[Re:] [csipszikutya:] Különbség gázolaj és gázolaj között avagy több pénzért kevesebb kilómétert.. - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Lauda
(félisten)
Blog

Ennek igy semmi ertelme. Csak es kizarolag azonos korulmenyek kozott lehetne osszehasonlitani a fogyasztast. Tehat ugyanazon az utvonalon, forgalmi korulmenyek kozott, azonos kulso homersekletnel.


nemlehet
(őstag)
Blog

Ez jogos, de amúgy nálunk is már mondták a kollégák, hogy pl az osztrák tankolással többet tudnak megtenni mintha a magyar oldalon tankolnak. Sok helyről hallottam már ezt a "mítoszt" és igazából kezdem úgy gondolni, hogy lehet valami alapja.

Nem gondolnám, hogy direkt szar a minőség, inkább csak valami összetételi dolog lehet.


G@ben
(addikt)

Nálam volt már olyan, hogy ugyanazon a MOL kúton tankoltam benzint 2 hét eltéréssel, de másik oszlopnál. Mindkét esetben mentem utána kb 500 km-t ugyanazon az úton, ugyanannyi idő alatt, ugyanakkora terheléssel, ugyanolyan külső hőmérsékletnél. Az egyik esetben a szokásos 5,5 litert ette meg az autóm, a következőnél 8-at. Azóta nem tankoltam ott és tudom tartani az 5,5-öt.


Koppy
(újonc)

Az én autóm, Magyar, Szlovák, Osztrák mindenféle kútnál tankolt, nem prémium gázolajjal 5.5 l / 100 Km. Shell prémium gázolaj 5 l / 100Km. Sok tankolás átlaga.


csipszikutya
(senior tag)
Blog

Ebben igazad van. Nincs pontos adatom és mindig reprodukálhato azonos körülmények, de én akkor is sokallom ezt a difit.
Minden esetre hozni fogja az élet még biztosan, akkor probálok jobban figyelni.

nemlehet: ezt már én is hallottam az Osztrákokrol, hogy ott minöségben jobb, de arra nem járok sajnos és nem egy embertöl hallottam ezt.

[ Szerkesztve ]


sunavlys
(senior tag)

ezt a legendát már én is hallottam, és hajlamos is voltam elhinni, sajnos.

most megnéztem a saját adataimat, 2011.03.31-e óta

osztrák tankolás átlaga: 7,071 l/100 km
magyar tankolás átlaga: 6,997 l/100 km


Mi5u
(tag)

Nálam is ugyanaz...valamivel több mit 1 év átlaga.Magyar, Szlovén és Osztrák tankolások, annyi, hogy a noname kutakat kerülöm.


Hieronymus
(addikt)
Blog

A modernebb dízel autók esetében értelmetlen a gázolajfogyasztást a kúthoz vagy országhoz kötni.
Önmagában a DPF telítettsége literrel növelheti meg a fogyasztást.
Az adaptív folyadékos rendszerben ráadásul üzemanyagot is fecskendez a tisztításkor a DPF-be. Ez tövább növeli a fogyasztást.

Olyan apróságokról sem érdemes megfeledkezni, mint a keréknyomás. Mérhető mértékbe befolyásolja a fogyasztást. A gumik állapota és anyaga. A levegő hőmérséklete és a szél iránya illetve erőssége.
Nyilván a közlekedési helyzetek sem ismétlődnek, ugyan azon úton még átlagfogyasztást is csak fenntartással lehet értelmezni.

A téli és nyári gázolaj összetétele és energia tartalma sem egyezik meg. Szóval nem egyszerű kijelenteni, hogy az egyik kút olaja jobb vagy rosszabb a másiknál.


sunavlys
(senior tag)

Igaz, de azért a 6 éves átlag csak mond valamit😂


Hieronymus
(addikt)
Blog

A járműről mond valamit, de az üzemanyagról nem mond semmit.


csipszikutya
(senior tag)
Blog

Nem feledkeztem el ezekröl. A magyar kutas tankolásom most volt április közepétöl. Az ukránt téltöl kezdtem el figyelni.
Menet közben szeretek néha néha rápillantani a pillanatnyi átlagfogyasztásra (tudom, nem mérvado) de erős szembe szélbe eddig max 6 decis plusz fogyasztást mértem felfedezni.
Az ut amin járok a kocsival pedig 90% ugyan az, ezért mertem következtetni.
Annyira nem zavar, mert a következö tankolásom már nem itthon lesz, szimplán csak elmélkedni probáltam :R

üzenetek