üzenetek

hozzászólások


Zoli0726
(aktív tag)
Blog

Nagyon király bringa lett. Nekem a markolat is tetszik. Egyedül tényleg az a műanyag pedál szúrja a szememet nekem is. Nem is lett vészesen drága, ügyesen összehoztad. Jó bringázást. Válassz hozzá egy jó lakatot is.


.mf
(veterán)

Hmm, Csepel torpedo...

Először úgy egy hónapja láttam ilyet (legalábbis, figyeltem fel egy ilyenre - a városon belül régóta többnyire bringával, hosszabb távra motorral közlekedek, ha az idő nem fullfos, de nem nézem a többiek bringáját, sem a bringás fórumokat): egy lány a Fröccsteraszon pont mellénk láncolta. Ha visszajött volna, mielőtt elmegyünk gurulni, lehet, hogy mondtam volna neki, hogy szívesen megtorpedóznám ;] :DDD

Szép bringa, bár a mai bringa-áraktól mindig kicsit lever a víz. Előre félek attól, hogy mennyibe lesz, ha a tizenjópáréves Gepidám (ami akkor volt a külön vásárolt első telókkal 24k - akkoriban még ritkaságszámba ment, most meg...) feladja és új bringát kell vennem... 192 centihez, városi és város környéki, strapabíró és nem karbantartás-igényes, aluvázas, 6-10-sebességes bringa szerintem nem lenne 100k alatt. :F


macskea
(őstag)

Szép munka, gratulálok! Nem kell feltétlenül megvenni a kulcsrakészet, ez sokkal több örömet okoz. Én is szeretnék majd egyszer ilyet csinálni, csak Marathon alapokon, és valamilyen országúti kormánnyal. Csak kellene hozzá egy makulátlan váz, kifejezetten nem szeretném festeni. :R :R :R


Vevőjelölt
(tag)

Tetszik az eredmény, de én még egy váltóvédőt felszerelnék rá. Már csak azért is, hogy óvjam a befektetésemet.

Emlékszik még valaki a TURISZT bringákra? Nekem olyan van, de már nem gyári. Kb. 22 éve került hozzám, és az idők során egyenes kormányt és MTB hajtóművet kapott, mondjuk a legolcsóbbat mindenből...
De hamarosan cserélnem kell, mert gyanúsan repedezik a festék a villanyak(?) közelében, na meg az egri és környékbeli utak minőségét sem tolerálja.


Csaber
(senior tag)

Jó munka az építgetés , csinosítgatás , tudom egy keróban rengeteg munka van mire elkészül .Én épp az enyémet lassan fejlesztgetem shimano 6207-ről Dura-Ace 7400-ra anno így [nézett] ki , talán a jövőhéten le lesz fotózva aktuális állapotában (ugyanis készen lett egy KTM Super Corsa 600 AX-el szerelve )és akkor kettő együtt lesz lefényképezve


zoli03
(őstag)

"a küllők, felni szalag és munkadíj 7500 Ft"

[ Szerkesztve ]


padre71
(tag)
Blog

Köszönöm a pontosítást, valóban a 7500 Ft nem csak a munkadíjat, hanem a küllők és a két felniszalag árát is tartalmazta.

Köszönöm mindenkinek a dicsérő szavakat és az építő jellegű észrevételeket. Néhány felvetésre reagálnék röviden:

- A kormány markolat látom nem mindenkinek nyerte el a tetszését. :) Az az igazság, hogy nem igazán találtam kék színben normális markolatot, a kínálatból még ez volt a legvállalhatóbb kinézetű. Egy picit meg szerettem volna törni a fekete kormány egyszínűségét, ezért gondoltam színes markolatra. A hétköznapi használatban viszont nagyon nem praktikus, annak ellenére hogy a legtöbbet kesztyűben bringázom, nagyon gyorsan koszolódik, minden meglátszódik rajta. Érik bennem a gondolat, hogy engedve e "nagy társadalmi nyomásnak" :D lecserélem valami fekete színű markolatra. Azon legalább nem látszódik rögtön a kosz.

- A másik ami szintén többeknek nem tetszett, az a műanyag pedál volt. Jogosan, nekem sem ez a végleges elképzelésem, de egyelőre csak erre futotta. A cseréje tervbe van véve, várom a szeptemberi fizetést. :)

- A kerekek természetesen kaptak küllőprizmát is, csak a fotók elkészültéig nem akartam felrakni. Azok nélkül szebb a bringa, azt akartam így maradjon meg az utókor számára. :K Egyébként minden kötelező tartozékkal fel van szerelve.

- Építeni annak érdemes, akinek egyúttal hobbija is a bringa bütykölése. Aki csak használja, nincsenek szerszámai, nincs minimális szerelési tapasztalata, annak talán érdemesebb kivárni egy jobb akciót és megvenni a gyári garanciás gépet.

Köszönöm még egyszer mindenkinek, hogy elolvasta az élménybeszámolómat! Aki pedig kedvet kapott az építéshez, annak jó szerelést és sok türelmet hozzá! :))


Lenry
(félisten)
Blog

azt hiszem te vagy a megfelelő ember a kérdésem megválaszolására :)

számomra a drága biciklizés a "borsznobéria" kategória, vagyis aki nincs benne, annak lövése nincs, hogy mit kéne észrevenni egy drága huszonezres bor, meg a kannás közt.
néztem a Tolvajkergetőket, amíg voltak, és ott is elhangzott sokszor, hogy "rá kell nézni, látszik, hogy félmillás bicikli", pedig szerintem baromira nem. nekem az egyik bicikli pont olyan, mint a másik. az, meg, hogy mi van rámatricázva, pont hidegen hagy. Csepel egy sziget, Merida meg egy skót hercegnő

szóval abszolút laikusként kérdezem: mit tud egy drága, sokszázezres bicikli a Tescós 30ezreshez képest? könnyebb tekerni? kevésbé töri a mogyoróimat földúton? kávét főz?


DraXoN
(addikt)
Blog

A tescos 30ezres az pont az a kategória ami ha komolyan van használva még fél év se kell neki és mehet nagy generálra.

Szép bicó, bár én mondjuk az ellentét vagyok az ügyben, hogy a "fajtisztaság" megmaradjon.

Nekem egy Swinn-csepel kempingem van (ez fontos.. a régi szoci kempingek teljesen mások... lényegesen jobb minőségűek, meg pár ponton mások a méreteik)
Visszatérve a kempingemre, a héten szereztem egy komplett nexus 3 szettet, az tervezem beletenni, hogy jobb legyen a különböző terepviszonyokban. Ezen kívül távlati tervem valami dupla falú felni a keréknek mert a gyári - még az pár része.. jól bírja... mértékkel, tehát a gyári felni vékony acél lemezfelni, amit ha szeretném hogy ne legyen benne 8-as akkor havonta centrírozhatom.. Valószínű BMX felnit fog kapni, belemegy és jóval erősebb, hátra a nexus 3 adott, és előre is kap majd BMX agyat. Ezen kívül az első tárcsa lehet majd nagyobb lesz, de ez attól függ, hogy ha berakom a váltót akkor, milyennek érzem a "kiosztását".
Ezért írtam, hogy a "fajtisztaság" nálam nem szempont.

Viszont azért ez a kemping mert a lakásban helyhiány van, ez meg kis helyen elfér. Plusz, nem sok kerékpár fér be szerintem egy kispolski hátsó ülésére :) (az enyémet simán beraktam félbehajtott állapotban). Ebből kifolyólag bármilyen autóban eltudom szállítani ha az kell külső kerékpárhordozó nélkül. Ez nekem szempont volt, és megérte.. Kicsit továbbfejlesztve meglátom mire lesz még jó..

De tudom mik az előnyei a nagyobb kerékpárnak, bár a jelenlegi "gépemmel" is sokakat lehagyok, általában csak a versenygépesek hagynak ott.. bár ez érthető.. az áttételek nagyon mások. plusz azoknak más előnyeik is vannak.


PC-rev-RM
(tag)
Blog

Gyönyörű bringa, értelmes kompromisszumokkal, de abból sincs sok. Gratula!

A szerszámokra vonatkozóan örülök, hogy végre megemlíti valaki, pl.: csak egy hajtómű-leszedő kb. 4ezer mifelénk.

Ja, ha ezt meglátnák a fejesek a Schwinn-nél, kirúgnák az összes dizájnert. Még így a markolattal együtt is veri a gyáriakat.


Mister_X
(nagyúr)
Blog

Mit tud egy sokmillás Audi, mint amit egy párszázezres Suzuki nem? Elvisz mindkettő A-ból B-be, van mindkettőbe klíma, ugyan annyit esznek, stb...


potyautas
(csendes tag)
Blog

40-45 évvel ezelőtt is magunknak építettük a bringákat. Kizárólag bontott alkatrészekből. ;) Amikor sikerült új gépet venni, ahhoz sem ártott érteni, mert csak összedobálták. Már a boltban elő kellett venni a szerszámot, hogy saját kezűleg beüzemeljük.Egyébként vihettük a hátunkon.

[ Szerkesztve ]


kameraman77
(aktív tag)

Egyet kell értenem. Olyan emberként mondom ezt, aki napi szinten 1 órát minimum bringán tölt városi közlekedésben. Soha nem értettem, hogy miért kell 100ezreket költeni egy bringára.. persze nem kérdőjelezem meg, mindenkinek van hobbija, de tény, hogy bringa-bringa.. semmi különbség nincs köztük alap felhasználói szinten, ha csak nem valamilyen komoly sportot űzöl.. Nekem egy 10.000 forintos használt gépem van olyan 4-5 éve...egy aukciós oldalon vettem (Gripshift váltókarokkal és Promax tárcsafékekkel, Canfox aluvázzal - ami amúgy tök mindegy, mert azt sem tudom, hogy melyik micsoda :D ennyi erővel bármi rá lehetne írva... ).. lényegében 2 éve hozzá sem szagoltam - tehát a generálozási legendákat hagyjuk már, azokra, akik ezzel nyugtatják magukat és védni akarják a 100ezer forintos befektetésüket - és megy (pedig hóban, esőben, sárban használom igaz nagyrészt betonutas közlekedésre). Mivel alapjában két kerék-váz-ülés-fék-váltó mindegyik, ezért nem érdemes drága gépet venni - SZERINTEM, ha csak néha bringázol.

Felmész valamelyik apróhirdetéses oldalra... aztán 10-15-ből veszel egy bringát és szevasz helló.. Apám egy 40 éves gépet hajt ( Ami közel egyidős velem) -igen vidékiek vagyunk :DD - és nincs igénye lecserélni, pedig azon váltó sincs.

Amúgy ezeket a vékony kerekeket megnézném nálunk vidéken...Nyilván van egy réteg akinek ez a hobbija, és tisztelni is kell ezt, de azért mégiscsak egy bringa... ha tekered megy, ha nem nem.. Ennyi. Ránézésre az emberek nagyon kis százaléka fogja megállapítani, hogy húúú ez de drága..ugyanúgy sáros lesz, és ugyanúgy eleshetsz vele, ha olyanok a körülmények. Csak ugye míg én l.szarom, hogy milyen pl az első hátsó gumi, és feldobok bármilyet egy deffekt után, addig egy ilyen gép tulaja bizony kemény ezreseket perkál a megfelelő összhang megtartásáért például...

DE félreértés ne essék, abszolut tisztelem azokat akik össze tudnak rakni egy bringát, nem kis feladat összeépteni, aki mást mond álljon neki! Sőt meg is nézek egy-egy szebbet, amikor elsőkerékkel lekötve látom a tárolóban... hátha már nem lesz ott amikor visszajövök! - ugye ki az a hülye, aki az első kereket köti le??? egy csavar kiold és volt bringa nincs bringa... azért a hátsót a váltó és lánc miatt - ha nem is lehetetlen - de kicsit tovább tart kiszerelni...

[ Szerkesztve ]


freestailo
(őstag)

Szép bringa, grat hozzá, én egy metro sztárt szeretnék felújítani, mert a legjobb bicaj amin valaha ültem, csak nem találok használtan...


tisn
(addikt)

Koszi, pont ezt nezegettem mostanaban :)


hypno skate
(senior tag)

Szerintem egyszerűbben megérted, ha az informatikából hozunk példát.

Egy drága alkatrészekből összerakott bringa pont annyival tud többet mint egy Tesco-s, mint amennyivel egy modern alkatrészekből jól összeválaogatott és összerakott számítógép jobb, mint a Tescoban összeszerelve megvásárolható gép.

És igen, könnyebb tekerni, könnyebb megállítani, kényelmesebb, nem zúzza szét a fészekalját.
És nem semmisül meg önmagától.


Alchemist
(addikt)

mit tud egy drága, sokszázezres bicikli a Tescós 30ezreshez képest?

Mondjuk a 30 ezres teszkós felejtős, mert az évi sokezer km-es használatot nem fogja bírni... és vért ízzad az ember, ha 30-35-ös tempóval benne szeretne maradni egy hosszabb zöldhullámban.


batai15
(félisten)
Blog

Szép munka. Szeretnék én is ilyet mennyibe került? Most montival napi 20kmt tolok de szr. Úgy ahogyvan.


Dark Archon
(addikt)
Blog

Szép bringa, ügyesen összeraktad! Mondjuk én le nem cserélném a montimat :)

Lenry: abszolút laikusként is hogy lehet ilyen hülyeséget kérdezni? Már megbocsáss. Vagy neked minden kocsi is egyforma? Minden cipő? S még sorolhatnám. Az egyes termékek között vannak olyan megkülönböztető tulajdonságok, hogy minőség, anyag (azon belül anyagminőség), megbízhatóság, kiegészítők típusa, kényelem, stb., amiket nem hinném, hogy most hallasz először.

Nem mellesleg a 100-250eFt bringánál még abszolút a normális középkategória, hobbi szint, ettől csak felfelé van és határ a csillagos ég.

[ Szerkesztve ]


Lenry
(félisten)
Blog

ehh. kár volt kérdeznem.

nem baszki, nem minden kocsi egyforma, viszont ott elég egyszerűen felfedezhető különbségek vannak. erősebb motor, kényelmesebb felszereltség, stb, stb.
a biciklinél a motor én vagyok, annyit fogyaszt, amennyit én eszek, a kényelme meg mindegyiknek egy ülés. pont.
minden cipő? igen. sose vettem 30-40k-ért cipőt pont ugyanezért. 8-10k-ért is pont ugyanakkora sebességgel sétálok benne.

és igen, azért kérdem, mert a 15 éve is 20k körül vásárolt bringám a mai napig nem esett szét, sose jutott eszembe, hogy egy biciklit generáloztatni kellene, mégis hibátlanul tudja a két dolgot, amit elvárok tőle: megy, megáll.

üzenetek