üzenetek

hozzászólások


szabonagyur
(félisten)
Blog

Dacia román oldala szerint kb. 21000 EUR, ami kb 8M forint mint itthon.


Chereiose
(addikt)

De ott egész évben támogatva van meg van valami roncsautó program is, elvileg 4.5m körül kijön a comfort plus fullosan. Bár itthon is ennyi volt, akinek sikerült a támogatás.


Somatom
(veterán)
Blog

Ez nem csak nekünk sok. A kínai testvérmodell eladási ára 6000 Euró. Kizártnak tartom, hogy erre 14 ezer Eurós költség jöjjön rá. Ez kajak lehúzás.


tomcat78
(őstag)

Mint írtam is, hogy pont ez a bajom vele.... Ennyiért túl sok a kompromisszum. Az árát kritizálom, nem az autót.


szabonagyur
(félisten)
Blog

És mennyire vagy abban biztos, hogy ez 1:1-ben ua. a modell mint a kínai? Mennyi EU-s pluszt rakatnak bele, mint kötelező elem esetleg? Ennyi erővel az orosz Suzuki modellek is olcsóbbak mennyivel, mivel ott nincs elvárás egy rakat extra dolog. Pluszban mire EU-ba ér a cucc mindenen annyi extra ÁFA, meg VÁM meg kitudja mi van még, hogy ez így jön ki. Nem lepne meg, hogy mire az end userhez eljut már ennyi az ára.

#382Chereiose: ez okés, de honlapra felmész ár ennyi.


szabonagyur
(félisten)
Blog

Sok az ára, de minek nem jelenleg itthon új autóban? Vagy van ára de éppen nem elérhető.

Illetve nem feltétlenül hívnám kompromisszumnak, más felhasználási terület, plusz aki megveszi tudja minek veszi meg--> mert új elektromosban még mindig olcsóbb, mint bármelyik társa és hozza amit elvár valaki. Ha mondjuk autózok 5000 km-t ingyen egy évben (mert ingyen lesz hiszen jelenleg a kínálat hiánya miatt árban is eladnám), akkor már bőven megérte a dolog.


tordaitibi
(veterán)
Blog

Nemrég voltam letolva mert Kádár korszakoztam állítólag-
Te ugyanezt csinálod :) Megveszed, használod, árába eladod.
Dettó ez ment, okos ember kihozta a Zsigulit, Skodát, Wartburgot, mindegy mit a Merkur telepről és azonnal befizetett egy másikat. Ugye legkevesebb 3 évre lehetett elhozni, akkor a delikvens a régit új autó árban eladta merugye ugyanez volt mint most, hiánycikk és hozta ki az újat.
És így 3 évente új kocsija volt ingyen.
Méghogy Kádár korszak, ugyanez van most, hát nem változott semmi :)


Somatom
(veterán)
Blog

Nem ugyanaz az autó. A 6000 Euró az már az eladási ár, amin már haszon van. Ha ennek a duplája az EU -s verzió, akkor is 12 ezernél tartunk, nem 20 ezernél.
Mi kerül ezen a fotelon 7200 Forintba? :)

[ Szerkesztve ]


szabonagyur
(félisten)
Blog

És erről én mit tehetek, hogy megvan rá a keret és az autó árak csak felfele mennek plusz nem elérhető új autó? :F

Képzeld el van hitelem is, nevetséges kamattal, nem fogom átcserélni csak azért drágábbra mert ahogy írtad "okos ember".

[ Szerkesztve ]


szabonagyur
(félisten)
Blog

De mi nem dupla ár szinte ami Kínából jön? Minden. Ott olcsón legyártják, itt meg haszonnal eladják. Ha lehetne autót rendelni ide aliról simán ide rendelném, nem fizetném ki a dupla árat.

De minden autó márka így van, hogy kb helyi piac szintjén jó ár, oda ahova beviszik meg durva. Megnéztem neked dániában kb fillérre pontsan 8M forintra átszámolva az ára, és ugye ott még jön rá egy nem gyenge üzembe helyezési költség is.

Szerintem nem kell neked bemutatni, hogy cseheknél mennyire megy a Skoda, hiszen ott az helyi szinten olcsó.

Sajna árat tekintve ez van, új elektromosat nézve meg olcsó, almát az almával összehasonlítás.

[ Szerkesztve ]


NoZoli
(tag)

Ha nem mennek sokat az autóval, a viszkozitása megváltozik az olajnak, már 1 év alatt is.
Pénzkidobás akkor lesz, ha emiatt kell nagyobb összeget költeni a motorra.
Környezetszennyezés az 2-3 évente is, ami az elektromosnál, fel sem merül. De erről is lebeszélted őket.
Meg lehet csinálni otthon és mit csinálsz a leengedett olajjal, kicserélt szűrővel?
Nincs azzal gond, ha magadnak cseréled a vezérlést. Csak mint említettem, idő és energia. Na, meg, szerszámok. Elektromosnál, ez a ráfordítás sem merül fel.
Ha valakik, az idősek tudják értékelni a kényelmet. A felsoroltakon túl, a kuplung-, és váltóhasználat is mellőzve van az elektromosnál. Sok idősnek, ez is nagy kényelem. Nem csak a kütyük garmadája tud kényelmet adni.
Elolvastam újra, amit írtál, de továbbra is ugyanazt mondom. Ezek szerint, nem jól értem, mire gondolsz két autó közötti felár megtérülésénél.
Így most, 1,7M van, ugyanilyen körülmények között. Pedig, már tudjuk a topikból, hogy 500-ért is lehet kapni autót, ami kiszolgál. De ha a kütyüket nem nézzük, akár 70-ért is. Pláne, évi 4000 km-re.


NoZoli
(tag)

A kínaiból kihagynak rengeteg biztonsági elemet, ami az EU-ban kötelező. Ezért, a kínai modell, leginkább csak kínában eladható, ezért olcsóbb jóval.


tordaitibi
(veterán)
Blog

Azt a fogalmat hogy humorérzék, ismered egyáltalán "komoly ember"?


Somatom
(veterán)
Blog

Az autó 6000, az EU -s biztonsági berendezések további 14 ezer Euró. Nemáááá!
De, még ha így is van, az is tisztán mutatja az autó valós értékét, hiszen az alapon 6000 -ért már haszon is van és abban is van motor, akku, kormány, ajtó, stb. A biciklimhez 650 Euró egy akku.

[ Szerkesztve ]


stickermajom
(addikt)
Blog

+ Logisztika, vám, forgalmi adó, profit. Lapozzunk már.


Somatom
(veterán)
Blog

A kutya nem gyártatna Kínában, ha ilyen mértékű költségek jönnének egy termék árára.


NoZoli
(tag)

De nem figyelsz! A kínait, (leginkább) csak Kínában tudják eladni, a szegényes felszereltséggel. Ez értékcsökkentő. Akárcsak, a jobbkormány, bármilyen autónál.


Somatom
(veterán)
Blog

Hogyne figyelnék. Az itthoni felszereltség sem mondható éppen gazdagnak. Nézted a videót, amit korábban linkeltem? Abban kívül-belül bemutatják a kínai verziót. Még az infokonzol is benne van, ami itthon extra. Mindazonáltal értem, hogy a plusz berendezések árnövelő hatásúak. Csak ennek mértéke az autó alapárához képest irreális.


stickermajom
(addikt)
Blog

Nyilvánvalóan forintra/eurócentre pontosan ki van számolva, hogy ez az autó (vagy bármelyik elektromos) mennyiért adható el Európában. Hívd fel az importőrt a fülkéből, hogy nem értesz egyet az árazással, lennének javaslataid. Biztosan értékelnék.


Somatom
(veterán)
Blog

Fölösleges. Én már a kereskedőn keresztül adtam visszajelzést az importőrnek.


NoZoli
(tag)

Benne van az infokonzol, de teljesen más, mint a Daciaban. És 29 kilóval még könnyebb a Dongfeng, tehát, anyagában is más(ak) valami(k). Az a gyanúm, hogy ez inkább koppintás, mint testvérmodell. A Renault K-ZE van említve testvérmodellnek, ami 2019-ben is 8650$ alapárról indult Kínában, az ottani támogatással együtt (amiről nem tudom, mennyi volt akkor).


Noukoum
(veterán)

Nem irreális, csak érteni kell hozzá.


Somatom
(veterán)
Blog

Az alap menettulajdonságok megegyeznek. Tehát az akku, motor, vezérlő ugyanaz. A csak 29 Kg különbség is ezt támasztja alá. Több hozzáértő is tesztelte az autót és nem tudtak rámutatni a több, mint háromszoros árat indokló különbségre. Itt sincs hozzáértő, mert csak tippeket írtak.


stickermajom
(addikt)
Blog

Rajtad kívül szerintem mindenki érti miből áll össze egy aktuális trendet követő külföldről importált autó ára hiánygazdaságban. Ehhez azért nem kell nagy szakértelem.


Noukoum
(veterán)

Nagy hozzáértők lehetnek ha ismeretlen számukra a szállítási költség, vám, áfa hármas. Úgy hogy nem is a 8000€-s autót hozták EU-ba.

Abba tökéletesen igazad van hogy te nem értesz hozzá, bár ahhoz elég lett volna 2 hsz is, felesleges volt a topik 1/5dét teleszemetelni.


Somatom
(veterán)
Blog

Majd az eladott/meghibásodott darabszám eldönti, hogy ki a szakértő.


tomcat78
(őstag)

Kompromisszum alatt elsősorban a felhaszálhatóságát értem. 8 millióért már lehet venni bárhol nyugodtan használható autót. Ez erre alkalmatlan, ebben a viszonylatban irreális az árazása szerintem. Az, hogy elektromos meg trendi ilyen tekintetben semmit nem ad az értékéhez. Csak az árához. Az, ok, amit írsz! De az autópiacon ehhez nem kell feltétlen elektromosat venni most. Sőt, még ujjat sem. Meg ugye az sem kiszámítható, hogy évek távlatában mi lesz. Csak zárójelben tenném hozzá viszonyításként: Én az egyik autómat 500ezerért vettem meg, mert szét volt barmolva javarészt a kipufogó alatta. A vételárral és minden egyébbel együtt ( egy vadonat új építtetett, legális kipufogó rendszerrel együtt) is millió alatt vagyok vele. Az autó jelenlegi piaci értéke átlag a duplája. 1,5 és 2,5m között. Tehát pillanatnyilag én még keresni is tudnék rajta, ha cél lenne. Ez persze sokatoknak már egy lerugott roncs lenne. Ellenben meg van benne az a varázslat, hogy használható bárhol. Arról nem beszélve, hogy mivel viszonylag kevés- és egyre kevesebb- jó állapotút lehet belőle találni, elég sanszos, hogy a piactól függetlenül nem fog a béka segge alá esni az ára. Ezt mind, csak azért írom, le mert a piac nem csak az új autók árát befolyásolja, hanem ezzel együtt mindenét. Úgyhogy, ha befektetésként akarod kezelni, akkor veszel 8 millióért 2-3-4 darab lenézett, de ritkább autót, és záros határidőn belül még hasznod is lehet rajta.
Városi kisautónak tök jó, azt mindenki el tudja dönteni, hogy ez megér e neki ennyit. Viszont, ha valakinek a táblán túl is kell valami, akkor marad a vonat/busz/bicikli/bármi. vagy még egy autó. Ami valószínűleg nem elektromos, mert minek kettő, ha az egyik jó bárhol, a másik meg..... Van. Namármost, ha mellé kerül egy diesel, benzines, tök mindegy, akkor annak a költsége is ott van emellett a verda mellett. Esetleg még lehet opció autót bérelni, ha valakinek csak karácsonyra kell elugrani anyuékhoz. Én nem tudom az autót vezetők hány százalékára lehet igaz, hogy csak városban használja.... Írod, hogy évi 5ezer km-t mész. Ilyen minimális futás mellett meg nekem tuti nem érné meg. Még akkor sem, ha perpill árában eladható. Van az a kategória autóban, ami befektetésként is (sőt, inkább csak annak) jó! De azzal senki nem fog naponta munkába pőfőgni. Ez viszont nem az. És soha nem is lesz. De ugye minden annyit ér, amennyit hajlandók az emberek kifizetni érte. Nekem ez tuti nem érne ennyit. Még "ingyen" tankolva sem.


b0bcat
(addikt)
Blog

Romániából 4,5 millióért lehet vásárolni új Springet. Annyi van, hogy 1 évig nem kaphat magyar rendszámot, de használni lehet így is itthon.


beef
(őstag)

Az nem egy államilag támogatott ár, mint itthon is volt?


b0bcat
(addikt)
Blog

De igen, az. Csak ott most is jár a támogatás, itthon meg éppen nincs rá keret.


Fryskitt
(addikt)

Már kilenc millió… végérvényesen kútba esik az autó vásárlás az átlagembernek.

üzenetek