[Re:] [Cucuska2:] Hogyan tanuljak meg vezetni Budapesten és a rettenet négyes úton? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Cucuska2
(őstag)
Blog

Külföldön is akarok vezetni, jól jönne nyaralásokon! :DDD

[ Szerkesztve ]


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Ez most komoly? :Y


Cucuska2
(őstag)
Blog

Nyilván nem most.


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Már az egész írásra értettem... :)


Cucuska2
(őstag)
Blog

Kíváncsi vagyok, hogy ti mit mondtok!


Gdi
(senior tag)
Blog

Miért? A MÁV-os vagonok állapota tényleg szar, a menetrend jellemzése is helytálló. Mi a gond? :)


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Vezess sokat és kész. A fiamnak volt olyan kamionos kollégája akinek B-re sem volt gyakorlata, levizsgázott oszt' irány Italy a negyven tonnással. Először pár út négy kézben, aztán egyedül.... ;)


bitpork
(veterán)
Blog

Nem kell túlpörögni a dolgot. Légy előzékeny még ha neked is van igazad, próbálj igazodni a forgalom ritmusához akkor is ha nem tartja a sebességhatárt rajtad kívül senki és vezess defenzíven. Ezen kívül nincs golyóálló megoldás egy élő, változó rendszerre amiben minden nap képes az ember újat tanulni 20+ év után is.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Keress egy gyors szállító/futár állást Budapesten. Az első pár hónapban kell némi szerencse, utána már rutin a vezetés. Külföldön is, belföldön is. Talán India, Vietnam és néhány egzotikus ország okozhat gondot, ahol mindenki figyelmes kívül hagyja a szabályokat és mennek mint a futó zombik.
(OFF)Valamelyik országban nincs elméleti vizsga. Illetve egy országban alanyi jogon jár a jogosítvány. Kérni kell és kiküldik posta fordultával.(/OFF)


Cucuska2
(őstag)
Blog

Köszönöm a válaszokat! Hasonlóban reménykedtem!


razorbenke92
(őstag)
Blog

Amit tudok javasolni:

Egy jó navi a szélvédőre. A nagyvárosi forgalom egyetlen veszélyes tényezője, ha nem előre megfontoltan közlekedsz. Ha tudod előre hogy a következő lehetőségnél balra mész, kezdd el keresni a lehetőséget az átsoroláshoz a belsőbe.

Ha viszonylag sokat vezettél szolnok környékén, könnyű elfelejteni a tükröt, erre figyelj mindig sávváltáskor.

Ha már a jó sávban vagy, simaliba a közlekedés.


AllTheBest
(senior tag)
Blog

Neked csak rutin kell, vezess minél többet, egy idő után nem lesznek gondok.
Amikor én csináltam az autóra a jogsim, akkor nekem is gondjaim voltak a közlekedéssel, pedig már 4 éve vezettem motort forgalomban, amivel meg nem volt semmi problémám, kb 1 éve jutottam el arra a szinte, hogy azt tudom mondani magamra, hogy már jól vezetek autót is, még utánfutóval is sikerült megtanulnom közlekedni

[ Szerkesztve ]


kenwood
(veterán)
Blog

Azert nehez a kerdeseidre valaszolni,mert nem egyformak a kepessegei az embereknek.
A rutin fontos,de van olyan, aki 1000 km utan sokkal jobban vezet,mint egy masik 100 ezerrel.
A rutin mellett a reflexek,a koncentracios keszseg es meg par agyi funkcio is sokat szamit,ezeknek pedig mindenkinel mashol vannak a hatarai,ameddig fejleszthetoek.

Budapestben az a legrosszabb, hogy nem tudod betartani a kovetesi tavolsagot, mert azt szabad helynek nezik a mogotted jovok.
Allando keszenletben kell lenni,mert ha valaki besatuzik elotted,es a kis kovetesi tavolsag miatt belemesz, akkor te vagy a hibas.
Azt is szoktak mondani,hogy nem is az elso idoszak a legnehezebb, amikor meg nincs rutin,es mindenre figyelsz,hanem a kovetkezo, amikor mar elhiszed, hogy van rutin,de valojaban meg nincs meg.

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

Budapestben az a legrosszabb, hogy nem tudod betartani a kovetesi tavolsagot, mert azt szabad helynek nezik a mogotted jovok.

Az összes valódi nagyvárosban hasonló a helyzet. Sőt, ha valaki megtartja a követési távolságot. azzal vigyázni kell, mert nem szokta meg a nagyvárosi forgalmat.
Amúgy meg van a követési távolság, ha nem csak az előtted haladó járműre figyelsz. Ha három autóval előtted már nyomják a féket, te is nyomhatod.
Másrészt nem teljesen öncélú a rövid követési távolság. Sokkal több, majdnem dupla annyi, jármű képes közlekedni azonos hosszú útszakaszon, ami nagy forgalomban jelentős többlet közlekedőt jelenthet, ami csökkenti a torlódás mértékét.
Az már megint egy más kérdés, hogy megszokás nagy úr, majdnem üres úton is kicsi követési távolságot tartanak a vezetők.


Chabee
(tag)

Szia!

Elég nehéz megmondani a tutit, mit ahogy előttem is megírták, mert nem vagyunk egyformák. Ahogy olvastam a bejegyzésedet nekem úgy tűnik, hogy egy kicsit saját magadnak is megnehezíted az új vizekre evezést (ill. vezetést), mert félsz, de legalább is tartasz az ismeretlen környezettől. Ez kétféleképp csapódhat le. Vagy görcsösség tesz, ami nem szerencsés mert elvonja a figyelmedet és korlátoz a jó döntések, reakciók meghozatalában, vagy segít, mert folyamatosan készenlétben tart és nem fogod elbízni magadat. Viszont az a tény, hogy felismered a korlátaidat és hiányosságaidat (olyannyira, hogy ezt a bejegyzést is megírtad) ez örvendetes és nem éppen mindennapos. Sokakra ráférne egy ilyen önmagunkkal való szembenézés.

Hogy valami érdemlegeset is írjak először is vedd meg az autódat. Ezzel mindenképp kilépsz a jelenlegi vezetési környezetedből és a lehetőségeid kibővülnek. Az is fontos, hogy milyen autót szeretnél venni, mennyid van rá. Meg kell találnod a neked megfelelő járgányt, ami legalább akkora kihívás, mint jól megtanulni közlekedni. Az általános és szubjektív tényezőkön túl szerintem a legfontosabb, hogy stresszmentesen tudjál közlekedni vele. Ne legyen túl lassú (gyenge, alul motorizált, stb.), de ne legyen nagyon erős sem, mert nehezebb lesz vele kezdőként beilleszkednek a forgalomba. (Bár az erős, nagy autók után lehet ezzel már nem kell annyit foglalkoznod :) ) Legyen megbízható, mert a műszaki hibától való félelem miatt összeránduló gyomorral kocsiba ülni megint csak nem segít.
Ha ez megvan akkor talán keresni kell egy barátot, ismerőst, rokont, akiben megbízol és úgy gondolod róla, hogy jól vezet közlekedik, megbízol benne és elfogadod a tanácsai, meglátásait. Ha ez is teljesül, akkor kezdetben rövidebb célokat közelítsetek meg így kettesben. Például olyanokat amiket már ismersz, nem kell rögtön Pestre menni délután ötkor a legnagyobb dugóba, tömegbe. A navigáció szerintem is remek dolog, és is használok ilyesmit, pedig majd 30 éve vezetek. Lehet, hogy a navi kezdetben zavaró lesz, mert ugye még arra is figyelni kell, hogy egy csaj osztja az utasításokat menet közben, :DD de szerintem hamar megszokható.
És végül, ha fel vagy vértezve némi intuitív képességgel az is segít, mert a legnagyobb művészet a közlekedésben, hogy kitaláld, meglásd ki mit fog csinálni, és felismert azokat a forgalmi szituációkat, amelyek potenciálisan veszélyesek lehetnek és a legfontosabb, hogy mindig várd a váratlant és lehetőség szerint legyen terved a menekülésre, elhárításra. Sajnos manapság ebben az országban nem nagyon bízhatunk a közlekedő társainkban.

Széles utat!


Krugszvele
(aktív tag)

Először is, ne tudjanak felhúzni az utakon. Amíg dühöngsz azon, hogy a seggedben van 5 kilométer óta, akkor még önuralmat is tanulni kell :)

Szerintem nézz ki a térképen egy értelmes helyet és látogasd meg.
Sajnos innen szolnoktól minden messze van, de ez neked most pont előnyödre válik.
Bármelyik irányba indulhatsz, mindenfelé vannak érdekes dolgok, Tiszakürti arborétum, Újkígyósi vár, Mátrafüred-sástó, Baja felé is vannak tavak, erdők.
Tavaszig tíz-tizenöt ilyet le tudsz zavarni, ~200-300 km-es vezetés egy nap alatt.

Ha ezek már mennek, akkor autópályázz is kicsit. Nézd meg Nyíregyházát, Nagykanizsát.
Nyáron szerintem a haverok imádni fogják hogy 2 óra alatt Siófokon vagytok. Személyes rekordom 1 óra 47 perc, Szolnokon háztól a Siófok belvárosi M7 leágazásig :)
Mindeközben nem léptem túl a sebességkorlátozásokat, én nem száguldozok és amúgy is apró személyautókról van szó.

Ezek után nézz ki egy konkrét célt a fővárosban és menj oda. Intézd el ott a dolgot és gyere haza. Tervezd meg az utat, nézd meg a térképen hogy néz ki a környék.
Ekkora rutinnal már csak izgulni fogsz, de nem kényelmetlenül feszengeni.

Mint minden, a vezetés is csak gyakorlás kérdése.
Ha meg több kényelmet akarsz, akkor vegyél automata váltós autót :) Azzal minden sokkal egyszerűbb lesz.


Krugszvele
(aktív tag)

A legjobb jótanács, amit profi sofőrtől kaptam, hogy mindig gondolkozz előre és helyezd el magad a térben. Figyelj mindig, hogy mi folyik körülötted.
Mintha a régi GTA-ban, felülről. Ki mit fog csinálni, mire lehet számítani tőle.


bambano
(titán)
Blog

viszonylag szélesebb és erős reflektorral felszerelt autót keress. pl. amiben van xenon.
az erős, magasabb színhőmérsékletű fényt a pestiek közül sokan a prémium járművekhez asszociálják, így kevésbé kekeckednek vele.


Cucuska2
(őstag)
Blog

Jól van, a kirándulások tényleg jó ötlet, tipikusan gyéren lakott területekre. Bambano Xenon fényszórós ötlete is tetszik!
Akkor ahogy látom tényleg csak annyi a megoldás, hogy vezetgessek mindenhol, mindenfelé. :)


Freiherr
(őstag)
Blog

Ez tetszik, megragadtad a lényeget.😎


UnA
(Korrektor)
Blog

Ezzel a logikával már esetleg lehetne venni egy sötétített üveges Humvee-t... :P


Freiherr
(őstag)
Blog

De csak is kszenonnal. :)
Én egyébként nagyon utálom, simán betiltatnám, annyira zavaró a többi közlekedőre nézve.


bambano
(titán)
Blog

a humvee nagy és nehéz. sötétített üveggel nehéz áttolni a vizsgán.
ja nem :)

(#20) Freiherr: személyes tapasztalatból vontam le a következtetést.

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Bambano Xenon fényszórós ötlete..."

Kissé leavult, mióta megjelentek a LED-es fényszórók. A tompított és távolsági világításnak viszonylag szabványos rendszernek kell lennie. De a nappali világítás nagy teret enged meg. Be lehet nyomni olyan LED világítást, ami olyan fényt nyom előre, hogy megvakulsz, ha véletlenül bele pillantasz.
Ebből nyomnak a járműre fényszórónként négy darabot. A szimmetria és az abszolút biztonságra törekedés állhat a háttérben. Ha három feladja hirtelen harcot, semmi baj eggyel még mindig lehet vakítani a szembejövőt.
A sötétített üveg sem szól már nagyot. A legolcsóbb autók is középtől, hátra felé, sötétített üvegesek. :D

Vegyél egy jó állapotú autót.
Keress egy üres parkolót.Tanuld meg mekkora a jármű. Elöl, hátul és a két oldalán. Parkolni minden irányban, viszonylag rutinosan. A jármű legkisebb kanyarodási ívét is ismerd ki.
Nagy segítség lehet, néhány vízzel töltött nagy műanyag flakon, valami rúddal megmagasítva. Ha már érzed az autó kiterjedést, érdemes elindulni a forgalomba.
Az elhasznált üzemanyagot ne sajnáld. Sokan, a sokszorosát használják fel a manőverekre, mert az ívek csak néhány fokkal térnek el egymástól. (A szomszédomnak röpke negyedóra nagyjából egyenesen beállni a közösségi garázsba. Én egy tolatás közbeiktatásával tudok beállni az ő parkolójába, szabályosan.)

Ha ezzel végeztél, indulhatsz a forgalomba. sokkal magabiztosabb leszel.


Freiherr
(őstag)
Blog

Értelek, nem szarkazmus volt, tényleg megfontolásra érdemes ebben a mai világban.


bambano
(titán)
Blog

azt írta, otthon 3.5 tonnással szaladgál. valószínűleg az autó méreteit már megtanulta.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Jól írod, otthon 3.5 tonnással szaladgál. valószínűleg az autó méreteit már megtanulta.

Gondolom személyautóban gondolkodik, nem lesz abból hátránya, ha megtanulja a méreteit.


Cucuska2
(őstag)
Blog

Ez is egy jó tanács, felvésem magamnak!


kmisi99
(addikt)

Én is tökre hasonló voltam mint te, azaz nem az a fajta, hogy na jogsi után be a kocsiba aztán nagy bátran vezetni míg el nem fogy az út. Nekem is csak "megyegetett". Nekem szarabb volt, én jogsi megszerzése után évekig nem ültem kocsiba, majd jött a munkahely, ahol autóba kényszerültem néha napján. Eleinte kisebb szívrohamokat és idegösszeomlásokat kaptam Budapesten vezetve kb remegő lábbal szálltam ki, de pl pont a 4-es út az egy tök laza útszakasz (Szolnok-BP vonal). Ott soha nem volt problémám a vezetéssel. Ha beszorul az ember egy kamion mögé akkor meg kell várni míg hosszan tiszta lesz az útszakasz, majd vissza 4 padlógáz és gond nélkül járható. De "gyenge" autóval tényleg veszélyes tud lenni az előzgetés. Budapesthez nem tudok mit mondani én még mindig utálok ott autózni, sokat kell vezetni aztán belejön az ember.


viraga
(tag)

Túlgondolkodod ezt az egészet. A leírtak alapján jelentős rutinod van, ezt kell még bővíteni, de sztem ez nem annyira nehéz, mint amilyennek beállítod. Akik most kezdenek vezetni tanulni, azok is levizsgáznak egyszer és belépnek a pesti forgalomba, és belejönnek... Ehhez képest te sokkal-sokkal előrébb jársz. A "Pesten nem lehet oktatót találni" cíművel vitatkoznék. Saját esetem: sok év kihagyás után vettem pár gyakorló órát tavaly. Felhívtam egy iskolát, ajánlottak egy oktatót, egy hét múlva vezettem. És utána hetente 1x-2x simán tudott fogadni, ráadásul hétköznap késő du-este, amikor a legtöbben mennének vezetni. Az tény, hogy sok diákja volt, mondta, hogy hajnali 6-tól oktat, gyakran estig, és sokszor hétvégén is. Mégis befértem. Nagyon sok órát venni sztem felesleges, de néhány alkalom hasznos és megéri a pénzt, mert ha saját kocsival mész, az sincs ingyen, viszont senki nem segít. Rokon általában nem tud úgy segíteni mint egy oktató... Nem rugóznék sokat a tökéletes oktató megtalálásán sem (mint sokan teszik): arra a néhány alkalomra szinte mindegy ki ül melletted.

Ha a pesti utakat, csomópontokat szeretnéd szokni, de nem akarsz nagy forgalomban elindulni, akkor a hajnali vezetés a legjobb. Szolnokról nem egyszerű, de megérné. Ha el tudsz indulni mondjuk szombaton hajnali 4kor (tudom, kegyetlen rossz felkelni), akkor oda-vissza megjárhatod mérsékelt forgalomban, ami a kereszteződések-lámpák-felüljárók-lehajtók megismerésére a legjobb. Nem zavarsz senkit, nincs "átférek-e" para a lámpáknál, ha rossz sávba sorolsz vissza tudsz tolatni és beállni a megfelelőbe, stb. Az utat előre járd végig google street view-ban, nekem ez rengeteget segített! Gps-t használj, olyan programmal, ami mutatja, hogy a következő kereszteződésben mely sávok lesznek jók neked (pl igo). Pesten ez is óriási segítség.

A xenonos ötlettől meg rosszul vagyok. Ha valaki úgy érzi ettől megy majd neki a vezetés, hát az nagyon szomorú. Közlekedni kellene megtanulni, nem másokat lenyomni. Minden híreszteléssel ellentétben a pesti sofőrök túlnyomó többsége tök normális. Ha sokat vezetsz, majd te is rájössz erre. Nagy a forgalom, folyamatosan figyelni kell a szitut és előzékenynek lenni. Ha figyeled a többi autót, beengeded magad elé aki normálisan "kéri" (indexel), nem vágsz be mások elé, nem nyomod a dudát feleslegesen, hagyod a buszt elindulni a megállóból, stb. stb, akkor egyszer csak azt fogod észrevenni, hogy veled is mindenki normális lesz. Vezethetsz trabantot vagy porschét, teljesen mindegy, ez adok-kapok dolog. Az a néhány xenonos barom meg menjen csak 90-nel a 30-as táblánál és oldja meg izomból az egész életét, mint ahogy a vezetést is - le kell sz*rni.


bambano
(titán)
Blog

én mentem végig Újpesten az Árpád úton Corsával, sima fényszóróval, nemhogy elsőbbséget nem kaptam, amikor nem járt volna, akkor se adták meg, amikor igen.

ugyanott jártam többször vectrával, xenonnal, sosem volt semmi problémám.

ez egy idiotizmus. de ez van. nem én voltam tahó, engem nem cseréltek ki közben, csak az autót alattam.

más.

most szombaton az m3-ason levillogtak, mert hídfelújítás miatt sávlezárásban pontosan annyival mentem, mint a kitett sebességkorlátozás. van egy ilyen hülye mániám, hogy munkaterületek mellett annyival, vagy lassabban megyek, mint amit kiplakátoltak, mert nem szeretem a láthatósági mellényt vakarni a hűtőrácsról. és jött mögöttem az idióta furgonos, aki akár 7 másodpercet is késlekedhetett amiatt, hogy pontosan a feloldó táblánál léptem a gázra, és ezért neki fontos volt villogni.

ja, a poszthoz még egy jótanács: a forgalomváltós időszakokat érdemes elkerülni. tipikusan a nyári szünet utáni első tanítási nap, az agybaj Pesten. Kezdésnek jó időpont lehet a nyár közepe, meg amikor már leszakadt a téli ocsmány idő. Utóbbinál az első pár nap kiszelektálja a brávókat, a többiek megijednek és elteszik az autót, utána lényegesen egyszerűbb Pesten közlekedni.


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog

Sok-sok vezetés közben jön meg a rutin, utánna kóstolj bele egy székesfehérvári pénteki csúcsba , vagy egy BP-be. :)


bambano
(titán)
Blog

vagy egy hosszú hétvége előtti napon...


viraga
(tag)

Értem már. Szeretném azt gondolni, hogy a megfigyelésed és az éppen vezetett autód típusa között nincs összefüggés. Sajnálom ha mégis így tapasztalod. Az tény, hogy vannak jobb és rosszabb napok, franc se tudja megmondani, mitől függ. Néha mindenki normális, máskor 5 percen belül 3x eldobom a parókámat, olyanok történnek körülöttem... :Y És az ember persze az utóbbit jegyzi meg. Én full átlag kocsit vezetek, de ebből eredő hátrányt sosem éreztem, ellenben próbálok a lehető legtöbbször udvarias lenni, mert tudom, mennyire jól jön, mikor velem szemben is azok a többiek. Pl. sávba beengedés, vagy lámpa nélküli kereszteződében beengedése annak, aki áll a mackósajtnál vagy a stoptáblánál, és esélye sincs kikanyarodni. Vannak tahók, azt aláírom, de a hosszabb távú megfigyelésem szerint a döntő hányad normális. Ahogy egyre többet vezetek, egyre könnyebben elengedem azt a pár parasztot - fizikailag is ("mennyé' hülye!"), és a bunkóságuk okozta ideget is. Nem éri meg.

[ Szerkesztve ]


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Ha viszonylag sokat vezettél szolnok környékén, könnyű elfelejteni a tükröt, erre figyelj mindig sávváltáskor.
Ezt nem igazán értem... :N


Kisgépkezelő
(senior tag)

Eddig ez a leghasznosabb tanács. :D
Egyébként szerintem nincs semmi különleges a pesti vezetésben. Helyiként nem is nagyon volt lehetőségem arra, hogy ne rögtön a fővárosi forgalomban kezdjek friss jogsival, (amire egyébként a pesti oktatás ugyanúgy nem készít fel) ahogy még évi több ezer kezőnek sem. Megy az ember, nézi a táblákat, tartja a követési távolságot, használja az indexet, ha nem BMW-je van meg ilyesmi. Vezettem már vidéken, ahogy láttam ott is ugyanezt csinálják.


bambano
(titán)
Blog

"Egyébként szerintem nincs semmi különleges a pesti vezetésben.": szerintem van.
1. sokkal gyorsabb a közlekedés ritmusa. Ez településenként változik, nekem, Miskolcon tanult sofőrnek, a debreceni közlekedés agyhalál éticsiga, a pesti meg rohamtempó.
1a. vidéken nem szokod meg, vagy ha igen, rosszul, hogy lámpától hogy indulsz. legtöbb kistelepülésen nincs is lámpa. Pesten amikor a piros után kigyullad a sárga is, már taposod a gázt, hogy felpörögjön a motor, és a zöld meggyulladásával egyidőben már húzol, mint a vadliba, mert különben ledudálnak, illetve nem jutnak át elegen a zöldön. A pesti rajtolási szokásokkal én itt, Debrecenben, gyakran kiérek a kereszteződésből, mire a kocsisor mögöttem megmozdul.
1b. Pesten meg kell szoknod, hogy közelről követed az előtted menőt, mert ha túl nagy helyet hagysz, beállnak. Vidéken tökmindegy.
1c. vidéken a sok helyi bajnoknak az 50 Km/h-s sebességkorlátozás az óra szerint gyakran 40. Pesten az 50 az minimum 55 és inkább gps-sel mérve, mint órával (óra rendszerint felfelé csal). Vidéken olyat se nagyon látsz, hogy bazi széles úton 70-es tábla van, de jobb, ha mész 80-nal, hogy ne tiporjanak bele a betonba.
1d. Pesten, ha be akarsz kanyarodni, akkor nyomod, majd a kanyar előtt nem sokkal egy telitalpas fék, és betolod az autót. Vidéken, ha be akarnak kanyarodni, már három utcával előbb gurulni kezdenek, a rettenetes 40 Km/h-s fénysebességről hosszú fékezéssel lassítanak, mert tudják, hogy a falu túlvégén be fognak kanyarodni. Az nem izgatja őket, hogy közben lobogó szemű éticsigák előzik őket a belső sávban...
2. Pesten sokkal több a szigorítás, mint vidéken. Például a nagyobb forgalmú utakról Pesten jellemzően nincs balra kanyarodás. Ezt meg kell szokni agyilag, hogy háromszor kanyarodsz jobbra, mire balra elfordulsz.
3. Vidéken, főleg a kisebb városokban, falun, sok közlekedési helyzet nem fordul elő, ami Pesten igen. Például nem szokod meg, hogy néha az úttestet keresztezi villamos, aminek tanácsos elsőbbséget adni. Pusztán azért, mert vidéken nincs villamos. Egyszerűen nem ivódik bele a közlekedési iq-ba, hogy számíts rá.
4. vidéken nem szokod meg, hogy időben be kell sorolni a megfelelő sávba, mert egy sáv van.
5. vidéken ott szállsz ki a verdából, ahol elfogyott a lendülete és otthagyod. Pesten parkolóhelyet kell keresni, és ki kell deríteni, hogy az a konkrét parkoló melyik parkolóórából fizethető.

+n. én magamon látom, hogy mennyivel másabb vagyok: ha apám megáll a kocsijával, sokszor be se zárja. kulcscsomók, papírkötegek, mittoménmik vannak az első ülésen. ha én megállok a kocsival, antennát letekerem (inkább én, mint egy tolvaj éjjel), dísztárcsa eleve nincs rajta, a kocsi belseje pedig üresre ki van pakolva, és már a beszállásnál úgy pakolok, hogy megálláskor ne kelljen kinyitni a csomagtartót, hogy ne lássák, mi van benne.


pit stop
(addikt)
Blog

Én Pesten tanultam egy nagyon jó tanártól (ő az iskola vezetője), ha érdekel meg tudom adni ki az. Ő vállal olyat, hogy pár órát megy emberekkel, pont azért, hogy a párhuzamos sávokat, meg Pestet jobban szokják (kinek mire van szüksége).
4-es útnak rossz a híre - én korábban maximum rövid szakaszon jártam arra, de most nyáron végig kellett mennem ha legrövidebb úton akartam haladni. Simán ment oda-vissza, de volt olyan ismerős aki szörnyülködött. Figyeld előre a forgalmat, és szerezz tapasztalatot ;)


Hieronymus
(addikt)
Blog

"...Ezt meg kell szokni agyilag, hogy háromszor kanyarodsz jobbra, mire balra elfordulsz."

Könnyű a "nyugdíjasok" élte, van idejük kanyarogni.
Gyorsabb a jobbra kanyar, megfordulás és egyenesen át kombináció.


Kisgépkezelő
(senior tag)

1-5: Nem vitatom, hogy más itt Pesten a közlekedés, de azért ha az első pár napon nem igazodsz hozzá, és kicsit más tempóban haladsz, akkor legfeljebb 10 perccel hosszabb lesz az utad, meg hatszor rád dudálnak útközben. Ennyibe azért nem rokkan bele az ember. Azért annyira mi pesti sofőrök is vigyázunk annyira bónuszunkra, hogy nem rongyolunk bele mindenkibe, aki kicsit lassabban vezet. Nem kell ezt annyira túlaggódni, egy darabig szokatlan, aztán belejön az ember.
+n: Valószínűleg én lakom szerencsés környéken, de nekem soha semmi nem tűnt el a kocsimból, pedig párszor már otthagytam nyitott ajtóval, benne mindenfélével pl: anyósülésre ledobott GPS-el. Még olyan is volt, hogy egy utasom lehúzva hagyta a hátsó ablakot én meg úgy hagytam fél napra az utcán, vagy benne maradt a kulcs a csomagtérajtóban egy egész hétvégére, aztán hétfőn onnét vettem ki. Remélem kitart a szerencsém.


bambano
(titán)
Blog

- kolléga megállt a kocsijával, berakta a notebookját a csomagtartóba, délre fel is törték. Hungária körút mellett.
- amikor megkaptam anno a céges autómat, és felkerült rá a gyári dísztárcsa, másnap reggelre lelopták az antennával együtt. Plusz kilopták a hűtőrácsból a márkajelet. Újpest.
- a saját autómról is szedték már le vagy kétszer a dísztárcsákat. egyszer levakarták a csomagtartó fedeléről a márkajelet (amit nem értek, mert csak roncsolva jön le).
- már előfordult, hogy nem ott találta meg az asszony a kocsit a teszkó parkolóban, ahol hagyta, miközben rendőrök lezárták az összes kijáratot és minden kocsit ellenőriztek.

úgyhogy nálam se gps, se gps tartó, se szélvédőn megmaradó gps talp nyoma nem marad a kocsiban, ülések üresek, rádió előlapot leveszem, teló nem marad, antenna, dísztárcsa is eltéve.


Kalandor
(HÁZIGAZDA)
Blog

Rengeteg vélt vagy valós "szabályt, meglátást" tudok én is a pesti vezetési élményről, de:
- a szabályokat ismered, mert vezetsz
- az autó méretét ismered, mert 3.5 tonnásat vezetsz

Vagyis nem a tudásoddal van gond, hanem az érzéseiddel, azon pedig csak az javít, ha megméretteted magad és ebből önbizalmad lesz. Szóval autóba be és uzsgyi a dobozossal! Esetleg írd ki rá, hogy B*rdi vagy UN*X, mert azok úgy vezetnek mint egy őrült, szóval senki se kekeckedik veled ;] Szent meggyőződésem, hogy az autóversenyeken is őket kellene indítani, felkészítés helyett csak beígérni, hogy ha megnyered, délben hazamehetsz!

[ Szerkesztve ]


Bird
(addikt)
Blog

Isten hozott itthon..... Van amin nem tudsz változtatni, de mindenre másra ott a mastercard.

[ Szerkesztve ]

üzenetek