[Re:] [chopin42:] Friss jogsi, első autó...de milyet? Kis pénz, kis foci, tudom... - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


M0ng00se
(őstag)
Blog

Hi,
fél éve szereztem meg a jogisítványt, nem sokkal utána vettem 2004-gyes G Astrámat
1.4 benzinmotor, 90 vérmes lóerő (volt gyárilag, azóta kitudja mennyi ló szaladt szét xD)
fogyasztás eddig 6.9-7.8 körül alakul attól függ mennyire nyomom
vezetőülés egész jól állítható, kormány is le-fel-előre-hátra, klíma van és működik is
ha nyomom neki (4-5-6 ezres fordulat) akkor az olajat csipegeti, 3000-ig vagy alatt maradva nem észleltem
fél év alatti hibalista:

főtengely jeladó csere (10k+5k munkadíj) de ez utólag lehet hogy nem is kellett volna mert az önindító volt a gond
önindító csere (35k+5k munkadíj)
zárbetét+elektronika csere (17k+10k munadíj)

olajcserét, nyárigumit nem írom ide mert ugye azt más autónál is kell csinálni.
engem kinézetre annyira nem fogott meg, de nem akartam lyukra futni szóval azért lett ez, de már egyáltalán nem bántam meg. azóta 1-2 optikai módosítást csináltam kicsit boyracer-esen de talán feldobtam valamennyire.

hétvégén volt egy 400 kilometeres kiruccanas majd másnap vissza, szerencsére minden gond nélkül. 130-as tempónál forog 4000-ret aminek azért van hangja, bár én szeretem a motorhangot úgyhogy nem zavar mást már lehet hogy igen. Plusz a zaj is megnő ezen a tempon, de ennyiért ezt kapni.
én 680-ért vettem gyári felnin nyárigumival, és egy szett télivel lemezfelnin, 156 ezer kilométerrel.

én underground-on és hansonló játékokon nevelkedtem, ezért kicsit fáj hogy csak 90 lóerő, meg amúgy sem egy nagy presztízsű autó, cserébe nem fogyaszt sokat, beltér is normális, a komfort sem olyan rossz.
mosógépet, és egy kondigépet (szétszedve) már vittem benne, nem volt baj :DDD

ui: anyámék 3-mas poloját vezettem, hát ég és föld a különbség az enyém javára. bár tegyük hozzá, hogy a polo kb 300-ba került...
szerk.: 185/75 vagyok sztem befért ebbe is :DDD

[ Szerkesztve ]


zuhi_
(senior tag)
Blog

g astra nagyon kényelmes autó. szerettem menni ilyennel nagyon. ;)


BigBlackDog
(veterán)
Blog

Ha jól látom, akkor a szaktopikba még nem kérdeztél be. Érdemes lehet futni egy kört arrafelé is, viszonylag sokszínű az ottani tapasztalat.

Egy tippet én is bedobok; 1-es Megane PH2 (faceliftes), 1.6-os benzinmotorral. Esetleg Laguna is szóba jöhet (megfelelő motorral az sem nyűgös az olvasottak alapján. Ahogy szokták írni-mondani; ilyen ársávban már fontosabb az ismert előélet, a folyamatos karbantartás és jó állapot, mint a konkrét típus kiszemelése.

[ Szerkesztve ]


Egon
(nagyúr)
Blog

Egy plusz voks a G Astra-ra, ennyi pénzből, ilyen paraméterekkel én is azt vennék.
A foglalkozásodhoz: maximális respekt, kitartás, remélem legalább valamennyire szemmel láthatóan rendezik a béreteket; én mindenesetre nagyon drukkolok ezért... :R


MasterDeeJay
(veterán)
Blog

Na G Astrára plusz egy!
Én ideiglenes bejárósnak vettem egy 1.8-as automata kombit 380e-ért [link]ami kapott az élettől rendesen de kis foglalkozással használható lett. Fogyasztásra nem lehet panaszom, nekem átlagban 8L körül állt meg. [link]
El lehetett benne férni, kombi volt így pakolni is lehetett. Költöztem is vele, szekrény, bojler stb. Persze döglődtek benne az elektromos dolgok (elektromos ablak, tükrök, klíma nem működött). Nem volt egy kifejezett rakéta de lehetett vele előzni. Furcsa módon motorilag nem volt vele baj és olajat sem ette pedig nem volt kímélve. Szerelők is értenek hozzá vagy legalábbis hozzá mernek nyúlni. :DDD
Ilyen árkategóriában nem kell márkát nézni, csak az állapot számít de nem kell tökéleteset keresni mert nincs.
Km óra állást sem érdemes nézni, totál mindegy mi van beleírva. H astrát ilyen áron nem biztos hogy vennék, G szerintem egyszerűbb és olcsóbban fentartható. A legfontosabb hogy csak hozzáértővel vagy állapotfelméréssel vegyél autót.
Szóval szerintem valami Astra G benzines kombi amit néznék ha konkrétan keresni kellene.
De sem a franciákat sem az olaszt nem írnám le, cégnél volt Berlingo szívódízel az kiment a világból (igaz extrém lassan), de volt fiat punto is a régi azzal sem volt kifejezetten probléma pedig csakváros csakpadló és szadista kolléga is vezette.

[ Szerkesztve ]


Geller72
(veterán)

Opel?
Kár, hogy úgy rohad, mintha rohadási versenyen lenne. :U

[ Szerkesztve ]


mephi666
(nagyúr)
Blog

...akkor trabant: a papír nem rozsdásodik :DDD 195+ szomszéd srác is elvolt a sajátjukban


N€T0X|N
(őstag)
Blog

+1 a Megane-ra. "Fos francia", ezért nulla presztízse van és az ára is ezt tükrözi (a megadott keretbe elvileg befér és nem csak a legalja). Cserébe egyáltalán nem egy problémás autó.


M0ng00se
(őstag)
Blog

havernak van 'egyes', megane-ja ott elég csúnyán öregedett a beltér (ragad) bár ő nem szereti azt az autót...
plusz volt két motorcseréje, de azért kettő, mert az elsőt elcseszte a szerelő :DDD
váltó kicsit furcsán hosszú úton jár, a poloé meg furcsán rövid úton, de ez csak az opel után tűnt fel :B
utaztam már abban a renaultban párszor, ezen a téren nem vészes


BigBlackDog
(veterán)
Blog

Renaultoknál a váltórudazat elején van egy műanyag persely, ami hajlamos kikopni. Mikor mi kerestünk autót, akkor az összes korabeli Renaultnak összevissza járt a váltója. Aztán a megvétel után cserélve lett ez a filléres apróság és teljesen rendbejött (már amennyire új korában rendben lehetett). Így sem olyan, mint egy új VW esetén, de F Astrához képest kellemesebb.

Beltérről nem tudok nyilatkozni, Thaliánál szinte mindenhol kopogós műanyag van, ami egy napos tisztítás után olyan lett, mint az új.

Motor tekintetében csak 1.6-al venném magamnak, de városba elég az 1.4-es is az elmondások alapján.


Bobó_20
(aktív tag)

Hát elég vékony a büdzsé, de talán megvalósítható: VW Passat B5 vagy B5.5, akár kombiban is. Nálunk jó kb. 15 évig szolgált egy ilyen (kb. ebben nőttem fel, 1.9 TDI, AFN motorkód). Csak az öregem rakott bele 250-270e km-t - végén derült ki, hogy erősen tekert volt (99e km-rel vette, de az valójában 250e volt.) Ezalatt a cirka 15 év alatt ilyen hibái voltak:
- hengerfej (ez jó eséllyel user error volt, azóta is vita tárgya :DDD ), szerintem nem szerette a minimális hűtőközeget a 35+ fokos nyári kánikulában.
- kopó alkatrészek (féktárcsa/betét, futóműben minden)
- központi zár
- váltó szinkrongyűrű
- vízpumpa, termosztát, ilyen-olyan csövek.

Futóműve elég összetett, tud nyekegni ha nem jó benne valami, azontúl a "világból kimegy" kategória. Én 190cm vagyok, fater 180cm, mögötte kényelmesen elfértem és fordítva is. Más kérdés hogy egy turbó javítás már elég zsebbenyúlós, mint ahogy a futóműve is tud az lenni.

Ez meg már saját hülyeségem: ha 600 ezred van autóra, én inkább 450-470 között keresnék közlekedőedényt, mert azokra pikkpakk lehet ám költeni, már csak tartósüzem elérése céljából is. :R


N€T0X|N
(őstag)
Blog

Nem vagyok márkanagykövet, annyira nem ismerem, de a motorcsere nem éppen általános. Van szerelő ismerősöm, aki eléggé vágja ezt a szériát, ez alapján írtam (egy időben egy jó 2.0 kupéra vevő lettem volna, meg igazából most is, csak nem létező áru, facelift előtti motorhoz meg már nincs alkatrész se és az fejvakarós, ha megkotlik valami).


Geller72
(veterán)

99.99%-a nepperszökevény. Plusz a magyar tulajok kispórolják cserekor a gyári, vagy ahhoz közeli minőségű alkatrészeket, így a leendő tulaj szarabb esetben úgy kezdi, hogy rálocsol fél millát, mert akkora szar.

A 6 kilós kateg szvsz. pont egy szar kateg. Én felmennék inkább 8 kilóig.


freeapro
(senior tag)

Fordokat javaslom, azokban nagy hely van a sofőrnek (195/110)


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Ne típusban gondolkozz, inkább méretben. Megbízható eladótól elfogadható állapotút.
Nekünk másfél-két éve jött szembe egy Bora, pedig magamtól sose vettem volna VW-t a hájp miatt, viszont azóta imádom. Volt Rönónk is, van is volt is Citroen, a fiamnak BMW, ahhoz viszont minden alkatrész annyira drága, hogy reménytelen. Suzukik kimennek a világból, csak már mind elég öreg... Márkafüggetlenül nézelődnék a helyedben. :)


Geller72
(veterán)

Ha kicsi a büdzsé, az akkor is kicsi lesz, ha javíttatni kell, azaz dieselt akkor ne. Benzinesből én személy szerint 1.6 alatt semmiképpen sem vennék.


mustang08
(aktív tag)
Blog

Ha kicsi a büdzsé, akkor ne akarjon az ember big blockot :D
Jelenleg egy 2004-es 1.4-es Honda Civicet nyúzok, ami 5,5l-ből megáll. Menni nem megy, nem lehet vele duhajkodni, de A-ból B-be ez is elvisz, és a jövőben várható üzemanyag árak mellett inkább tötymörgök.

Kérdezőnek:
Típus majdnem mindegy, 2000-es évek eleji kompakt legyen egyszerű, kicsi benzin motorral. Aztán hogy az most Golf, Stilo, Astra, Civic, 307, Megane stb. majd mindegy. Az a lényeg, hogy ne rohadjon, meg úgy kb. legyen egyben.


tserrof77
(senior tag)

Nekem volt két 1-es Megane-om, facelift előtti is és utáni is. Az első az életemet védte meg egy 3D-s bukfenckor (saját korában 4* törésteszt) 1.4-es 75LE- 8V-s motorja elég jó. Az utódja, a ráncfelvarrott 1.4-es 90LE, sokkal jobb, még bowdenes, a 2-es Megane (kacsaseggű és társai) már elektronikus pedál, utáltam (volt az is, durván 2 évig, hiába 97LE-s 1.4-es, döglött csiga volt). Az 1.esek alap elektronikával vannak, semmi komoly, motorikusan jók (szerintem, saját tapasztalat)

Szerk: A ráncfelvarrottak már 16szelepesek, '99-től 2003-ig mentek. Elég az 1.4-es, az 1.6-os többet eszik, mint amivel jobban megy (+kb15LE)

De ahogy mások is írták, ebben a kategóriában már állapotot veszel, nem km-t. Ha 600k a full keret, akkor 450-480k a max elkölthető, mert átírás, biztosítás, olajcsere, gumik miatt kell ráhagyás.

[ Szerkesztve ]


Jack Hunter
(csendes tag)
Blog

Bármit veszel, a keret feléből érdemes csak szerintem. A maradékból rögtön vinném szervizbe,olaj,szűrők,gumik, vezérlés.
Hogy ne járj úgy mint én. Volt egy kombi opelem, átugrott a vezérlés.Gazdasági totálkár.
Tudom ajánlani a Fiat Bravát, jó nagy hely van benne.A Renault Megane Scenic egy szintén olcsó autó,és bár nem szép,de a kafferbivaly is belefér. Daewoo, Hyundai,Kia, Suzuki vonalon is nézelődnék.Felhasználásból adódóan nem ajánlanám a dízelt.

üzenetek