[Re:] [chopin42:] Friss jogsi, első autó...de milyet? Kis pénz, kis foci, tudom... - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Foglalt név
(addikt)

Azt is vegyük figyelembe, hogy ez a pár hónap, amíg mások pénzéből lehet furikázni, pont arra lenne jó, hogy kitaláld magadnak, hogy hogyan fogsz tudni autó nélkül élni, miután nem engedheted meg magadnak. Ugye nem kérdés, hogy a többség nem fogja tudni, mikor az európában átlagos 900Ft árat kell kifizetni.
Ergo a heti két városi használatra, inkább kerékpárt kéne javasolni, annak akinél a pénz bármilyen mértékben is faktor az autózásnál.
Akinek hobbira kell és eddig is 100-ast tankolt, az más tészta.


Geller72
(veterán)

..Azért Pécs nem egy Kecskemét domborzatú város. :D. Nagyon nem. Ha nem lenne ennyire magas, simán azt mondanám, vegyen egy vasaló szívó benyás Swiftet és ennyi. Ha mondjuk mögötte nem fognak űlni, akkor még neki is eléghnek kellene lennie, mert én spec 183 vagyok és kb középtávon van az ülésem még. Ki kellene próbálnia egyet, hátha elfér kényelmesen benne. Nagy hely nem lesz benne, sem a csomagtartóban, de ha ez nem kritérium, akkor jó lehet. 800k körül már talán kifoghat tűrhető állapotút. :U

[ Szerkesztve ]


Foglalt név
(addikt)

Máshogy. A 800k-ból rendes benzináron 14,000km elég üzemanyagot tud venni. A fenntartási költség kb. felét szokta kitenni az üzemanyag, ergo annyit tud kocsira költeni, amiből 7,000km-t tud megtenni.
Ahogy írtam a jelen helyzetben ebben akkor látok bármi rációt, ha a. rá vagy szorulva (pl. mozgásszervi problémák); b. hobbi.


Geller72
(veterán)

Meg ha gyerek(ek) vannak, akiket hordani kell az oviba/ból, iskolába/ból, szakkörre/ból, és ha mondjuk nem a belvárosban lakik, ahol közel vannak a boltok, mert két zsugor vizet nem szívesen vinnék haza bicajjal. Mondom ezt úgy, hogy nagyjából 150km-es köröket megyek bicajjal... Gondolom, hogy vmelyik fennáll az általam leírtakból, mert máskülönben egy robogó is elég lenne az év 12 hónapjából 10-ben.


bambano
(titán)
Blog

Szerintem is menjünk, mondjuk én már a thread elején is megtettem.

Szerintem minél nagyobb járműre van szüksége, sokezer köbcentisre, naaagy, kék, rajta felirat: ikarus.


Foglalt név
(addikt)

Ne legyen igazam, de ahogy most előre megyünk, abból nekem az jön le, hogy zsugor víz és a mit szeretnél nem lesznek központi kérdések a többség számára.


dugo_
(veterán)

"...remekül körvonalazódik, milyen a budapesti pécsi autós: vidéken lakik, folyamatosan költözik (tipikusan az egyszerűség kedvéért a munkába is magával viszi a kanapét és a sublótot), kis testi hibás gyereke van (uszonya van: naponta úszik, de odagyalogolni nem tud), öltönyben jár, bár szobafestő-mázoló (sok a szerszám meg a papír), gyenge pontja a befőtt (mindig tart magánál pár üveggel), zenerajongó, és sajnos a hosszú évek szobafestése-mázolása bizony belehelyezte a gerincbe azt a fránya csúzt."

Vizet eldobható műanyagpalackot pedig felesleges hazacipelni, jön a csapból fillérekért vagy ha mégis muszáj, kellően kiépült már a házhozszállítás.


8th
(addikt)
Blog

Erre kis pénzből az lpg az egyetlen megoldás. Kis ccm szívóbenzines már elgázosítva. Most is olcsóbb gázzal járni mint a hatósági áras benzinnel. Amikor majd piaci áron kell megtankolnia az embereknek azaz minimum 800 forintért literenként az nagyon sok embernek fog fájni. Az lpg akkor is csak fele annyi lesz mint a benzin. Én is viszem bácsgépkerékhez a központi injektoros munkásautómat még a nyáron, hogy dobják bele a gázt. Aki esetleg fázik a gáztól mert az jujjfelrobban annak ott vannak dízel fronton a VAG konszern "3L" motoros autói. Azok városban eco módban 4 liter alatt elgurulnak. No dpf, no dmf... szög egyszerű technika bontásból fillérekbe kerül hozzá minden + egy sima robotizált H sémás kézi váltó dolgozik benne amitől mindenki be van szarva pedig tök egyszerű az is ráadásul megvannak a bejáratott felújító helyek akik nem kúrják át az embert és normálisan szakszerűen felújítják, olcsón. Vagy átalakíttatja az ember kézi váltósra aztán annyi. A kézi váltó ugye adott, egy pedálsor + pár apróság kell és meg is van. Egy filléres lupóval ha 1000 forintra emelkedik a gázolaj akkor sem kell szögre akasztani a kulcsot. Városon kívül ~2.8 litert kér így kis túlzással buszjegy árából autózol.

[ Szerkesztve ]


chopin42
(őstag)
Blog

Értem úgy, hogy egyesek óvaintettek, de találtam ellenvéleményt.
Többiek: autót szeretnék, amibe beférek, van csomagtartó, nem fossa össze magát és nem fog el gyomorgörcs, ha ránézek. Tudom, utóbbi luxus. Márka: aki teljesíti. De kb ez az elképzelés, ez kristályosodott ki.
Amire rájöttem: ennyi pénzért ma Magyarországon nagyon nagyon nehéz lesz. Olcsóbb nem lesz már semmi, ez nem az az ország. Vagy feladok a 4 dologból 1-2t. Nagyon köszönöm a rengeteg építő segítséget, nem is gondoltam, hogy ilyen vitákat, érveléseket fog kiváltani, mindezt pozitívan.


freeapro
(senior tag)

Olcsó motort kerestem munkába járáshoz. 1 milla még arra is kevés...


Elf
(aktív tag)

"annyim sose lesz."

Dehogynem!
1 millióért vennél autót.
Ha megvetted jön a vagyonszerzési illeték, biztosítás, eredetvizsgálat, forgalmi, törzskönyv, ez mondjuk kb. 100ezer.
Vezérlés és olajcsere, szinte biztos hogy gumi is kell rá, meg még pár apróság, ez kb. 100ezer.
Eddig 1.2millió.
Jövő ilyen korra el autózol szerényen 5000km-et ez 480-as benzinnel is kb. 150ezer.
Ki kell cserélni ezt-azt, meg legyen bluetootos rádió, meg üléshuzat, meg autópálya díjak, parkolgatsz, lemosatod, ilyesmik. 100ezer.

2023 nyarán ha most nem veszel autót lesz minimum 1.45milliód. :)
(és ez az az eset amikor "olcsó" a benzin, nem romlott el, nem törted/törték össze és alig használtad és még így sem tudtál semmit félrerakni)

Tudom a választásban ez nem segítség de talán ide tartozik. :R


Geller72
(veterán)

..És ez kb bármelyik autóval pontosan így lesz, szóval ezt tök felesleges számolgatni. :U


chopin42
(őstag)
Blog

Igen, de ahogy a valós infláció 10% feletti, a fizetés ugyanannyi, egyre kevesebb lesz a "maradék". A dohányzást már rég abbahagytam, az a pénz már havonta megvan, csak a kaján tudok spórolni. Mert amit lehet, már optimalizáltam.
A piac pedig drágán áraz. De nyilván, amíg nincs mit tankolni, lehet félretenni.


dugo_
(veterán)

Ha nincs hova faragni a kiadásokat, akkor a bevételt kell növelni. Ha az se megy, akkor semmiképp nem megoldás, hogy beleugrasz egy pénztemetőbe... Nem tudom, hogyan kéne ezt tapintatosan jelezni, de a felvázolt pénzügyi helyzeteddel (és látszólag a pénzügyi tudatosság teljes hiányával) beleugrani egy autóvételbe, az egyenes út az anyagi csőd és a tartós szegénység felé.

Gondolatébresztőnek átnézhetnéd a vonatkozó blogposztokat innen: https://kiszamolo.hu/a-blog-cikkei-osszegyujtve/


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Helyedben keresnék egy megbízható kereskedőt. Azért vannak olyanok is nyilván. Pl. a Becsületesnepper, aki nem ver át, mert nem éri meg neki. Ő konkrétan elmondja, hogy mit kaphatsz ennyi pénzért és mire számíthatsz. Nem biztos, hogy lesz olyan kocsija, ami neked megfelel, de képben leszel, jobban, mint itt kérdezősködve. Bele is ülhetsz kocsikba pl. Mi anno Dustert akartunk venni, de a Vitara után beleülve már rájöttünk, hogy nekünk nem az kell. Autóhirdetéseket nézegetni kocsik helyett, olyan szvsz. mint randi helyett pornót nézni... ;]


Geller72
(veterán)

..Gondolom, ezt nem nekem szántad, főleg nem arra a kommentre. ;).


Phvhun
(őstag)
Blog

Nem olvastam sem az írást, sem a kommenteket, így bocs ha voltmár, de:

Én Mol Limo-zok másfél éve, és havonta ~55k-ra jön ki mindenestül átlagosan (excelben vezetem).

Volt (szerintem GTK-s) balesetem is (nem kaptam meg az elsőbbséget egy rendőrségi papírok alapján visszaeső szabálytalankodótól), semmi dolgom nem volt vele, mindent intéztek helyettem.

Az én felhasználási esetemre drágább és nagyobb kínlódás lenne a saját autó.

Persze megvannak a hátrányai, de ezt is érdemes lehet opcióként kezelni.


qnadam
(veterán)

érdemes lett volna, mert akkor kiderült volna, hogy a posztoló nem bp-i.


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

A cikkírónak... :)


Phvhun
(őstag)
Blog

Akkor mindenki másnak szól a kommentem, aki bp-i.

[ Szerkesztve ]


Donki Hóte
(veterán)

Jókat szoktam röhögni az este MolLimózni induló embereken, akik vaksötétben a telefonjuk fényénél próbálják körbenézni az autót, hogy van-e rajta sérülés :D


chopin42
(őstag)
Blog

Helyzet: nincs autó (még).
Párat felhívtam, párat megnéztem, egy már átvizsgáláson is volt. Sorban:
-Renault Megane 2 1.5 dci kombi: helyben, 800k, motorhibás de a javítás az árban. Kereskedés korrektnek tűn(t). Motorhibát vételi ajánlat után javítják. Turbónál beszívta az olajat, fullasztással lett leállítva. Állapota közepes, kényelmes, de azóta is megvan. Nem vettem meg.
-Chevrolet Lacetti 1.8 ferdehátú: A kocsi nem helyben volt, 490k, 17 éves, 220k km. Egy kollégámnak pont olyanja van, mint a kinézett, beültem, és nem akarok ilyet sajna. Pedig ár-értékben nem rossz. Valahogy a lábam nem fért el jól a középkonzoltól, a váltója pedig valóban babgulyás, kilométeres fokozatokkal. Kár, mert a kinézett látszólag egyben volt.
-Opel C vectra 2.2: helyben volt, kereskedés, 795k. 20 éves, "200k" km. Nem indítható az immobilizer hiba miatt. Belseje lelakott, kopott kapcsolók, kormány, rozsda nem jelentős, lengéscsillapítók rohadtak, valszeg sosem cserélték, meg még ki tudja mi baja, Németből jött. a valós km legalább dupla. Nem mentem vissza, azóta elvitték.
-Toyota Corolla Wagon 9. gen 1.4: ugyanezen kereskedés, 895k. 20 éves 312k km. Ennél a km szinkronban volt az állapottal, motorja szépen járt, nem volt lelakva, vigyáztak rá, de itt-ott volt pici rozsda. Azóta elvitték.
-Ford Fiesta Mk6 1.4: ugyanezen kereskedés, 1.2m, kíváncis voltam, beférek-e. Ennyiért patika volt, szépen járt, újszerű belseje volt. És legnagyobb meglepetésre kényelmesen befértem. De ez túl drága volt, így nem erőltettem. De egy ismerős elkezdte árulni az övét->
-Ford Fiesta Mk6: ismerős, 1.6 cdti 90le, 300k km. "Megkímélt", ismerőse hozta olaszból, németbe járt vele, majd ő is ugyanerre használta. Eleje sérült volt, gyári alkatrészekkel javítva, klíma nem megy. Pici karcok vannak. Szólt a fáma a telefonban. Ismert előélet: pipa. Először 850-ért hirdette, majd én már 700k-ért tekintettem meg (magától árazta át). Át is lett vizsgálva: eleje telibefújva folyásig, motorháztető nagyon ótvar, sárvédő gányoltan javított, ködlámpa beázik. Képeken nem látszott. Lökhárító a faceliftesé. Motornyitó műanyag dróttal pótolva. Belül centi mély hosszú karc a műszerfalon és ajtón. Ülések mérsékelten kopottak. Hátsó lengéscsillapítón fordított a porvédő. Motornak valami apró fura zörgése van. Olaj folyik a turbónál. Rozsda nem volt. Nem lett vétel, de nem a mechanikai dolgok miatt, mert az nem volt olyan vészes, kuplung, fék rendben volt, a motorzaj nem volt aggasztó, az olajfolyás pedig lehet, hogy nem is volt vészes. Viszont látszott rajta, hogy hajtva volt, a javításokra nem volt kellő gond fordítva, kívülről pedig lefosott, belülről is elég lelakott volt, hangszórók hiányoztak, ilyesmik. És persze a klímának nem tudni, mi baja, lehet, hogy kompresszor. Szóval nem lett vétel. Azóta 500k-ért van fent, még megvan a hirdetés, az utánam következő sem vette meg ennyiért. Itt tanultam meg, hogy mindenkinek mást jelent a "megkímélt. A képek pedig kiválóan hazudnak.
1 hónap telt el, de máris unom: görgetés, parkoló, jszp, totálkár, megjegyzés. Ami jó, azt pár nap alatt elviszik. Minden messze, Pécshez közel alig van autó. Facebook kuka: Rikárdók és egyéb tesók nepperhirdetései, lefoglalt autó hirdetése orsós által és társai.
Az elképzelésekről annyit, hogy kombit akartam, vagy szedánt, ehhez képes a fiesta is képbe jött. Sajnos meg kell alkudnom, a jó ár-értékű típusok közül válogathatok, ez pedig a Focus és a Fiesta. Opel H astra kilőve, Octavia kilőve (sőt, minden vw autó, kegyetlen túlárazottak). Nem adom fel, csak lesz valami, de néha inkább elkaszinóznám a pénzt...

[ Szerkesztve ]


C0R0
(csendes tag)
Blog

Úgy érzem szerencsés helyzetben voltam, hogy eddig mindig a kínálat tetejéről tudtam választani. Korrekt emberektől, korrekt kocsikat, semmi rejtett hiba.
Tarts ki, biztos lesz egy jó fogás!


chopin42
(őstag)
Blog

Sikerült autót vennem. Részletek később. 3 hónap, tucatnyi csalódás, több száz átnyálazott hirdetés.


mustang08
(aktív tag)
Blog

Kiváncsian várjuk :D


Phvhun
(őstag)
Blog

Legalább megcsináljuk a kresz szerint előírt indulás előtti ellenőrzés egy részét.

Volt már hogy így este nem vettem észre sérülést, és alulról volt meghúzva a kocsi, de jelentettem másnap a hibát amikor észrevettem, és nem volt sose gond ezekből.


xavix13
(senior tag)

Mi lett végül, illetve az eddigi tapasztalatok milyenek vele?


chopin42
(őstag)
Blog

Adós vagyok még a blogbejegyzéssel, ha megírtam, belinkelem.


chopin42
(őstag)
Blog

Akkor a teljes sztori: Első autóm: az Oktáv

üzenetek