üzenetek

hozzászólások


Jhonny06
(veterán)
Blog

Amúgy röhej, hogy nem tudtak összehozni egy honlapot. Legalább a műsor lenne rajta, még jegyfoglalás se kell (mondjuk kéne), de ez nonszensz, hogy FB-on kell nézegetni a képeket :DDD


Sn00k
(veterán)

Koszi a tesztet. Nem veszem eszre ezt az irast fogalmam se lenne hogy van a cc en tul is elet. Egyebkent nekem is az az eszrevetelem hogy baromi rosszak ezek az adasok. A kep az kifejezetten rossz es kellemetlen a szememnek. A hang az szamomra annyira nem para bar nqgyon hangosnak talalom. Pentek megyek is letesztelem ezt az uj mozit😎


Moonline.
(aktív tag)

Ez egy vicc, ugye?


erahurka
(félisten)
Blog

Hát nyilván úgy adják a jegyet, hogy ha ketten mentek, akkor ne két dupla szék szélét foglaljátokel :U


Xaels
(félisten)
Blog

Tegyük fel előfordul ez a forgatókönyv, mennyibe telik kinyitni valakinek a szép kis pofikáját, hogy ugyanmár cseréljenek helyet...nem a terem másik végéről van szó hanem 1-1,5m-ről amibe senki nem fog belehalni.


adamssss
(veterán)
Blog

Amugy ezen en is jot nevettem. Nem tudom elkepzelni h igaz legyen. De meg egy olyan szamlalora sem futotta ami real time frissul. Ebbol kiindulva lehet jobb lenne ha maradnak a telefonos, analog ertekesitesnel. :)


VoidXs
(nagyúr)
Blog

Nagyon örülök, hogy végre van egy minőségi mozi az országban. Eddig csak a Corvin és a kanizsai mozi volt olyan, ahol komolyabb panasz nélkül végig tudtam nézni egy filmet, a többi szót sem érdemel. Amit a CC csinál, az kritikán aluli, de ameddig az emberek fizetnek érte, őket nem érdekli, hogy eleve belépő cuccot vesznek (legkisebb MPC/MPX erősítő, legolcsóbb QSC hang, legolcsóbb Barco projektor, tárcsás 3D), és összecsapják a kalibrálást. Más szolgáltatónak meg egyszerűen nincs pénze, hiába van ott a szándék. Az átvett mozijaik (Westend, MOM) egész vállalhatóak voltak, hozzájuk képest meg aztán pláne. Nem cserélik a megfáradt cuccot ("minek az, működik, nem?"), de jobb is így, mert csak rosszabb kerülne a helyére.

A Synthesis-es tipped rossz, az konzumer, itt ScreenArray van, de abból rögtön 5, és csúcsmodellek. A sima vászon mögötti hangfalak is annyi mélyet ki tudnak tolni, hogy beleremeg a padló, ezt a Valerian elején érezni. Bónusz pont, hogy egyedül ez a mozi adja akkora hangerővel, amennyivel Luc Besson kérte. Ezalatt a CC mit csinál? Subot tekerjük fel a francba, beállítás minek, amúgy sem képes rá a proci, annyira le van spórolva, és csodálkoznak, ha az egydobozos házimozi jobban szól.


adamssss
(veterán)
Blog

Ez mennyire biztos, hogy ScreenArray? (Bár abban igazad van, hogy a Synthesis az a consumer) Egyébként megkérdeztem, de eddig még csak a projektorra adtak választ. (nem tudom mi tart eddig, hogy megtudják mi szól a saját mozijukban...)

[ Szerkesztve ]


VoidXs
(nagyúr)
Blog

Ez a JBL egyetlen vászon mögötti márkaneve, szóval nem lehet más. Persze szerteágazó, van a 3000-es széria (stúdióba szánják, az országban talán csak a Saint-nek van egyedül ilyen), a 200-as (pár hónapja jelent meg, szóval biztos nem ilyen van a Pinkben), és a hagyományos, ami a leggyakoribb az országban.


adamssss
(veterán)
Blog

Köszönöm. Most már megvárom a hivatalos állásfoglalást de mindenképp módosítani fogom.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

"Ezalatt a CC mit csinál? Subot tekerjük fel a francba, beállítás minek, amúgy sem képes rá a proci, annyira le van spórolva, és csodálkoznak, ha az egydobozos házimozi jobban szól."

Én kétszer is láttam a Dunkirköt, először a Sugár moziban (Dolby terem), aztán CC IMAX-ben is. Mindkettőnél pocsék volt a hang, de én a Sugár mozi ezer éves ládáit jobban tudtam hangilag élvezni, mert eközben meg az IMAX teremben végig olyan elementáris erővel tombolnak a mélyek, hogy már berezonál az egész és minden más hangot elnyom. Egyszerűen fárasztó volt a fülnek, a film hangmérnöke vért izzadt azon, hogy a Spitfire-ök Rolls-Royce Merlin motorjának a hangját illően adja vissza, erre semmit nem lehetett belőle kivenni, mert az aláfestő zene mélyei mindent elnyomtak.

Arról nem beszélve, hogy dupla 2K projektor ide vagy oda, a kép is pocsék volt, svenkelésnél már annyira mosódik, hogy nehéz élvezni egy ilyen filmet és ekkora vászonhoz ez felbontásban is nagyon gyenge. Semmilyen szinten nem éreztem jobbnak az IMAX vetítést a kis picsafüst Sugár mozishoz képest. Talán csak fényerőben volt egy kicsivel jobb.

Én nem értem... a kanadai anyacég nem szokta ellenőrizni, hogy a mozik mit kezdenek a licencükkel? Idejönne valaki tőlük és belehallgatna, belenézne mit művel a Cinema City, azonnal elvenné tőlük a szerződést (bár tudom nem ilyen egyszerű, mivel az egész régióban mindenhol a CC üzemelteti az IMAX termeket).


adamssss
(veterán)
Blog

Kanadai? Nem izraeli?

[ Szerkesztve ]


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Az IMAX kanadai cég, ők szerződnek le üzemeltetőkkel, ami nálunk éppen a Cinema City.


adamssss
(veterán)
Blog

Ja te az IMAX-re értetted. Sorry.

Egyébként az emberek 90 százaléka szerintem még mindig bőven elégedett a CC kép és hangminőségével. Jó hangos, dübörög a mély oszt jól van. És sajnos amíg ez a hozzáállás nem változik (és mitől változna, hiszen nagyon kevesen tehetik meg, hogy az otthonukban jobb rendszert üzemeltessenek mint a moziban) addig a minőség terén sem lesz javulás.


PuMbA
(titán)

Ezek szerint vagy egyes mély tartományoknál van gond vagy a szinkron sikerült rosszul, mert én Transformers 5 OV-n voltam az IMAX-ba pár hete és a mély semmit sem nyomott el, valamint nem rezgett be semmi... szép tisztán és kivehetően szólt minden tartomány :)

[ Szerkesztve ]


VoidXs
(nagyúr)
Blog

Három bibi van az IMAX teremmel.

1. Az IMAX régen csak a minőségre ment rá, nem érdekelte, hogy mennyi haszontól esnek el, vagy hogy a nézőnek és a moziknak ez mennyibe fog kerülni. Most profitorientálódtak, és konkrétan az IMAX nevet árulják, léteznek <100 székes "IMAX", úgymond lieMAX termek. Amíg régen szerződésbontást ért olyan dolog, hogy nem kék tűvel bökted ki a faliújság dolgait, ma az is elmegy, amit a CC művel.

2. Az első pont odáig fajult, hogy nem kötelező az IMAX termek fejlesztése semmilyen mértékben. A digitális gépeket megvetették a tulajokkal, a lézert már nem. A legrosszabb pedig, hogy megszűnt a kötelező hangrendszer, manapság akármi belefér. Szerencsére Budapesten még a Kanga-kombó van, ami minden idők legjobb IMAX-berendezése, csak nincs a helyén kezelve, olyannyira nem, hogy még a bridge kábel sincs rendesen bekötve.

3. Gépészfüggő. Régen dolgozott egy srác az Arenában, aki alatt az IMAX tényleg úgy szólt, ahogy egy IMAX-nek kell. Azért lépett ki, mert megelégelte a CC inkompetenciáját. Olyanokat mesélt, amiket el se mertem képzelni, például hogy ha az egyik surround bereccsen, simán lekapcsoltatják velük a teljes surround hangot. Most a Westendben van kompetens gépész és közel moziba való cucc, a Dunkirk-öt nagyon jól adta, nem a CC-s "ne forduljon le a nagyi a székről" módon.

(#134) adamssss: Jó hangos biztos nem, rendszeresen akár 10-12 dB-el a rendes mozik alatt mennek, két okból:
1. Olyan alulméretezett rendszereik vannak, hogy ez lehetetlen.
2. A kezdő gépészek, márpedig a többség diák, követik az utasítást a halkság felé. Ha bekerül a panaszkönyvbe, hogy hangos, őt szidják le. Persze ez egy normális gépészt hidegen hagy.

Ez pedig abszolút nem elérhetetlen, 100-200 ezer forintból és minimális szakértelemmel (= tutoriallal) sokkal jobbat hozol ki otthon. A büdzsé-házimozim (azért nem egydobozos) kapott már olyan kritikát mozitulajtól, hogy így kellene szóljon az IMAX.

(#135) PuMbA: A szinkron nem sikerülhet rosszul mélyek tekintetében, ugyanis a beszédet leszámítva pontosan ugyanaz, mint az eredeti, megkapja a szinkronstúdió. Az LFE csatornába különösen tilos belenyúlni.

[ Szerkesztve ]


c4
(őstag)

Elméletben az IMAX teremben semmit nem állítgathat a személyzet. Max. a villanyt kapcsolhatják le-fel. A termet (üresen) minden nap vetítés előtt kalibrálja a rendszer. Ha bármi gond van, Kanadából avatkoznak a rendszerbe. Természetesen ha olyan jellegű gond adódik, amit nem figyel az automatika, jelezheti a személyzet a kanadai központnak. Ember iderepül, megjavít, beállít, hazamegy. :) Elméletben.


VoidXs
(nagyúr)
Blog

Elméletben teljesen automata, de világszerte panaszkodnak már az IMAX-re, és tekintve, hogy mennyi terem lett a lieMAX óta, szerintem ez a szolgáltatás már nem él. A hangerőt is tilos volt piszkálni, de ezt mindenhol felülbírálta a loudness war. Néha persze szól a rendező (pl most Luc Besson, régen Nolan), hogy adott hangerőn légyszi, és ezt a CC-n kívül mindenki be is szokta tartani.


c4
(őstag)

Ennek egyetlen ellenszere, ha a nézők közvetlenül az anyacégnél jelzik, hogy szerintük minőségi problémák vannak. A cég érdeke, hogy a Dolby mozikkal szemben felszínen maradhasson, elsődlegesen Nyugat-Európában, ugye...


VoidXs
(nagyúr)
Blog

Jeleztem, de sok vizet nem zavart. "Továbbítjuk az illetékeseknek." Ha rendezők és hangmérnökök panaszkodnak, akkor azért már újrakalibrálnak 1-1 termet, viszont ez a silány építési és rendszertervezési minőségen nem javít.

üzenetek