üzenetek

hozzászólások

$p@rr0w
(őstag)

Ha szeretnél megszabadulni a térdfájástól végleg akkor a saját testsúllyal végezhető edző gyakorlatokat javasolnám.

Blog

Jó volna végleg megszabadulni tőle, de szerencsére ritkán jön elő. A saját testsúllyal való gyakorlás az megvan, mert sokat gyaloglok és amikor csak tehetem, akkor lépcsőzök, esténként guggolok ha eszembe jut. Van egy viszonylag jó alapom, csak ritkán hajtom meg magam jobban, akkor viszont sokat megyek és olyankor növekszik meg az esélye a térdfájásnak. Egészében véve többet kellene mennem és akkor is ésszel, tervezetten edzeni.

(tag)

Jó olvasni, ezeket az írásokat. Régóta tervezem már, hogy 1-2 baráttal ki kellene próbálni valamiféle túrát, mert némi állóképesség az van, csak itt szintkülönbség nincs :D Alföldi gyerek lévén ritkán jutok hegyseg-dombság közelébe. Tudnál ajánlani valami oldalt ahol tájékozódni lehet ezekről a túrákról? Néznék magamnak valami egyszerűbbet :)

Blog

Elsőre talán a TTT oldalát mondanám, itt gyakorlatilag minden fent van, kiindulásnak jó.
A tájegységet az az utazás módjától és a rendelkezésre álló idő függvényében érdemes választani, mivel szinte mindenhol van könnyebb és nehezebb terep is.
Pár évvel korábbi szegedi időszakomban ezt nem szerettem az Alföldben, hogy távol van a hegyektől, egy napos túrákkal nem érdemes számolni a sok utazás miatt.

(tag)

Ráadásul én Gyuláról mindentől IS távol vagyok. :) Köszönöm a segítséget! További kellemes és kevésbé kellemes barangolást! :)

stfreddy

Köszi az írást, csak így tovább! Én is pont így vagyok, ha kimegyek túrázni, akkor ott nem igazán szeretek emberekkel találkozni. A Pilis kicsit felkapott lett, sok az üvöltő gyerek meg 1-2 népszerűbb helyen kerülgetni is kell egymást... Egy darabig nem megyek oda.
A Börzsöny viszont a Csóványos kivételével teljesen jó kikapcsolódás, illetve a Mátrában is van sok gyönyörű, még nem felkapott útvonal. Hajrá.

Blog

Igen, Gyula messze van. Kocsival is hosszú, vonattal, busszal is (én Békés-megye másik oldaláról származok, ugyancsak a 44-es mentén).
Pont a napokban gondolkoztam rajta, hogy ugyan nincsen benne semmi szint, de a Körös töltés egészen rendben van Szarvas és Békésszentandrás környékén, talán azon túl is mindkét irányba, mert az árvíz-védelem miatt járhatónak kell lennie a tetejének. Ha valamikor hazakeveredek pár napra jó időben, talán megyek rajta egy karikát gyalog vagy bringával.

(#6) stfreddy: Minden szépsége ellenére pont a főváros közelsége miatt nagyon forgalmas a Pilis. Engem is egyre jobban kezd visszataszítani ez a része. De ha szerencsés az ember és hétköznap tud nekiindulni, akkor még nyugalmas.
Régi kedvencem a Bükk, de oda régen jutottam el. A Börzsöny viszont elég jól körbevonatozható és a Mátra is egyszerűen elérhető Bp-ről (nem szeretem ezt a vízfejet, de ha már itt vagyok, kénytelen vagyok az előnyeit figyelembe venni.) A tavasz és a nyár után a Gerecse is megtetszett. 2018 úgy látszik, hogy a távolabbi célpontokról és a nyugiról kell majd szóljon.

(tag)

Tökéletesen járható gyalog is meg keróval is. Igazából a román határtól el tudsz menni Szentandrásig, de valószínű még tovább is. De mivel a gyerekkorom nagyját horgaszattal töltöttem, így engem ez már annyira nem vonz. Január első hetében irány Aranyos! Nyilván ott már erősen hóban fogunk nyomulni (és a két gyerek se lesz segítségemre) a turazasban, de azert megpróbálok majd tenni egy nagyobb kort. Hátha :)

Blog

Ezt örömmel hallom. Hiába vagyok környékbeli, valahogy eddig kimaradt a Körösök környékének felfedezése. Lehet, hogy pont azért, mert sose horgásztam, nem vonzott. De majd 2018-ban kerítek rá idő, mármint a Körösökre. Kilométerekre csak szántóföldek, vagy éppen csak a települések széle, nyugis lesz.

Victoryus
Blog

Gyuláról a Biharba kell menni. Én oda szoktam, közel van, gyönyörű.
Köszönöm a cikket, szép útvanalak! Ha megcsinálsz egy ilyen 50-es túrát, hol hagyod a kocsit? Nekem mindig ez a bajom. Este nem nagyon van busz, amivel vissza lehet érte menni.
Wetomi: szokott lenni Körös túra is, Berényből indul. Megéri :)

(tag)

Nekem már bármi megfelelne. Két gyerekkel kicsit macerásabb belekezdeni, mert nem nagyon tudjuk Őket lepasszolni. Sajnos vagy nem sajnos még minden nagyszülő aktívan dolgozik, így jó előre kell tervezni. Az meg nehéz a mai világban. Biharban voltunk 5 éve utoljara, baratokkal, akkor még gyerkőcök sem voltak. Szép volt jó volt. Egyelőre a januárira kíváncsi leszek, ott ugyan túrázás biztos nem lesz vagy maximum egyedül indulok útnak. A jövő zenéje. :)

(aktív tag)

Köszi a cikket, jó volt olvasni :K

Szép helyeken jártatok, jártok, sajnos nekem is az a problémám, hogy ezek nekem messze vannak, nomádkodni kell a tömegközlekedéssel. Térdre, csípőre vigyázni (nekem nem sikerült, futás-->csípőprotézis), ha fáj-->doki, ne terheljétek túl!

Közérdekű információ, ha valaki erre járna: Szentestől a Körös torokig rendben a töltés(Tisza), utána a bökényi duzzasztótól Kunszentmártonig(Körös) biciklizisre alkalmatlan, mert rászórtak mindenféle törmeléket. Néhol még gyalog is nagy kihívás. Jah és sok a kutya, de nem ám a kisebbik fajtából, hanem a nagy, mérges, behemót jószágokból, nem árt ha tudsz védekezni.... :DDD

Victoryus
Blog

Az nekem is tervbe van véve.
A Mecsekben egyszer nagyon eltévedtünk az akkori párommal. Végül a telefonnal sikerült valami mellékútra kinavigálni,(autós navi volt csak rajta) majd onnan a bobpályához tovább. Akkor már szakadt az eső, a kocsim meg valahol az erdő tövében a kápolna mellett. Végül jött egy busz, amivel sikerült a Mánfáig eljutni, onnan már csak 2km volt a kiindulási pont :) Szerencsére a zuhogó esőben se ázott el a sluszkulcs, és a nagy sár ellenére kijutottam az aszfaltra. A csaj meg ott várt addig a buszmegállóban. Hát, figyelni kell a turista jelzésekre... Mi totál másfelé.mentünk, mint kellett volna.Kétfajta piros jelzés volt ha jól emlékszem.

Blog

Csak hogy lezárjam a cikk és a 2017-es év végét is, ma reggel elkeveredtem a Börzsönybe. Nógrádtól indultam a kéken fel a Csóványosra, aztán NHH és Kóspallag. Átfáztam és nem mentem tovább Nagymarosig, jó döntés volt. Most pedig a forró mézes citromos teát döntöm.

Még árnyékban volt a Börzsöny, de percek alatt felkelt a Nap. Szép idő volt.

A Csóványoson viszont már hideg volt.

De szép volt a kilátás...

...és úgy általánosságban a fák.

(aktív tag)

Wá, szép képek :K Biztos fárasztó lehetett. Én is tettem ma egy 30-as kanyart, igaz biciklivel, én egyszerűbb eszközökhöz nyúltam utánna, egy fél pálinka :DDD

DSLR géppel fényképeztél?

Blog

Köszönöm, Huawei P10 Lite a használt eszköz. Fárasztó volt a mai nap, akarom mondani az én kondíciómhoz viszonyítva volt fárasztó. Pálinka az nálam is akad valami, de azt kell hogy mondjam, most nem kívánom.

És tapasztaltam is a (#6) stfreddy hozzászólásában írtakat. A Csóványoson sokan voltak és hangosak. Egyiküktől majdnem megkérdeztem, hogy a f.nak ordít? A NHH is tömve volt. Ezektől eltekintve nyugalmas, csendes és szép volt az erdő.

(#10) Victoryus hozzászólásában pedig nem egyértelmű, hogy kinek szól az autóval kapcsolatos kérdés. Ha nekem, akkor én kocsi nélkül járok, alapvetően ennek megfelelően is tervezem a túrát a tömegközlekedési lehetőségekhez és jellemzően egy napos időkerethez. ha 2018-ban többet megyek, akkor jobban át kell majd gondolnom hová és hogyan.

(#17) Petya XT ennyitől nem szokott már izomláz lenni, de a pihenés most jól jön.

(aktív tag)

Szép képeket csinál, nekem p9 Lite van, de ezt a minőséget nem közelíti meg. Le is mentettem a képeidet :)

Pihenni kell, azután küzdeni az izomlázzal holnap. :)

Dark Archon
Blog

Nem semmi, 50km-eket én bringázni szoktam :) Ami fura, hogy telefonnal fotózol rendes fényképező helyett, mikor ilyen helyeken jársz. Én mindig viszem magammal a kis Canon SX130-amat.

(tag)

Elnézve az aranyosi időjárást, nem nagyon kell agyalni rajta, hogy mennyit fogunk szánkózni... :(