üzenetek

hozzászólások


Victoryus
(addikt)
Blog

Nem sokkal erősebb, kb 10fps-sel jobb. Ami a mostanin se megy az újon se fog. Nem nagy durranás.


rankesz
(veterán)

De az 14 nm, szóval elvileg a fogyasztás csökkent


#79335424
(veterán)

Így van .A Magyar kiosztásos Apple bt. bill is, betűkód szerint, a német egyik alverziója. Mellesleg, tökéletesen működik minden droidommal. Mint ahogy a Logitech m555b egerem is.


Laci.M
(senior tag)

Bocs a hülye kérdésért, de írtad, hogy melyik oprendszernél mennyi a szabad hely és ez azt jelenti, hogy nincs olyan partíció amit mindkettő oprendszer lát? pl letöltök egy sorozatot win alól azt látom android alól? Sose volt még dual bootos gépem. Ha teszek bele egy microsSD-t (úton van egy 32-es) akkor azt látja mindkettő rendszer?


kenand
(veterán)
Blog

Nem teljesen így van, csak a í a problémás. A többinek van hely angol billentyű esetén. Az ALT Gr kombinációval megy csak az í. Svéd és olasz billentyűnél viszont van hely í-nek is . Csak olyanokat sem láttam Chuwi V10 hez...(spanyol, portugal, orosz, koreai, angol van azokon nem osztott a bal shift)
De együtt lehet élni az angol billenytűvel is...

Ha a német is osztott az jó lehet....d nem láttam róla képet, Chuwi V10 Német billentyűzetről, hogy biztos legyek a dolgomban...

[ Szerkesztve ]


kenand
(veterán)
Blog

(#84) Laci.M

Windowson lehet látni s egédprogrammal a Linuxos partíciókat (ext3, ext4), elviekben rootolt androidon is lehet NTFS-t mountolni és látni a Windows partíciót. Az andridos táblagépek előszerettel vannak 5-8 partícióra osztva...


Laci.M
(senior tag)

Köszönöm! :R
Még olyan kérdésem lenne, hogy lehetséges (win8 aktiválás után) úgy telepíteni a win10-et, hogy usb-ről tisztán? A frissítések, service pakkos telepítések nekem mindig szükségmegoldásnak tűntek több velük a baj, mint amennyire hasznosak. Illetve létezik méretcsökkentett win10 verzió? Kiindulva az asztali win7-ből ami szeret elterülni a tárhelyen jó lenne valami csökkentett tárhelyes verzió.


#79335424
(veterán)

Igen. Az Android Linux alapú, belső tárhelyként EXT4 partíciót használ (ez egy Linux partíció), amit alapból nem kezel a Win. A Win NTFS -ét látná az Android, csak fel kéne csatolni (mountolni). A mikro SD -t viszont alapértelmezetten, automatikusan felcsatolja és mivel az FAT32 partíciót használ, ezért mindkét rendszer kezeli. Az más kérdés, hogy Androidon csak külső alkalmazás (letöltésvezérlő) tud közvetlenül oda letölteni.

Szerk.: lassú voltam :)

[ Szerkesztve ]


kenand
(veterán)
Blog

Chuwi Vi10 a hírek szerint updatelhető simán Win 10-re. de lőtt aktivált 8.1-ről kell updatelni, utána már ha bekerült a MS "rendszerbe" mehet a telepítés 0-ról.
Szerintem az SD kártyát is érdemes NTFS-re formázni ha a fő használati terület a Windows..., de akkor rootolni kell az andridot, hogy lássa és telepíteni a Paragon NTFS-t pl.


Dominó85
(veterán)
Blog

"Egy pixelhuszár vakegér naplója" című hsz-ünket olvashatták. :U

24" - 1920*1200 -> untig elég, hisz nem 20 centiről nézem
5,5" - 1920*1080 -> qrva szép, de kicsivel kisebb felbontás is ok lett volna
4,5" és 4,7" - 1280*720 -> untig elég
3,5" - 848*480 -> De imádtam.

Én úgy vagyok ezzel, hogy minél nagyobb a kijelző, annál messzebbről kell nézni. Így ugyan kell a pixelek számát növelni, de nem eszetlenül... Elég csak a mobil piacra vetni tekintetünket... Aki meg közelről vizslat egy 40"-os 8K kijelzőt 10 centiről, annak javasolhatok egy jó szemészt vagy váltson szakmát (deadpixel finder, mesterlövész, kém).

Ahány ember, annyi elvárás, elv és igényhalmaz. Azok, akik vadásszák a pixeleket és nem köthető a munkájukhoz ennek a fontossága... túl igényes emberek vagy média által bekajáltatott Mekk Elekek.


kenand
(veterán)
Blog

A gyengécske VGA miatt nem érdemes túl nagy felbontás, mert 2D-ben még talán kiszolgálja, de játékokban biztosan nem.
Attól függ mire kell a gép....

Ha képregényt akarnék olvasni a táblával egy 9.7" Apple vagy hasonló képernyőt használó Androidost (pl Cube 6i) a jó választás a retina felbontás és a 4:3-as képarány miatt.

Ha játék (főleg ha -nem túl nagy ígényű- Windosos játék is szóba jön ) a fő cél akkor 10" esetén jobb a 16:9 és a max 1366x768-as felbontás, mivel azt még a gyenge GPU is meg tudja hajtani. LCD-ből adódóan nem érdemes pl. a natív 1920x1080-as vagy a "retina" felbontást kisebbre kapcsolni..

Még a kisebb külön GPU nélküli Macbookok esetén is marketing butítás a retina képernyű, ha a halandó egy kicsit játszani is akar vele, mivel az intel GPU elég gyengén muzsikál nagy felbontásban.


Jim Tonic
(nagyúr)
Blog

Ezen felül csak plusz fogyasztást jelentenek önmagukban a pixelek is, ezen felül a meghajtásuk is.


Victoryus
(addikt)
Blog

hamarosan update.... leírom majd a win10 frissítést. Egyébként nagyon hamar sikerült. A kamera alkalmazás nem megy egyedül, nem tudom miért. Valakinek van tippje?


azbest
(félisten)
Blog

Ez a hozzáállás a régebbi windows-on szocializálódottaknál szokott jelentkezni. Ilyenkor szokott előkerülni, hogy a nagy felbontáson picik a dolgok, pedig a felbontásnak semmi köze a látható mérethet. Eddig úgy tűnik, hogy win 10 alatt már elég jól megcsinálták a skálázást, csak azok a programok nem használják ki a részleteket, amelyek saját surface-re renderelik a látványukat és azt képként teszik ki.

A notikban is elterjedt 1366x768 botrányos és visszalépés. Korábban már legalább 1280x800 volt a jellemző, de a netbookok idején behozták az 1024x600 és 1366x768 felbontásokat, amiből aztán a 15 colos olcsóbb gépekre is átragadt. Sok program gui-ja nem fér ki rendesen ilyen logikai felbontás mellett. Ez tabletként is harmatos.

A régebbi programokkal való kompatibilitás miatt persze ideálisabb lenne a logikai felbontás mellett annak egész számú többszörösét használni, pl 2560x1600 esetén 200% skálázással a logikai felbontás 1280x800. Amelyik program ki tudja ezt használni, abban kétszer részletesebbek az elemek (pl képek, videók), ami nem tudja kihasználni az meg 2x2 pixelt használ 1 logikaihoz és pont úgy néz ki, mintha kis felbontású kijelzőn futna 100% skálázással.

De például az 1920x1200 150% skálával logikailag 1280x800-at ad, ami nem néz ki rosszul, egy picit homályosabb a rosszul skálázódó programok képe, de ami már támogatja, ott a méret is jó és a részletesség is jó. Játékok esetén pedig, ha lehet állítani a renderelés felbontását, akkor szintén vissza lehet váltani kisebb részletességre androidon is.

A vakergér szerintem pedig pont az akinek rossz a szeme és megpróbálja megmagyarázni, hogy nem látható a különbség a hidpi és a lowdpi kijelzők között. Meg persze önigazolás, hogy miért volt jó a lowdpi-t venni. A jót könnyű megszokni, utána már elég feltűnő a rosszabb elé visszaülni.
Aki például távolra lát élesen és olvasáshoz akár olvasószemüvegre is szüksége lehet, az valóban nem képes látni a közeli részleteket.


Romvr
(őstag)
Blog

Aki szerint értelmetlen annak odaadnék a kezébe egy 1366x768-as, egy fHD meg egy 2K tabletet 10"-ost és megkérném hogy olvasson rajta nagyítás nélkül weblapot, vagy valami dokumentációt legalább 1 órán át, szünet nélkül. Aztán megkérdezném hogy melyik után fájdult meg a feje/szeme és melyik után nem, illetve melyiket volt egyszerűbb olvasni és melyiket nehezebb.

Oké hogy jobban fogyaszt a nagyobb pixelszám, de nem annyira számottevően (tabletemen állítható a felbontás és kb 30 perc a különbség az 1024x768 és a 2048x1536 között képernyőidőben, full fényerőn, megéri hogy ne folyjon ki a szemem). Meg talán megtanulhatnának erőforrást optimalizálni is.

Illetve a duma hogy nem kell közelről nézni kb olyan mint anno az Apple válasza a térerő gondokra: ne úgy tartsd hanem máshogy... okos érvelés, valóban. Szerintem aki ilyeneket állít az vagy valóban távollátó (közelre nem lát jól) vagy életében nem használt még 2 percnél tovább magas pixelszámú eszközt, max csak angry birds -re


kenand
(veterán)
Blog

Tény 1280*800 jobb lett volna...de tábla+mini laptopnak retina túl sok lenne ennek az ATOM SOC-nak.

Cube 7i 1920x1080 kicsit nagyobb képernyő vel, de a dual OO verzió aránytalanul drága. Az "Android only" változat csak a megfizethető kategória.


Romvr
(őstag)
Blog

10"-on már egy fHD is mérföldekkel jobb mint a sima 1366x768 és azt még elbírná a vas szerintem...


#79335424
(veterán)

"Ilyenkor szokott előkerülni, hogy a nagy felbontáson picik a dolgok, pedig a felbontásnak semmi köze a látható mérethet."

Már hogyne lenne! Ha 720p helyett, 1080p -t használsz, akkor azonos DPI érték mellett, minden, pixelben megadott méretű objektum kisebb lesz. Azonos szélességben/magasságban több a képpont, vagyis, X képpont széles/magas objektum, területe hosszban/magasságban kisebb. Az Androidban pedig a DPI érték a build.prop -ban definiált, fix érték.

[ Szerkesztve ]


Romvr
(őstag)
Blog

Azonos DPI mellett persze hogy kisebb lesz minden. De OSX, IOS, Linuxok zöme, és még Android is lekezeli jól a DPI-t magas felbontásnál. Win10-is már tud mit kezdeni a magas felbontással laptopon, csak a régi programok nagy része Win-re szerencsétlenkedik egy 2K-s 17"-os kijelzővel 150-200%-os DPI vel.


Victoryus
(addikt)
Blog

Win10 frissítés fent, minden ok. A double driver csak akkor rak fel mindent magától, ha zipből telepít! Egyébként csak egyenként, ezért nem ment a kamera. Frankó a win10,az oprendszer váltás is megy. Ja, és még mindig baromi jól szól 2.1-es hangfallal. :)

üzenetek