üzenetek

hozzászólások


olbaidhun
(őstag)
Blog

Valóban különbözünk, de ez így van rendjén.

"A vizuális / térbeli komplexitásban igazad van, de ez csak egy eszköz, amit tudni kell használni, hogy játékélmény legyen belőle. Ez nemhogy egyre jobban menne, hanem egyre rosszabbul."
Crysis kapcsán most már értem az összefüggésed... neked az is bejött, mert valóban jó az, ha egy FPS pofás. Azonban nem ezektől lesz igazán hangulata, vagy másnéven "játékélménye" egy stuffnak. Ez csak egy elem, aminek csúnyán elb@szták a súlypontját mostanában. Lásd a quake 1 még formabontó és kategóriájában a nagy meglepi volt, de már a 2-3, meg pl a doom3, rage1 is inkább a belbeccsel próbálta megadni az élményt. Több-kevesebb sikerrel.

Szóval ez egy ellentmondás, amit épp az indie oldott fel bennem. Ezt érzik a fejlesztők is, látható, hogy mindenki iparkodik visszanyúlni a gyökerekhez. Kevesen mernek nagyobbat álmodni.

Ettől eltekintve nagyszerű cuccok voltak valamikor (oks érkezett egy fél tucat az elmúlt 15 évben is), ahogy az Unreal részek is hozták az akkoriban elvárhatót egy darabig, nincs is ezzel nagy baj. A gond az, hogy teljesen felhígult az egész témakör, épp a gears-nél láttam legutóbb, hogy ez már unalomba fulladt és leamortizálták pl a Quake Championst. Doom16 a kivétel, erősíti a szabályt rendesen, második rész már para...

Techdemóból éppen ezért nem lesz örökzöld. Önmagában kevés a jó grafika. Legyen inkább gagyibb, pl half-life portal2 szintű... de legalább annyi belbeccsel és tartalommal! Talán épp emaitt a Black, Resistance, FarCry1-2 volt a vége, amit még aktívan nyomtam és élveztem közben. Csak ugye akkoriban jött a család, meg más projektek, nem is volt igazán tudatos, hogy annyi év kimaradt. Most meg visszatekintek és ilyen Zelda kategóriákat látok élvezeti faktornak. Multis PUPG, meg Fortnite helyett inkább SC2. Mert már alig akad egy-két kiváló stratégia... 20 év alatt?!

üzenetek