üzenetek

hozzászólások


gbors
(nagyúr)
Blog

Olyan, mintha minden évben ünnepelnéd az adott CoD-ot, Assassins Creed-et

Nem kell hülyeségeket a másik szájába képzelni :)

Az AAA kategória szerintem is eléggé lezüllött, de azért ott is jönnek rendszeresen jó játékok - Bioshock-széria, Borderlands-széria, nekem a Crysis-ek is bejöttek, Witcher-széria, Fallout 3-4, Portal 1-2, MGS: V, akár a '16-os DOOM, stb.
Ellenben az indie (vagy fél-indie) címek, amiknek a "fantasztikus eredményeit meg kell említeni" gondoskodtak arról, hogy folyamatosan, éves szinten tucatjával jöjjenek a kiemelkedő játékok. SteamWorld-széria, a Supergiant játékai, Spacechem, kalandban a Daedalic és Wadjet Eye, GSTD, Hex(meg egyéb)cells, a Klei cuccai, és még sok-sok kisebb, izolált cím, sorolhatnám napestig. Nagyon sok olyan játék született az elmúlt 10 évben, aminek a 90-es és a 2000-es évek első felének termése jellemzően a közelébe sem ér. És ez csak PC, konzolokon nem vagyok otthon.
Lehet persze ostorozni az ipart, nagyrészben jogos is, de ha valaki éppenséggel játszani akar, nem ostorozni, akkor bőven van miből választani - sokkal bővebben, mint 10 éve.


olbaidhun
(őstag)
Blog

Nem akartam beléd látni, hogy cod, vagy bármi más AAA frencsájz megszállottja lennél, elnézést, ha így tűnt, jobb, hogy korrigáltad.

Úgy látom egyetértés van több ponton. Hasonló címeket szeretünk, ajánlottál pár újat, utána nézek, ez nagyszerű. Igazi diskurzus. Végigtoltam a doom-ot, remek cucc a bioshock és konzolon is volt pár nagyszerű gém. Páratlanul jók. Megéri elővenni pl a pcsx2, rpcs3, cemu emulatorokat, youtube tele van minden idők legjobb top10-ével.

"Lehet persze ostorozni az ipart, nagyrészben jogos"

A minőség ne menjen a mennyiség rovására, ez a megérzésem. Van mondatod, amiből kisüt ugyanez.

"még sok-sok kisebb, izolált cím, sorolhatnám napestig"

Korábban arányait tekintve nem volt ennyire híg f@s az ipar. Izolált volt maga a rendszer, inkább kreatívok ültek pozícióban, most meg ugye a marketingbe ölnek milliókat és a befektetők, meg kiadók hozzák a döntéseket.


duvi
(nagyúr)

Itt is hatalmas köszönet ezért a nagyszerű cikkért :R


gbors
(nagyúr)
Blog

Akkor igazából csak annyi a különbség, hogy Téged zavarnak az arányok, engem meg nem. Felőlem annyi fost dönthet a világra az Ubi, az EA meg a többiek, amennyit akarnak, amíg bőven van jó játék ezek mellett, addig én nem panaszkodom.


Palinko
(tag)

Naaaah, neeem srácok azért ezt ne, ez már túlzásba esik lassan. Nehogy a nyúl vigye a puskát, szóval ne állítsuk már úgy be hogy az indie viszi a hátán az ipart és nélkülük már már játékszoftvert fel sem érdemes telepíteni....

Kritikátok jogos az AAA iparral kapcsolatban, de azért még mindig ők szállítják a legkomolyabb élményeket. Csak mostanában nem sikerült az évi 3-4, talán csak 1-2, de attól függetlenül ott van a pálma. Ránéztem a felsorolt címekre, ha ilyen sarkosak vagyunk az AAA iparral kapcsolatban akkor ezekre meg rá lehet mondani hogy valami flash játékok, na de ha kicsit reális vagyok meg pozitívabb azért akkor sem kerülheti el a figyelmem hogy nagyon ritkán ütik meg az indie címek a napjaink, grafikai, mechanikai igényét, vagy komplexitását a játéknak. Nem úgy értem a komplexitást hogy skill fa, vagy menüban bonyolítsuk el, hogy legyen nagy sztori mert az indieben is megoldott, inkább úgy értem hogy 3D térben egy nyitott vagy félig nyitott világban mozoghassunk. Ma egy Mafia 1 szintű játék garfikában, mechanikában meghaladja az indie stúdiók 99%-nak a képességeit. Egy lassan 20 éves játékról beszélünk, de legtöbb indie most is a 80 as évek színvonalát hozza vissza. Hogy most népszerűek a retro hullám meg a jófejség a kicsit támogatni miatt az teljesen más történet, soha nem lesz számomra akkora élmény mint egy közepes AAA játék...

Vegyük pl az Indie csúcsait, mint az Inside, jó jó meg most rápróbáltam hogy ingyenes volt, de nem vittem végig, gyönyörű a művészi megvalósítás de nem kötött le, nincs kedvem találgatni hogy melyik pixelt kell eltalálni a feladat megoldásához mert volt párszor olyan hogy kitaláltam mit kell csinálni még sem csinálta meg aztán ránézek videón hogy kell megoldani, azt úgy ahogy az előbb próbáltam csak nem ment aztán 4. jére beakad a pixel és megcsinálja végre. Nincs nekem ehhez kedvem inkább megnézem a videót hogy végigfut valaki rajta aki már 3. ra játsza ki és élvezetes. Nagyjából ugyan az az élmény csak frusztráció nélkül és én kifejezetten gyűlölöm a streameket meg unalmas ha más játszik ennél a játéknál mégis jobb. Akkor is hogy jön az a 3 óra szaladgálás Insideban mondjuk egy Assassin Creed 70 órájához? Sehol nem konkurencia.

Attól hogy megjelent egy Subnautica, egy Kerbal Space Program meg egy Hellblade azért a legtöbb indie játék továbbra is az indieszemét kategória... Meg azért mert az elmúlt években fejlesztési költségen spórolva leromboltak sok legendát mint a Mass Effectet meg a Mafia-t továbbra is jelentek meg dolgok amik nagyon jók és az idei év kifejezetten gyenge volt eddig de még most is jött egy Sekiro egy Plague Tale meg jön majd az Outer Worlds és egy egész pofás Star Wars játék is a mumustól, szóval azért nem annyira rossz ez. Igaz a mérleg másik nyelve hogy elrontottak egy Raget meg a Borderlands sem lett valami rózsás és a Wolfensteint is rossz irányba terelték, de az még mindig az hogy nem évi 8 jó játékot adnak nekünk csak 2-3-at ezzel szemben idén én nem láttam olyan indie címet ami megérdemelné akár csak a próbát is...

Érdekes lett a cikk, köszi! Engem is érdekel a cyberpunk és nagyon várom de itt aztán több info is volt mint ami eredetileg érdekelt :D Kár hogy a fejlesztést nem lehet ilyen részletesen bemutatni mert csak morzsák szivárognak ki pedig titkon reméltem hogy majd arról is még több szó esik mert az méginkább érdekelne mint maga az eredeti társasjáték.


[Prolixus]
(addikt)

ÚRISTEN!

Erre vártam már hetek óta! :R

(elolvasni mondjuk nem lesz 30 perc :DD )


P.O.W.
(tag)

Ez igen! :R


Cifu
(nagyúr)
Blog

A Cyberpunk 2077 topicban mindent beírtam, amit a játékkal kapcsolatban felleltem a különféle interjúkból, fórumokból, tweetekből. Azzal az a fő probléma, hogy a tartalma nem biztos, hogy megérne egy 'gyűjtést'. Egyfelől azért, mert ha végigolvasod a CP2077 híreket, akkor nagyjából le is feded a tartalmát, másfelől pedig az olvasóközönség nagy része ott is topiclakó. Harmadrészt pedig már arra is van példa, hogy az is változott, amit ott leírtam.

Tervben van, hogy a játék megjelenése előtt lesz egy összefoglaló a játékról, de csak akkor van értelme, ha tényleg lesz érdembeli információáramlás a CDPR-től, háttértörténet, karakterek, játékmechanika terén.


penge111
(őstag)
Blog

Köszönöm az írást, nagyon tetszett jó kis meló lehetett ezt megírni. Remélem majd a Cd Project Red-nek sikerül hatalmasat alkotniuk. Igaz én inkább D&D kategória szerelmese vagyok, próbálkoztam pár cyberpunk szerű játékkal, de csak a Shadowrun játékok tetszettek... Mondjuk másik zsánerem a jrpg, azért itt is lehet érintőlegesen a cyberpunkkal találkozni.


olbaidhun
(őstag)
Blog

"Kritikátok jogos az AAA iparral kapcsolatban, de azért még mindig ők szállítják a legkomolyabb élményeket"... Csak mostanában nem sikerült az évi 3-4, talán csak 1-2...

Évente 1-2-3 WTF! Dollármilliós iparról csevegünk. Érzi mindenki, hogy gáz van az élménnyel, de amíg csak ebből a szeméttelepről lehet választani, szépen alakul a matek. Épp ebbe kavartak be az ilyen kis mini címek, amiket egyre többen értékelnek / értékelek igazán. Valahogy a bevételek is szépen megérkeztek hozzájuk, ami nagyszerű, mert azt is lecsípték az egyik multi tortájából. Nyilván utóbbiaknak kizárólag a pénz számít, így újra kell gondolniuk a befektetések súlypontjait. Lesve a piciket. Mi ez, ha nem alázatra nevelés? Ja és elszalad egy 5-7+ éves konfigon is, mert optimalizált...

Több ponton egyforma véleményen vagyunk, csupán annyiról van szó, hogy neked még félig tele a pohár, nekünk már egyszer kiürült és keressük még azt amit ide tölthetnénk időnként. Ez jellemzően már nem AAA kaegória... grafika, marketing valóban zéró. Azonban ezek a kisebb stúdiók jelesre vizsgáznak a belbecsből, kreativitásból, művészetből. Látszik minden ízükön, hogy az alkotók számára egy szakrális dolog volt a fejlesztés tárgya! Hellblade, Inside-ot említettél? Kiválló, BAFTA! Fontosabb ez mint a kötelező; menüs farmolás, skillfa, mikrotranzakció, legalábbis számomra. El sem jutna hozzád az utóbbi ősi 2D platform, ha nem fásultál volna bele egy kicsit a modern kacatokba. Mégis hibái ellenére azt kell mondani az embernek, hogy valamivel mintha tovább lépett volna a Playdead az Inside-dal, Limbo-val a régi kategóriák határain. Mintha történt volna valami, beindultak a címek, Little Nightmares, Unravel stb. Így történt ez a minecraft esetén is, aztán jött a picipuha..

"legtöbb indie most is a 80 as évek színvonalát hozza vissza. Hogy most népszerűek a retro hullám" PC esetén az említett aranykorral bezárólag minden érdemlegeset láttam. Konzolon akad még kivétel, de akkora stúdiók és erőforrás áll rendelkezésre, hogy csoda lenne, ha mellé lőnnének... Maffia, GTA, nyilt világ? Igen jót tenne ez, de nem mindennek. Lásd RAGE2. Túlságosan mélyvíz és inkább jó úszók számára jelent előnyt. Oda sem engedtem volna az Avalance-os gyerekeket a Just Cause akármennyi után egy id. játékhoz. Méltatlan helyzet, nevetséges eredmény.

Hogy a példádnál maradjak, nézd meg mi van az AC sorozattal... "140 millió darabot adtak az ismert széria összes részéből". Azért az nem kevés bevétel. Utóbbi pár hsz-el, teljesen egyetértek.

"az elmúlt években fejlesztési költségen spórolva leromboltak sok legendát mint a Mass Effectet meg a Mafia-t" na látod ezt a listát meg én tudnám szinte végtelenbe mesélni... de hagyok inkább kétképet a témáról!

Legyen kivétel a Cyberpunk, ez nem egy "tét nélküli játék" amit az EA, ACTIVISION, UBI etc játszik! Sok múlik rajta. A Witcher3 is nagyszerű eredmény lett, sorra kerítem, mert jobban megérdemli mint egy tizennyolcadik AC. Remélem jó helyre folyik a pénz, alig várom ezt a remek sci-fi cuccost.

[ Szerkesztve ]


gbors
(nagyúr)
Blog

Nem akarom már soká húzni az offot, csak röviden:
- Nem vagyunk egyformák
- Az elmúlt 2-3 évben nem találkoztam olyan AAA játékkal, ami tetszett volna. Talán a BL3 Steamen... oh wait.
- Nekem az Assassin's Creed és a dögunalom egzakt szinonimák. 70 óra abból? Help!!!
- A vizuális / térbeli komplexitásban igazad van, de ez csak egy eszköz, amit tudni kell használni, hogy játékélmény legyen belőle. Ez nemhogy egyre jobban menne, hanem egyre rosszabbul.

Szóval játékélmény terén nekem elsősorban az indie / fél-indie (önálló stúdió, de nagy kiadói támogatással, pl. Klei) szektor szolgáltat. Nyúl meg puska ide vagy oda :)

[ Szerkesztve ]


Palinko
(tag)

Megyek is és már olvasom is. Egyébként én tudatosan kerültem eddig a híreket mert olyan messze volt még a megjelenés nem fájdítottam a szívemet de mostanában kezdek lassan ráhangolódni a dolgokra és érdekel minden. Szóval nekem még a hírekből gyűjtött is megfelelt volna :D

Egyébként meg megkérném az urat, hogy itt is szóljon már néha hozzá, ne mindig csak a haditechnika. Legalább ott látnám az értesítőt az új üzenetről :D


olbaidhun
(őstag)
Blog

Valóban különbözünk, de ez így van rendjén.

"A vizuális / térbeli komplexitásban igazad van, de ez csak egy eszköz, amit tudni kell használni, hogy játékélmény legyen belőle. Ez nemhogy egyre jobban menne, hanem egyre rosszabbul."
Crysis kapcsán most már értem az összefüggésed... neked az is bejött, mert valóban jó az, ha egy FPS pofás. Azonban nem ezektől lesz igazán hangulata, vagy másnéven "játékélménye" egy stuffnak. Ez csak egy elem, aminek csúnyán elb@szták a súlypontját mostanában. Lásd a quake 1 még formabontó és kategóriájában a nagy meglepi volt, de már a 2-3, meg pl a doom3, rage1 is inkább a belbeccsel próbálta megadni az élményt. Több-kevesebb sikerrel.

Szóval ez egy ellentmondás, amit épp az indie oldott fel bennem. Ezt érzik a fejlesztők is, látható, hogy mindenki iparkodik visszanyúlni a gyökerekhez. Kevesen mernek nagyobbat álmodni.

Ettől eltekintve nagyszerű cuccok voltak valamikor (oks érkezett egy fél tucat az elmúlt 15 évben is), ahogy az Unreal részek is hozták az akkoriban elvárhatót egy darabig, nincs is ezzel nagy baj. A gond az, hogy teljesen felhígult az egész témakör, épp a gears-nél láttam legutóbb, hogy ez már unalomba fulladt és leamortizálták pl a Quake Championst. Doom16 a kivétel, erősíti a szabályt rendesen, második rész már para...

Techdemóból éppen ezért nem lesz örökzöld. Önmagában kevés a jó grafika. Legyen inkább gagyibb, pl half-life portal2 szintű... de legalább annyi belbeccsel és tartalommal! Talán épp emaitt a Black, Resistance, FarCry1-2 volt a vége, amit még aktívan nyomtam és élveztem közben. Csak ugye akkoriban jött a család, meg más projektek, nem is volt igazán tudatos, hogy annyi év kimaradt. Most meg visszatekintek és ilyen Zelda kategóriákat látok élvezeti faktornak. Multis PUPG, meg Fortnite helyett inkább SC2. Mert már alig akad egy-két kiváló stratégia... 20 év alatt?!


Palinko
(tag)

Köszönöm a beszélgetést úgy gondolom értékes volt még tudnánk folytatni szerintem elég sokat, de méltatlan lenne egy ilyen jó cikk alatt lopni a komment olvasók idejét ezzel. Majd talán máskor, más helyen még összefutunk :)


Hintalow
(senior tag)

Köszönjük a cikket, nagyszerű lett :R
A játékkal esetleg majd teszek egy próbát, de az asztalinak a feelingjét nem hiszem hogy tudja hozni.
Maradok annál inkább, hogy néha a DnD partik közé beiktatunk egy kis CP-t :)


LK
(őstag)

Ez így van. Az asztali elég jól összehozza az embereket. Egy évnyi nevetés és jókedv egy 4 játékból álló sorozat,de a mesélőn nagyon sok múlik. :)
ADND 2.0 még mindig a kedvenc. A pc-s játékok, csak segítenek kitölteni két játék közti időt :DDD Aki még nem játszott asztalit jó mesélővel az nem tudja miből maradt ki.

[ Szerkesztve ]


serrin
(aktív tag)

Tartalmas és jó írás lett. :D

Rengeteg SR3 után jó volt a CP játékról is olvasni.


VinoRosso
(addikt)
Blog

Jó cikk lett, még nem is nagyon láttam itt ilyet, ami ennyire belement volna a részletekbe valamilyen témában. Respect :R


serrin
(aktív tag)

Cifu űrkutatásról szóló cikkeit nem olvastad? :DD


carr
(senior tag)
Blog

fúbaz.... :R
köszi.

üzenetek