[Re:] [csipszikutya:] Miért eszik kevesebb mint 7 litert az Alhambra?! - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


#39306496
(csendes tag)

Németország felé emelkedő és szembeszél, onnan vissza lejtő és hátszél.


bitpork
(veterán)
Blog

Is. Meg a nyál minősége is más sajnos.


Chabee
(tag)

A Ford Transitot ki vezette? Milla Jovovich? :DD


bambano
(titán)
Blog

ha kifelé kitakarítottad a kipufogórendszert, az litereket is jelenthet...


gabyka
(aktív tag)

Ott a neve: Umbr Ella

:DDD


t72killer
(titán)
Blog

Én is sokszor hallok ilyet, úgyhogy Mo.-ra menet még a sógoroknál csurig nyomom a verdát + nem száguldozok őrült módjára a pannon utakon, hogy ne kelljen hungarikum lónyálat csorgatni a tankba. Lehet masszív placebó, lehet csak zugkutakra érvényes, ahol tavalyelőtt tankoltak utoljára, de mivel ígyisúgyis kb Parndorf magasságában fogy le 1/3 alá a tank, beugrok megtölteni.

[ Szerkesztve ]


bitpork
(veterán)
Blog

És nagyon jól is teszed - még a hangja is más a kocsinak.


csipszikutya
(senior tag)
Blog

Valami ilyenre gondolok én is, hogy jot tett neki a hosszu táv. 06.15-07.14-ig csak 1300 km-t mentem vele, sokszor ideje sem volt megmelegedni, nem még takaritani magát.
Most kiderül, mert már ukrán gázolaj van benne és reggel BP.
Van még 20 liter német gázolaj, ha kifogy az ukrán beleöntöm és megnézem


t72killer
(titán)
Blog

Hmm, na ezt egyszer kipróbálom, random pesti kútnál tolok bele annyi szörpöt, hogy kb Melkig elballagjon vele a járgány, és ugyanolyan útviszonyok (osztrák pálya) és fordulatszám mellett meghallgatom.


AxBattler
(félisten)

Umbrella Corp. :C


csipszikutya
(senior tag)
Blog

Hegyeshalom utan a Shell kut is jo. Igaz 1x tankoltam ott, de boven meg voltam elegedve vele.

Felertem bp-re es magyar shell vpower van benne. szokasos tempo 7.6 atlag. pedig a miskolcig vezeto 82 km fout is tiszta volt, m3 is jo volt, tehat kimelosebb volt mint a nemet palya es tessek 1 liter plusz.
igaz ezt az auto mondja, most nem tudtam szamolni... ez a gazolaj minosege lesz szerintem


alkatraz3000
(senior tag)
Blog

Én gyakran tankoltam osztrákoknál, pont ezért, mert mindenki mondta mennyire durva a különbség. Kb decire megegyezett sopronból vissza pestre a fogyasztásom.


bitpork
(veterán)
Blog

Nekem itthon is csendesebb a motor a premium nyaltol. Germaneknal meg ugye egy fajta van de az meg a jobbik.


t72killer
(titán)
Blog

Germánéknál mondják, hogy az Aral cucc jobb a többinél (állítólag "apartheides" termék van benne, szintetikus dízel).


Mi5u
(tag)

Én Ausztriában szoktam tankolni , ha már itt a határ mellett lehetőségem van rá, de koppra annyi a fogyasztás mint mikor még itthon tankoltam. Hangra sem vettem észre különbséget, bár nem elhanyagolt autó(2011-es Ford C-Max 1.6 TDCI), mert 10000km-ént kapja az új olajat és szűrőket immár 300000km óta.

[ Szerkesztve ]


csipszikutya
(senior tag)
Blog

Nürnberg elott 10 km-vel a 6-oson a Csehek felol menve van a palyatol 2-3re egy Aral kut. 3 fele gazolajuk van ott.
1.40 a sima, 1.63 a premium es 2.10 valami ultra diesel.
Na en abbol tankoltam 1 honapja, kb repulo voltam. Ment a kocsi mint az elmebeteg, fogyasztasa is jo volt (akkor nem figyeltem) de 1100km 65-70 literbol. Most nem arra jartam


Feketelaszlo
(senior tag)

Benzin esetében nő az oktánszám a flancos és sima üzemanyag között, ami minimális különbséget okozhat teljesítményben/fogyasztásban - kb. olyan mértékben amit még fékpadon is nehéz mérni, nem hogy valós használati körülmények között (ez értendő a különböző nemzetek táltőöllomosain kapható üzemanyagok közti különbségre is). Diesel esetében viszont semennyivel nem változik a cetánszám, minek következményeként az égésben sem történik jelentős változás, pont ugyanakkora nyomaték jelenik meg a főtengelyen. Ha reklámoznak is valami előnyt a töltőállomások, akkor apróbetűs részben általában oda is van írva*.

*Az előnyök az autó teljes élettartama alatt értendőek (vagyis ha évekig folyton ezt tankolják), az adalékok a befecskendező rendszerben és szelepeken található lerakódások eltávolításában segítenek. Az adalékok hatása motortípusonként eltérő lehet, azokért az olajtársaság semmi garanciát nem vállal.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Én évente többször járom meg a München - Pécs útvonalat, Bécsen keresztül.
Tudom van rövidebb útvonal is, csak nem kényelmesebb és nem gyorsabb.
Az autó Focus DA3 TDCI 1,6.
A kényelmes utazósebessége 150-160 körül van az autónak. Az antik időkben ez Bécs környékét kivéve folyamatosan volt tartható, ma már nem. A sebesség visszaigazolását szeretik küldözgetni az érintett országok. Az autóba csak minőségi gázolajat tankolok. Sajnos ez még adaptív folyadékos DPF és az öntisztítási ciklusokban pazarolja az üzemanyagot. Átlagos használat mellett annyival fogyaszt többet az olcsóbb üzemanyagból, mint amennyivel drágább a minőségi. A DPF élettartama szempontjából viszont a minőségi üzemanyag a nyerő választás. Kevesebb hamut és más szennyezőanyagot termel a motor.
Ebben a kategóriában én nem tapasztalok eltérést a három ország üzemanyagaiban. Ha rossz minőségű dízellel akar közlekedni valaki, akkor szóljon. Néhány kutat tudok ajánlani, ahol megfelelően rossz üzemanyagot tud vásárolni Németországban. :D


FF23
(senior tag)

Azért a fékpad, vagy bármilyen objektív mérés smafu ahhoz képest, hogy van aki hallja a prémium, meg a nyuggati "nyál" hangját. Ezt azért lássuk be :D


bitpork
(veterán)
Blog

Én malac vagyok és nem értem. Mi az az adaptív folyadékos DPF? :B

MOD

(#19) FF23 légy a vendégem egy hallgatózásra ;)

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

Az első generációs részecskeszűrők porcelánból készültek. (Az újabbak is, csak ezekre már fémet gőzölnek katalizátornak. Amikor megvastagszik a koromréteg a bevonaton, elkezd a korom leégni róla,)

A porcelán felületű szűrőn, a korom égési hőmérséklete 500 fok felett van. Ezt a hőmérsékletet városi közlekedésben nem lehet elérni elérni. Esély sincs az öntisztulásra. Ezért olyan olajat adagol a jármő a gázolajhoz, ami lenyomja a korom gyulladási hőmérsékletét nagyjából a felére. Ezzel érik el a részleges öntisztulást.
Ha van lehetősége a járműnek és a DPF két oldala között a nyomás eltérés meghalad egy szintet, akkor elkezd egy regenerációs ciklust a komputer.Ekkor üzemanyagot fecskendez, levegővel a motor a szűrőbe. Az ott égő üzemanyag 600 fok fölé emeli a hőmérsékletet. Ekkor kiég minden éghető anyag.
Csakhogy a korom mellett hamu és más éghetetlen szennyeződések is megragadnak a szűrőben.
Az adaptív folyadékot 60 ezer kilométerenként kell pótolni. A szűrőt meg 120 ezer kilométerenként kell cserélni.

A minőségi gázolajban kevesebb a szennyezőanyag. Kevesebb hamu keletkezik. Ezzel kitolható a PDF ki tisztása vagy cseréje. Egyszer fel lehet nyitni és mechanikusan eltávolítani minden szennyeződést belőle.. Másodszorra már cserélni kell.
Most fordul a Ford, a harmadik feltöltés célegyenesébe. A DPF felújítása után teszteltem a normál és prémium gázolajat. A normál gázolaj mellett annyival gyakoribb volt a regenerációs ciklus, hogy a magasabb fogyasztás okán azonos kilométer költséget produkált az autó, mint a prémium üzemanyaggal. Ebben nincs megtakarítás, de többlet költség sem.
A haszon, a DPF cseréjének eltolásával keletkezik. Még kettő évig nem tudom lecserélni, ezért hosszabb távra kényelmesebb utazni vele, mint a városi autóval. A helyére majd lakóautó kerül. A Forddal meg küzdjön majd az új tulajdonosa. (Magyarországon olcsóbb a javítás munkadíja és utángyártott DPF is beszerezhető.)
Májusban volt TÜV-ön. A típusra vonatkozó környezetvédelmi előírásokat teljesítette a jármű. Kilencévesen, elsőre és felkészítés nélkül.

Az újabb részecskeszűrők már nem igényelnek gondozást és az élettartamuk is jelentősen magasabb.


bitpork
(veterán)
Blog

A működési elvet ismerem,de így leírva még soha nem láttam... AdBlue folyadék is ilyen gondolom.


ncc1701
(veterán)

Nekem ugyanannyit eszik osztrák bengából is a vas.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Az egy másik történet.
Ám igen az is hozzáadott folyadék.

üzenetek