Nagyon érdekes cikk lenne... Csak... Nekem ez kicsit olyan, mintha a fele/kétharmada lemaradt volna. Pedig a téma jó.
[Re:] [Carlytoo:] Az utángyártott alkatrészek egyre romló minősége az autóiparban - BLOGOUT fórum
hozzászólások
Nem kell ezt ragozni, jómagam és klubbtársaim tömkelegével ezt tapasztaljuk.
Pl ugye Mercedes szinten ugye a Meyle vagy Lemförder és hasonlók. Ugye gyári beszállítók.
Eddig, illetve régen ugye Made in Germany volt ráírva. Most meg méd in k anyja az ország és a minőségen is meglátszik.
A febi adta még le a minőséget, de nem kicsit, hanem nagyon.
Egyébként a futóműalkatrészekben hiába keresi a paraszt a minőséget, ezeket az 5. dik világbeli utakat semmi sem bírja.
És még egy apróság az alkatrészekre vetítve. Méghozzá az, hogy nem csak itt, hanem nagyon sok téren, szép kis hazánkba a válogatott sz@r érkezik sajnos.
Feketelaszlo
(senior tag)
"Általában szeretek jó minőségű utángyártott alkatrészekkel operálni (Bosch, Textar, ATE, Sachs, LUK), mert ugye ezek gyári beszállítók is."
Nem látom az ok-okozati összefüggést a mondat két vége között, azért mert egy cég gyári beszállító jó minőséget gyárt? A különféle alacsony hozzáadott értékű töltelék-alkatrészeket (villanymotorok, tekercselt áruk, szűrők, gumi termékek, szivattyúk, szíjak) gyakran nem beszállítói pályázaton választják ki, hanem a Bosch pl. elad évi 1 milliárd € értékben befecskendezőt a BMW-nek, viszont e mellé kikötik, hogy ha mást is vesz még (pl. generátort) akkor kedvezményt kap.
Ez egyrészt az autógyártónak is jó, mert megmarad a hozzáférése a legújabb befecskendező technikához - még ha mondjuk gyengébb generátorral is kell árulnia az autóit (de ugyan ki a fene szokott generátor alapján választani járművet, míg a befecskendező okozta teljesítmény-növekedés nagyon is selling point).
Másrészt jó a beszállítónak, mert le tudja kötni a gyártó kapacitását akkor is, ha már nem versenyképes pl. az adott alkatrész kategóriában, de mégsem kell fejlesztésekre, új beruházásokra költenie.
A Bosch, Continental vagy a Schäffler kiváltképp olyan cégek akikkel nem feltétlen azért szerződnek, mert bombajó specialistái lennének egy-egy alkatrésznek, hanem azért, mert egész rendszereket kínálnak készen aminek lehet, hogy egy-egy eleme lefelé lóg ki minőségben, viszont egyben megkapod őket olcsón.
igen jó kis kész terméket raktál te is ide ezzel a hsz.-el.. Jó meglátás mondhatom.
Na ki ír ebből egy komolyabb cikket? Mert ez már megérne simán egyet. Ennyire én sem vagyok szakértő, inkább csak tapasztalt. A BOSCH valóban szinte mindenbe belenyúl. Ezért is van akkora neve. Viszont pl a Mercimre vagy Bosch vagy semmilyen ablaktörlőt nem veszek. Ugye Mergánál az ATE a gyári fék általában. Cáfoljatok meg ha nem csak és vagy.... Viszont én marha olcsón kedvezménnyel kaptam maxxgear tárcsát és betétet. És a műszakin megkérdezték mi a fene fék van ebben, mert nagyon durva...
Volt régen Textar a Toyotámon (Corolla GTi AE-92). Az kegyetlen jól fog, de csííííkorog, mint a tanárod körme a táblán.
Én a fékbetétektől kapok frászt. Mindig faragni kell, hogy ne szoruljon a féknyeregben cserekor. A brembo egyelőre bevállt, mert alu a hordozó és elég egy reszelő Tárcsából pedig rászoktam a fúrt-mart tárcsákra. Alig drágább, de nekem még nem vetemedett, hullámosodott egyik sem. A simáknàl ez általános jelenség.
Persze, de ez függ az autó teljesítményétől és hogy hajtod. Nyilvan nem Mancinéni az orvoshoz veszi a karbon keramia tárcsát. Bar Monacoba ez is lehet simán.
Nem értek annyira a témához, hogy egy cikket tudjak belőle faragni. Elég sok háttérismeret kell, amiben én hiányos vagyok. Csupán a tapasztalataimra tudok támaszkodni, ami ugye egy informatív íráshoz kevés.
"Az kegyetlen jól fog, de csííííkorog, mint a tanárod körme a táblán."
Mert egyszer, egy autón csikorgott ?
[ Szerkesztve ]
Semmi extra, elég az, hogy hegyvidék. Már nem bírja a lejtőket az olcsó tárcsa.
Sajnos én sem vagyok ennyire kompetens. Ezt inkabb olyan autóboltos tudná jobban, aki a visszaruval vagy nagy forgalmazassal foglalkozik. Statisztika ilyesmi.
Nem csak saját tapasztalat hanem Corolla és Merci klubból tucatnyi delikvens hasonlósága.
Még csak hegyvidék sem kell mindig. Simán elég 1-2 fékezés autópályán és máris meghullámosodik a tárcsa. Gyári tárcsával, betéttel is. Típusokat nem akarok mondani, mert nem ez a lényeg. (hanem hogy gyárilag valami el van méretezve)
A gyári minőség is a béka segge alatt van. Ezt látjuk az utángyártott márkáknál is ! Amíg az illesztési hézagok meg puha műszerfal és a csingilingi fícsörök számítanak, az autót meg lecseréljük 100-200K km. környékén (és nem baj, ha már előtte is rossz.... , mert szeretjük úgy is ), akkor erre hajtogatnak nekünk típusokat. Aki tartósat készít, az magával cseszik ki, mert sokkal drágább előállítani.
Lalikiraly : Én, saját autómhoz Textart szoktam. Nem volt ilyen gondom soha.
Pár hete egy TT-be pl. ATE betétet kellett gariznunk, mert úgy csikorgott, hogy ki akartál ugrani az autóból. Első körben egy ugyan olyan ATE-ra cseréltük, ami eddig hibátlan.
[ Szerkesztve ]
Hondások is sokan írták és én is csak alátámasztani tudom. Bár engem a csikorgás nem zavar, de az, hogy mellé porol is, mint az istennyila, az már igen (mármint a Textar).
[ Szerkesztve ]
Még csak hegyvidék sem kell mindig. Simán elég 1-2 fékezés autópályán és máris meghullámosodik a tárcsa.
Ja ismerős. Rázza is a kormányt már a k*rva anyját.
Fékhez én is hozzátenném, hogy a TRW fél év alatt lett hullámos. Zimmermannt kapott cserekor, ezzel lekopogom még semmi baj. Mondjuk ezt én szereltem már, nem a szerelő.
Hosszbordás szíjból is a Contitech megadta magát fél év alatt (menet közben elszakadt...) Átnéztem mindent, ment rá egy Gates, 1 éve semmi baja.
Alany egy 2009-es FL Octavia 2, 1.9 PDTDI
Nem akarom mondani, de a bosch már nem az a német prémium cég amire gondoltok, olykor egészen hitvány olcsó szart gyárt.
gyertyák, generátorok ablaktörlők..bosch kézi gépek, háztartási gépek.
Túlárazott szarok. Amibe nem akar értéket és pénzt rakni az nem is lesz az.
Már nem akarják jóra csinálni, abban nincs pénz. Majd lesz valamilyen és ennyi, dobd el.
[ Szerkesztve ]
Conti gumim van téli nyári.. utoljára volt és más is panaszkodik a gyenge minőségre.
vicces mikor egy francia olasz koreai jobb minőséget tud
Valami nagyon elgurult a németeknél és ez már nem 1-2 éves dolog valahol 2005 körül kezdődött az érezhető ócskulásuk.
Már ezelőtt 20 évvel is szitokszó volt BOSCH gyertyát venni pl.
Sosem értettem, hogy miért éri meg nagy cégeknek leadni a minőségből, és ezáltal tutira vásárlókat veszíteni. Mert ezeket a minőségbeli váltásokat valaki jóváhagyja, eldönti.