üzenetek

hozzászólások


Ellia
(addikt)
Blog

Városi cirkálónak teljesen jó, de 3 dolog ami eszembe jutott olvasás közben:

1. az a kék markolat szerintem nem illik oda,
2. műanyag pedált cserélném fémre,
3. prizma (és a különböző kiegészítők), ha városban használod főleg éjszaka fontosak (meg ezekre előszeretettel ugranak a rend őrei).

Amúgy balesetmentes használatot! :)

[ Szerkesztve ]


Pttypang
(veterán)
Blog

A pedal es a markolat nekem is picit bantotta a szemem, de azon kivul szep lett, gratu :)
En egy sima monti epitgetest tervezek, itt eszakon (Miskolc) nem opcio, hogy orszagutival masszam a hegyeket egyelore :)


Victoryus
(addikt)
Blog

Én alig vártam, hogy megszabaduljak a Schwinn 10 sebességes bicajomtól, mert mindig centríroztatni kellett, meg lassú volt, semmi rezgéscsillapítás, és utáltam a kormányt+féket is. Aztán vettem egy legolcsóbb Gepidát, marokváltós, kényelmes, és simán tartom vele a 25-öt erőlködés nélkül. :) Városban meg továbbra is a jó öreg camping, nincs is annál jobb, igásló :D


zolka78
(senior tag)
Blog

Jó volt az írás. Én tavasszal újítottam fel egy Toscana, urbánus féle országutit. Úgy hogy ezzel a mondandoddal egyet is kell, ogy értsek:

"A fórumokat olvasgatva sokszor találkozok azzal a kérdéssel, hogy vajon egy régi országúti vázat érdemesebb-e átalakítani, csinosítgatni vagy inkább egy új vázra kell építkezni. A személyes tapasztalatom az, hogy a régi országúti vázak esetében előbb vagy utóbb, de elkerülhetetlen a teljes hajtás felújítása. Értem ezalatt a középcsapágy monoblokkra történő cseréjét, az első lánctányér(ok), hajtókar, lánc, fogaskoszorú cseréjét.

További probléma, hogy a régi vázakhoz 630-as kerék való, szemben a mai 622-es mérettel. A régi kerékméretből gyakorlatilag egy féle felni van és egy féle gumi, szemben a 622-es mérettel, ahol a pénztárca szab határt az elképzeléseknek. A kerékméret különbözősége miatt a patkófék cseréje is okozhat gondot."

Szinte pontosan végig mentem azokon a metódusokon amit írsz 4 hónap alatt, folyamatos használat mellett. Kezdésnek csak új gumikat kapott, meg fékpofákat, meg a kormányt újitottam fel. Csak annyira csináltam meg, hogy biztonságosan lehessen hajtani. Aztán később jött a többi, ahogy a régebbi alkatrészek kezdtek romlani a mindenapos használattól. Középső tengely cseréje monoblokra, persze akkor már kell az új hajtás. Aztán már a hátsó fogaskoszorú is rakoncátlankodott, meg volt egy lánc szakadásom, így csréltem a fogaskoszorút, váltót, láncot. Természetesen új váltókar is kellett. Júliusban volt egy balesetem, ahol a hátsó kerék sérült. Nem tudták teljesen rendesen kihúzni, egy pici nyolcas maradt benne. Egy hétre rá kaptam egy jó ajánlatot egy kerékszetre, így az is ment. Tulajdonképpen már csak a váz, az első váltó, a kitámasztó, meg a kerékprizmák maradtak az eredetik :D . Viszont a régi 630-as kerekekhez azért van még választék gumiból, csak lehet nincs mindenhol raktáron a jobb fajtából. Nagyobb a probléma, hogy ha régi felnin a fékező felület döntött profilú, akkor nem lehet rá kapni jó fajta fékpofákat ami rá illeszkedne teljesen. Ezzel én is szívtam. Rettenet szar volt a fékhatásom. Egyébként a régi vázakba is jó az újabb 622-es kerék, én is azt raktam bele, történetesen csepelt :D . Szerencsére van hosszúbenyúlású patkófék is, pont az általad is említett Longus, és Saccon. Nekem a Saccon van. Itt inkább az a hátrány, hogy ezek használhatóak, de nem a jobbak közé tartoznak. Pár ezressel többért már sokkal jobbat lehet kapni, csak ebben a méretben már sajnos nem :( . Mindent összegezve azért eléggé ki lehet használni egy ilyen régi bringát alapnak.


Lomha 8V
(addikt)
Blog

Nagyon szép munka! :K


Bjørgersson
(félisten)
Blog

Baromi jól néz ki! :K


Fr0z3n
(őstag)
Blog

Jaja, csabán belül nincs is jobb mint egy jó camping :D

Szerintem szép lett, de a markolat babakékje... Hát. :F milyen város az ahol jó a vékony kerekes bringa? Egy rendes kátyú sincs felétek? :D

[ Szerkesztve ]


Chimpy
(tag)
Blog

Szép lett, bár az a markolat... Hááát.
Mondjuk alföldön városba szerintem túlzás a 10-20 sebességes rendszer, max egy 3 sebis agyváltó oszt jónapot.

Fr0z3n: én is Csabán tolom 28 "széles" gumikkal, de defektem még eddig nem volt pedig tényleg elég gáz jó néhány útszakasz (kerékpáros barát város, na persze).

Jó ez így ahogy van, max reflexcsíkos gumikat kéne még rátenni és akkor nem kell rá a randa küllőprizma se. :)


zolka78
(senior tag)
Blog

Én nagyrészt BP-n közlekedem, de többször teszek 80-150km közötti túrákat, 32-es gumik sem életbiztosítások a magyar utakon :( . Egyébként hiába van reflexcsík a gumin, a rendőr leszarja, őt az érdekli hol a kerékprizma.


fi:zi'k
(nagyúr)
Blog

7500-ért fűzték a két kereket?!?!4? :Y
Ráadásul mindent onnan is vettél?! :Y

[ Szerkesztve ]


tisn
(addikt)

Nezegettem a gyari Torpedokat, de inkabb alu vazat szeretnek. Sajna a sarga schwinn tourt mar nem gyartjak, pedig arra voltam raizgulva. (Nem vettem meg, mikor meg kaphato volt :W :W :W :W .)

Szoval 100k koruli, napsarga, alu vazas, egyenes kormanyos (fitness kategoria), min. 10 sebesseges uj bicajt ha lat valaki, szoljon :)


1tom
(tag)

Szép munka! Pár éve én is hasonló módon dobtam össze egy bringát, de sajnos lába kelt és a pincéből távozott, azóta közösségi közlekedésre szánt járművekkel cirkálok a városban.

[ Szerkesztve ]


Bogyó bá'
(nagyúr)

Én bringaépítés nélkül, és úgy érzem igen olcsón úsztam meg 2 éve a kerékpár vásárlást. A Praktikerben (!!!) 65.000,- ről volt 39.900,-ra leárazva egy vastag aluvázas, elöl teleszkópos, 3x7 sebességes, Shimano Revoshift markolatváltós csoda, amit a Neuzer forgalmazott 3 év garival (amúgy gyanítom, hogy kínai). 28"-os, igen keskeny gumival szerelt City-bike-ról van szó, ez váltotta az előző Csepel 26-os montit, ami nekem nagyon kicsi volt. Járok vele rendszeresen sz*/r utakon, még Duna-parti földutakon is, és bírja. :R

szerk.: egy szépséghibája volt a dolognak, hogy Debrecenben találtam véletlenül, én meg Kalocsán lakom, így elég macera volt hazavinni a kis Yarissal (utas is volt, egyéb csomag is bőven).

[ Szerkesztve ]


Maximum1
(őstag)

Nem sárga, de többi stimmel, jobban ráfekszel akkor 84 ezertől is elkaphatod egy két helyen még.
A lényeg hogy... itt az első hozzászóló leírja.

A cikk nagyon tetszett, köszönöm.


Ch4os
(aktív tag)

Szép eredmény.
Nekem is a szerelés és a hajtás nagy szabadságot ad. Tudom, hogy én csináltam. :)
Szerintem ne féljünk a régi versenyektől. Nekem is az van. Súlyban biztosan veri egy 20-30 éves versenyváz ezeket a csepel vázakat. Az viszont biztos, hogy színvilág az van, de hát festékszóró spray is. :) Okosan, kicsiket kell javítani, újítani így nem fáj annyira a sok 10e Ft. és nem is számolja annyira az ember. :)
Én előre nem hogy a három, de az enyémen meglévő 2 tárcsát is feleslegesnek tartom. Nem preferálom az ss/fixi vonalat (bár letisztultsága, egyszerűsége tetszik) de jól elosztott 3-5 sebességből el lehet lenni átlagos erőnlét és nem a Mount Everesten lakva.


Ch4os
(aktív tag)

Reflexcsík esetén, ha megb...üntet a rendőr, akkor...
1. Elmagyarázzuk. Ha nem megy...
2. Kérjük a csekket és valamilyen azonosítót (elvileg rajta lesz a lapon amit aláírsz és megkapsz, esetleg a csekken) és később erre hivatkozva késedelmi kamattal visszafizetik (ha befizeted) / törlik.
Amire hivatkozol:
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről 116. §, g pontja

Amely kimondja...
A közúti közlekedésben részt vevő kerékpárra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek.
...
g) legalább az első keréken, legalább 2 db, egy átmérő mentén elhelyezett borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával). A küllőprizmák helyett vagy mellett alkalmazható két oldalon fehér fényvisszaverő körgyűrű felület is a kerékpántok közvetlen közelében vagy az ENSZ-EGB 88. sz. előírásának megfelelő gumiabroncsokon.

[ Szerkesztve ]


JoeYi
(őstag)
Blog

nekem tetszik :) (de a pedált tényleg cseréld)


VS461
(tag)
Blog

A legutóbbi szabálymódosítás megengedi a prizmák elhagyását, ha reflexcsík van a gumi oldalfalán. Sajnos, azt is, hogy a világító elemek a kerékpároson is lehetnek. A Közép- és Dél-Alföldön viszont sokszor végeznek kerékpáros fényelnyelődési kísérleteket az utakon. Értem én, hogy nappal feleslegesen ne motorozzák a bringásokat a rendőrök, de aki vészfékezett már mellékúton, a koromsötétből elészédülő, fekete ruhás, akár ittas biciklis miatt (egyszer a 44-esen (!) csaptam szét egyet kis híján, ahol amúgy izomból tolják a kamionok), az nem így gondolja.

A cikkhez: három komolyabb meg egy kevésbé komoly bringát raktam össze, és mindig élveztem minden percét. Meg tudom érteni, hogy nem a "polcról emelted le" a készterméket! Gratula! A pedál teljesen fémre cseréléséhez +1, kicsit is komolyabb használattal egy fél év, és kuka a műanyag testű (már ha jól látom). S ne felejtsd el a látni-látszani elvet!

[ Szerkesztve ]


syl5
(őstag)

Szép, gratulálok!
El fogom olvasni.


C$abi
(aktív tag)

Csodaszép ez a bicikli, egy mestermű és az építője se kispályás. A 7 fokozat meg szerintem bőven elég az Alföldön, de szerintem itt nálunk Zalában is. Szép munka! :)


Zoli0726
(aktív tag)
Blog

Nagyon király bringa lett. Nekem a markolat is tetszik. Egyedül tényleg az a műanyag pedál szúrja a szememet nekem is. Nem is lett vészesen drága, ügyesen összehoztad. Jó bringázást. Válassz hozzá egy jó lakatot is.


.mf
(veterán)

Hmm, Csepel torpedo...

Először úgy egy hónapja láttam ilyet (legalábbis, figyeltem fel egy ilyenre - a városon belül régóta többnyire bringával, hosszabb távra motorral közlekedek, ha az idő nem fullfos, de nem nézem a többiek bringáját, sem a bringás fórumokat): egy lány a Fröccsteraszon pont mellénk láncolta. Ha visszajött volna, mielőtt elmegyünk gurulni, lehet, hogy mondtam volna neki, hogy szívesen megtorpedóznám ;] :DDD

Szép bringa, bár a mai bringa-áraktól mindig kicsit lever a víz. Előre félek attól, hogy mennyibe lesz, ha a tizenjópáréves Gepidám (ami akkor volt a külön vásárolt első telókkal 24k - akkoriban még ritkaságszámba ment, most meg...) feladja és új bringát kell vennem... 192 centihez, városi és város környéki, strapabíró és nem karbantartás-igényes, aluvázas, 6-10-sebességes bringa szerintem nem lenne 100k alatt. :F


macskea
(őstag)

Szép munka, gratulálok! Nem kell feltétlenül megvenni a kulcsrakészet, ez sokkal több örömet okoz. Én is szeretnék majd egyszer ilyet csinálni, csak Marathon alapokon, és valamilyen országúti kormánnyal. Csak kellene hozzá egy makulátlan váz, kifejezetten nem szeretném festeni. :R :R :R


Vevőjelölt
(tag)

Tetszik az eredmény, de én még egy váltóvédőt felszerelnék rá. Már csak azért is, hogy óvjam a befektetésemet.

Emlékszik még valaki a TURISZT bringákra? Nekem olyan van, de már nem gyári. Kb. 22 éve került hozzám, és az idők során egyenes kormányt és MTB hajtóművet kapott, mondjuk a legolcsóbbat mindenből...
De hamarosan cserélnem kell, mert gyanúsan repedezik a festék a villanyak(?) közelében, na meg az egri és környékbeli utak minőségét sem tolerálja.


Csaber
(senior tag)

Jó munka az építgetés , csinosítgatás , tudom egy keróban rengeteg munka van mire elkészül .Én épp az enyémet lassan fejlesztgetem shimano 6207-ről Dura-Ace 7400-ra anno így [nézett] ki , talán a jövőhéten le lesz fotózva aktuális állapotában (ugyanis készen lett egy KTM Super Corsa 600 AX-el szerelve )és akkor kettő együtt lesz lefényképezve


zoli03
(őstag)

"a küllők, felni szalag és munkadíj 7500 Ft"

[ Szerkesztve ]


padre71
(tag)
Blog

Köszönöm a pontosítást, valóban a 7500 Ft nem csak a munkadíjat, hanem a küllők és a két felniszalag árát is tartalmazta.

Köszönöm mindenkinek a dicsérő szavakat és az építő jellegű észrevételeket. Néhány felvetésre reagálnék röviden:

- A kormány markolat látom nem mindenkinek nyerte el a tetszését. :) Az az igazság, hogy nem igazán találtam kék színben normális markolatot, a kínálatból még ez volt a legvállalhatóbb kinézetű. Egy picit meg szerettem volna törni a fekete kormány egyszínűségét, ezért gondoltam színes markolatra. A hétköznapi használatban viszont nagyon nem praktikus, annak ellenére hogy a legtöbbet kesztyűben bringázom, nagyon gyorsan koszolódik, minden meglátszódik rajta. Érik bennem a gondolat, hogy engedve e "nagy társadalmi nyomásnak" :D lecserélem valami fekete színű markolatra. Azon legalább nem látszódik rögtön a kosz.

- A másik ami szintén többeknek nem tetszett, az a műanyag pedál volt. Jogosan, nekem sem ez a végleges elképzelésem, de egyelőre csak erre futotta. A cseréje tervbe van véve, várom a szeptemberi fizetést. :)

- A kerekek természetesen kaptak küllőprizmát is, csak a fotók elkészültéig nem akartam felrakni. Azok nélkül szebb a bringa, azt akartam így maradjon meg az utókor számára. :K Egyébként minden kötelező tartozékkal fel van szerelve.

- Építeni annak érdemes, akinek egyúttal hobbija is a bringa bütykölése. Aki csak használja, nincsenek szerszámai, nincs minimális szerelési tapasztalata, annak talán érdemesebb kivárni egy jobb akciót és megvenni a gyári garanciás gépet.

Köszönöm még egyszer mindenkinek, hogy elolvasta az élménybeszámolómat! Aki pedig kedvet kapott az építéshez, annak jó szerelést és sok türelmet hozzá! :))


Lenry
(félisten)
Blog

azt hiszem te vagy a megfelelő ember a kérdésem megválaszolására :)

számomra a drága biciklizés a "borsznobéria" kategória, vagyis aki nincs benne, annak lövése nincs, hogy mit kéne észrevenni egy drága huszonezres bor, meg a kannás közt.
néztem a Tolvajkergetőket, amíg voltak, és ott is elhangzott sokszor, hogy "rá kell nézni, látszik, hogy félmillás bicikli", pedig szerintem baromira nem. nekem az egyik bicikli pont olyan, mint a másik. az, meg, hogy mi van rámatricázva, pont hidegen hagy. Csepel egy sziget, Merida meg egy skót hercegnő

szóval abszolút laikusként kérdezem: mit tud egy drága, sokszázezres bicikli a Tescós 30ezreshez képest? könnyebb tekerni? kevésbé töri a mogyoróimat földúton? kávét főz?


DraXoN
(addikt)
Blog

A tescos 30ezres az pont az a kategória ami ha komolyan van használva még fél év se kell neki és mehet nagy generálra.

Szép bicó, bár én mondjuk az ellentét vagyok az ügyben, hogy a "fajtisztaság" megmaradjon.

Nekem egy Swinn-csepel kempingem van (ez fontos.. a régi szoci kempingek teljesen mások... lényegesen jobb minőségűek, meg pár ponton mások a méreteik)
Visszatérve a kempingemre, a héten szereztem egy komplett nexus 3 szettet, az tervezem beletenni, hogy jobb legyen a különböző terepviszonyokban. Ezen kívül távlati tervem valami dupla falú felni a keréknek mert a gyári - még az pár része.. jól bírja... mértékkel, tehát a gyári felni vékony acél lemezfelni, amit ha szeretném hogy ne legyen benne 8-as akkor havonta centrírozhatom.. Valószínű BMX felnit fog kapni, belemegy és jóval erősebb, hátra a nexus 3 adott, és előre is kap majd BMX agyat. Ezen kívül az első tárcsa lehet majd nagyobb lesz, de ez attól függ, hogy ha berakom a váltót akkor, milyennek érzem a "kiosztását".
Ezért írtam, hogy a "fajtisztaság" nálam nem szempont.

Viszont azért ez a kemping mert a lakásban helyhiány van, ez meg kis helyen elfér. Plusz, nem sok kerékpár fér be szerintem egy kispolski hátsó ülésére :) (az enyémet simán beraktam félbehajtott állapotban). Ebből kifolyólag bármilyen autóban eltudom szállítani ha az kell külső kerékpárhordozó nélkül. Ez nekem szempont volt, és megérte.. Kicsit továbbfejlesztve meglátom mire lesz még jó..

De tudom mik az előnyei a nagyobb kerékpárnak, bár a jelenlegi "gépemmel" is sokakat lehagyok, általában csak a versenygépesek hagynak ott.. bár ez érthető.. az áttételek nagyon mások. plusz azoknak más előnyeik is vannak.


PC-rev-RM
(tag)
Blog

Gyönyörű bringa, értelmes kompromisszumokkal, de abból sincs sok. Gratula!

A szerszámokra vonatkozóan örülök, hogy végre megemlíti valaki, pl.: csak egy hajtómű-leszedő kb. 4ezer mifelénk.

Ja, ha ezt meglátnák a fejesek a Schwinn-nél, kirúgnák az összes dizájnert. Még így a markolattal együtt is veri a gyáriakat.


Mister_X
(nagyúr)
Blog

Mit tud egy sokmillás Audi, mint amit egy párszázezres Suzuki nem? Elvisz mindkettő A-ból B-be, van mindkettőbe klíma, ugyan annyit esznek, stb...


potyautas
(csendes tag)
Blog

40-45 évvel ezelőtt is magunknak építettük a bringákat. Kizárólag bontott alkatrészekből. ;) Amikor sikerült új gépet venni, ahhoz sem ártott érteni, mert csak összedobálták. Már a boltban elő kellett venni a szerszámot, hogy saját kezűleg beüzemeljük.Egyébként vihettük a hátunkon.

[ Szerkesztve ]


kameraman77
(aktív tag)

Egyet kell értenem. Olyan emberként mondom ezt, aki napi szinten 1 órát minimum bringán tölt városi közlekedésben. Soha nem értettem, hogy miért kell 100ezreket költeni egy bringára.. persze nem kérdőjelezem meg, mindenkinek van hobbija, de tény, hogy bringa-bringa.. semmi különbség nincs köztük alap felhasználói szinten, ha csak nem valamilyen komoly sportot űzöl.. Nekem egy 10.000 forintos használt gépem van olyan 4-5 éve...egy aukciós oldalon vettem (Gripshift váltókarokkal és Promax tárcsafékekkel, Canfox aluvázzal - ami amúgy tök mindegy, mert azt sem tudom, hogy melyik micsoda :D ennyi erővel bármi rá lehetne írva... ).. lényegében 2 éve hozzá sem szagoltam - tehát a generálozási legendákat hagyjuk már, azokra, akik ezzel nyugtatják magukat és védni akarják a 100ezer forintos befektetésüket - és megy (pedig hóban, esőben, sárban használom igaz nagyrészt betonutas közlekedésre). Mivel alapjában két kerék-váz-ülés-fék-váltó mindegyik, ezért nem érdemes drága gépet venni - SZERINTEM, ha csak néha bringázol.

Felmész valamelyik apróhirdetéses oldalra... aztán 10-15-ből veszel egy bringát és szevasz helló.. Apám egy 40 éves gépet hajt ( Ami közel egyidős velem) -igen vidékiek vagyunk :DD - és nincs igénye lecserélni, pedig azon váltó sincs.

Amúgy ezeket a vékony kerekeket megnézném nálunk vidéken...Nyilván van egy réteg akinek ez a hobbija, és tisztelni is kell ezt, de azért mégiscsak egy bringa... ha tekered megy, ha nem nem.. Ennyi. Ránézésre az emberek nagyon kis százaléka fogja megállapítani, hogy húúú ez de drága..ugyanúgy sáros lesz, és ugyanúgy eleshetsz vele, ha olyanok a körülmények. Csak ugye míg én l.szarom, hogy milyen pl az első hátsó gumi, és feldobok bármilyet egy deffekt után, addig egy ilyen gép tulaja bizony kemény ezreseket perkál a megfelelő összhang megtartásáért például...

DE félreértés ne essék, abszolut tisztelem azokat akik össze tudnak rakni egy bringát, nem kis feladat összeépteni, aki mást mond álljon neki! Sőt meg is nézek egy-egy szebbet, amikor elsőkerékkel lekötve látom a tárolóban... hátha már nem lesz ott amikor visszajövök! - ugye ki az a hülye, aki az első kereket köti le??? egy csavar kiold és volt bringa nincs bringa... azért a hátsót a váltó és lánc miatt - ha nem is lehetetlen - de kicsit tovább tart kiszerelni...

[ Szerkesztve ]


freestailo
(őstag)

Szép bringa, grat hozzá, én egy metro sztárt szeretnék felújítani, mert a legjobb bicaj amin valaha ültem, csak nem találok használtan...


tisn
(addikt)

Koszi, pont ezt nezegettem mostanaban :)


hypno skate
(senior tag)

Szerintem egyszerűbben megérted, ha az informatikából hozunk példát.

Egy drága alkatrészekből összerakott bringa pont annyival tud többet mint egy Tesco-s, mint amennyivel egy modern alkatrészekből jól összeválaogatott és összerakott számítógép jobb, mint a Tescoban összeszerelve megvásárolható gép.

És igen, könnyebb tekerni, könnyebb megállítani, kényelmesebb, nem zúzza szét a fészekalját.
És nem semmisül meg önmagától.


Alchemist
(addikt)

mit tud egy drága, sokszázezres bicikli a Tescós 30ezreshez képest?

Mondjuk a 30 ezres teszkós felejtős, mert az évi sokezer km-es használatot nem fogja bírni... és vért ízzad az ember, ha 30-35-ös tempóval benne szeretne maradni egy hosszabb zöldhullámban.


batai15
(félisten)
Blog

Szép munka. Szeretnék én is ilyet mennyibe került? Most montival napi 20kmt tolok de szr. Úgy ahogyvan.


Dark Archon
(addikt)
Blog

Szép bringa, ügyesen összeraktad! Mondjuk én le nem cserélném a montimat :)

Lenry: abszolút laikusként is hogy lehet ilyen hülyeséget kérdezni? Már megbocsáss. Vagy neked minden kocsi is egyforma? Minden cipő? S még sorolhatnám. Az egyes termékek között vannak olyan megkülönböztető tulajdonságok, hogy minőség, anyag (azon belül anyagminőség), megbízhatóság, kiegészítők típusa, kényelem, stb., amiket nem hinném, hogy most hallasz először.

Nem mellesleg a 100-250eFt bringánál még abszolút a normális középkategória, hobbi szint, ettől csak felfelé van és határ a csillagos ég.

[ Szerkesztve ]


Lenry
(félisten)
Blog

ehh. kár volt kérdeznem.

nem baszki, nem minden kocsi egyforma, viszont ott elég egyszerűen felfedezhető különbségek vannak. erősebb motor, kényelmesebb felszereltség, stb, stb.
a biciklinél a motor én vagyok, annyit fogyaszt, amennyit én eszek, a kényelme meg mindegyiknek egy ülés. pont.
minden cipő? igen. sose vettem 30-40k-ért cipőt pont ugyanezért. 8-10k-ért is pont ugyanakkora sebességgel sétálok benne.

és igen, azért kérdem, mert a 15 éve is 20k körül vásárolt bringám a mai napig nem esett szét, sose jutott eszembe, hogy egy biciklit generáloztatni kellene, mégis hibátlanul tudja a két dolgot, amit elvárok tőle: megy, megáll.


Because
(őstag)

neked megfelel használatban és nekem is, hétköznapi körülmények között nem fog kijönni a különbség (hacsak nincs vagy 30 kiló az a tesco bringa) úgy ahogy az emberek 90%-nak se....
akik tudják is mire használják azoknak meg kell fizetni az anyagokat, a technológiát, a végletekig könnyített alkatrészeket.

(#36) hypno skate: amíg nem olvastam a PH lapcsaládot codegen házban lc power táppal ugyan úgy működött a gépem, mint most fractal házban és evga táppal, csak sznob lettem azóta :D rossz példát hoztál

[ Szerkesztve ]


Chimpy
(tag)
Blog

A tescos bringa kontra drága keró témához halkan csak annyit jegyeznék meg, hogy aprók a különbségek, de összeadva azért elég sokat számíthatnak. Pl az olcsó kerókon olyan váltó van amit nem vagy csak nehezen tudsz rendesen beállítani, a fékpofák silány minőségűek, nem duplafalú a felni, a tengelyek nem megfelelő keménységűek ezért gyorsabban kopnak, stb. Alapból ezek is használhatóak és lehet hogy a tulaj észre se veszi a különbséget mindaddig, amíg át nem ül egy drágábbra. Én is így voltam, jó nekem az öreg vas, aztán pár év alatt annyit költöttem alkatrészekre, hogy azon vehettem volna valami normálisabbat is. És ugyan nem 30, de 50-60 ezerből már elfogadható kerót lehet venni.

De hogy érdemben is hozzászóljak: markolatból én valami bilincses rögzítésűt tennék rá. Színválaszték dögivel és könnyebb is cserélni.


Dark Archon
(addikt)
Blog

A 15 éve vásárolt bringádból még feltehetőleg nem spórolták ki az anyagot. De amit néhány éve egy haverom vett, azon az első (!) úton lenyalódott az egyik pedál, annyira semmilyen anyaga volt. A BP belváros - Tahi utat 8 óra alatt tettük meg, mert folyton meg kellett állni a leeső / elforduló pedál miatt. Mondjuk felejthetetlen élmény volt. Azóta szinte a teljes felszerelést le kellett cserélje, csak a váz maradt meg. Egyszerűen életveszélyes, megbízhatatlan vackok ezek.

Attól, mert a te elvárásaidat kielégíti ez a két dolog, még nem feltétlenül igaz mindenkire. Én például elvárom a bringámtól - mint sporteszköztől - hogy bírja, amire tervezték, azaz hegyi utakra, ösvényekre, mind felfelé úgy lefelé, száraz úton úgy, mint sárban, váltson megbízhatóan, a kerekek bírják a strapát. S, ha egy mód van rá, ne legyen 20kg, az pedig manapság normális áron csak alumíniummal érhető el. Ha egy teszkós, mondjuk MTB-t tényleg arra használnál, amit ez a három betű jelent, az első alkalommal visznek is a kórházba (jobb esetben). A teszkós össztelós - downhill gépekre jellemző - bringákról nem is beszélve, garantált a temető az első lejtmenet után.

De, ha egyébként úgy sem győz meg semmi, miért vesz valaki jobb bringát, akkor legyen elég annyi, hogy: mert megteheti.

Plusz, 15 éve 20k szerintem felér ma egy százassal, szóval miről is beszélünk? :)

[ Szerkesztve ]


alkatraz3000
(senior tag)
Blog

Az Audi kisebb koccanásnál nem hajlik meg, mint a papír, kényelmesebb az ülés, minőségibbek az anyagok, halkabb a menet, nem szakad be az ablak, nem rohad szét az autó 10 éves korára, van benne egy darab rohadt óra, nem szakad le a motorháztető nyitó füle, nem rohad bele az ízzó a búrába ezáltal nincs az az isten, hogy kicseréld, nem rohad porrá a kipufogó, lehet belülről szabályozni a tükröket.

Egy Suzukival járó élménybeszámolóját láthattad :D

Amúgy a bicikli nagyon szexi, bár soha nem fogok bicajozni pesten. Ja és vigyázz rá, mert a bidámbidámok szeretik az ilyen bicikliket ;)


alkatraz3000
(senior tag)
Blog

Akkor Lenry mellett én is kérdezek egy hasonlót. A 200 és az 500.000-es DH, országúti, vagy tudom is én milyen bicajok között mi a lényegbeli különbség? Ugye már a teszkó/auchan kategória a látótérben sincs, és egy bicajhoz képest ez már elég durva ár.


zoli03
(őstag)

Pár dolog, például egy MTB-nál:
- Normális teleszkóp nélkül nem lesz élvezetes a terepezés, ezt nem fogod tudni, amíg nem próbáltad. A tescos példánál maradva egy normális teleszkópot 30e Ft alatt nemigen kapsz. Összteleszkópos vázakról nem is beszélve.
- Olcsóbb biciklikben menetes villa vagy teleszkóp van, ami kizárja a továbbfejleszthetőség lehetőségét.
- Drágább bicikliknek normális, megtervezett vázgeometriája van, ami sokat számít mászásnál, lejtőzésnél, míg egy tescosnál még méretválaszték se nagyon van.
- Nem mindegy, milyen váltó van a biciklin. Ha jön egy emelkedő, vagy sár, nekem váltson le azonnal, akár terhelés alatt is. Ez egy gagyi váltó nem fogja tudni.
- Nem mindegy, hogy milyen nehéz egy kerék. Nagyon sokat számít, hogy milyen könnyű, főleg a kerék külső kerületén. A könnyű kerék meg nem olcsó.
- Ha ezeknek a kerekével kimennék terepere, hamar nyolcas lenne bennük. Valószínűleg nem is duplafalú a felni. A horganyzott küllő össze fog rohadni egy idő után, aztán centrírozni se lehet, mert meg sem mozdul a küllőanya. Rozsdamentes küllőnél ilyen nem lesz, de az persze drágább.
- Nekem terepre olyan fék, kell amiben megbízhatok minden fajta körülmény között, akár nagyon hosszú lejtőn is.
- Olcsóbb bicikliken nincs olyan áttétel, ami nekem megfelelő lenne emelkedőkön, pl 22-3x.
- Olcsóbb bicikliken menetes agy van, terepen elég hamar megadná magát a tengely.
- Tescos bicikliken olyan csapágyak vannak, hogy már valószínűleg gyárilag se lehet beállítani, vagy rág, vagy kotyog. Normális bicikliknél ilyen nincs, több év és több újrazsírózás után is be lehet őket állítani, meg lehet hozzájuk venni pótalkatrészt.
- Olcsóbb bicikliknek acélváza van (valószínűleg Hi-Ten), ami sokkal kevésbé merev, mint egy aluváz vagy karbon váz. Nem mindegy, hogy az energiám mozgássá alakul, vagy a vázat hajlítgatom vele.
- Olcsóbb bicikliken négyszögtengelyes hajtás van, ami merevségben sehol nincs egy integrált hajtóműhöz. Nem mindegy, hogy emelkedőn nagy erővel tekerve annyira hajlik a hajtómű, hogy beleér a lánctányér a váltóba.

Ez persze csak pár szempont, de aki terepre megy MTB-vel, az valószínűleg élvezni is akarja, így ezeknek a szempontoknak nagy része fontos lehet neki.


Dark Archon
(addikt)
Blog

Hát ez már egy jóval értelmesebb kérdés, amit viszont szerintem inkább ITT kellene megkérdezni. Az biztos, hogy a 200k kategória még mindig alumínium, 500-ért már talán van karbon is, ami elég lényeges - versenyen.


hypno skate
(senior tag)

Ezt nem lehet elmagyarázni egy olyan embernek, akit pont nem érdekel egy téma.

Nagyjából az iPad kontra bármi más, vagy iPhone vs. bármi más összehasonlítással tudnám számodra jellemezni.


eclipse006
(őstag)
Blog

Gratulálok a bringához, szép lett, nekem tetszik!

Bár én nem új vázra építkeztem, hanem a közel tíz éves noname bringámat újítottam fel. A vázon, kormányon, felniken és első-hátsó agyakon kívül minden új. A vázra már ráférne egy újrafestés, mert néhol elég ütött-kopott. :)

A hátsó váltónak örültem a legjobban, szerintem a Shimano Claris széria ár-értékben verhetetlen.

[ Szerkesztve ]


FireFox1996
(őstag)
Blog

Szép munka, főleg ezért az élményért! :R
(OFF: én is sokszor házilag készítem a horgász cuccaimat :) ON)

üzenetek