üzenetek

hozzászólások


Weareus
(addikt)
Blog

A HEVC formátum - gondolom - a 8k miatt kellett, pontosabban a helytakarékosság miatt.
Remélhetőleg addigra a támogatása is szélesebb körűvé válik, mire ez a masina kijön.

[ Szerkesztve ]


hardzsi2
(aktív tag)

Tech. erődemonstrációnak megfelel, másra -pláne ilyen árszinten- értelmetlen és felesleges is.

Tizedáron kapni 4K-s HDR videó rögzítésre képes mobilt, ha pedig profi videóra van szükség, arra ott vannak a RED 8K-s kamerák.

@Weareus: a HEVC a H.265 szabvány másik neve és a legelterjedtebb formátum, amit kb. bármi lejátszik, a VLC pl. a 2.2.0 verzió óta (most tartunk a 3.0.6-nál).

[ Szerkesztve ]


Grga_Pitic
(aktív tag)

Ebben a hírben az az izgalmas (amit külföldi fórumokon is fejtegetnek), hogy a 8K felbontás 33 Mpixeles érzékelőt feltételez (7680x4320) 16:9 képarány mellett. A m4/3 4:3 képarányának tartása minimum 7680x5760 pixeles felbontást jelentene, vagyis 44 Mpixeles érzékelőt.
Jelenleg 20 Mpixeles érzékelő a csúcs m4/3 vonalon, így elég meglepő lenne, ha valaki hirtelen előállna egy ekkora felbontású érzékelővel. Főleg, hogy a Panasonic, aki nyilatkozatokban igencsak nyomta a 8K vonalat, állítólag a tokiói olimpiáig nem készül a saját 8K-s gépével.


M107
(addikt)

:R

Nagy kérdés az átlagembernek mikor lesz, megfizethető árban ?

Olyan 10 év, amikor majd olyan lesz a 8 K mint most kommersz 4K és nem a profi 4K

[link]

Már olyan 200000 Ft körül vannak normális darabok. Vagyis az átlag ember számára elérhető, még ha egy kis árú hitelbe is bocsátkozik.

[ Szerkesztve ]


Béééla
(őstag)
Blog

Átlagembernek milyen ilyen masina?
Telefonnal elbohóckodik mert kettő gombot ismer: vaku és exponálás. Hogy az a többi izébigyó minek van ott, azt nem tudja, nem piszkálja, úgyis rányom egy kutyafüles filtert mindenre.
Viszont én gondolkozom egy normális videófelvevő valamin, a Pana GH1-em "csak" 24 fps fHD-t tud, és inkább a külső hang átvitelével lehetnek gondok.


NandorHUN
(addikt)

Szvsz 4K még most is feles. Alíg van rá média. Játékok Ok, de azon felül... Legtöbb sorozatot se tudom beszerezni 4K-ban, szóval még az is várathat magára.


#16820480
(titán)

Azért egy RED nem 5000$, hanem lazán a négyszerese, és az csak a váz, mellé még ugyanennyiért vehetsz kötelező kiegészítőket, ami nélkül kb nem is működne.

Ez inkább olyasmire lehet talán jó majd, ha kicsit profibb 4K anyagot akarsz végterméknek, és szeretnél crop-ot vagy veszteség nékül belenagyítani a felvételbe.


[CsuCsu]
(őstag)

Netflix es Amazon mar boszen hozza a 4K-t, szoval ezt azert nem allitanam. Magyar nyelven persze tenyleg elenyeszo az elerheto tartalom, de ettol a 4K nem lesz felesleges.


lenox
(veterán)
Blog

Szerintem a Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K sikeren felbuzdulva probalnak elore gondolkodni. Ebben a formaban szerintem ertelme nem sok van, a BM tud raw-t prorest, hevc-vel elegge korlatos a hasznalhatosaga.


NandorHUN
(addikt)

Azért mobil 4K... az olyan, hogy inkább 1080p-el veszem fel... :D
Én is filmeztem több mobillal is 4K-ban és szerintem borzalmasak (Samsung, LG, Huawei-t próbáltam).

Ha valaki 4K-ban akar filmezni az vegyen rendes készüléket, Panasonic camerák nem olyan drágák már.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Netflix es Amazon mar boszen hozza a 4K-t..."

Működik a felskálázás. Még a FullHD felbontásban is vannak felskálázott tartalmak.


.mf
(veterán)

"Tizedáron kapni 4K-s HDR videó rögzítésre képes mobilt, ha pedig profi videóra van szükség, arra ott vannak a RED 8K-s kamerák."

Lel... Ja mert nyilván, aki már a mobil fix obiját kevesli, egyből rohan egy RED-ért :U
Nézd már meg, mennyi egy RED 8K-s kamera + a kiegészítők + objektívek, és mekkora nagy. Itt linkelted, az EF-mountos starter pack, amiben obi-bajonett, kijelző és akku is van már, ákcijósan 24000 USD (nem-akciósan 34000). Ezt pedig a híresztelések szerint (a cikkel ellentétben) 3000 USD körül akarják piacra dobni, és kompatibilis lesz olcsó, kicsi m4/3-os objektívekkel.

Grga: a 20 Mpx-es 4/3-os szenzor először a GX8-ban jelent meg 2015-ben, és az még sima Exmor volt, nem a BI-s Exmor R. A technológia már rég megvan, ld. mobil szenzorok - wiki szerint IMX586 48 Mpx-es 1/2"-es méretkategóriában, ami már ráadásul Exmor RS.


Grga_Pitic
(aktív tag)

Nem mondom, hogy lehetetlen, de így előzmények nélkül azért minimum fura, főleg új belépőtől.
A szenzor felbontás elérése tudjuk, hogy még nem minden, a megfelelően gyors kiolvasást, a 8K feldolgozáshoz szükséges feldolgozó teljesítményt, valamint a hőtermelésből fakadó problémákat is kezelni kell.


Tulku
(veterán)
Blog

Amit itt senki nem feszeget, hogy előbb-utóbb lesz másodpercenként 30 db fényképünk....na nem ebből a masnából esik ki kiváló képminőségben, de a folytatásból már meglehet...

Most a home videók 8K-s elterjedését nem feszegetném, de ha egyre többen érzik majd úgy, hogy egy adott felvételből egyes kockák felhasználhatóak (akár több is) fényképként, akkor azért lehet létjogosultsága...

Mondhatjuk úgy (hogy igazi szentségtörésnek tűnjön), egyre kevésbé kell majd megtanulni komponálni és fotózni...a nagy mozgókép halmazból majd kikerül 1-1 használható fotó is...


#16820480
(titán)

Ez most is már részben megtörtént: Fuji X-T3 16mp mellett tud 30fps-t. Persze nem fogsz ezzel 10 percig lőni folyamatosan, mert megtelik a buffer, de ha gyorsabb háttértárat kapna, akkor talán működne.


Tulku
(veterán)
Blog

Szifony XS vmi hasonló butított dolgot művel...ha be van kapcsolva a fenyképező és célra tartod, a képkészítés után kiválaszthatod melyik tetszik, vagy ilyen 3-6 mp-es mozgóképeket is készíthetsz...nekem mondjuk az utóbbi egyáltalán nem gyere be, de a választási lehetőség azért sokaknak eléggé jó dolog...

Egy fotós barátom használja is külföldön (persze nem munkaanyagra hanem privát) és azt mondja neki tetszik, működik....


#16820480
(titán)

Ez nem újdonság, 5-6 éve a Lumiák már tudták ezt. Én amúgy szerettem, tök jól mutatott visszanézve, ahogy mozog a kép, majd beáll a végleges állóképpé. Csak kár, hogy máshol nem lehetett így visszanézni, csak a telefonon, amivel lőtted.


.mf
(veterán)

"főleg új belépőtől"

A(z eredetileg japán, de már Foxconn tulajdonában lévő) SHARP-ról van szó, nem ez az első videókamerájuk...

Tulku: "Amit itt senki nem feszeget, hogy előbb-utóbb lesz"

Panasonic 6k photo mode, welcome to 2017.


NandorHUN
(addikt)

Mai kamerák már mind tudnak 10-15 fénykép/mp-el fotózni akár raw fényképet is.

Ennyi szerintem bőven elég és gazdaságos is. 16MP 30fps-nek kevesebb értelmét látom, kevesebb MP, vágni rosszabbul lehet, 30fps meg feleslegesen sok, ha valaki csak fényképeket akarja (kivéve talán ha valaki sportot fotóz).

Elterjedéstől eltekintve én hátrányát leginkább abban látom, hogy ekkora méretű file-okkal elég nehéz bánni és borasztó sok helyet foglalnak.


Tulku
(veterán)
Blog

És?

Nyilván a linked, illetve ez a kütyü sem forta ki még magát...és nyilván eljő az idő, amikor többé kevésbé igen...


Tetsuo
(aktív tag)

Már eleve az analógról digitre váltás egyfajta leértékelődést indukált a fotózásban, hiszen a gondos előkészület, az óvatos komponálás kiment a divatból átlagjenő számára, mert ott a törölhető háttértár, ami ráadásul egyre nagyobb. A technikai fejlődés, a kényelemmel hoz bizonyos igénytelenséget is, a tömegek számára legalábbis.
Rengeteg ember lő vagy kétezer képet egy eseményről és soha nem nézi vissza, csak birtokolja a gyűjteményt. Az eseményt pedig élőben nem tudta rendesen megnézni, mert végig fotózott... Néhány kép megy a közösségi portálokra és az szinte fontosabb, mint a való élet.

Ez a Sharp készülék egy hasonló "prototipus" lesz, mint az első 16K tévék stb. Igazából semmire nem jó, csak utat tör a már használható eszközöknek.


Tulku
(veterán)
Blog

Ezeket szóról szóra én is így gondolom...


XMI
(csendes tag)

Nem az a nehéz benne, hogy gyártsanak 44MP-es szenzort 4/3"-os méretben. A pixelsűrűség bőven lehetséges:
17,3[mm] / 7680[pixel] = 2,25μm/pixel

Mobilokban 1,4 μm/pix vagy 1,2 μm/pix szokásos (a képminőség persze olyan is.)

A gond inkább a képkiolvasás sebességével lesz, hogy ne legyen vállalhatatlanul csúnya rolling shutter.

Meg persze objektív is kell hozzá. Eddig tipikusan full frame-ben kellett 44MP-es szenzorra élesen leképezni. Az új obiknak gyakorlatilag negyed területre leképzve kell ugyanazt az élességet biztosítani. Fix obival ez még nem lehetetlen, de videózásnál a zoom hiánya sokkal nagyobb megkötés, mint fényképezésnél. Ráadásul videóhoz panfokális zoom kell, mert nagyon rosszul néz ki, ha zoomolás közben elmászik fókusz és utána kell az autofokusznak vadásznia). Ja és a lencse szoftveres torzítás-korrekciója 8k videónál sokkal erősebb képfeldolgozó processzort igényel, ma még a teljes szenzor kiolvasás 4k-ra leskálázásával is gondok vannak (ezért croppol sok kamera video üzemmódban, 4k60fps-nél még a legjobbak is).


.mf
(veterán)

"Mai kamerák már mind tudnak 10-15 fénykép/mp-el fotózni akár raw fényképet is."

Nope. Pár hónapja megjelent Nikon Z6, Z7: ha AF és AE és kell, akkor 5,5 kép/mp, Canon RF: C-AF esetén 5 kép/mp.

"Elterjedéstől eltekintve én hátrányát leginkább abban látom, hogy ekkora méretű file-okkal elég nehéz bánni és borasztó sok helyet foglalnak."

GH4 4k photo módja 2015-ből: "You might be thinking – Can’t I just shoot a 4K video and pull a screen grab from that later? And the answer would of course be yes, you can do that. However, there are a number of benefits to shooting in 4K photo mode that make it preferable over simply shooting a regular 4K video and pulling screen grabs later.

Two of the biggest benefits in my opinion are the “Loop Recording” and the additional aspect ratio options. Loop Recording does exactly what you think it will do – it continuously records a video loop until you stop the recording, and will re-write over previously recorded footage once the loop has run out. The idea is that if you are trying to capture a specific moment (let’s say a bird flying across the sky), and it takes 30 minutes for that action to happen, you don’t want to have to review 30 minutes of footage just to find that one moment. Loop mode will keep deleting the extraneous footage until you tell the camera that you have what you need, and in the end it will ultimately keep your file sizes smaller and workflow simpler." ([link])

Tulku: "És? Nyilván a linked, illetve ez a kütyü sem forta ki még magát..."

Panasonic 4k Photo Mode, welcome to 2014 :U Azóta már bő féltucat vázukban benne van ez vagy az utódja, a 6k photo mode. Mi nem forrta még ki magát rajta? Maga a technika alapja (videóból frame grab), pedig már elég régi (analógnál nem volt kunszt, digitálisnál a tömörítés miatt kicsit többet kell vele dolgozni).


Tulku
(veterán)
Blog

Még mindig nem értesz....

A "kiforta" az vmi olyasmi lesz amiről topiktárs felvázolt némi előképet...vagyis akkor forrja ki magát igazán (véleményem szerint) mikor az átlag júzer KIZÁRÓLAG erre építi fotós diszciplináját...s majd talán a profi fotós is...

Érdekes lenne mai arccal egy 70-es évek beli tech összejövetelen a mai trendeket emlegetni (nyilván topik nem volt, de remélem érthető)....

De mélységesen köszönöm, hogy üdvözöltél több évben is...jól esett....így utólag is! ;]


Tetsuo
(aktív tag)

:)


Polarstar
(nagyúr)

Érdekes ez a kora kilencvenes évekbeli dizájn. Majdnem olyan, mintha a Minolta csinálta volna meg. Ez nem hordoz semmi Sharpos genetikát.

Amúgy a Sharpnak voltak komplex videokamerái. De ezt miért a fényképezőgépre hajazó kivitellel adták ki?
Az akkist érzem én itt most gyenge láncszemnek... A hagyományosabb kamera kiviteleknél egyszerűen több hely lenne az akksi számára egy kazettás SVHS kivitelre hajazó camcorder formának.

Vagy, ha a Ricoh Mirai (A Batman-ben már láthattuk ezt a döbbentes kamerát.) nagykasznis, esetleg az Olympus IS filmes automata fényképezők formáit kopizzák le.

[ Szerkesztve ]


#16820480
(titán)

Ja, kivéve az EOS R, Nikon Z-k, meg ilyesmi :D A 30 fps-t amúgy sport módnak hívják, nem véletlenül, amúgy tényleg nem sok területen kell ilyesmi (még madarászászhoz nem rossz például). 16mpx amúgy legtöbb dologra teljesen jó, ha vágni kell, akkor oda hosszabb lencse kellett volna inkább :)

Tulku? Erre építeni fotós diszciplinát inkább lustaság. Manapság is vannak "spray and pray" fotósok, de nem igazán tudom értékelni az ilyet, mert lő inkább 10x annyi képet, hátha lesz jó közte, komponálni meg nyilván nem tud rendesen.

[ Szerkesztve ]


Tulku
(veterán)
Blog

Épp ezért írtam amit írtam...vagy írhattam volna, hogy térjünk vissza erre 20 év múlva :DDD

Minden más lesz...


Grga_Pitic
(aktív tag)

Természetesen az MFT mountra, mint újonnan csatlakozó gondoltam.


Krugszvele
(aktív tag)

Szerencsére a mostani hitelek nagy többsége kis árú. Még az áruhitelek is!


#16820480
(titán)

Mondjuk ez kb azt tenné a fotózással, mint az autotune a zenével :U :D


Tulku
(veterán)
Blog

Nézd...anno a bivaly sportfotó ágyúk tudtak mp-enként akár 6-8 képet is lőni...szerinted miért?
Mert el kellett kapni a pillanatot amikor Hagler akkorát ver Hearns fejére, hogy félholtan alál utána a padlóra...ha ez egy 500-as telével jó helyről történt, mehetett a Sport Illustrated vagy a Ring magazin címlapjára...na ilyen lesz nemsokára 30-60 kép/mp-el...
Nyilván nem a tárgyfotózásnál lesz kimagasló szerepe...


[CsuCsu]
(őstag)

Termeszetfotoknal ugyanez. Amikor napokig kint kempel a fotos a semmi kozepen a mocsarban, hogy egy specifikus 1 masodperces pillanatot elkapjon, nem bizza a veletlenre. Komponalni kvazi lehetetlen, csak nyomni a gombot amikor action van.

üzenetek