[Re:] [Carlytoo:] Ne telefonálj fizetés közben!!! - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Metalfan
(senior tag)

Legutóbb egy anyuka mögöttem ecsetelte felháborodását, hogy a gyereke - aki a legjobban olvas az osztályban - szövegértésre "csak" négyest kapott... aztán beakadt a lemez, és kezdődött elölről a sztori. Mire a pénztárhoz ért, már harmadjára hallgattam végig ugyanazt a sztorit, és gondolom ez így mehetett tovább végtelenítve, amíg... amíg nem is tudom, lemerült a teló vagy passz :D


pető bá'
(őstag)
Blog

szerk.: nem válasz akart lenni :B

Pénztár szerintem pont nem túl jó példa - én sem érzem rosszul magam amiatt, hogy adott esetben a Lidl-Aldi pénztáros köszönés helyett folytatja a megkezdett beszélgetést a munkatársával a headset-en (nem, abszolút nem szükséges témában), ami kitart a bankkártyás fizetés végéig. Igen, alapvetően köszönünk, meg megköszöni a vásárlást, stb, de nem lesz rosszabb a napom, ha nem mennek le az udvariassági körök, mert "telefonál".

Nyilván egy éttermi rendelésnél gáz, valós interakciók esetén (beszélgetés közben) szóvá is szoktam tenni, ha valaki nagyon buborékba kerül a telefonjával. Ha pedig egy hívást fel kell venni és ismerőssel beszélek, akkor meg szoktam jegyezni, hogy milyen ügyben hívnak, mennyi idő lesz kb a hívás és miért nem várhat. (Bocs, xy munkatárs/főnök/cég/haver keres, fel kell vennem, max 2 perc.)

Egyébként az ok, amiért én pénztárnál nem telefonálnék, az az, hogy alapból is csak két kezem van, nincs rajtam headset, és Aldi/Lidl pénztáros tempóban pakolni két kézzel is nehéz :DDD

[ Szerkesztve ]


lolller
(tag)
Blog

Áh! Én 2 hete mindennap azon gondolkodom, hogy felmondok. 6-7 éve csinálom már az értékesítés/üfszolt., de ami az utóbbi néhány évben elkezdődött... Én ennyi hülyét még nem láttam mint az utóbbi 2 évben napról napra... Biztosan az én türelmem is már nagyon véges... Én ugyan így gondolom mikor bejön napszemüvegben ne adj isten még telefonál is közben félszavakban tök másra válaszolgat. Bár Én már meg sem várom míg befejezi, inkább essünk túl rajta gyorsan...


snecy20
(veterán)

Nem mellesleg szerintem elég könnyű ilyenkor a figyelmetlenségből kifolyólag téveszteni, vagy nem odafigyelni arra ha rossz tétellel fizetek, vagy rosszul adnak vissza. Általában ezek az emberek nagyon fontosnak gondolják magukat, mert megtehetnék azt hogy kérnek egy visszahívást 5 vagy 10 perc múlvára, de nem.


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

Én nem dolgoztam kereskedelemben még. Az etikett viszont számomra fontos. Pékségben sorban álltunk. Az épp soron következő "beteg" telefonálgatott valakivel, miközben az eladó hölgyemény várta a rendelését. Elegem lett és odaszóltam, hogy haladni kellene. Rám nézett, de ezen kívül nem reagált. Ott elpattant valami és a következő mondatom már így nézett ki (egyébként is gyűlölöm ezt a fajta viselkedést): "Én megértem, hogy k*rva fontos vagy, de mi is haladnánk, szóval ha nem veszel semmit ne tartsd fel a sort." Letette és tudott rendelni. Miért kell ez? Ha engem keresnek, vagy hívnak(sűrűn előfordul), akkor fizetés előtt/alatt, vagy rendelés közben egyszerűen kinyomom. Azon a másfél percen nem sok minden múlik. napszemüvegben meg nem tartózkodunk zárt térben. Kivéve ha valamilyen egészségügyi okból hordja. Ez kb. 5 %.

[ Szerkesztve ]


nemlehet
(őstag)
Blog

Én azt szoktam csinálni, hogy szólok neki 1x hogy "Ön jön", ha nem történik semmi 10 mp-en belül akkor simán elévágok. Ilyenkor ha "megbánást mutat" és sűrű elnézések közepette elkezd iparkodni akkor visszaengedem, ha pampog meg neki áll feljebb akkor nem is válaszolok neki.

Amúgy én is iszonyat bunkóságnak tartom, főleg ha szükség van interakcióra a részéről. Pl meg kell válaszolni kérdéseket, pakolni kéne stb. Ráadásul nem is értem miért nem lehet lerakni, ha nem fontos akkor kinyomod, vásárolsz, visszahívod, ha fontos akkor azt meg tényleg pakolás közben, sorban állva egy zajos áruházban akarod csinálni?

Agyrém...


Tikakukac
(titán)

Azért itt vegyük ketté a sztorit, van amikor 300k-s gépet számlázok ki és adatokat kérek be és fizetünk egy köbméter pénzt vs. a Sparból paypassal kifizetem a 3 darab sajtos kiflimet.

Előbbinél valóban nem túl szerencsés a dolog, utóbbinál kutyát nem fogja zavarni, köszönök, megköszönöm, távozok. Csókolom.


lolller
(tag)
Blog

A szerző inkább az előbbire gondolt úgy gondolom. Ha jól értem, rendelést vettek volna fel az érintettől, csak hát ő inkább telefonált. :)


Met
(nagyúr)
Blog

Nyomtatvány boltban dolgoztam, kettő vevő volt 2-3 várt a sorára, bejön egy faszi fennhangon telefonálva.
Csak nyomja nyomja, zengett tőle a bolt.
Felmentem a galériára, bekapcsoltam egy táblavágó gépet, kb. sarokcsiszoló hangja van. Hallom lent nyílik az ajtó, kiment a faszi.
Kolléganőm majdnem bebújt a pult mögé röhögni :D

Napszemüveget van amikor nem veszem le ha nem kell kérni és csak beszaladok aldiba, fogni kell, ha a fejemre teszem összemaszatolódik stb.
Ha eladóval kell konzultálni akkor természetesen leveszem.


Tikakukac
(titán)

Hát akkor meg kit érdekel alapon ő telefonáljon én meg ülök vagy megyek a kövi vevőre. Csókolom. Prioritások vannak és ez így működik, ebből régen sem csináltam/tunk gondot :B


pető bá'
(őstag)
Blog

" Itt konkrétan a pénztárnál való fizetésnél, vagy egyébként egy idegen emberrel, vagy nem idegen emberrel való kommunikáció során óriási tahóság telefonálgatni."

Lehet arra gondolt, de nem azt írta le.


lolller
(tag)
Blog

Értem, de Ő előtte volt egy vásárló akit a telefonálás miatt nem tudtak kiszolgálni. Carlytoo meg haladt volna, de mivel vártak az előtte levőre így Őt addig nem szolgálták ki. Tehát várt. Szerintem ez elég érthető. :D


lolller
(tag)
Blog

Nem tudom, nem egész egyértelmű volt, de lehet az is, hogy nekem már automata fordítás van az ilyen sztorikkal kapcsolatban. :)


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

A pénztárnál ugyanolyan bunkóság, mint más egyéb interakcióval egybekötött ügyletnél. Ne telefonálgassunk akkor. Naponta az üzleteim miatt átlagban 15-20 emberrel beszélek. Igenis megtisztelem az eladót/kiszolgálót a tényleges jelenlétemmel. Ha ő mással cseverészik, sztorizgat közben az is idegesít. Ha kérdezek, akkor jön a visszakérdés, hogy micsoda??nem értettem!! Ne kelljen már felnőtteknek, mint a hülyegyereknek elmagyarázni, hogyha hozzád beszélnek, vagy rád figyelnek 1-1-es interakciónál, hogy nem foglalkozunk mással, nem nyomkodjuk a telefont, nem tekergetjük a fejünket.

Aki ezt nem tudja megérteni, akkor egyszerűen nem való emberek közé, fejletlen a szociális készsége, mentálisan retardált stb.

[ Szerkesztve ]


lolller
(tag)
Blog

Szerintem még ide lehetne azt is sorolni, hogy most a maszkos időszakban érthetően, artikulálva beszélünk nem hadarva bajusz alatt mormogva. Az elején nekem csak kellemetlen volt mindig 5x visszakérdezni ( pedig figyelek, de más is van az irodában és, ha már ketten beszélnek ő meg hadar/halkan beszél a plexi+maszktól végképp semmit nem értek ) mostanra már rohadtul bosszantó és fárasztó naponta minden embernél mindent 5x újra kérdezni. Persze aztán engem néz hülyének, hogy minek kérdezek vissza 6x mikor 5x halkan is elhadarja. Persze szóvá tenni nem lehet mert egyből megvan sértve. Így marad az örökös könyörgés.

[ Szerkesztve ]


Tikakukac
(titán)

Na amit most írtál az viszont totál káosz :B


lolller
(tag)
Blog

Melyik része? :D


Tikakukac
(titán)

Úgy az egész, hogy akkor ki mi miatt mit nem tudott csinálni.

Az eredeti írást értettem, arra reagáltam, de ezt nem látom most át.


lolller
(tag)
Blog

Ne haragudj, no offenz, de ezt csinálom egésznap. Fuss neki még egyszer, szerintem azért annyira nem megfejthetetlen. Ha meg valóban ennyire érthetetlen akkor így jártam. Hagyjátok figyelmen kívül. :) :))


Tikakukac
(titán)

Mármint egész nap a fórumra írsz?
Nekimentem sokadjára, alany-állítmány-tárgy szinten és nincs meg, hogy akkor most ki-kivel mit és miért nem tud kezdeni.

Amúgy épp elég időt lehúztam kiskerben, pontosan tudom milyen a buli. Ezért is mertem írni. Ha szalagos a rendszer és a telefonáló miatt áll a sor, felszólítás. Ha nem szalagos, hanem rendes eladóteres, akkor szépen mész a másik emberre. Ennyi a megoldás. Főleg most maszk-kesztyű, sapka időben nem fogok fülest kivenni 10 perc alatt közben mindent végigfogdosni, nyomogatni, telót keresni azért, hogy valakinek teljesüljön a vágya. Köszönök, fizetek, köszönöm, köszönök és kész. Közben meg ha zene van vagy hívás, sorryka vagyok, másodpercet nem veszít senki, nem csorbul a lelke és a tisztelet is meg van adva. Ez így praktikus és szerintem teljesen bőségesen jó.

Amikor meg számlázás van és komoly a helyzet nyilván akkor telefonálunk ha épp limitet módosítunk, másnak veszünk valami lomot stb.


pető bá'
(őstag)
Blog

csak annyit próbáltam jelezni, hogy ez ennél árnyaltabb; én pl. vásárlóként nem érzem magam megsértve, hogy miközben dobálja át a kasszán a termékeket a pénztáros, nem kussban ül, hanem adott esetben kollégákkal egyztet/beszélget. Sőt, ha nem muszáj, meg sem akasztom ebben - villantok egy bankkártyát, hogy aktiválja a terminált, bólintással megköszönöm és ennyi. Az esetek 99%-ában nincs kérdésem hozzá, és mondjuk 10%-ban foglalkozik mással - nyilván zavaróbb, ha az ember akar neki mondani valamit, nálam ennek az esélye meglehetősen alacsony :D

Alap esetben természetesen napszaknak megfelelően köszönök, diktálom hogy "hányazsemle" (YT), előre jelzem hogy mivel SZERETNÉK fizetni (nem "kártyás LESZ") stb, mert megtiszelek ezzel mindenkit. De másképp is lehet nem tahónak lenni.

A fentieket a bevásárlóközpontos interakciókra értem. Sort feltartani, mások idejével visszaélni mindenhol tahóság.


lolller
(tag)
Blog

Nekem mindegy. Aki szeretné megérti, te nyilvánvalóan nem akarod. :))
Nem tudom miért van idekeverve a bolti pénztár hiszen nem is erről írt. :)

Engem az sem zavar, ha a telefonálással feltartod a sort, max felrúglak egy rosszabb napomon én is vásárlóként, ha ügyintézni jössz hozzám akkor meg bízunk benne, hogy lesz annyi eszed, hogy nem teszed ezt...


lolller
(tag)
Blog

+1


Tikakukac
(titán)

Nekem mindegy. Aki szeretné megérti, te nyilvánvalóan nem akarod. :))

Oké, ha itt most nekem betolod az alanyt-állítmányt-tárgyat az írásodban magabiztosan, megsüvegellek :B

Nem tudom miért van idekeverve a bolti pénztár hiszen nem is erről írt. :)

Ő nem, de amit te írtál az pont úgy néz ki ezért írtam 2 opciót, hogy akkor lásd miről ugatok.

Engem az sem zavar, ha a telefonálással feltartod a sort, max felrúglak egy rosszabb napomon én is vásárlóként

Nyugi és ne rugdosódj. Leírtam kétszer, hogy senkit egy árva másodpercig nem tartok fel csupán nem feltétlen fogom magamat tárgyalópozícióba helyezni egy sima kiflivásárláshoz is. Értibérti?

ha ügyintézni jössz hozzám akkor meg bízunk benne, hogy lesz annyi eszed, hogy nem teszed ezt...

Leírtam, hogy dolgoztam is ebben és teljesen más ez az eset. Ne légy már ennyire write only.

[ Szerkesztve ]


Devily
(tag)

Úgy látom, a telefonálós témát sikerült elég jól kivesézni. :DDD
Erről eszembe jutott egy másik állatfaj is. Sokszor megfigyeltem, hogy a vásárlók üveges tekintettel néznek maguk elé a kasszánál.Amikor jön az a rész, hogy fizetni kell, akkor kiül az arcukra a meglepődés, hogy "ezért pénzt is kell adni, bakker?".
Ezzel ott van a probléma, hogy olyankor kezdi el keresni a pénztárcáját a táskájában. Ja, hogy nem oda rakta. Jöjjön a nadrág. Hoppá, abban sincs. Talán a kabátban bújt meg az a fránya tárca? Nem, a kabát sem nyert. Ha ott áll mellette a párja:
- Drágám, nálad van a pénz?
- Azt hittem, hogy te hozod.

Ezzel pont annyi idó el tud menni, mint a telefonálókkal. A "hányazsemle" és az alapvető udvariasság mellé én felvenném a fizetőeszköz idóben történő előkészítését is a "hogyan ne szúrjunk ki embertársainkkal" listára. :)


lolller
(tag)
Blog

Kicsi frusztrált vagy, de nem gond. Ha akarod érted. Magamat tudom ismételni...


pető bá'
(őstag)
Blog

**20 kommenttel később** -> mekkora parasztság már kp-val fizetni, mert abból még vissza is kell adni, keresi az aprót a gyökér állat, ahelyett, hogy érintéssel kifizette volna töredék idő alatt ;]

de amúgy jogos, ezért utálom a kp-s fizetést - csak lelassítja a folyamatokat..
- 35 forint van esetleg?.
- megnézem!
**egy örökkévalósággal később**
- nincs :(


Tikakukac
(titán)

Az ismétlés részével én is egyetértek. A további legjobbakat :R


lolller
(tag)
Blog

Valahol jogos. Bár azért egy pénztárban többnyire van váltó rendesen ahol nincs ilyen pénzforgalom ott tényleg muszáj könyörögni az apróért, mert délelőttre lefosztanak. :(


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

mekkora parasztság már kp-val fizetni

Ja, de amint közlöm, hogy "kártyával" fizetnék és előkapom a telefont, akkor meg lesnek az OMV kúton, hogy " DE AZ NEM IS BANKKÁRTYA!!!44!". Mondom valóban nem és érintek. *pitty. /ELFOGADVA/. Ők meg néznek, mint Noé, meg a harmadik teve. Ezt egyébként nem is értem. Több éve így fizetek és általában nem égnek ki rajta. Néha kapok egy-egy ilyen megjegyzést is: "De modernek vagyunk."

[ Szerkesztve ]


Silεncε
(őstag)

Na látod, te is a telefont nyomogatod fizetés közben... :U

;]

Egyébként no offense, de én Tikakukac kollégával érték egyet, most ha 10 mp alatt atsuhanok a kasszán, ne legyen már ez probléma (természetesen köszönés és illedelmes (kártyával SZERETNÉK fizetni) szavak használatával)


D1Rect
(félisten)
Blog

Én már azzal is kiegyeznék, ha vezetés közben nem nyomkodjuk a telefont.


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

Nana! Kezdesz túl sokat kérni.


wintikek
(tag)
Blog

Beszéljünk azokról a kasszásokról is akik az üveget konkrétan úgy csúsztatják végig a kis szarjukon, hogy ha nem fogod meg akár el is csattanna a pakoló rész végén, olyan sebességgel pörgetik le a cuccodat hogy esélytelen hogy normálisan elpakolj, elhadarja hogy mennyi lesz, még ott a fele cuccod.
Aztán ne adj isten kp-val fizetnél, még mindig ott a fele cuccod pakolsz mint az állat és bekérdez hogy 40 forint esetleg?!!!!?!
Aztán miután még te keresed az aprót nehogy véletlen 2 másodperccel tovább kelljen túrkálnia az apróért, próbálsz gyorsan pakolni, a mögötted álló paraszt meg már felnyomta a kosarát a seggedbe...

Na ebből többet látok mint a telefonáló emberekből.
Egyébként meg ilyen kasszáknál rohadt mindegy hogy telefonál e valaki ha nem óbégatva teszi ezt, 0 interakció szükséges ilyenkor kb (max tényleg annyi ha veszel péksütit és számolnia kéne bemondod neki hogy hány db), hihetetlen de van mikor az ember tényleg fontos hívásokat intéz. Az hogy kinek mi a fontos ő dönti el.

A pékségbe mikor kérni kéne az megint egy más tészta, de ha valakinek több agysejtje van mint kettő egyébként ott is megoldható, hogy beleszól a másik félnek hogy várj egy picit, elmondja a néninek hogy nyóczsmelyét meg 1 kiló kenyeret szeretnék, aztán folytathatja a telefonálást, max akkor gáz ha kp-val fizet és apróznia kell, azt telefonnal nehezebb, de nem lehetetlen.

Nem sok értelmét látom az ilyen telefonálós dolgon fennakadásnak, hozzáteszem az engem is irritál mikor valaki úgy telefonál bárhol publikus helyen hogy 5 méterrel odébb is tisztán érteni hogy miről beszél.
+ Életemben egyetlen egyszer telefonáltam fizetés közben és egyáltalán nem érdekelt, hogy ki mit gondolt, mert fontos hívás volt, kb ~15 mp-el növelte meg az elpakolás fizetésre eltöltött időt. Amúgy ha esetleg hívnak pont előtte, én is ki szoktam nyomni. Biztos nekem magas az ingerküszöböm, hogy az ilyen dolgok nem zavarnak, az mondjuk sokkal jobban zavar mikor valaki olyan büdös mint a kolera és 10 méterről is érzem a szagát a boltban... :D


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

Nem sok értelmét látom az ilyen telefonálós dolgon fennakadásnak

Na majd ha találkozunk valamilyen véletlen folytán és elkezdesz hozzám beszélni, esetleg rám figyelni, akkor pont lesz egy fontos hívásom. Néha visszakérdezek flegmán, hogy "mondtál valamit??", aztán folytatom tovább a telefonálást, mert ugye én kib*szott fontos ember vagyok és te nekem meg ne mond már, hogy kivel beszélhetek és mikor. Sőt. Annyira fontos vagyok, hogy a jelenlétedet csak akkor érzékelem, amikor arra valaki felhívja a figyelmemet rá. Egyébként is nagyon örülnék, ha a jelentéktelen létezéseddel nem zavarnád meg az istenedet a világok sorsának eldöntése felett. Remélem átjött ezen emberek ilyesfajta hozzáállása.

Beszéljünk azokról a kasszásokról is akik az üveget konkrétan úgy csúsztatják végig a kis szarjukon, hogy ha nem fogod meg akár el is csattanna a pakoló rész végén

Ez nem jogosít fel arra, hogy ott telefonálgassál.

Egyébként meg ilyen kasszáknál rohadt mindegy hogy telefonál e valaki ha nem óbégatva teszi ezt

Nem mindegy.

Életemben egyetlen egyszer telefonáltam fizetés közben és egyáltalán nem érdekelt, hogy ki mit gondolt, mert fontos hívás volt.

Nem várhatott volna ugye? Mert kormányok sorsa múlt rajta. Életeket mentettél meg telefonon keresztül. Családokat húztál ki a sz*rból. A naprendszert mentetted meg egy óriási kvazár robbanástól.

Biztos nekem magas az ingerküszöböm, hogy az ilyen dolgok nem zavarnak, az mondjuk sokkal jobban zavar mikor valaki olyan büdös mint a kolera és 10 méterről is érzem a szagát a boltban.

Ugyanezzel a hozzáállással: Semmi közöd hozzá, hogy ő éppen mikor fürdik. Szíve joga eldönteni, hogy ő büdös akar lenni, vagy sem.


Tikakukac
(titán)

Ne told túl :N

Ugyanezen logika mentén: mi a tökömnek kéne haptákba vágni magam ahhoz, hogy egy bakkártyát odaérintsek és 3 másodperc múlva húzzak a tökbe? Mert valaki szerint a kassza mögött ülni olyan hihetetlen magas pozíció és kiemelt fegyelem-figyelem illeti meg?

Ugye? Így is lehet nézni, valóban, csak elkezdünk lecsúszni a lejtőn :K

[ Szerkesztve ]


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

Nem toltam túl.


Tikakukac
(titán)

Pedig a kiflik kifizetésének hogyanjából igen messzire elvezetett az út :P


wintikek
(tag)
Blog

rofl. :D Ennyit tudok csak reagálni. Irigyellek, hogy ez neked ekkora probléma, nagyobb gondod ne legyen az életben.
Ha találkoznánk és lenne fontos hívásod, megérteném.
Pláne nem kéne visszakérdezned, hogy bocs mondtál e valamit, mert ha valaki telefonál és arra várok hogy beszélhessek vele, képzeld el az is tahóság ha beszélsz ahhoz aki éppen telefonál.
Élni, élni hagyni, empátia, stb. Amúgy is kiforgattad az egészet nem one on one beszélgetésről írtam, hanem boltban fizetős dologról...

Nem kell hogy FELJOGOSÍTSON a telefonálásra, mivel nem törvénysértő magatartás ha telefonálok fizetés közben (Ha már kiforgatunk dolgokat :) )

Nem, nem várhatott volna, az lehet hogy számodra ezek a fontos dolgok, sajnálom hogy szegény az érzelmi életed és mondjuk neked nem lenne fontos például az hogy egy szerettednek hogy sikerült az életmentő műtétje/megérkezett e kukutyin kettőbe 4000km-el odébb a legjobb barátod stb. Ezek csak példák amik lehet valakinek olyan fontosak, hogy kurvára nem érdekli hogy téged vagy bárki mást zavar -e hogy telefonálsz fizetés közben.
De beszélhetnénk akár arról is, hogy valaki volt élete állásinterjúján és onnan hívják vissza, ott is pont leszarnám hogy fizetek, szerintem ez is fontos dolog.

Persze maradhatsz agresszív kismalac is, idegeskedhetsz tovább azon ha valaki telefonálni mer fizetés közben, de nem egészséges dolog.


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

Semmit nem értettél meg belőle. Van egy hasonló hozzáállású haverom.

Idézem: "Telibesz*rom az emberek véleményét. Magamnak én vagyok a legfontosabb, a többi felőlem megdögölhet." Ez ugyan az ő hozzáállása és nem a Tied, de ebből a pár sorból észreveszek egy kis hasonlóságot. Telefonálgassál továbbra is. Annyit kérek, hogy ilyenkor ne tarts fel másokat.


Tikakukac
(titán)

Elég világosan leírtuk már többen is, csak neked kombiálódott össze automatikusan ez a telefon=10 perc plusz idő.
Én telefonálással a fülemben is úgy megyek át a kasszán, mint libán a fos ;)


pető bá'
(őstag)
Blog

idézem az írás végét:

"Vélemény?"

Most akkor érdekel mások véleménye, vagy önigazolást keresel? :U


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

A véleményét tiszteletben tartom. Vitatkozunk, ahogy eddig is. Csupán próbáltam egy erősen görbe tükröt tartani felé, hátha átlátja az én hozzáállásomat. Ez nem sikerült és tovább nem folytatom ezt a szálat.

Tikakukac : Kevés kivétel. 10-ből 9-szer olyan emberekkel találkozom ,akik nem ebbe a kategóriába tartoznak. Meg az egy másik szituáció, hogyha valaki fülessel oldja meg, nem lóbálva a telefonját az eladó előtt.

A fokozatosságot pedig még nem sikerült megérteni úgy látom. Ráadásul a "vélemény"-re úgy reagált, hogy szerinte ez "teljesen felesleges volt". Nem volt az, mint a példa mutatja. Kevés igazán arrogáns, öntelt emberrel van dolgotok az életben. Aki megengedi magának, hogy ne szenteljen figyelmet arra a pár másodpercre, akkor az később sokszor megengedi magának, hogy 1-1-es interakciónál is megtegye. Sok ilyet láttam már. A pénztári példa csak egy. Lehetne számtalan példát írni. Komoly tárgyalásokon is rengeteg ilyen emberrel találkozom.

[ Szerkesztve ]


wintikek
(tag)
Blog

Megértettem mindent, Te vagy aki nem érted.
Te fejezted be úgy a posztodat hogy "Vélemény?".
Leírtam az én véleményemet. Majd reagáltál, kiemelve negatívként azt hogy életemben egyetlen egyszer fordult elő, mikor szerintem ez teljesen elfogadható dolog. Ebben lehet nem egyezik a véleményünk, számodra ilyen zero tolerancia van a fizetéskor telefonálással szemben. Ám legyen. :)

Én vagyok az a paraszt aki ha bemegy egy üzletbe, hangosan köszön az eladóknak.
Az esetek 80%-ában ezt nem viszonozza senki. Ez a helyi lidl/aldikra is érvényes mikor a kasszához érek.
Szoktam ügyelni arra, hogy ha esetleg csörög a telefon kinyomom. Ezért is emeltem ki hogy életemben egyszer fordult elő. Pontosan azért nyomom ki, mert ha nem fontos dologról van szó, én is figyelek arra, hogy azt a pár percet "megadom" az eladónak hogy figyelek rá, ember számba veszem. Az hogy nekem mi fontos, pedig mindenki engedelmével - vagy nem engedelmével, én fogom eldönteni.
Ez az ember számba vétel fordítva ritkábban szokott megtörténni, gondolok itt a vásárolt áruk kezelésére, pakolórész halmozására úgy hogy ha nagyobb mennyiséget pakolsz lehetetlen legyen értelmesen eltenni.
Sőt mikor elhagyom a kasszát, hangos "köszönöm, viszlát/köszi, hello"-val teszem mindezt, tekintettel a korra, esetleg néha egy szépnapot, ahogy éppen felkeltem. Erre se sűrűn kapok választ, már nyomják a következő vásárló cuccait, ugyanolyan tempóban.

Az pedig, hogy ha tényleg előfordul hogy valaki telefonál és neked emiatt 10 másodperccel többet kell a sorban töltened és ez számodra ilyen főben járó bűn, tényleg szomorú. Ha már percekről beszélünk, mert az illető multi tasking képességei a béka segge alatt vannak, az tud bosszantó lenni, de emiatt nem kívánom a pokolra őket, van ilyen.
Miattam biztos nem fogsz se Te, se más lassabban haladni, ne aggódj.
Szoktam ügyelni rá :)
Csak kettőnk között az a különbség, hogy ha én találkozok egy olyan emberrel aki nem, igazából leszarom, nem azon a pár másodpercen, ne adj isten 5 percen fog múlni az életem.

Szerk.:
Ha pedig nem akartál beszélgetést indítani, csak konkrétan véleményre vagy kíváncsi, akkor vegyük semmisnek a hozzászólásaimat és:
Szerintem nincs igazad.

[ Szerkesztve ]


pető bá'
(őstag)
Blog

a termékek kasszán való lehúzásának tempója sajnos mérőszám náluk, amennyire tudom, tehát nem figyelmetlenségből vagy kiszúrásból tolja olyan gyorsan, hanem mert van egy szám, ami felett illene teljesítenie. Mondjuk ehhez az Aldikban lehetne egy nagyobb pakolótér, ez jogos.


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

Nincs zéró tolerancia. Van az a helyzet, amikor fel kell venni a telefont, de ez nagyon kicsi százalék. Megint jössz az eladók hozzáállásával. Érdekes én nagyon kevés ilyennel találkozom. Nem gondolod, hogy ennek is megvan az oka? 80%-ban nem viszonozzák a köszönést? Nekem 10/9 viszonozza. Mindenhol vannak bunkók, ezt nem tudod kikerülni. Sehol nem írtad le csak most, hogy egyszer fordult elő. Te konkrétan azt írtad le, hogy téged pl. rohadtul nem érdekel ez a hozzáállás. Erre reagáltam.

Ha nekem pl. az lenne a szokásom, hogy mindenkit beelőzök a sorban és erre te azt írod, hogy ez bunkóság. Erre írom én azt, hogy pont lesz*rom a véleményedet és már pedig én mindenkit ki fogok előzni, aki előttem áll, akkor hogyan állnál hozzám? Élni és élni hagyni? Akkor hagyjál élni és előzgetni, mert pont nem fog érdekelni. Így érted már a RENDSZERES szocializálatlan hozzáállásból eredő problémát?

Még egy gyakorlati jelenség: Sorszámhúzásnál sokan türelmetlenül topognak az ügyintéző lassúságát okolva a várakozásukért. Amikor végre bekerül valahova, akkor azzal kezdi, hogy neki miért kellett ilyen sokat várni? Hiába magyarázza el neki az ügyintéző/eladó, hogy pontosan 12 percet várt és, ha soknak is gondolja ez azért van, mert sokan vannak kint. Őt nem érdekli és márpedig ő nem vár, mert mindenkinél FONTOSABB. Az egocentrikus, embergyűlölő hozzáállás társadalmi probléma lett.

Ez az egyik oka, hogy ilyen megtörténhet.

[ Szerkesztve ]


wintikek
(tag)
Blog

Igen, hallottam róla.
Számomra igazából csak kicsit bosszantó, már úgy pakolok a szalagra, hogy értelmesen lehessen visszaszórni a kosárba, meg elég gyorsan is pakolok.
Viszont múltkor pont vettem 4 üveg pariszószt aztán úgy lökte őket mint a tekegolyót, az egyik éppenhogy nem csattant neki a másiknak... Az azért annyira nem tetszett, kvóta ide vagy oda.
1 hónapja meg úgy tépte meg a zöldborsós mirelitet, hogy ott szakadt el neki, azért maszk alatt elmosolyodtam :D Lehet azt gyorsan, de érzéssel húzogatni.

Inkább az zavar mikor a nénikékkel is ugyanezt csinálják, akik még tényleg kp-znak is a végén és őket teszik kellemetlen helyzetbe, hogy pakoljon szegény, turkáljon a tárcába mikor még ott a fele áru, aztán utána flegmán nézi hogy mikormegymánelazöregasszony. Ez csak ilyen példa :D


wintikek
(tag)
Blog

Azért jöttem az eladók hozzáállásával, mert abból indultam ki, hogy számodra az egész kérdés a kölcsönös tiszteletadáson alapul. Úgy gondolom ez így is van.
Az eladóknak én ezzel tudom megadni a tiszteletet, hogy ahogy írtam is, egyetlen egy alkalom kivételével "csak rájuk figyelek", köszönök, nyócazsemle, 20 a kutyakaja, vizetnemraktamfel hogy ne kelljen a kartont húznod, kártyával SZERETNÉK, köszönöm szépen, viszlát.
Ezzel szemben ami számomra a kölcsönös tiszteletet jelenti, az eladók részéről elenyésző részben valósul meg. Köszönés, áruk értelmesen "dobálása", nem 6182 LESZ, elköszönés.

A sorban beelőzés egyáltalán nincs egy szinten azzal, hogy valaki telefonál fizetés közben, nagyon rossz példa. Na mindegy, elengedtem.

Ahhoz képest, hogy sehol nem írtam le, rendesen kicopypastezted azt a szösszenetet, hogy "Életemben egyetlen egyszer telefonáltam fizetés közben.."

Még mindig nem egyértelműen egocentrikus bunkó állat az akit te látsz hogy felvesz egy telefont fizetés közben, ő nem feltétlen ugyanaz az ember aki olyan fontos hogy ő nem tud 12 percet várni. Persze van akin meglátszik, hogy tényleg olyan, de sok mindent nem tudsz vele kezdeni. Az ilyet el kell engedni, majd az élet rendezi a számlát. Vagy megpróbálhatsz harcolni is az ilyenek ellen, de belerokkansz. Az ilyen embereket lehetetlen meggyőzni arról, hogy ahogy viselkednek helytelen, ugyanis a mostani civilizáció őket igazolja, hogy "jó" amit csinálnak. Csak saját maguk érdekli őket, eltaposnak bárkit bármit, az ilyen emberek lesznek sikeresek. És most már tényleg elengedtem.

[ Szerkesztve ]


Carlytoo
(aktív tag)
Blog

Nemrég a bácsika elütötte a feleségét véletlenül. Mindketten túl vannak már a 75-ön. Persze a bácsikának nem kellene már rég vezetnie, de a leszarom, hogy mi lesz és egy ötösé' megadom az orvosi alkalmasságit hozzáállás miatt megtarthatta a jogsit. Pont arra jártam és telibe láttam az egészet. Az út szélén történt. Elakadásjelző és álltam is félre. Nénikének kettétört a lábszára. Nyílt törés. Ömlött bőségesen a vér, ahogy ilyenkor "kell". Lefektettem és elszorítottam a combjánál, hogy megállítsam a vérzést. Miközben ezzel foglalatoskodtam néhány polgártárs dudálgatott, meg pampogott, hogy menjek az út széléről, mert nem tud haladni. Na olyankor, ha épp nem a nénikének az életét és egészségét próbálom megóvni, lehet odamegyek és kiszedem a kocsiból.


Tikakukac
(titán)

Mint már mondtam, dolgoztam ebben a környezetben, nekem sem kell az embereket bemutatni :B

üzenetek