üzenetek

hozzászólások


Molyzsa
(aktív tag)

Ha jól működik akkor felőlem maradhat a neve ugyanez örökké is :)


HUfantom
(őstag)

AMD írt rendes drivert ??? ;] ;] ;] ;]
Ica meddig aludtam ? :Y :Y :Y
Milyen évet írunk ??? :Y :Y :Y

[ Szerkesztve ]


ScomComputer
(veterán)

Ennek nem tegnap kellett volna kijönnie,mintha olvastam volna valahol,hogy a CES alkalmával jelenik meg a RSR driver ? :F


GodGamer5
(addikt)

Én Lossless Scalingot használok így még driver sem kell hozzá, nemhogy Radeon. ;)


Chiller
(őstag)

És melyik volt ez előző hét? :DD :DD


b.
(félisten)
Blog

nagyjából az Nvidia szolgáltatásaira válasz. Nvidia gamestream, NVIDIA Broadcast,Nvidia upscaling ... Kérdés fognak e olyan jól működni.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

A pre-brief szerint elég sok különbség lesz. A Broadcast az egyáltalán nem kapcsolódik ide, arra teljesen más alternatívák vannak a Radeon Software-ben, több éve bevezetettek.

Nvidia GameStream lényege, hogy a PC-ből a helyi hálózaton juttass tartalmat elsősorban a Shield eszközökre. [link]

Az AMD Link 4.0-val a világon bárhova juttathatod a tartalmat, a kritérium a Link kliens telepítése a kliens PC-re. És ez a PC nem csak a játékot veheti át, hanem a player two szerepét is, és azért lesz kiterjesztve négy felhasználóra, egy streamelőre és három kliensre, mert vannak olyan partijátékok, ahol négy játékos is tud játszani ugyanazon a gépen. Normál működés mellett ez helyi szintű, de a Link 5.0-val akárhol lehet a négy játékos a világban, a lényeg, hogy legyen Link kliens és internet. Tehát ez nem teljesen ugyanaz, mint a GameStream.

Az NV NIS és az AMD FSR között elég sok különbség van. Felskálázásnak felskálázás mindkettő, de a hogyan azért nem mindegy. Itt leírtam, hogy mi az eltérés: [link]
Alapvetően mindkettő játékon belül szállítva jó. Meghajtóból engedélyezve félkarú óriások ezek.

[ Szerkesztve ]


martonx
(veterán)

Szánalmas. Előbb talán stabil drivert kellene végre írni. Kezd ugyanolyan érzésem lenni, mint a windowssal. Sok a csicska, csak éppen alap funkciók nem mennek.


LGG555
(aktív tag)

Volt amikor az Nvidia javító csomagnak a javítása is fekete képernyőt eredményezett vagy kártyák sültek meg mert nem volt kellő fordulatszáma a ventilátornak, mindkettő megéri a pénzét.


b.
(félisten)
Blog

nem az FSR ről beszéltem hanem a RSR ről.
jah látom pontosan micsoda az szemkövető pontosan, azt hittem szem mozgást animálja illetve korrigálja mint az Nvidia megoldása. Ennek én nem sok értelmét látom, de lehet hasznos lesz valakinek.

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

A kettő ugyanaz az algoritmus, csak az FSR-nél be lehet megfelelő helyre rakni a rendszert, míg az RSR-nél nem, de ez a driverből kényszerített dolgok átka.

Ez üzleti fícsőr. Otthon semmi értelme nem lesz. De enterprise öltönyös szinten ezeket zabálják, mert a takarító Józsi így biztos nem tudja lelopni a szemével az új fúziós erőmű működését. :)

[ Szerkesztve ]


Kansas
(addikt)

Látom, elaludtál a kétezres évek elején, és azóta nem vagy képben.
Jelenleg az AMD átlagos minőségű drivereket ír, ahogy kb az NVidia is, alapból mindegyik jól működik, ha peched van, mindekettőnél lehet találni olyan bugot, amivel az érintetteket sír(ás)ba lehet vinni. A tendencia javuló,
Engem az AMD-nél konkrétan a World of Warships helyzete akaszt ki, ami a desktop gépemen időnként meghülyül/megpusztul(bár mióta tegnap visszatettem a legújabb WHQL drivert, alig fordult elő gond).
Mielőtt lecseréltem az RX480-amat, semmi gondom nem volt AMD driverekkel, pedig X1950 Pro óta szinte minden generációban az ő cuccaikat vettem(az utsó desktop NV kártyám emlékeim szerint egy 6800GS volt, azt imádtam, csak gyorsan avult). Jelenleg NV-ből a laptopomban van egy 1650M(1024 shaderes), azzal semmi bajom, igaz másodlagos gépben van, sokkal ritkábban is használom, mint az AMD-t, de mondjuk pont a WoWs-szal jóban van.


Duck663
(őstag)

Ezzel a "Radeon Super Resolution"-nel adtak a sz@rnak egy pofont. Jó lenne már előállni valami MI alapú megoldással, mert ez elég halovány. Ha ugyanezt megcsinálnák, egy mindenhol működő MI alapú megoldással, az igen, de ez! Pfff


Kansas
(addikt)

Aha, és nem is NIS-t meg FSR-t használ... ja, de.


b.
(félisten)
Blog

:DDD :DDD


Kansas
(addikt)

Amíg MI nélkül is közel azt az eredményt hozzák, mint a DLSS2, addig minek szarakodjanak MI-vel...? Extra tranzisztor kell hozzá, ami extra hibalehetőség, pláne így, hogy DLSS-en kívül kb. semmi más nem használja(kivéve esetleg tudományos progik, azokkal nem vagyok képben). És akkor még ott vannak a temporális feldolgozás miatti artifactok, pl. ghosting, shimmer, stb.

Amíg az FSR (és az érkező Intel-féle megoldás is) platformfüggetlenül működik, kb. észrevehetetlen minőségvesztés mellett(az ahol a DLSS2 látványosan jobb, tehát alacsony felbontás esetében, az kb. nem létező, de legalább is nagyon niche use case), addig én nem jósolok nagy jövőt a DLSS-nek, úgy fog járni, mint a GSync(meg a PhysX), van még, de már csak prémium kategóriás(és árú) termékekben, abszolúte nem selling point, mióta az NV kártyák is AdaptiveSync képesek, pláne mióta kezd terjedni a HDMI DRR is...

[ Szerkesztve ]


Duck663
(őstag)

Nem közelíti azt az eredményt sebességben igen, de minőségben nem.

Az, hogy MI alapú a megoldás, nem azt jelenti, hogy ugyanúgy kell felépíteni, mint a DLSS-t, vannak más lehetőségek is. Extra tranzisztor kérdése. Nem kell túltervezni, csak annyi tranzisztort kell rá áldozni, amennyi a GPU célzott felbontásának felskálázásához szükséges. Nem kell a fél GPU-t elfoglaló megoldást készíteni, ha elég a 10%-át elhasználni rá.

Vulkan API mellé pedig jöhetne valamilyen gyártói kiterjesztés is, amiből aztán készül majd valamilyen gyártófüggetlen, amit aztán mindenki használhat és támogathat.


Cathulhu
(addikt)

ajtoval hattal ulve kivancsi kollegak ellen is jo lehet. Kerdes, hogy mukodik-e masodlagos kijelzovel is, mukodik-e nVidia dedikalt GPU-val-e (ugy hogy az AMD integralton keresztul jon azert a kep) illetev lesz-e linux verzio. (utobbi kb 100% hogy nem, innentol mar el is vesztette reszemrol az erdeklodest)


Kansas
(addikt)

Az, hogy MI alapú a megoldás, azt sem jelenti, hogy jobb a nem-MI alapúaknál. A MI nem ezüst golyó, amit minden problémára rádobva jobb megoldást kapsz az eddigieknél - elég sok időt töltöttem MI-t/DL-t erősen nyomó cégnél(IBM) hogy ez nyilvánvaló legyen számomra.

És de, minőségben alig van eltérés a DLSS2 javára 4K felbontáson. Ennél kicsivel több van 1440p-n, 1080p-n és alatta pedig szvsz semmi értelme DLSS-t használni, ott inkább azt kéne meggondolni, hogy AAA-val akarsz-e játszani vagy inkább valami jobbfajta indie-vel, esetleg kicsit régebbi játékokkal, fele akkora rendszerkövetelmények mellett...
Most komolyan, milyen VGA-ja van annak, aki 1080p-ben nem kap elég fps-t, tud az egyáltalán DLSS-t? Még az én 1650-em is elég FHD High-ra a legtöbb játékban 60+ fps mellett - az fps-huszárok meg azért nem fogják a DLSS-t használni, mert bár több frame-et eredményez másodpercenként, de a latency-t ezzel együtt növeli, ha még oly kis mértékben is...

Ezzel együtt persze jobb a DLSS kicsivel, ha az artifact-okat el tudod viselni(különösen a ghosting csúnya, mintha egy lassú PVA panelen tolnád...), de azonos teljesítmény-kategóriában annyival drágábbak most a GeForce-ok a Radeon-oknál, hogy annyit nem biztos, hogy megér a DLSS mindenkinek. De persze ha már zálogba csaptad a családi kompaktot egy 3070-ért cserébe, nyilván hülye lennél nem kihasználni...

[ Szerkesztve ]


Cathulhu
(addikt)

MI-vel egyszerubb komplex problemakra elfogadhato megoldast adni, ezert golden hammer most mindenhez, de cserebe fogalmad sincs hogy mukodik*
Hagyomanyos algoritmusokkal megkozeliteni azt a minoseget neha lehetetlen is, de ettol fuggetlenul ugy gondolom, hogy a felskalazas nem olyan nehez problema, es ha az FSR 2 mondjuk kiegeszulne elozo kepkockakbol vett adatokkal is, akkor mar kozel hozna a DLSS minoseget. Most se rossz, ahhoz kepest, hogy ingyen van (marmint nem penzben, hanem szukseges szamitasi kapacitasban), de azert nem egy DLSS 2.3. Megha en se vagyok hive, hogy csak egy neuralis halo odahaluzik reszleteket, attol meg egesz jol csinalja.


Duck663
(őstag)

Nézd, én 1440p-n vagyok, és pl az Anno 1800, még FSR Ultra Quality beállítások mellett is fos eredményt ad, a többiről nem is beszélve!

Nem arról van szó, hogy az MI ezüstgolyó lenne, de rengeteg helyzetben egyszerűen jobb eredményt ad! Az MI alapú eljárásoknak is megvan a maguk hibája ahogy írod, de egyszerűen csak tovább kell fejleszteni, tovább kell dolgozni rajta. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy a XeSS mire jut majd, elég ígéretesnek tűnik.


Kansas
(addikt)

Nézd, őszintén szólva én speciel az utolsók között leszek, akik az ilyen felskálázó technológiákat használni fogják, én az éles képet szeretem, ha rajtam múlik, kikapcsolom az összes olyan effektet ami az élességet rontja, bloom, motion blur, depth of field, sőt, ha tehetem még az összesfajta AA-t is - a 28" 4K kijelző előnye, hogy akkora a ppi, ami ezt lehetővé teszi, mert az aliasing nem igazán komoly probléma így...

Szóval engem kevéssé érdekel úgy a DLSS/NIS mint az FSR/RSR, aligha lesz bármelyik bekapcsolva, max nagyon szükség esetén, ha végképp nem lesz elég a kártyám a 4K/60fps-hez...
Csak az urban legendek bosszantanak... ez nem mesedélután meg népszerűségi verseny, nézz körül a komolyabb tesztelők közt, többségük kimérte, nagyítóval csekkolta, és arra jutott, hogy a felskálázás leggyakoribb felhasználási módozata(4K-képessé tétel) esetén az FSR nemn csinál szemmel észlelhetően rosszabb képet a DLSS2-nél, ráadásul kevesebb és kevésbé látványos artifactok mellett. És igen, minél alacsonyabb a render felbontás, annál jobb a DLSS az FSR-hez képest, de annál kisebb a szükség is a felskálázásra, a leggyengébb DLSS-képes VGA(RTX2060) is simán kinyomja magából a 1080P-t, maximum RT használata mellett lesz kevés az erő, az meg még mindig elég kevés játékban tényező.

OK, aláírom, a 1440p az határeset, ahhoz legalább egy 2070 szintű VGA kell az újabb AAA játékokban, ami manapság nem túl olcsó(igaz, új korában se volt az), cserébe a népszerűbb film-formátumokat(FHD, UHD) csak interpolálva tudja, ami nem az igazi, ha valaki nem TV-n akar filmet fogyasztani(pl. mert nincs neki, vagy más is használná épp)

[ Szerkesztve ]


Duck663
(őstag)

Én is a tűéles képet preferálom, egy csomó esetben használok is utólagos élesítést. Pl.: DiRT játékok esetében. 32"-on 1440p esetében azért kicsit más a helyzet, nem hagyható el az AA.

Urban legend? :) Én nem annak hiszek amit valaki tesztelő elmondott, hanem a saját szememnek! És látom, hogy nem jó. Az Anno esetében is inkább kikapcsolom, és visszaveszek a beállításokból, minthogy ezt a borzalmat nézegessem, sajnos a RIS-t kivették, helyette jött az FSR, de inkább ne nyúltak volna hozzá. És ez nem urban legend, hanem a saját szemem. :) Egyszerűen ettől jobb eljárás kell.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Nehéz továbbfejleszteni, mert alapvetően nem lehet megmondani a gépnek, hogy bizonyos dolgokból ne rajzoljon többet, és ezáltal ne artifactoljon, míg bizonyos dolgokat rajzoljon újat.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

RIS sose volt beépítve a játékokba, az egy driver funkció, és a driverben még mindig ott van. A játékokban CIS volt, de erre nincs szükség FSR mellett, mert az FSR eleve tartalmaz egy RCIS algoritmust, ami kiváltja a CIS-t.
Az AA eleve kötelező az FSR-hez. Anélkül nem működik jól.

[ Szerkesztve ]


Kansas
(addikt)

No azt készséggel elhiszem, hogy nálad majdnem a lehető legrosszabb formáját hozza az FSR... eleve 1440p, aztán ezt még megspékelve azzal, hogy 32"-on(ami ppi-ben kb. a 24"/FHD szintje), ami szépen felnagyítja a képhibákat(mosottságot, artifactokat).
Valószínűleg nem véletlen, hogy szinte az összes tesztelő a 4K-ra helyezte a hangsúlyt, és nem a 1440p-re, nem csak az FSR, de a DLSS esetében is. Pár helyen kuriózumként megmutatják a nagyon kis felbontásokat(pl. 320p, 240p), ahol a DLSS magasan viszi a pálmát, de a 1440p-ről nem szoktak sokat írni, különösen nem 32"-on(a tipikus inkább 27").

Ha felskálázásra akarod bízni magad a jövőben, lehet érdemes lenne inkább egy 4K/32" kijelzőt venni a mostani helyett, lassan jönnek megfizethető árban a 120+Hz-esek is... már ha nem egyhamar akarsz erősebb VGA-ra költeni(tényleg, abból mit hajtasz?)...

És igen, "urban legend", mert nem azt írod te se, hogy "az FSR nem valami szép 1440p-ben 32"-on".
Hanem azt, hogy "még FSR Ultra Quality beállítások mellett is fos eredményt ad". Mihez képest? Natívhoz? DLSS1-hez? DLSS2-höz? Valami saját spéci elváráshoz? És akkor a "fos" definícióját nem is firtatnám...
Ehhez képest pl. 4K felbontáson eddig csak dícsérni hallottam(olvastam), gondolom az is 27-32"-on(már monitorok esetében).
Így lesznek az urban legendek...

[ Szerkesztve ]


Duck663
(őstag)

RIS, CIS majdhogynem ugyanaz! A gond az Anno esetében ott van, hogy az élesítést natív felbontáson már nem tudod használni, az hogy felskálázás mellett van, ki a fenét érdekel?

#27 Kansas: Közben megnéztem a monitor 89ppi-vel rendelkezik. 32" 4K-ra nem futja, amúgy is amikor ezt vettem, azokból csak 60Hz-es volt, azt meg nem kell. VGA árakra meg néha ránézek és nyomok egy piros X-et a jobb sarokban. Nem veszi be a gyomrom ezeket az árakat.

Miután az Annoban nincs DLSS, így gondolhatod, hogy natív felbontásról van szó, ezt nem gondoltam, hogy külön le kell írnom, azt hittem evidens!

Nem akarom a felskálázásra bízni magam, mint lehetőség vizsgáltam. egyrészt azért hogy mennyi sebességtöbblet érhető el vele, másrészt azért, hogy ez a sebességtöbblet fordítható-e a minőségi szint növelésére. Majd ha esetleg lesz 4K-s monitorom, majd lehet hogy dicsérni fogom, azért vannak efelől kétségeim, ma ezt 1440p-n egy felejthető megoldásnak tartom. (mindenki ott alkot véleményt, azon a hardverkonfiguráción amit használ)


Hopkins95
(addikt)

Tuti egy játékot nézünk? :U Én megjelenéskor próbáltam az FSR-t Anno 1800-ban a 3440x1440-es monitoromon és bitang jól nézett ki ki egészen a balanced módig. Én ultra quality és quality módban meg sem tudtam mondani a különbséget, olyan jól működik benne az FSR.


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Használd a driverből a RIS-t.

Egyébként pro tipp. Az AMD-nél van virtuális szuperfelbontás. Azt kapcsold be, és beállíthatod magasabb felbontásra a játékot úgy, hogy nincs olyan felbontást kiszolgáló monitorod. Aztán a játékban kéred az FSR-t, ami a virtuális szuperfelbontásra fog működni, de a ténylegesen számolt felbontás így is nagyobb lesz a monitorod felbontásánál. ;)

[ Szerkesztve ]


Duck663
(őstag)

Hmmm, hogy vagy az én szemem bitang jó, vagy... :)

Nézd meg mondjuk az épületek sarkait, az épületek ablakait, ott látszik leginkább, hogy kilóg a lóláb.

#30 Abu85: Windows 7-esen? Marad a ReShade és a CIS. És igen, én még mindig a Win7-tel "büntetem?" magam.

Aranyos a "pro tipped" ha bírná a VGA még használnám is!

Egyébként korábban ezt kérdésként (még a FSR megjelenése előtt) én vetettem fel, és egy jót mosolyogtál rajta, hogy semmi értelme nincsen. Most pedig javaslod, ami ugyancsak megmosolyogtató! :D

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Virtuális szuperfelbontás ott is van, így működik a pro tipp. :)

Az FSR-rel tudod állítani a felbontást. [link]
Az Anno pont a gyári paramétereket használja. 4K-ban 2560x1440-ben számol a Quality mód. Erre pedig megy az élesítés az RCIS-szel. Az FSR számításigénye -10% körüli veszteséget fog jelenteni, de kapsz RCIS-t, és ugyanúgy 2560x1440-ben számolsz.

[ Szerkesztve ]


Duck663
(őstag)

Persze VSR az van, csak azzal nem lesz gyorsabb, a minőségi szintet sem tudom majd feljebb venni, csak össze-vissza machinálom az egészet. De majd kipróbálom, felteszem 4K-ra, és megnézem, úgy Ultra Q mellett.

"Az FSR-rel tudod állítani a felbontást. [link]
Az Anno pont a gyári paramétereket használja. 4K-ban 2560x1440-ben számol a Quality mód. Erre pedig megy az élesítés az RCIS-szel. Az FSR számításigénye -10% körüli veszteséget fog jelenteni, de kapsz RCIS-t, és ugyanúgy 2560x1440-ben számolsz." Na látod erről beszéltem, akkor adok a kakesznak egy pofont! Ultra Q mellett nagyobb részletességgel fog számolni azaz lassul a játék. Szuper lesz, ezzel sem sebességet nem nyerek, se feljebb nem tudok állítani semmit! :D Jók vagyunk!

[ Szerkesztve ]


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Simán csak a Quality-t használd. Az 4K-nál az Annoban 1440p-t számol. Ugyanannyi pixelnél vagy, mint a natív.

[ Szerkesztve ]


Duck663
(őstag)

Marad szerintem a natív! :D De azért megnézem, már csak a móka kedvéért is.

Ha már móka, Strange Brigade alatt megnéztem maxra húzott ingame felskálázás, plusz 5K-ra állított VSR mellett milyen eredményt kapok. Kétségtelenül éles képet kaptam és három képkockát másodpercenként! :D


Duck663
(őstag)

1 perc után

Egyébként abban az egy percben, kiderült, hogy ez így minőségre nem is olyan rossz, viszont lassabb a natívnál.


Duck663
(őstag)

Nem tréfáltam (win 7-ben nem ismerek tréfát) :D . Amúgy nem szokott semmi gond lenni, de az tény, hogy már nem sokat törődnek vele.


Kansas
(addikt)

Lehet csak én vagyok így éjjelre értelmi csökkent, de ennek mi a franc értelme? Nem az lenne a lényeg, hogy majdnam natív szintű grafikát kapjunk a natívnál alacsonyabb felbontáson számolva, így több fps-t nyerve mint amennyi képminőségbe a mutatvány kerül?
Vagy közben változott a cél?


Duck663
(őstag)

Szerintem azért gondolja, hogy így javul a minőség, mert FSR használatakor van egy negatív LOD eltolás. De ez így nem igazán lesz jobb, mintha simán csak a CIS-t vagy RIS-t használnánk, cserébe romlik a sebesség, ergo, semmi értelme sincsen. Viszont miután a CIS kikerült az Anno esetében a beállítások közül, így valószínűleg úgy gondolja, hogy ez kompenzálható így. Szerintem viszont jobb a natív felbontás és ReShade + CIS. Így igaz nincs negatív LOD, ellenben nincs sebességvesztés sem, és van élesítés.


martonx
(veterán)

"nem szokott semmi gond lenni" - aha látjuk :D


Duck663
(őstag)

Persze mert mit csinálok, VSR mellett FSR-t kezdek használni, ki az az elborult, aki még ilyet csinál?! Azon sem csodálkoznék, ha egyik másik alkalmazás, Win 10 vagy 11 alatt is megfeküdne! Lehet még csak nem is tesztelnek ilyet.

#42 morgyi: Még egy Zen 3-mal is megy a Win 7, egyedül az USB problémás. De működik. Az hogy nincs új VGA driver, meg eddig különösebben nagy hátrányt nem jelentett. Még hivatalosan Win7.et nem támogató játékot is működésre sikerült bírnom (DXVK), fagyás és minden egyéb probléma nélkül. Egyébként amd fronton 21.5.2 volt az utolsó, szóval nyár óta, és még csak nem is azt használom.

[ Szerkesztve ]


Duck663
(őstag)

Nem a felskálázást hibáztatom, hanem a kettő (VSR, FSR) kombinációját! Mert tulajdonképpen sok értelme nincsen, így valószínűleg nem is nagyon tesztelik. Amúgy is csak kipróbálásképp kombináltam a kettőt, nem tartós használati céllal.

AMD-nél nem túl régi feature? A játékba van beépítve, szabványos kód formájában, tök mindegy mikori, működnie kell! És önmagában a felskálázás (FSR) technikai hiba nélkül működik is, csak nem túl szép, bár ebben nincs egyetértés, fentebb olvashattad miért. VSR-rel kombinálva adja meg magát, amin viszont különösebben nincs mit csodálkozni.

Amúgy meg az Alder Lake-re is mehet a Win7. [Bizonyíték, nem ígéret] :D Nem is tudom minek volt ez a reklám szlogenje, de valahogy úgy érzem passzol ide! :)


Abu85
(HÁZIGAZDA)
Blog

Hát nem sok. De azoknál a játékoknál, amik kevésbé megterhelők, és FSR-esek, én is használom, mert az SSAA a driverből kényszerítve már nem működik a modernebb játékokban, mert azok explicit API-t használnak, de UQ vagy Q FSR-rel kapok negatív LOD-ot, amit korábban csak SSAA-val kaptam. Én speciel ezért trükközöm FSR+VSR kombinációval, és Win 10 alatt ez elég jól működik DirectX 12-ben. De amúgy a negatív LOD-on kívül tényleg nincs sok értelme. Viszont beállítható, szóval miért is ne... ha bírja a hardver. :))

[ Szerkesztve ]


Kansas
(addikt)

Én abban sem vagyok biztos, hogy a negatív LOD minden esetben jó dolog.
Persze, szarul optimalizált vagy flegmán összecsapott játékoknál nem foglalkoztak a fejlesztők vele sokat vélhetőleg, de azért a jobban megírtaknál egész sok idő tud elmenni a LOD-fázisok optimalizálására, és megvan az oka hogy az adott LOD távolsághoz miért az a textúra tartozik(Grőb Attila után szabadon: hogy egy fizikai pixel nagyjából egy renderelt pixelnek feleljen meg).
Én a magam részéről csutkára(16x) tolom az anizót és annak elégnek kell lennie.
Emellett a lehető legminimálisabbra veszem az AA-t, sőt kikapcsolom, ha lehet, nekem nem hiányzik az SSAA, különösen olyan játékokban nem, ahol nincs is rá in-game beállítás(bár az implicit részletességi szinteket nagyon rühellem, amik olyat állítanak be amit kézzel külön nem lehet). Post-process AA különösen felejtős, a legtöbb helyen elég 2x MSAA, 4K-ban pedig még az is sok, ha nem 30-40"-on akarja nézni az ember 50 cm-ről... szvsz.

Meg hát a VSR is egyfajta SSAA, nem? Ugyanúgy, ahogy a játékok egy részében(Pl. AC Odyssey, ETS2/ATS) elérhető 100% fölé tolható felbontás-skálázás is.

[ Szerkesztve ]


Duck663
(őstag)

Nem arról volt szó, hogy jól kezeli, hanem hogy működik. Ha nekem olyan processzorom lenne, úgyis kikapcsolnám azokat. Onnantól kezdve pedig irreleváns, hogyan kezelné, az OS számára nem is léteznek.

#48 Kansas: Esetenként, ha élesítést is használsz a 16xAF még sok is, pl.: DiRT játékokban. Amúgy az ott alkalmazott CMAA, nem olyan rossz, messze nem mossa úgy el, mint az FXAA. De pl az említett ATS-nél is, ha 16xAF mellett még élesítesz is, helyenként meglehetősen furcsa látvány fogad. Amúgy ott a felskálázás, kifejezetten rosszul működik, viszont az VSR, szép eredményt ad.

Ha esetleg megvan a Sniper Elite 3 és ott használod az ingame SSAA-t, na ott fantasztikus eredményt kapsz.


Kansas
(addikt)

Őszintén szólva nem szoktam élesíteni, nekem elég, ha nem tompítok ;)

üzenetek