[Re:] [csipszikutya:] Miért eszik kevesebb mint 7 litert az Alhambra?! - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Hieronymus
(addikt)
Blog

Az első generációs részecskeszűrők porcelánból készültek. (Az újabbak is, csak ezekre már fémet gőzölnek katalizátornak. Amikor megvastagszik a koromréteg a bevonaton, elkezd a korom leégni róla,)

A porcelán felületű szűrőn, a korom égési hőmérséklete 500 fok felett van. Ezt a hőmérsékletet városi közlekedésben nem lehet elérni elérni. Esély sincs az öntisztulásra. Ezért olyan olajat adagol a jármő a gázolajhoz, ami lenyomja a korom gyulladási hőmérsékletét nagyjából a felére. Ezzel érik el a részleges öntisztulást.
Ha van lehetősége a járműnek és a DPF két oldala között a nyomás eltérés meghalad egy szintet, akkor elkezd egy regenerációs ciklust a komputer.Ekkor üzemanyagot fecskendez, levegővel a motor a szűrőbe. Az ott égő üzemanyag 600 fok fölé emeli a hőmérsékletet. Ekkor kiég minden éghető anyag.
Csakhogy a korom mellett hamu és más éghetetlen szennyeződések is megragadnak a szűrőben.
Az adaptív folyadékot 60 ezer kilométerenként kell pótolni. A szűrőt meg 120 ezer kilométerenként kell cserélni.

A minőségi gázolajban kevesebb a szennyezőanyag. Kevesebb hamu keletkezik. Ezzel kitolható a PDF ki tisztása vagy cseréje. Egyszer fel lehet nyitni és mechanikusan eltávolítani minden szennyeződést belőle.. Másodszorra már cserélni kell.
Most fordul a Ford, a harmadik feltöltés célegyenesébe. A DPF felújítása után teszteltem a normál és prémium gázolajat. A normál gázolaj mellett annyival gyakoribb volt a regenerációs ciklus, hogy a magasabb fogyasztás okán azonos kilométer költséget produkált az autó, mint a prémium üzemanyaggal. Ebben nincs megtakarítás, de többlet költség sem.
A haszon, a DPF cseréjének eltolásával keletkezik. Még kettő évig nem tudom lecserélni, ezért hosszabb távra kényelmesebb utazni vele, mint a városi autóval. A helyére majd lakóautó kerül. A Forddal meg küzdjön majd az új tulajdonosa. (Magyarországon olcsóbb a javítás munkadíja és utángyártott DPF is beszerezhető.)
Májusban volt TÜV-ön. A típusra vonatkozó környezetvédelmi előírásokat teljesítette a jármű. Kilencévesen, elsőre és felkészítés nélkül.

Az újabb részecskeszűrők már nem igényelnek gondozást és az élettartamuk is jelentősen magasabb.


bitpork
(veterán)
Blog

A működési elvet ismerem,de így leírva még soha nem láttam... AdBlue folyadék is ilyen gondolom.


ncc1701
(veterán)

Nekem ugyanannyit eszik osztrák bengából is a vas.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Az egy másik történet.
Ám igen az is hozzáadott folyadék.

üzenetek