üzenetek

hozzászólások


zoli03
(őstag)

Pár dolog, például egy MTB-nál:
- Normális teleszkóp nélkül nem lesz élvezetes a terepezés, ezt nem fogod tudni, amíg nem próbáltad. A tescos példánál maradva egy normális teleszkópot 30e Ft alatt nemigen kapsz. Összteleszkópos vázakról nem is beszélve.
- Olcsóbb biciklikben menetes villa vagy teleszkóp van, ami kizárja a továbbfejleszthetőség lehetőségét.
- Drágább bicikliknek normális, megtervezett vázgeometriája van, ami sokat számít mászásnál, lejtőzésnél, míg egy tescosnál még méretválaszték se nagyon van.
- Nem mindegy, milyen váltó van a biciklin. Ha jön egy emelkedő, vagy sár, nekem váltson le azonnal, akár terhelés alatt is. Ez egy gagyi váltó nem fogja tudni.
- Nem mindegy, hogy milyen nehéz egy kerék. Nagyon sokat számít, hogy milyen könnyű, főleg a kerék külső kerületén. A könnyű kerék meg nem olcsó.
- Ha ezeknek a kerekével kimennék terepere, hamar nyolcas lenne bennük. Valószínűleg nem is duplafalú a felni. A horganyzott küllő össze fog rohadni egy idő után, aztán centrírozni se lehet, mert meg sem mozdul a küllőanya. Rozsdamentes küllőnél ilyen nem lesz, de az persze drágább.
- Nekem terepre olyan fék, kell amiben megbízhatok minden fajta körülmény között, akár nagyon hosszú lejtőn is.
- Olcsóbb bicikliken nincs olyan áttétel, ami nekem megfelelő lenne emelkedőkön, pl 22-3x.
- Olcsóbb bicikliken menetes agy van, terepen elég hamar megadná magát a tengely.
- Tescos bicikliken olyan csapágyak vannak, hogy már valószínűleg gyárilag se lehet beállítani, vagy rág, vagy kotyog. Normális bicikliknél ilyen nincs, több év és több újrazsírózás után is be lehet őket állítani, meg lehet hozzájuk venni pótalkatrészt.
- Olcsóbb bicikliknek acélváza van (valószínűleg Hi-Ten), ami sokkal kevésbé merev, mint egy aluváz vagy karbon váz. Nem mindegy, hogy az energiám mozgássá alakul, vagy a vázat hajlítgatom vele.
- Olcsóbb bicikliken négyszögtengelyes hajtás van, ami merevségben sehol nincs egy integrált hajtóműhöz. Nem mindegy, hogy emelkedőn nagy erővel tekerve annyira hajlik a hajtómű, hogy beleér a lánctányér a váltóba.

Ez persze csak pár szempont, de aki terepre megy MTB-vel, az valószínűleg élvezni is akarja, így ezeknek a szempontoknak nagy része fontos lehet neki.

üzenetek