üzenetek

hozzászólások


Ellia
(addikt)
Blog

Városi cirkálónak teljesen jó, de 3 dolog ami eszembe jutott olvasás közben:

1. az a kék markolat szerintem nem illik oda,
2. műanyag pedált cserélném fémre,
3. prizma (és a különböző kiegészítők), ha városban használod főleg éjszaka fontosak (meg ezekre előszeretettel ugranak a rend őrei).

Amúgy balesetmentes használatot! :)

[ Szerkesztve ]


Pttypang
(veterán)
Blog

A pedal es a markolat nekem is picit bantotta a szemem, de azon kivul szep lett, gratu :)
En egy sima monti epitgetest tervezek, itt eszakon (Miskolc) nem opcio, hogy orszagutival masszam a hegyeket egyelore :)


Victoryus
(addikt)
Blog

Én alig vártam, hogy megszabaduljak a Schwinn 10 sebességes bicajomtól, mert mindig centríroztatni kellett, meg lassú volt, semmi rezgéscsillapítás, és utáltam a kormányt+féket is. Aztán vettem egy legolcsóbb Gepidát, marokváltós, kényelmes, és simán tartom vele a 25-öt erőlködés nélkül. :) Városban meg továbbra is a jó öreg camping, nincs is annál jobb, igásló :D


zolka78
(senior tag)
Blog

Jó volt az írás. Én tavasszal újítottam fel egy Toscana, urbánus féle országutit. Úgy hogy ezzel a mondandoddal egyet is kell, ogy értsek:

"A fórumokat olvasgatva sokszor találkozok azzal a kérdéssel, hogy vajon egy régi országúti vázat érdemesebb-e átalakítani, csinosítgatni vagy inkább egy új vázra kell építkezni. A személyes tapasztalatom az, hogy a régi országúti vázak esetében előbb vagy utóbb, de elkerülhetetlen a teljes hajtás felújítása. Értem ezalatt a középcsapágy monoblokkra történő cseréjét, az első lánctányér(ok), hajtókar, lánc, fogaskoszorú cseréjét.

További probléma, hogy a régi vázakhoz 630-as kerék való, szemben a mai 622-es mérettel. A régi kerékméretből gyakorlatilag egy féle felni van és egy féle gumi, szemben a 622-es mérettel, ahol a pénztárca szab határt az elképzeléseknek. A kerékméret különbözősége miatt a patkófék cseréje is okozhat gondot."

Szinte pontosan végig mentem azokon a metódusokon amit írsz 4 hónap alatt, folyamatos használat mellett. Kezdésnek csak új gumikat kapott, meg fékpofákat, meg a kormányt újitottam fel. Csak annyira csináltam meg, hogy biztonságosan lehessen hajtani. Aztán később jött a többi, ahogy a régebbi alkatrészek kezdtek romlani a mindenapos használattól. Középső tengely cseréje monoblokra, persze akkor már kell az új hajtás. Aztán már a hátsó fogaskoszorú is rakoncátlankodott, meg volt egy lánc szakadásom, így csréltem a fogaskoszorút, váltót, láncot. Természetesen új váltókar is kellett. Júliusban volt egy balesetem, ahol a hátsó kerék sérült. Nem tudták teljesen rendesen kihúzni, egy pici nyolcas maradt benne. Egy hétre rá kaptam egy jó ajánlatot egy kerékszetre, így az is ment. Tulajdonképpen már csak a váz, az első váltó, a kitámasztó, meg a kerékprizmák maradtak az eredetik :D . Viszont a régi 630-as kerekekhez azért van még választék gumiból, csak lehet nincs mindenhol raktáron a jobb fajtából. Nagyobb a probléma, hogy ha régi felnin a fékező felület döntött profilú, akkor nem lehet rá kapni jó fajta fékpofákat ami rá illeszkedne teljesen. Ezzel én is szívtam. Rettenet szar volt a fékhatásom. Egyébként a régi vázakba is jó az újabb 622-es kerék, én is azt raktam bele, történetesen csepelt :D . Szerencsére van hosszúbenyúlású patkófék is, pont az általad is említett Longus, és Saccon. Nekem a Saccon van. Itt inkább az a hátrány, hogy ezek használhatóak, de nem a jobbak közé tartoznak. Pár ezressel többért már sokkal jobbat lehet kapni, csak ebben a méretben már sajnos nem :( . Mindent összegezve azért eléggé ki lehet használni egy ilyen régi bringát alapnak.


Lomha 8V
(addikt)
Blog

Nagyon szép munka! :K


Bjørgersson
(félisten)
Blog

Baromi jól néz ki! :K


Fr0z3n
(őstag)
Blog

Jaja, csabán belül nincs is jobb mint egy jó camping :D

Szerintem szép lett, de a markolat babakékje... Hát. :F milyen város az ahol jó a vékony kerekes bringa? Egy rendes kátyú sincs felétek? :D

[ Szerkesztve ]


Chimpy
(tag)
Blog

Szép lett, bár az a markolat... Hááát.
Mondjuk alföldön városba szerintem túlzás a 10-20 sebességes rendszer, max egy 3 sebis agyváltó oszt jónapot.

Fr0z3n: én is Csabán tolom 28 "széles" gumikkal, de defektem még eddig nem volt pedig tényleg elég gáz jó néhány útszakasz (kerékpáros barát város, na persze).

Jó ez így ahogy van, max reflexcsíkos gumikat kéne még rátenni és akkor nem kell rá a randa küllőprizma se. :)


zolka78
(senior tag)
Blog

Én nagyrészt BP-n közlekedem, de többször teszek 80-150km közötti túrákat, 32-es gumik sem életbiztosítások a magyar utakon :( . Egyébként hiába van reflexcsík a gumin, a rendőr leszarja, őt az érdekli hol a kerékprizma.


fi:zi'k
(nagyúr)
Blog

7500-ért fűzték a két kereket?!?!4? :Y
Ráadásul mindent onnan is vettél?! :Y

[ Szerkesztve ]


tisn
(addikt)

Nezegettem a gyari Torpedokat, de inkabb alu vazat szeretnek. Sajna a sarga schwinn tourt mar nem gyartjak, pedig arra voltam raizgulva. (Nem vettem meg, mikor meg kaphato volt :W :W :W :W .)

Szoval 100k koruli, napsarga, alu vazas, egyenes kormanyos (fitness kategoria), min. 10 sebesseges uj bicajt ha lat valaki, szoljon :)


1tom
(tag)

Szép munka! Pár éve én is hasonló módon dobtam össze egy bringát, de sajnos lába kelt és a pincéből távozott, azóta közösségi közlekedésre szánt járművekkel cirkálok a városban.

[ Szerkesztve ]


Bogyó bá'
(nagyúr)

Én bringaépítés nélkül, és úgy érzem igen olcsón úsztam meg 2 éve a kerékpár vásárlást. A Praktikerben (!!!) 65.000,- ről volt 39.900,-ra leárazva egy vastag aluvázas, elöl teleszkópos, 3x7 sebességes, Shimano Revoshift markolatváltós csoda, amit a Neuzer forgalmazott 3 év garival (amúgy gyanítom, hogy kínai). 28"-os, igen keskeny gumival szerelt City-bike-ról van szó, ez váltotta az előző Csepel 26-os montit, ami nekem nagyon kicsi volt. Járok vele rendszeresen sz*/r utakon, még Duna-parti földutakon is, és bírja. :R

szerk.: egy szépséghibája volt a dolognak, hogy Debrecenben találtam véletlenül, én meg Kalocsán lakom, így elég macera volt hazavinni a kis Yarissal (utas is volt, egyéb csomag is bőven).

[ Szerkesztve ]


Maximum1
(őstag)

Nem sárga, de többi stimmel, jobban ráfekszel akkor 84 ezertől is elkaphatod egy két helyen még.
A lényeg hogy... itt az első hozzászóló leírja.

A cikk nagyon tetszett, köszönöm.


Ch4os
(aktív tag)

Szép eredmény.
Nekem is a szerelés és a hajtás nagy szabadságot ad. Tudom, hogy én csináltam. :)
Szerintem ne féljünk a régi versenyektől. Nekem is az van. Súlyban biztosan veri egy 20-30 éves versenyváz ezeket a csepel vázakat. Az viszont biztos, hogy színvilág az van, de hát festékszóró spray is. :) Okosan, kicsiket kell javítani, újítani így nem fáj annyira a sok 10e Ft. és nem is számolja annyira az ember. :)
Én előre nem hogy a három, de az enyémen meglévő 2 tárcsát is feleslegesnek tartom. Nem preferálom az ss/fixi vonalat (bár letisztultsága, egyszerűsége tetszik) de jól elosztott 3-5 sebességből el lehet lenni átlagos erőnlét és nem a Mount Everesten lakva.


Ch4os
(aktív tag)

Reflexcsík esetén, ha megb...üntet a rendőr, akkor...
1. Elmagyarázzuk. Ha nem megy...
2. Kérjük a csekket és valamilyen azonosítót (elvileg rajta lesz a lapon amit aláírsz és megkapsz, esetleg a csekken) és később erre hivatkozva késedelmi kamattal visszafizetik (ha befizeted) / törlik.
Amire hivatkozol:
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről 116. §, g pontja

Amely kimondja...
A közúti közlekedésben részt vevő kerékpárra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek.
...
g) legalább az első keréken, legalább 2 db, egy átmérő mentén elhelyezett borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával). A küllőprizmák helyett vagy mellett alkalmazható két oldalon fehér fényvisszaverő körgyűrű felület is a kerékpántok közvetlen közelében vagy az ENSZ-EGB 88. sz. előírásának megfelelő gumiabroncsokon.

[ Szerkesztve ]


JoeYi
(őstag)
Blog

nekem tetszik :) (de a pedált tényleg cseréld)


VS461
(tag)
Blog

A legutóbbi szabálymódosítás megengedi a prizmák elhagyását, ha reflexcsík van a gumi oldalfalán. Sajnos, azt is, hogy a világító elemek a kerékpároson is lehetnek. A Közép- és Dél-Alföldön viszont sokszor végeznek kerékpáros fényelnyelődési kísérleteket az utakon. Értem én, hogy nappal feleslegesen ne motorozzák a bringásokat a rendőrök, de aki vészfékezett már mellékúton, a koromsötétből elészédülő, fekete ruhás, akár ittas biciklis miatt (egyszer a 44-esen (!) csaptam szét egyet kis híján, ahol amúgy izomból tolják a kamionok), az nem így gondolja.

A cikkhez: három komolyabb meg egy kevésbé komoly bringát raktam össze, és mindig élveztem minden percét. Meg tudom érteni, hogy nem a "polcról emelted le" a készterméket! Gratula! A pedál teljesen fémre cseréléséhez +1, kicsit is komolyabb használattal egy fél év, és kuka a műanyag testű (már ha jól látom). S ne felejtsd el a látni-látszani elvet!

[ Szerkesztve ]


syl5
(őstag)

Szép, gratulálok!
El fogom olvasni.


C$abi
(aktív tag)

Csodaszép ez a bicikli, egy mestermű és az építője se kispályás. A 7 fokozat meg szerintem bőven elég az Alföldön, de szerintem itt nálunk Zalában is. Szép munka! :)

üzenetek