[Re:] [Carlytoo:] Autószerelői "szakértelem" - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


ncc1701
(veterán)

Ha hidraulikus a kormány szervo, akkor az sincs cserélve kb soha, csak mikor megkotlik. De akkor lehet a kormányművet felújíttatni sokért.


#89309696
(őstag)

Jah, ott a pont.

Gyakorlatilag átlagember az üzemanyagon és motorolajon kívül nem ismer semmit. :D A hűtőfolyadékot is csak feltölteni szokás.
De az autók nagy része azért bírja. :D Vannak kényesebbek, de az a ritkábbik. Ha nem így lenne akkor nem rohangálna olyan sok autó 20 éves gyári löttyökkel nagyjából hibamentesen. Ez nem jó, de tapasztalatnak tapasztalat és az érték. :D

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

"20 ezer alatt eltömődött?"

Tudom vicc volt. DE!

Nem teljesen kilométer függő. A korosabb autók esetében a tank aljára összegyűlik az üzemanyagból gyorsan kiülepedő szennyeződés. Ha egyszer "kicentized" a következő üzemanyagtöltő állomásig a tankban lévő üzemanyagot, akkor átszívod a szutykot a szűrőbe. Az Otto motorok esetében a Lambda-szonda is károsodhat.

(#22) Fehér Farkas: [/B"Gyakorlatilag átlagember az üzemanyagon és motorolajon kívül nem ismer semmit. "]

Ez még nem lenne baj. Az viszont igen, hogy a szerelők többségének fogalma sincs mit kellene évente ellenőrizni és cserélni. Ha a jótállás lejárta után nem kéri a teljes ellenőrzést a jármű üzemeltetője, de a számlán szerepelnie kell az el nem végzett munkának is. Igy később visszakövethető a probléma forrása.

Sajnos a szerelők többsége jó szakmunkás. El tudja végezni azt a feladatot, amivel megbízzák. De nem jó probléma meghatározó személy.
Típus ködösítés. A(z) xy alkatrészt cserélni kell. Azután derül csak ki, ha más alkatrész is hibás. Fordítás. Fogalmam sincs mi a hiba. Általában segíteni szokott az xy alkatrész cseréje. De ez esetben nem vagyok benne biztos.Lehet, teljesen más a hiba forrása.

Ha vannak szakirányú ismereteid és diagnosztikai eszközeid, akkor előnyben vagy. Ha biztos vagy a hiba forrásába, akkor megrendeled a javítást. Ha tévedsz, csak magadat okolhatod. Ha jól döntesz, többszörözött költség lehetséges problémáját kerülöd ki nagy ívben.


elektrotank
(tag)
Blog

Ehhez két dolgot tudok fűzni. Volt egyszer egy Lada Samaránk.
1. Szar volt rajta a fék, el lett víve, megcsinálták 80k-ért. Szerencsére ezért a pénzért azért a végén még mi légtelenítettünk a féken.
2. A nagyszerű utaknak köszönhetően, télen sikerült belemennünk egy kátyúba, ahol kiszakadt a jobb hátsó telló, gyakorlatilag a hangszóró tartót (amire felfeküdt a kalaptartó) nyomogatta. Apám elvitte, hogy csinálják már meg. Meghegesztették, meg is lepődött az áron. Kitalálhatod, hogy mire hazaért, újra kiszakadt és ő hegesztette meg a délelőtti óráiban, hogy délután el tudjon vele menni dolgozni. Később egy volt haverjával összehegesztették 2-es lemezből majdnem az egész (vagy az egész) részt.. :K

Plusz sztorik:
Nissan almera sztorik:
Apámnak eresztett a gumija, elvitte, ok, megcsinálták. Papámék kb 200 méterre lakhatnak a szerelőtől, mire odaért, majdnem leeresztett, go vissza és akkor újból, de már jól sikerült megcsinálni.
Gyújtásproblémák voltak, ok, vigyük szerelőhöz, csak jobban értenek hozzá stb... nem indult az autó. Elhúzattam, majd nagy nehezen meg lett nézve. Poén a sztoriban, hogy a mérőműszert apám kezelte (nem tudom, lehet nem volt ott villanyos épp, na mindegy). Végül az lett, hogy hazahúzattam, aztán egy bontott alkatrésszel megoldottuk a problémát.
(Zárójelben jegyezném meg: Igaz, ami igaz, a szerelő is azért mondta ezt a bontott dolgot. Mi itthon, hibásan, azt feltételeztük, hogy a gyújtómodul ment el. Rendeltünk egy újat 30-ért kb., majd ezzel elindult apám a szerelőhöz (kb. 3-4 km tőlünk), de már nem ért oda. Kiderült a trafó volt a ludas, áthúzott és kilőtte a modult. A komplett gyújtáselosztóra Bárdinál fél milliót mondtak, valahol talált apám negyed millió körül is. Végül asszem egy bontott primera alkatrészt szereztünk 10k-ért. Egy újabb poén, hogy apám a hibás modulból és egyéb elektronikai alkatrészekből összeeszkábált egy "házi" modult, amivel el is indult a kocsi, de nyilván alapjáratra sem volt nagyon alkalmas, közlekedésre meg semmiképp.)

Saját:
Nekem is egy Almera-m van, de fiatalabb. Volt egy balesetem, ahol megsérült az autó. Nagyjából jól megcsinálták, de a motorháztető (pedig alig volt rajta hiba - mondom én, a laikus) hagy maga után némi kívánnivalót. Sosem gitteltem még, meg fényeztem, de lehet szebben sikerült volna megcsinálnom még nekem is. Szomorú, de ez van. Nem panaszkodtam, mert a főbb dolgokat nem gyári szinten (ez természetes), de viszonylag jól sikerült helyrepofozniuk és a végén azért egész korrekt árat adtak. Szebb lett egy fokkal a motorháztető, de azért... na mindegy.

Amikor mi szereljük az autóinkat, általában az volt a biztos. Jó, nem tudunk mindent megcsinálni, ez tény, de csak a legvégső esetben fordulunk szakemberhez.

[ Szerkesztve ]


D1Rect
(félisten)
Blog

" fékfolyadék, váltóolaj, hűtőfolyadék "
Ezeket meg is értem, amikor én vettem az autót és vittem szerelőhöz nem akarta megcsinálni.
"Nem szükséges, a váltóban örök olaj van", egy átlagos autóst simán meggyőz a "szakértő", hogy nem is kell.
Én a kezeslábastól nem ijedek meg, olykor még a fehér köpenyesbe is beleállok, de megértem, hogy az átlagember nem ilyen.

[ Szerkesztve ]


Adam289
(csendes tag)

Sziki-car Kft. Budapest, Komáromi út 34, 1142. Keni-vágja az opel-saab motorpalettát! Telefonon is nagyon segítőkész.


ncc1701
(veterán)

Köszi.

Egyelőre ha már beletoltam ekkora zsetont, megpróbálom kipasszírozni a srácból, h megcsinálja. Másnál indulhatna újra a kassza.


norbx
(aktív tag)

# ncc1701

WeSzi Autószerviz Kft. Gépjárműjavítás, -karbantartás
Bajcsy-Zsilinszky utca 97
2045 Törökbálint

opel specialista

[ Szerkesztve ]


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

Ettől a specialista szótól agyrákot kapok.


#89309696
(őstag)

Én nagyon sok mindentől agyrákot kapok, de bevettem az agyrák elleni gyógyszert. [link] :K


ncc1701
(veterán)

Kösz a cégeket, felírom magamnak. :)

A specialistával nincs semmi gond, van autüszerelő haver, pechemre az meg vw vonalon mozog, őszintén megmondta, h vigyem máshova az opelt, mert nem ért hozzá motorilag.


#90088192
(senior tag)
Blog

Az én agyrakom már éhen döglött. :DDD


CounterBoci
(senior tag)
Blog

Én is kezdem feladni. Mikor elviszem az autót egy ismert hibával szerelőhöz és mondom neki, hogy akkor nézze már át az egészet és csináljon meg mindent. Szerintetek? Pedig kifizetném. Olyan autót veszek, amit fenn tudok tartani. Ha megdöglik másnap veszek másikat. Viszont szetetném, hogy minden "jó még az" ki legyen javítva.
Asszonynak egy szaros pd-t nem tud megcsinálni senki, hogy hosszabb állás után beinduljon. Agyrém. Azt mondja egy szaki figyu kicsit hidrotőkés hangja van. Nem kéne cserélni? Á, bírja még az. (Egy hónappal azelőtt cserélték amúgy :DDD)


#90088192
(senior tag)
Blog

Emlékszel, amikor írtam, hogy a szerelő nem tudja miért van 800l olaj egy 1000kW-os dízel motorban?

A mostani "szerelők" valójában csak alkatrész cserélő munkások, nem értik a rendszer működését.
Ha nem értik akkor nem is tudják megjavítani, mert a gyári javítási útmutató is igen elnagyolt, és idegen nyelven van.

Ergo mintát keresnek, aztán vagy bejön vagy nem.
A vevő meg fizesse a találgatást.

Volt szomszéd Melbourne-ben, volt egy V8-as Falcon az udvaron, valami 1000 éves példány. Hengerfej nem volt rajta, mert elküldte felújításra.
Athivott, és kérdezte, Szerintem miért füstöl kéken?
Benezve a furatba, a hónólás hiánya szembetűnő volt, mondtam neki, ha jót akar, akkor új dugó+gyűrű+karistolas.
A szerelője azt mondta, hülyeségre beszélek, az olaj a szívó oldalon kerül be(szelepszar szimering).

Ossserakták a felújított hengerfejjel, és láss csodát, ugyan úgy eszi az olajat. :W

Mondom ennek Sok értelem volt. :U


#90088192
(senior tag)
Blog

A tag nem hazudott, csak a gyári előírást követte, ami azt jelenti, hogy az autó 10 éves életciklusa alatt Nem ajánlott cserélni ha 20E-t megy évenként az ember.
Ha meg ennél több a futás teljesítmény/év akkor úgy számolnak, hogy érdemes az egész váltót cserélni (felújítani lenne az igazi, de ugye az nem üzlet a gyárnak) a kopás miatt.
Az olaj ilyen szempontból élettartamra van méretezve, ha nem csereled se az autót se a váltót akkor az olaj lesz az élettartam meghatározója. :DDD


bambano
(titán)
Blog

gondos gazda legritkábban 60 ezrenként cserél váltóolajat.

a szerelőkkel az egyik gond meg az, hogy a gyári javítási útmutatót követve is találgatás a javítás. nekem egyszer fényszóró magasság állítót javítottak úgy, hogy a szerelő kinyitotta az opel elektronikus javítási adatbázisát, az opel tis-t, és végigment a pontokon úgy, ahogy le volt írva. lett egy marék alkatrészem.


Somatom
(veterán)
Blog

Ó, az utolsó V8 -as? :)


Syl
(nagyúr)
Blog

És a gazdáját Max-nek hívták :DDD

szerk.
Teljes nevén Max Rockatansky

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

:K


#90088192
(senior tag)
Blog

Inkább az első :DDD annyira öreg volt.
Viccet félretéve valami a 80-as évek vége felől.

Engem kimondottan idegesít a hangja a V8-nak, múltkor mentem pár száz km-t egy LandCruiser Diesel verzióval. Az egy dolog, hogy manuális, és MINDEGY melyik fokozatban van, megy 20-al 5. Ben is ha kell, de a folyamatos bugyborgas kikerget a világból. :O

üzenetek