebbi az autó, annál egyszerűbben szervizelheted a sufniban és annál nagyobb eséllyel konvergál a roncshoz.

Ez mekkora egy blődség. Normális szervizzel miért konvergálna a roncshoz? Szívesen megmutatom az E39-et, ami a tulajdonomat képezi. Erősen kétlem, hogy leroncsoznád. Az utcán fotózgatják, meg leszólítanak.


Drótszamár
(őstag)

Ami egyébként tök nagy geciség a gyár részéről.

Kínából 10.000 Ft egy komplett "rendszer".


prmcsk
(addikt)
Blog

Na ezekért és sok más ilyenért, nem lesz új, újabb autóm...

VW bogárral kezdtem, a szerelést 1983.-ben. Azóta minden autómat magam szerelem, akár motorgenerál szintig. 1200 zsiga, 1500 lada. Ettől fogva csak dízel: golf1, két golf2, vento, B5 passat, és a jelenlegi 2004.-es Avensis II kombi és nem cserélem évente a verdáimat...

Nem fogadom el, hogy ha valamihez értek és lelkiismeretesen meg tudnám csinálni, miért kell akárkinek kiszopatnia és a laikusok szintjére kényszeríteni azzal, hogy egy fékdugattyú visszatolásához diag kell ? Ez nálam (és lehet, hogy dacból), a megacurvaaanyád kategóriája.

Megtehetném, hogy bármilyen autót megveszek, de addig sosem fogok, amíg van szerelhető alternatíva. Nem recskázok arra, hogy egy gép helyettem vezessen és arra sem, hogy mit szól a szomszéd. Nekem elég az a tudat, hogy bárhol, bármikor és bármelyiket elérhetem, ha akarom...

És presztízst csinálok abból, hogy minden autóm motorikusan, futóművileg kifogástalan legyen...

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

ugye értjük a "szűkülnek a lehetőségeid" kifejezést?
azt jelenti, hogy egyre kevesebb típus egyre kevesebb példányai közül válogathat. nem azt, hogy egyáltalán nincs.
a bmw-hez viszonylag jó az alkatrészellátás, retró vonalon is. a vectrámhoz NULLA. tehát most már nem tud választani vectrát (vagyis tud, de abból záros határidőn belül roncs lesz), ami azt jelenti, hogy szűkültek a lehetőségei.

például azt mondta a szerelőm, hogy mindkét futómű bölcső rozsdás. nagy nehezen felhajtották az elsőből utolsó európai példányt. hátsót nem találtak. gyári kipufogódob egyáltalán nincs hozzá, az utángyártott minősége meg kétséges számomra.

ez mekkora egy blődség, hogy akik beszólnak a véleményem miatt, azok rendszerint nem értik azt.


bambano
(titán)
Blog

nézd, amikor megvettem a vectrámat, következő télen behajtottam egy mellékutcába, ami síkos volt. durván csattogott az autó, ahogy dolgozott az esp, de végig tudtam menni. cserébe a fékolaj cseréjéhez számítógép kell, mert az abs kockából másképp nem tudod kihajtani az olajat.

az insigniám (többek között) leparkol helyettem, ha akarom. cserébe a futómű állításhoz csillagháborús beállító pad kell. az insigniámban van adaptív tempomat. csak akkor tudja állóra fékezni az autót, ha automata váltó van benne (értelemszerűen: a kézi váltóban nem tudja bontani a hajtást). az automata váltó szerelése egy külön tudomány, például a váltóolaj cseréhez spéci cucc kell.

de mondhatnék általánosabb példát: a klíma. azt se szereled otthon, mert tilos, mert a klímagáz környezetszennyező, ezért kötelező elszámolni vele.

tehát vagy beletörődsz, hogy szerelőhöz, uram bocsá', márkaszervizbe kell hordani az autót, vagy elfogadod, hogy fullfapaddal közlekedsz és neked kell egy csomó technikát pótolni.


prmcsk
(addikt)
Blog

Tudom mi megy ma, az autók terén. Szerelő barátommal sokszor csak nézünk, hogy ezt most miafarokért kellett így ? Erre írtam az előzőt és millió állatságot tudnék írni.

R. espace elektromos kézifék ??? :F mert már kart se tudunk huzigálni ? Nem tudod enélkül levizsgáztatni, mert amíg az öntesztje nem fut végig, nem mutatja a kilométeróra állását, nem tudják lefotózni. Nagykerben nincs, csak gyári van és komplett 150k x forintért (merugye védjük a környezetet is, nehogy már javítható legyen valami, vegyünk másikat és komplett), egy reléhiba miatt, ami nagyokosan a panelba van integrálva. Ez kapcsolgatja, a főáramát a behúzó-kiengedő motornak.

A panelének, a kétszer 40Amperos (belül dupla) reléjéről, mindez kockacukor méretben, pedig hely van bőven, hogy beférjen egy stabilabb, nagyobb oda. Külön, kínai portálokon megrendelhető, de ott is idő és csilliárdokért, ahhoz képest, hogy másfél óra munkával és 900 forinttal kiváltottam két valós 40A-es két morzés relével. És én gyarló, nem is ennyit kértem érte... :DDD

A klíma egyértelmű, azt egy másik barátomhoz viszem...

[ Szerkesztve ]


#55525888
(tag)

A magyar autószerelők zöme még mindig a karburátoros iskolába járt, és háromefff, mert már azokhoz az injektorokhoz se értettek, 30 éve :)

A fiatalokat is ezek tanítják.

Mr.X te a Suzuki turbós vagy? Na AZ szerkezet :R

[ Szerkesztve ]


Mr X
(veterán)
Blog

Nem, az másvalaki lesz. 🙂


kenwood
(veterán)
Blog

Volt szerencsem nehany ujabb kocsihoz. Utana visszaulni a 2003-as sajatba olyan,mint Samsung S20-rol visszaterni a Nokia 3210-re :D
Sose fogom megerteni azokat, akik nem anyagi okokbol ulnek bele a regi szarokba.
Ha masert nem,legalabb a biztonsag miatt el kene engedni a multat.
Ha valaki nem adja meg az elsobbseget, atmegy a piroson, es beled jon oldalrol hetvennel, egy 15-20 eves kocsiban sokkal kisebbek az eselyeid,mint egy fiatalban.
Lenyegeben az eletedet is kockara teszed csupan azert,mert neked a kocsi nem egy eszkoz,ami elvisz a-bol b-be, hanem valami ereklye, aminek vezetesi elmenyt kell biztositania.

[ Szerkesztve ]


PuMbA
(titán)

Körülbelül 2005 óta már 5 csillag volt a legtöbb autó: [link]

[ Szerkesztve ]


prmcsk
(addikt)
Blog

Ez is egy szempont, de pont az avensis az, amit gyakorlatban volt szerencsém látni, hogy mit bír ki ?

Barátom és felesége Salgótarján közelében vert kilencvennel telibe egy, vele szemben szemből és a sávjába oldalra átcsúszó véwét. A toyó motorja csak a tűzfalig ment, ők megúszták egy darab kulccsonttöréssel, a véwében mindketten meghaltak.

Az ave II.-ben egy tankban ülök és ezt látom is, mikor alatta vagyok. Olyan vasak, futómű és csavarok, hogy kevés maiban van olyan. Ez a tipus nem egy rozsdaboglya, még 17 évesen sem. Megbízhatóság ? Járom horvátot csapatban. Én vagyok a szerszámos autó és mindig poénkodok, hogy abban az idényben kit kell menteni. Mindenki leszól, aztán ritkán volt olyan év, amikor valamelyiken nem nekem kellett segítenem. Az öreg kotlámon egyszer sem...

A mai alublokkoknál talán nem kéne 2mm közelre fúrni egymáshoz, a hengereket, meg ezres motorokat feszíteni felfújni turbóval, mert nekem meg ez a mechanikai röhely...A mai pözsók és minik 1,4-es motorja ? Na az döfi. Aki azt tervezte, még a mentőben is ütném...

Ha jól választasz autót és odafigyelsz rá, nem ér meglepetés...

Tévedsz, nekem a kocsi egy eszköz és nem valami önmegvalósítási forma, csak szeretem, ha rendben van...

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Mit csináljak, ha félek az autómban? Tele van számomra fölösleges kütyüvel és egy nagy punci van az elején. Nem túl jó párosítás. Félek, hogy behisztizik és otthagy valahol az út szélén, ami elég gáz lenne, mert ingázó melósként havonta nyomnom kell egy Németország oda/visszát. Volt régen egy Fiestam. 10 évesen vettem, 30 ezer Km -rel. Abba csak bevágódtam és nyomtam egy Alicante oda/visszát (5400Km). Karburátor, se szervókormány, se elektromos ablak. Ami nincs, az nem tud elromlani. Az a baj, hogy minél újabb egy autó, annál silányabb alkatrészekből van összerakva. Ami 15 éve fémbű volt, az ma már műanyag.


PuMbA
(titán)

Hát nem tudom. Azért nem látok az út szélen például 2016-7-8-as Opel Astrákat beadni a kulcsot :) Szerintem vannak megbízható új autók is.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Mert keveset vagy úton. :)


PuMbA
(titán)

Lehet. Út szélén én legtöbbet elhanyagolt (azaz nem szervizelt, nem karbantartott) régi autókat látok, aztán újabb francia autókat, meg vagy egy BMW-t :)

Régi munkahelyemen céges autónak Skoda Octavia-k voltak, 300.000km belerakva, semmi baja. Motorjuk elmegy simán 500.000-ig is.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Németben ezekből a nagy, biturbós Mercikből láttam többet is autómentőre csörlőzni.


bambano
(titán)
Blog

az avensis akkor érződik tanknak, ha nincs jobb összehasonlítási alap.
más:
[link] nekem volt az octavia testvérmodellje, a bora. életem kimagaslóan legótvarosabb hulladék autója volt. nagyon-nagyon sokat tett hozzá, hogy az utóda egy rendes motoros vectra lett, nem egy f.scsomó tsi vagy fsi.


#55525888
(tag)

Meg is találtam. Azért kár. :D

[link]


D1Rect
(félisten)
Blog

Erre azért feláll.


#25954560
(addikt)
Blog

maskepp gondolkodunk :) amikor lehetosegem van uj autoban ucsorogni, elismerem amiben jobb, kenyelmesebb. aztan visszaulok a 2003-as 350z-mbe es boldogan valtogatok kezzel, kezelem az eleg kemeny pedalokat es elvezem h minden uthibat erezni. motor, futomu, fek, gumik nagyonnagyon rendben vannak, kasztni sem rozsdas. el tudom kepzelni h modernebb anyagokbol es gondosabb tervezessel meg biztonsagosabb autot lehet epiteni, de ez is eleg tankszeru. persze lehet h csak kepzelodom.


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

Általánosítottál. Mit vársz?

kenwood: Tehát az újabb autók biztonságosabbak? Itt egy újabb blődség.


prmcsk
(addikt)
Blog

Meggyőződésem, hogy az...

Egy összességében jól megválasztott "öreg" autóval gond nélkül, nagyobb nyugalommal indulok el, hogy meg is érkezzek...

Barátom céges 3,2 literes Ford Rangerébe még nincs 150 ezer, de harmadszor cserélnek automata váltót, pedig nem ma kezdte a vezetést és csakis ő használja.

Mert mi is történik ma, a gyártóknál ? Van ebben gyengébb motor is. Indulásként, ahhoz megtervezi a váltót, majd "facelift" és teljesítménykényszerből tolja ugyanarra a váltóra, az egyre erősebb motorokat. Ez így tévút...


bambano
(titán)
Blog

mondd meg a barátodnak, hogy a váltóolaj cseréjére egyszerűbb módszerek is vannak, mint a komplett váltó cseréje :P

egyébként pedig nagyon sokáig el lehet úgy járni egy autóval, hogy a csúcsteljesítményének a töredékét hajtod csak ki belőle. tehát az, hogy faceliftnél megnövelik a motort, még nem ok a váltóhibára.


prmcsk
(addikt)
Blog

Értem én, de céges lizing autó. Rendszeresen hordva van az előírt szervízre...

Akkor a másik barátom is hülye lenne, aki megszállottja VOLT a grand cherokee jeep-jének ?
Babusgatta, dédelgette, ahol érte és szervízeltette. Hetente Svájc oda- vissza (sztrádán). Aztán mikor a második automata váltó is lerúgta magát, a harmadikat már nem nála élte meg...
Mindkét emberke az a fajta, aki elfogadja: Ha van pénze majomra, akkor van pénze banánra is, tehát nem az olajcserén spórolnának...
Szerintem ugyanaz a szitu volt, mint írtam. Megvan az alap váltókonstrukció, csak a motor volt egy kicsit nagyobb, de a váltó tehelhetősége nem változott.

És ne mondd, hogy minden lóerőlépcsőhöz hozzáigazított váltót is csinálnak...

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

"Rendszeresen hordva van az előírt szervízre...": persze, csak nincs rá biztosíték, hogy egyrészt elvégezték az előírtakat, másrészt elő volt írva minden, ami kell. például az én autómban örökélet váltóolaj van. ezt a mezei júzer úgy értelmezi, hogy amíg él az autó, addig jó a váltóolaj, a váltó meg úgy, hogy ameddig jó a váltóolaj, addig él a váltó, egy perccel se tovább...

a másik, hogy a gyár előírt 50 ezres motorolaj cserét. amit később levittek 30-ra. ha ezt betartottad, akkor a motorodnak meszeltek.


Rick4
(félisten)

Amerikai autók alkatrészeit importálom lassan 17. éve, talán tudok valamit a Jeepekről.
A chrysler - jeep váltók mindig is a legalja volt.
Az 5.2 v8-as motort is simán tönkre lehetett tenni, gond nélkül főtengely csapágyassá tetted 100 ezer km alatt.
A váltók épphogy csak elbírták valameddig a rájuk kötött motor erejét, mindig "ügyesen" voltak méretezve.
A 2012-től jött Grand Cherokee, amiben az A630-as csodadízel volt, a Merci féle V6-os dízelt váltotta, (ami meg injerktorhibás, szívósor csappantyú hibás, mindenféle hibás volt) 2015-től lett 245 ló, cserébe a motor mostanra már mindenki által ismert baja, hogy 20-30-50 ezer km-nél is simán elszakad a hajtókar, ami kiveri a blokk oldalát.

A Chryslernek volt egy csodamotorja (volt több, de ez tényleg egy csoda), 2.7 V6, 200 ló, de voltz olyan, akinek 60 ezer km után már hoztam a hajtókarcsapágy szettet, mert kopogott mint egy 3x annyit futott lada motor, a gyár a rerngeteg problémát elintézte egy vállrándítással, és az amúgy se sok 5000 mérföldes olajcsere intervallumot levitte 3000 mérföldre, azaz 4800km-re. Nem sokkal lett jobb, de a gariidőig kihúzták a motorok...

Mindezeknek semmi köze sincs a rendes karbantartáshoz, ilyen autókat nem kell megvenni, ezek tervezési és gyártási selejte, de ilyesmire semmiféle előírás nincs, minden autógyártó gond nélkül gyárthat selejtet, ami épphogy csak kihúzza a gariidőt, vagy még azt sem, mert ez nem egy hűtő, hogy bedugod, ezt te is tönkretehetted, rosszul indultál, rosszul álltál meg, rosszul pakoltál be két szatyor kifit hátra...

A 3.2-es Rangerben az az 5R55S/N/W váltó van, amiket kint a '99-től kapható Jaguar S-type , és a 2004-től kapható ford Explorerekbe is tettek, már 15 éve ismert volt, hogy kuka mind, a motor beindulás után forgatja a váltó olajpumpát, az felállítja a nyomást, ami a szeleptömbben elektromos szolenoidok segítségével ide- vagy oda áramlik, viszont itt a váltóházban vagy egy accumulator piston nevű kis acéldugó, mainek az acélgyűrűje összekarcolássza az alu váltóház oldalát, így elszökik mellette a nyomás, és nem vált rendesen a váltó, elsakad a szeleptömb hátulján a réz átvezető, szétdarálja az erősebb a gyengébb dolgokat, stb stb. Szar konstrukció, és kb ennyi, kb a Chrylserrel egy szinten van. idehozták a sok megmaradt vackot, mert mégiscsak le van gyártva, hát kezdjünk vele valamit...
Mustang játékautókban egy hátsó diffi napkerék- kúpkerék páros 80 ezer km-nél már cserés, egy acél kardán se bír 100 ezret, a fékek gyárilag gyengék, stb stb stb stb.

Nincs amerikai autóm. Khm, nem is értem, miért.. Amik vannak, azokról is tudok kb mindent, csodák nincsenek, egyelőre tesla lesz a következő...

[ Szerkesztve ]

üzenetek