[Re:] [csipszikutya:] Alhambra project: Elkezdödött - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


bambano
(titán)
Blog

gondolom a fékben a gyári állapotot még azelőtt visszaállítod, mielőtt rommá büntet érte a rendőr.


csipszikutya
(senior tag)
Blog

Nem fogom vissza állitani, mert amint megkapja be lesz jegyeztetve a forgalmiban.
A nagyobb tárcsával nem tud mit kezdeni, szerelték ilyennel a kocsit gyárilag. Utána jártam.
Anno a legelején irtam, hogy jobb lesz mint a gyári és minden szabályos lesz.


bitpork
(veterán)
Blog

Mondjuk én az online ETKAban csak 300mm-s tárcsát látok hozzá gyárilag. :)

Megkövetlek. 313 volt a legnagyobb amit látok :R

[ Szerkesztve ]


flymi
(addikt)
Blog

Én is nézelődök mostanság saját kocsi ügyileg, de 400e+ km?!
200 alattiakat nézem csak meg, de lehet engednem kéne belőle egy 50-est felfelé. Meg ugye az sem mindegy hogy a 200 az autópálya vagy földút.
Nehéz dolog ez a kocsivásárlás, legyen olcsó, de jó és jól felszerelt, fogyasszon keveset de menjen is ha kell...
Nem biztos, hogy az idén sikerül. :N Meglátjuk.
Egy a tuti: a kocsi csak viszi a pénzt.


csipszikutya
(senior tag)
Blog

Huh, Ensuligen. 313 az nem 320, bocsi, javitom is. Az enyém 2014.03 havi 1.9 PDTDI és 2014.06ban (ha jol emlékszem) kezdték árulni a 2.0 PDTDI-vel ezeket és abbol a legerösebben volt 313-as tárcsa. Gondolom a VW az Alhambrán kisérletezett mint a Sharanon
Az enyém valszeg valami frissités elötti hibrid lehet, mert pl. az olaj hötüm is jobb oldalt van (amig a 2014/13-as 131 le-be bal oldalt a hütök elött. Mindenesetre bármi mokolás, maszekolás nélkül alá ment.

[ Szerkesztve ]


bitpork
(veterán)
Blog

Ha nem munkához használod akkor tényleg viszi csak. A Max 270k km-rel lett véve. Már bele van borítva 200k, és most még egyszer ennyi fog bele menni. Utána hibátlan lesz :)


csipszikutya
(senior tag)
Blog

Állapotot veszünk nem km-t. Ez fontos.
Persze az enyém is tudja nyelni a pénzt, de nagy és nem elöre bekalkulált javitás nem volt még.
Az , hogy mások hülyesége miatt ment "márka"szervizbe arrol meg nem én tehetek.

Jelenleg 426ezer van benne, de egyszer sem éreztem benne soknak ezt a km-t és nem is látszik meg rajta. Persze ehhez hozzá jön az is, hogy 340ezer 95%ban pályán ment bele.
Én dizel gyilkos üzemben használom. Volt -20 fok az éven. Beültem, elmentem a LIDL-be vele (600méter) vettem kenyeret és mentem haza. De ugy megyek ki vele némeetországba, hogy nem fosok, hogy meg fog állni.
Ha van gazdája nem sok neki a 425ezer vagy több. Szerelöm A6 Allroadjába a hirhedt 2.5 V6-ba 870ezer van, bontatlan motorral. Tartsd rendben és nem kell félni a km-töl.


flymi
(addikt)
Blog

Állapotot veszünk nem km-t. -> Ezzel teljesen egyetértek, de azért mégiscsak jobban hangzik, hogy 200e mint 500e km. :U
200e után nyugaton már bőven cserélnek újra, mert telik rá és azt mondják rá ez a motor életének kábé a fele.. Mi meg csak toldozgatjuk a huszonix éves roncsot, hogy menjen még el pár ezret. Legalább is én így látom, ez a magyar átlag.

csakabenzin
Valamiért nem komálom a dízeleket. Büdösek. Oké, h aki hosszabb távokat megy vele, annak jobban megéri meg turbó bigyó, de ha behal akkor mélyen zsebbe kell nyúlni és úgy már nem olcsó.
1.2-es vagy 1.4-es is elvisz A-ból B-be, keveset eszik. Jó, ki kell taposni a szemét ha menni kell, de közúton akkor is 90 a 90, ha néha 100. Akkor meg minek a V8?!


csipszikutya
(senior tag)
Blog

Mindenben egyetértek veled.
A mostani motorok már olyanok szerintem, hogy 300nál széthullik. Nekem még 1.9 (PD)TDI van, ami ugye kb legendás.
Szemezgetek én is ujabb autokkal, mert szeretnék venni valami 3-4 max. 5éves Mercit. Ugy is keresem mobile.de-n, hogy max 50ezer km.

Csakabenzin, csakatdi :D

Kismotor, turbo, nyomni kell a szemét. Szeretem olvasgatni a TC-n Novoth Tibor cikkeit, hogy miért nem kell nekem venni turbos benzinest.
De ha evennék akkor 7.2 hemi :D


icemad
(nagyúr)
Blog

Én decemberben vettem egy golf 4 edition-t, mondhatni olcsón. Azóta beleraktam 50000 km-t. Most árulom annyiért, amennyiért vettem. Persze olajcsere volt, meg pár apróság. És rengeteg a jelentkező, hétvégén szerintem elviszik. Ezután veszek egy másikat fél évre, abba is belemegy majd az 50-60ezer. Nyugaton így használják a régi kocsikat. Újakat meg inkább hagyjuk, naponta látok lerohadva az autópályán pár éves autókat, suzukitol a merciig.


UnA
(Korrektor)
Blog

"Nyugaton így használják a régi kocsikat"

Ez érdekes kijelentés, nem ezt láttam.

Egyébként tetszik az elméleted, amivel elvileg egyszeri befektetéssel örökre ingyen használhatnál autót - habár nem látszik megvalósíthatónak ... :)

[ Szerkesztve ]


SutPet
(aktív tag)
Blog

Jó olvasni a kis felújítást és legalább irányt mutat mire számítsak én is:D.
Nemrég ruháztunk be egy Focus mk1.5-re(1.6 benzin), papíron nagyon kevés km-et futott, állapota félig meddig tükrözi is ezt meg hogy a szerelőm azt mondta hogy olyan jó állapotban van hogy magának is megvenné :D. Korából adódóan a következő kiadás a vezérlés lesz, most csak a szűrők, folyadékok, szilentek lettek cserélve.


csipszikutya
(senior tag)
Blog

Nemetekbol tudok kiindulni. Nem nagyon latok 5 evnel idosebb autokat. Ha meg igen akkor az min. 20+os kocsi patika allapotban.
Heidelbergben nezek egy autot, de szep regi bogar. Aha, valami porsche volt :D

SutPet:
Maradni fog hobbi autonak nemsokara. Rendbe rakom de jon a helyere masik, ha minden jol megy.

[ Szerkesztve ]


quailstorm
(nagyúr)
Blog

"Ezzel teljesen egyetértek, de azért mégiscsak jobban hangzik, hogy 200e mint 500e km. "

Ha minden áron tekert órás autót akarsz venni, Magyarországon tárt karokkal várnak.


csipszikutya
(senior tag)
Blog

Sokan nem tudjak azt felfogni, hogy allapotot veszunk nem km-t.

Mikor megvettem az enyemet 340e kmvel tudtam, hogy 5e kmvel azelott kapott: kettostomegu, kuplung, 4 pd elem es uj turbot.
Vehettem volna elvileg 220e kms kocsit, de azokba nem tudtam mi volt cserelve mi nem.
sok a 425, de kb minden uj benne. Szoval nem is sok. Csak sokan nem ertik. Nem km... allapot. Es a papirok, hogy benne is van


bambano
(titán)
Blog

"Sokan nem tudjak azt felfogni, hogy allapotot veszunk nem km-t.": miért, az állapot nem függ a kilométertől?


bitpork
(veterán)
Blog

Nem feltetlenul. Szerinted hogyan lehet behamukazni sok nemet bahnon autot 200 ala ugy hogy meg mukodik is rendesen?


bambano
(titán)
Blog

egyezzünk meg abban, hogy az az állítás, hogy kizárólag állapotot nézünk, kilométert nem, az tévedés.
még akkor is tévedés, hogyha "hitelt érdemlő" szájtok (pl. totálkár) is ezt nyomja.

nyilván az sem igaz, hogy kilométert veszünk, nem állapotot, ezzel én is tisztában vagyok. tehát a valóság a kettő ötvözete: kilométert és állapotot veszünk.

az sem jelent semmit, hogy néhány fontosabb alkatrészt kicseréltek, ez csak annyit jelent, hogy azok (vélhetőleg) nem fognak elromlani. van még másik majdnem 30 ezer alkatrész a kocsiban, majd azok elromlanak helyette.


quailstorm
(nagyúr)
Blog

Ennek csak az a lényege, hogy önmagában a kilométer semmit nem jelent. Én nagyon aggódtam, mikor nagyapám a szomszédtól (aki lerokkant), megvette az évek óta álló, valós 80k kilométeres Daewoo Kalos 1.2-t, mert tudtam, hogy karbantartás nyista, ha mégis, akkor a helyi kontárhoz.
Márpedig egy igénytelen lovat is tönkre lehet tenni totális elhanyagolással.

Egy jól karbantartott elsősorban hosszú távokhoz használt autópálya-autót meg simán megvennék 400k km-el, ha olyan.

Azt meg a vak is látja, hogy itthon minden autó a 150-250k km közt mozog, ami jelenthet bármennyiről visszatekerést is. Pont a vevők hozzáállása miatt.


bambano
(titán)
Blog

"önmagában a kilométer semmit nem jelent.": pontosan ezt a nézetet vitatom.
önmagában a kilométer, szerintem, legalább az állapot 75%-áért felelős. tehát az a hozzáállás, amit pl. becsületes nepper is folyton reklámoz, hogy azt nézd meg, hogy néz ki, ne azt, hogy mennyit ment, téves.

a helyes hozzáállás az, hogy először nézd meg a kilométert, és ha az megfelel, akkor nézd meg az állapotát is. értelemszerűen nálunk ez módosul amiatt, hogy a kilométer csak egy szám az óracsoportban (ahogy te is célzol az óratekerésre). de ha ki tudod silabizálni a valós kilométert, akkor annak bizony döntő jelentősége kell legyen a választásban, és nem pedig önigazolásként kell felhasználni ezt a szöveget egy rossz választás után.

"Egy jól karbantartott elsősorban hosszú távokhoz használt autópálya-autót meg simán megvennék 400k km-el, ha olyan.": akkor az enyémet viheted. majd megtanulod, mekkora marhaság ez a hozzáállás. én megtanultam, saját pénzen.


quailstorm
(nagyúr)
Blog

Ha még a G Astra van, az nem igazán érint meg :DDD

Én viszont továbbra is úgy gondolom, hogy egy garanciaidőn túli autónál, ha megy a fillérbaszás gumin, alkatrészen, olajon, mindenen, az egészségtelenebb, mint a jól karbantartott sok kilométer.
Aztán majd meglátom remélhetőleg 1-2 éven belül.

Bár kétségtelen, hogy én hajlamos lennék talpra állítani egy régi szart, ha az tetszik, akkor is ha drága.


csipszikutya
(senior tag)
Blog

Természetesen függ az állapot a km-töl, de nem olyan nagy mértékben mint az átlag vásárlo gondolja.
Ha "jo" autot akar venni valaki akkor menjen el és vegye meg szalonbol.

Sajátommal fogok példálozni. 426119-el álltam be az udvarra vele kb. 1 orája. Van a városba egy tök ugyan ez a kocsi, 1.9 PDTDI. Abban van biztosan 170ezer körül van, elsö gazdás. Nem nagyon használja ki az autot, városba rohangál vele, rövid távokat megy. Annyiban különbözik a két auto, hogy az övé esztétikailag gyöngyörü, garázsban volt minden éjszaka, tényleg gyönyörü az auto kivül belül.
De müszakilag? Nem foglalkozik vele. Gyárilag 15ezer km az olaj csere, na ö 20ezrenként cserélte a "dizel gyilkos" használatban a kocsit. Hasonloan hozzám, ö is szeret ukrajnában tankolni. Csak ö a lehetö legolcsobb gázolajat rakja bele, ami 1 hete kint 19,50 hr volt vagyis 200ft!!!! ameddig én kint bele rakom a 30,20 hr-es shell vpower gázolajat. Én lecserélem az olajat 10ezer km elött plusz 30ezrenként a váltot is.
Ö neki lassan 2 éve havonta a helyi mindenhez is ért szerelönél van, ameddig az enyém számlával, papirokkal van javitva 0 km-ig vissza vezethetöen.
Ö szigoruan elváltja a fokozatokat 2000nél és mivel dizel csak akkor vált vissza ha már 1000 alatt van a fordulat. Én ezzel ellentétben meghajtom az autot ha kell, nem vagyok spur használni a kuplungot mert igaz, hogy tud menni a kocsi 50nél 5-be kb. pont 1000es fordulattal, de minek?
Én hosszu távon használom 85%ban a kocsit, nem félek használni. Az enyém müszakilag akár egy uj, de kivülröl kell vele foglalkozni mert csunyácska ezt elismerem.

Felteszem a kérdést. Egymás mellet a két auto, ugyan annyiba kerülnek, de:
- 170ezer km, gyönyörü esztétika, jelentösen elhanyagolt müszaki állapot
- 426ezer km, foglalkozos esztétika de kitünö müszaki állapot amit papirokkal és pecsétekkel igazolok?

Tavaly vehettem volna én is 200ezer km-s Sharant, de a 330as Alhambrának minden papirja megvolt és tudtam kitöl jön hozzám.

Nyilván szivesebben néznék én is mondjuk csak 155ezer km-t a számláloban, de tudom, hogy hanyagság miatt nem fog megállni alattam valahol a halál fsza utáni utolso autopályán, hanem haza fog hozni.


bambano
(titán)
Blog

"Felteszem a kérdést. Egymás mellet a két auto, ugyan annyiba kerülnek, de:
- 170ezer km, gyönyörü esztétika, jelentösen elhanyagolt müszaki állapot
- 426ezer km, foglalkozos esztétika de kitünö müszaki állapot amit papirokkal és pecsétekkel igazolok?"

helyesen:
- 170 ekm, jól láthatóan leromlott műszaki állapot
- 426 ekm, rejtve leromlott műszaki állapot.

ez a két választási lehetőséged van. az élet nem kínál számodra olyan választási lehetőséget, hogy 426 ekm. kitűnő műszaki állapot. ha te azt hiszed, hogy azért, mert a 2-3 leggyakrabban elromló alkatrészt számlával igazolható módon kicserélték, ettől jó lett az autód általános műszaki állapota, akkor tévedsz.


bambano
(titán)
Blog

megvan a g astra is, a zasszony jár vele, kevesebb bajom volt vele, mint a sajátommal. a g astrámnak annyi baja van, hogy keveset járt vele a zasszony, és ennek kezdtek jól látható jelei lenni.
majd amikor a sajátom felültetett a szopórollerre, és emiatt több hétig az astrával jártam, azóta annak sincs semmi baja (kicsit kikormoltam :P )

"Én viszont továbbra is úgy gondolom, hogy egy garanciaidőn túli autónál, ha megy a fillérbaszás gumin, alkatrészen, olajon, mindenen, az egészségtelenebb, mint a jól karbantartott sok kilométer.": ezt nem vitatom, mert ez két esetet egymáshoz viszonyít. tehát relatíve jobb a több kilométer rendes karbantartással. de abszolút értelemben ettől még nem lesz jó. az autó az autópályázástól is elfárad ennyi idő alatt.

"Bár kétségtelen, hogy én hajlamos lennék talpra állítani egy régi szart, ha az tetszik, akkor is ha drága.": a hobbiprojektet ne keverjük ide, az egy módosult tudatállapot :)


quailstorm
(nagyúr)
Blog

Akkor végeredményben ugyanazokat a szempontokat nézzük az autónál, csak másképp fogalmazunk.

Igen a hobbiprojekt más, nem is jó, ha csak az az 1 autó van, kell biztos közlekedőedény is.

Annyit tennék hozzá, hogy abban az ársávban, ahol majd én tudok autót venni, ott nem lesz csak átbaszós, szopóroller, és esetleg nagyítóval és mázlival sok km-es de nagyjából karbantartott.
A kevés kilométeres használt autót is meg kell fizetni keményen...

[ Szerkesztve ]


bitpork
(veterán)
Blog

A feltételezés hogy minden ami sokat futott rossz :N Na az a hiba.


bambano
(titán)
Blog

szempont például:
- amikor mész az autóval, akkor az rezeg. akármit csinálsz, akkor is rezeg. következmény: a kasztni gyengül. ez a legnagyobb probléma a 426 ezret autópályázó kocsival, hogy a kasztnija strukturálisan kilágyul és gyengébb, mint egy kevesebbet futottnak
- olyan helyeken indul el a rohadás, amit nem látsz. vagy látsz, csak téped az agyad, hogy ezt így hogy? (nekem pl. a tető kezdett el rohadni, ahol a szélvédővel találkozik. ez az a pont, amikor nagyon erősen elkezdtem gondolkodni rajta, hogy belököm a bontóba).
- az ilyen-olyan vezetékek szigetelése is öregszik. nekem pl. koppra szétmállott pár kábelkorbács külső borítása. utána majd jön a fejvakarás, meg a bambán nézés, hogy miért nyílik ki a csomagtartó minden balraindexeléstől, meg hasonló szellemidézések.
- a különböző alkatrészek is öregszenek. például a lambdaszondák fűtése is öregszik. és ezt még egyszerű cserélni...
- a katalizátor állapota kilométerfüggő, egy idő után akkor is tönkremegy, ha optimális üzemmódban használtad.
- a kondik száradnak, ugyanúgy, ahogy a pc-kben, a pc tápokban. egy csomó tápegység van a kocsiban, amibe belemegy az össze-vissza 14 volt a generátorról, és kijön valami stabilizált feszültség az adott panelnek. már nálunk is van erre szakosodott ember, aki átkondiz egyes speciális alkatrészeket, mert úgy csak 80 rugó, újonnan meg 300.
- a klíma ugyanúgy megdöglik autópályán, sőt, még hamarabb, mint városban.

és még sorolhatnám hosszasan. ezekkel nem tudsz mit kezdeni, csak elkerülni a bontószökevényt.

és ezt az egészet szépen beburkolja az, hogy nem lehet olyan embert találni, aki megbízhatóan dolgozik, normális határidővel sem. már olyat se nagyon, amelyik megbízhatóan dolgozik. amikor azt mondja a villanyászom áprilisban, hogy egy tetves lambdaszonda cserére július 20-ra tud időpontot adni, akkor nem biztos, hogy a gondolataim megütik a jólneveltség szintjét. merugye ha szerencsésen kell cserélni, vagyis elérhető helyen van, akkor csak benyúlsz egy kulccsal, kicsavarod, drótot le, újat be, drótot fel, nagyjából ennyi lehet. de akárhogy erőlködöm itt, nincs olyan szerviz, amire ne tudnék jól megalapozott kifogásokat mondani kosárszám.

nagyon durván tele van a tököm mostanában a saját autómmal is, meg az egész autóiparral en-bloc.

ezek egyébként csak az általános problémák, a leírást nem tetéztem azzal, ha ritkább autód van, és ettől minden sokszorozódik... például nem egy katalizátor van a leömlőn, hanem kettő. az autód viszonylag ritkább fajta, és ezért minden alkatrészt a gyári raktárból hoznak 2-3 hét alatt rüsselsheimből, stb. ezek az én privát bajaim, suzuki tulaj bemegy a sarki bótba, oszt van minden polcon.


bitpork
(veterán)
Blog

A hivatkozott melegedés pl tipikus hibái voltak a német csúcsmodelleknek 1-2-3 évesen mert a nagy motorban volt hőtorlódás. Ezen az alapon semmit nem szabad venni és használni ami nem 0 km-s.
Spec nekem volt 4 hengeres motorral is új autónál :)
Extrém példákat lehet sorolni de gondolom nem láttál még senkit torziós padra rakni használt autót vételkor.


8th
(addikt)
Blog

Egyetértek. Haverom napi 2x 2 km-t használja az autóját, reggel átmegy vele a település másik végére a munkahelyére délután meg haza. Heti 2-3x bemennek a közeli városba ami ~20 km oda-vissza és annyi. Szerintem az az autó életében nem futott még egyhuzamban 100km-nél nagyobb távot ergo kilométer az rohadtul nincs benne de olyan kopott lehet a motorja mint egy területi képviselő autónak 350k kilométernél.


bambano
(titán)
Blog

"Extrém példákat lehet sorolni de gondolom nem láttál még senkit torziós padra rakni használt autót vételkor.": a magyar úthálózat zöme torziós pad :P
a járdaszegély meg pláne. ha nyiszogni hallod a kárpitozást, a kesztyűtartó fedelét, hasonlókat, akkor érted, mire célzok.

"Ezen az alapon semmit nem szabad venni és használni ami nem 0 km-s.": ebben sok igazság van.
de a kiindulás az volt, hogy a kilométer nem számít, csak az állapot.


bambano
(titán)
Blog

motort sokkal könnyebb javítani, mint kasztnit.


8th
(addikt)
Blog

Ez mondjuk igaz.


csipszikutya
(senior tag)
Blog

Ne érts félre, nem kötekedek :R

De ennyi erövel, ha veszek egy uj autot és megyek vele 0,1 km-t már az sincs kitünö müszaki állapotban.
Csak megfogtam másik oldalrol.

Nem vagyok hülye, abbol a pénzböl amit most ráköltök bele tolhatnám egy másik autoba és mondjuk nem 3-4 éves merciket nézegetnék hanem 1-2. De mivel, legyen hihetetlen vagy sem megéri a lassan fél millio km-s autoba pénzt rakni. De jol mutatja, hogy sokkal többet fogok esztétikára (ami hanyagolva is volt) mint müszakira.


bambano
(titán)
Blog

szerintem az a fontos, hogy a döntéseidet jól tájékozottan hozd meg. tehát a tévhiteket szerintem érdemes kigyomlálni, utána a választás már a te dolgod.

üzenetek