üzenetek

hozzászólások


Cathfaern
(nagyúr)
Blog

Erre az 500 és 2000%-ra kíváncsi lennék. Ennyivel kevesebb gyalogost ütött el, vagy mi? :)


#06658560
(félisten)
Blog

Gondolom dupla és felezett pontosság mellett. ;]


Danex
(addikt)

Nem, ennyivel több utasítást tud kezelni, laikusként úgy gondolom, hogy 1-1 feldolgozott képet a kamerából több lehetőséget tud lesimulálni és nagyobb eséllyel találja meg a legideálisabbat. Illetve valamivel csökkenhet a válaszidő.


ddekany
(veterán)

Bizonyára van mit fejlődni... Neten amiket láttam, ahol mutatja képernyőn hogy hol vannak körülötted a járművek, nagyon sokat össze-vissza teleportálnak. Legjobb, mikor semmi nincs a kocsi előtt, de egy töredék másodpercre megjelenik ott a képernyőn egy kamion. Nem is értem, miről beszélünk önvezetés kapcsán, ha nem tudja azt sem a rendszer biztosan még, hogy hol van a többi jármű.


Apollyon
(Korrektor)

Erről mutatnál egy linket?
Nagy követője és híve vagyok a mesterséges intelligenciának, ami az emberiség jövőjét szolgálja majd.

Na jó, nem, csak szeretek jókat röhögni. :DDD


pilóta
(nagyúr)

utóbbi időben más okokból is inkább csak negatív híreket generáló autógyártónak

Mint például?
Márcsak azért is, mert én valahogy inkább a jó híreket hallottam (Pl. legbiztonságosabb lett a Model3 a törésteszten, elég jól megy a Model3 gyártás és eladás, meg a többi is, lenyomták a Mercit, Audit eladásban stb.)
Ha inkább csak negatív hírek vannak, akkor ennél sokkal több negatívnak kellene lenni, amit azért erősen kétlek...


Snoop-y
(veterán)

Mondjuk ez alapjan nem egy eletbiztositas ra hagyatkozni:

Traffic-Aware Cruise Control cannot detect all objects and may not brake/decelerate for stationary vehicles, especially in situations when you are driving over 50 mph (80 km/h) and a vehicle you are following moves out of your driving path and a stationary vehicle or object is in front of you instead.

Es ez igaz a tobbi hasonlo szerkezettel felszerelt autora is:

The same is true for any car currently equipped with adaptive cruise control, or automated emergency braking. It sounds like a glaring flaw, the kind of horrible mistake engineers race to eliminate. Nope. These systems are designed to ignore static obstacles because otherwise, they couldn't work at all


0xmilan
(addikt)

#06658560
(félisten)
Blog

Hát, az elég jól megy a gyártása az eléggé nem igaz, ahogy nemrég büntették és tiltották el Muskot a cég vezetésétől, valamint további befektetésekre van szükségük a fennmaradáshoz, hogy csak hirtelen hármat mondjak.


pilóta
(nagyúr)

Mert az, hogy heti 6000 db-ot gyártanak az nem elég jó? :F Valójában elképesztően hihetetlenül jól megy, nem volt még a történelemben olyan autógyár, akinek ennyire jól ment volna ilyen rövid idő alatt. Valami nagyon kifacsarodott rosszindulat kell ahhoz, hogy ezt rossznak állítsuk be...
Meg mi köze ennek ahhoz, hogy eltiltották Muskot? (Mellesleg nem a cég vezetésétől, hanem az igazgatótanácsból, ami nem ugyanaz, továbbra is ő vezeti a céget. Szvsz szimplán csak megszivatta a shortolókat, rájuk is fért...)
Amúgy meg éppen kezd nyereséget termelni, a további befektetésekre a kínai és európai gyárakhoz van szüksége, amit meg is fog kapni vastagon, szóval továbbra se látom az "inkább csak negatív" híreket...

[ Szerkesztve ]


#06658560
(félisten)
Blog

Mivel a heti hatezres termelést egy éve akarták elérni, s csak mostanában sikerült, az nem jó.


pilóta
(nagyúr)

Teljesen mindegy mikor akarták (egyébként nem, nem egy éve akarták, de ez részletkérdés...), sikerült és ez nagy dolog. Kb. ez olyan, mintha azt mondanád, hogy 67-re akartak a holdra szállni, és csak 68-ban sikerült, ezért milyen bénák már...


#06658560
(félisten)
Blog

De, egy éve akarták nagyjából. Plusz autóiparról beszélünk, nem az űriparról! Így az autóiparban kell gondolkodnunk, annak keretei között. Abban pedig rohadtul nem nagy dolog, amit a Tesla elért.


pilóta
(nagyúr)

Nyilván akkor az autóiparban ez egy mindennapos dolog.
Ööö.... Pontosan melyik másik gyártónak sikerült ezt elérnie (vagy akár csak megközelíteni) ennyi idő alatt?

[ Szerkesztve ]


stellaz
(addikt)

Mondjuk friss gyártóként ilyen gyorsan, ilyen sokat eladni, ráadásul egy gyakorlatilag az indulásakor még nem létező szegmensben (elektromos autó) azért elég nagy dolog.

Nem mellékesen még berúgta az elektromos autó forradalmat is.

Hogy a csávóról meg a projektjeiről személyesen mi a véleményem az egy dolog, de azt nem lehet elvitatni, hogy nagy dolgokat ért el és vannak víziói, amiket elég jó hatásfokkal igyekszik megvalósítani.

[ Szerkesztve ]


Snoop-y
(veterán)

A problema abbol fakad ,hogy a forecast azt iranyozta elo ,hogy tavaly ilyenkor mar ennyire felfut a gyartas. Nem arrol almodtak ,hogy elerjuk a 6K -t aztan hatradolunk mert teljesitettuk a tervet. 1 ev lemaradasban vannak es ez sosem mutat jo kepet a kovetkezo befektetoknek.

Nagyon gyorsan be lehet dolni egy piacon egy termekkel ha nem tudod olyan gyorsan termelni mint ahogyan megvennek. Ez az egyik legsulyosabb hiba amit el lehet kovetni. Ezzel rengeteg beveteltol estek el amivel mar szamoltak.

Szoval nem hinnem ,hogy a sales -es meetingeken annyira csapkodjak egymas vallat a vezetok ,hogy milyen faszak vagyunk.


pilóta
(nagyúr)

Hát nem tudom. Két évre előre el van adva minden, amit csak gyártani tudnak. Miközben a konkurencia két év múlvára igéri, hogy elkezd termékeket kihozni (nem mellesleg két éve is ezt monták, szóval miről is beszélünk?)
Ennél sokkal jobb üzleti környezetet nem nagyon tudnék elképzelni bármilyen iparág bármilyen termékének...


Snoop-y
(veterán)

Igen el van adva papiron...

Aztan azt nem art teljesiteni is. Erted, el van adva papiron 1M nem mindegy mikor ernek el odaig ,hogy kigurul a gyartosorrol ha 1 evet kesnek a tavalyi tervekhez kepest...


Cathfaern
(nagyúr)
Blog

"Nagyon gyorsan be lehet dolni egy piacon egy termekkel ha nem tudod olyan gyorsan termelni mint ahogyan megvennek."
Ez akkor igaz ha van érdemi konkurenciád. Szóval te előirányozol 6000-et, konkurencia 5500-at. Egy év múlva a konkurencia hozza az 5500, te csak 5000-et, akkor hátrányban vagy, elpártolnak befektetők, stb. Hamar bedőlsz. De Tesla esetén nincs érdemi konkurencia. Nyilván ez idővel változni fog, de addig az, hogy 1 évvel később lett meg a tervezett darabszám nem akkora érvágás, mint normális esetben.


pilóta
(nagyúr)

De van konkrét gond? Ezrek mondják vissza? Én nem hallottam ilyesmit, sőt, inkább a drágább csomagot választják tömegével azok is, akik az alapváltozatot rendelték elő.

Egyelőre azzal van inkább a gondjuk, hogy hogyan juttatják el a vevőkhöz a legyártott példányokat, nem azzal, hogy papíron van-e eladva...


Snoop-y
(veterán)

Maradjunk annyiban ,hogy a bullshitelesen kivul a Tesla nem gyart semmivel sem kulonb vagy feature-ben gazdagabb jarmuvet mint barki mas. Oke o gyart tisztan elektromos jarmuvet es a beltere ,hogy nez ki?
Ulespozicio utaskent vezetokent hat egy 100K -s autoban kicsit masok az elvarasok

Ultel mar Teslaban? Hat a minosege nem egy nagy durranas.
Az az oriasi digitalis tepsi odabaszarintva a konzol kozepere hat hmm hogy is mondjam hagy nemi kivannivalot.

De felmehetsz a Tesla forumra es lathatod ,hogy milyen idiota hibai vannak:

- Nem hajtodik ki rendesen az elektromos tukor
- neha a tableten beegett vonalak jonnek elo
- muszerfal nyeklik nyaklik
- ajtoresek hol ekkorak hol akkorak
- ugye szoftver vezerli azt is ,hogyan nyilik az ajto pl egyes esetekben 3mp -es delay van mikor ki akarod nyitni (hu de szuper)

Es meg sorolhatnam. Mindezt egy 100K dollarba kerulo autotol. Oke nagyot lep egyenesben. De ugye ezt egy szenne huzott kispolszkival is lehet abszolvalni nem lehet mindent eltakarni ezzel...


pilóta
(nagyúr)

Elég szégyen ez a hagyományos autógyáraknak, hogy még így sem tudják mégcsak megközelíteni sem a Teslát elektromos autókban. Pedig hát ugye gyakorlatilag csak annyit kellene tenniük, hogy terveznek egy ugynaolyat és legyártják jó minőségben, de valamiért nem akar összejönni. Csak majd két év múlva...

Valóban vannak minőségi problémák (bár sokat javult az utóbbi időben, nyilván előbb a mennyiséget oldották meg, most majd jöhet a minőség).


#06658560
(félisten)
Blog

Csak a Tesla nem légüres térben, egyedül megy, hanem a komplett autópiacon. Ahol egy halom márkával kell versenyeznie.

#22 pilóta: Mármint miben nem közelítik meg? Hogy nem árulnak drágán eladhatatlan terméket? A hagyományos autógyártók azért nem törtetnek jobban, mert nem lehet jelenleg nyereségesen elektromos autót gyártani, ami tényleg konkurenciája a hagyományosaknak. És az autógyárak profitot akarnak termelni, de még nullszaldósan sem lehet azonos áron kihozni azonos szolgáltatást elektromos hajtással. Sz autók meg igényeket kell kielégítsenek. A mobilitás terén.

[ Szerkesztve ]


pilóta
(nagyúr)

Hogy nem árulnak drágán eladhatatlan terméket?

Ahhoz képest meg a teslát veszik, mint a cukrot...


ddekany
(veterán)

Pl. itt, ha figyeled a műszerfal helyetti képernyőt, vannak paranormális jelenségek, ideértve egyszer egy villanásnyi időre eléd teleportáló kamion esetét is: [link]. Az, hogy a melletted haladó autók látszólag mindig le akarnak pöckölni az útról is mókás. Mondogatták itt ott fórumokon, hogy de ez csak egy elnagyolt ábrázolás a vezetőnek, és valójában nem ez alapján dönt a kocsi,de ez nagyon gyanúsan hangzik. Mert ha van jobb, miért nem azt tennék ki? Ennyire nem kinyerhető a saját rendszerükből az információ? Ne már...


#06658560
(félisten)
Blog

Mennyi Tesla kelt el eddig összesen, és havonta mennyi Golf kel el Európában?


pilóta
(nagyúr)

És mennyi golf kelt el és mennyi gyümölcsjoghurt?

Talán érdemes a hasonló árú/kategóriájú termékkel összehasonlítani. Nyilván ez egy villanyautó, és nem adnak el belőle annyit, mint dízel/benzines S Merciből meg 7-es bömösből. Oh wait, vagy mégis? LOL


#06658560
(félisten)
Blog

Ugyanazon a piacon játszik mindkettő, a Tesla és a Volkswagen. Egymás közvetlen konkurensei, így össze lehet hasonlítani.
A 7-es BMW és az S-Merci profitot termel a cégnek. A Tesla.. Oh, wait!


pilóta
(nagyúr)

Nagyon nem ugyanazon a piacon játszik. Ez elég egyértelmű, hogy egy ModelS vagy X, de még a Model3 sem egy kategória egy Golffal. Ha ezt magyarázni kell, akkor az elég baj...


Danex
(addikt)

Szedán kategóriában azt hiszem a model 3 vezette legutóbb az eladási listát Amerikában.

Konkrét márka eladást nem szabad összehasonlítani mert androidos készülékből is többet árulnak mint iPhonebol, de ebből nem lehet kihozni hogy az egyik szarabb a másiknál mert árnyaltabb a dolog.

üzenetek