üzenetek

hozzászólások


Ádyka
(őstag)
Blog

Amikor elmentem tesztvezetni, sokalltam érte támogatással a 4,1 millát.
A mai elszállt árak mellett már megérne annyit. De hol van az már?


Polarstar
(nagyúr)

Pedig van létjogosultsága ezeknek a kis kocsiknak. A mobilitásban ezeknek is lenne több helye.


tordaitibi
(veterán)
Blog

Hát gyerekek nem tudom.
Én egy 22 éves Skoda Feliciát hajtok 12 éve.
Semmi nincs benne, se klíma, se szervókormány, se középkonzolos lcd, se bluetooth, se navi. Semmi. Elektromos ablak sincs. A centrálzárat és tettem bele 8 éve mert az tényleg alap már.
43kW ami semmire nem elég úgyhogy én nagyon is tisztában vagyok a lendületautózás fogalmával.
Viszont. Nyáron 5,5, télen 6,3 literrel elmegyek. Bármikor egy tankkal 600 kilométert elhúzok egy 500 kilós utánfutót.
Télen lerohad rólam a rövidujjú póló mert jó a fűtése.

Miért írtam le ezeket? Nincs és valószínűleg nem is lesz 8-10 millám egy ilyen elektromosra. Az autóm jelenlegi forgalmi értéke 150ezer FT, ennyiért mennek most az enyémhez hasonló állapotúak. A leírásból ítélve a Dacianál még mindig sokkal autóbb élményt nyújt.
Vagyis ha én megtöröm vagy kihullik alólam, veszek egyet 150-ért és a fennmaradó 9850000 forintból életem végéig szervizelem, 5x felújítom az utolsó csavarig, tankolom és még örökül is hagyok a fiaimnak a pénzből.
Pedig nagyon zöld féle vagyok és a faluba a legkörnyezettudatosabb az tuti. De ezek az árak egy nem is kis rétegnek elérhetetlenek. És jó darabig ez az egész a gazdagabbak úri huncutsága, hobbija marad. Mert egy ilyen autó mellé kell mégegy amivel ha kell, el lehet menni akárhova.Ezt és néhány hasonló kiskocsit nem lehet csak gyerekhordós-bevásárlósnak tartani. Az meg már mégegy kocsi, az már akkor 15-16 milla+ 2 autó rezsije.
Vagy egy közép E autó, az meg megintcsak 15-18 milla. A kecóm nem ér ennyit :) Esélytelen (számomra).

[ Szerkesztve ]


SkyLine3000
(addikt)

Én még mindig úgy vagyok vele, hogy akkor szóljanak, amikor egy töltéssel el lehet menni minimum 8-900km-et, télen nyáron. Én a sajátommal 1000 fölött elmegyek légkondival, családdal. Plusz, ha a töltési idő nem fél nap, hanem mondjuk max 10 perc. A sajátomat kb 1 perc alatt megtankolom. Az árról nem is beszélve. Az átlag magyarnak ezek az elektromos játékautók semmire sem jók és megfizethetetlenek. Általában csak második autónak megfelelők. Városban. Hosszabb távot gondosan meg kell tervezni, hogy legyen hol tölteni... Amerre meg halad a világ, olcsóbbak nem mostanában lesznek. Az áram is egyre drágább lesz. Én még mindig nem ez e-autókban látom a jövőt, hanem az üzemanyag cellásban. Hátha egyszer olcsóbb lesz az előállítása. Ekkora hatótávot bármelyik tud. Ugyanannyi idő megtankolni, mint a belsőégésű autót és nem kellenek több 100kb-os akkupakkok bele. Ráadásul ugyanúgy elektromos. Soha nem veszek e-autót.


szaszyka
(senior tag)

Erre megint csak azt a kérdést Tudom feltenni, hogy az autósok hány százaléka megy rendszeresen 8-900km-t, az autós utak hány százaléka 8-900, de akár csak 400km-es táv egyhuzamban/ Oda-vissza? Van erre valami statisztika? Csak mert ha az utak minimum 30-40%-a hosszabb 400Km-nél, akkor megértem az állandó hatótávparát, egyébként nem igazán...


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Sok előttem hozzászólóval egyetértek, mert hasonlóak a meglátásaim.
Ennyi pénzem soha nem lesz rá. Pedig az autózási szokásaimhoz bőségesen elég lenne. Muteréknak orvoshoz menni és bevásárolni meg pláne. Szerintem kéthetente kéne egyszer tölteni. De megvenni úgysem fogom tudni. Pedig még ezzel a csekély hatótávval is tudnám élni.


NoZoli
(tag)

Hát, én sem tudom, hogyan lehet összehasonlítani egy 22 éves autót, egy vadi újjal.


Somatom
(veterán)
Blog

"hogy ne a fűtéssel kelljen leverni a hatótávot"

Volt már ilyen fűtés nélküli élményem. Trabant 601, cirka 30 éve. Akkor mivel hasonlítsam össze?


hroberto
(addikt)

Nagyjából elmondtad a lényeget, ugyanígy gondolom én is.


NoZoli
(tag)

A Trabant 601, már 30 éve is 30 éves technika volt.


Somatom
(veterán)
Blog

Akkor egy 60 éves technikánál volt olyan, hogy nem fűthettem, amikor akartam. 30 évesnél már nem volt ilyen.


subset
(senior tag)

Senkit nem akarok megbántani, de egy ilyen jelenséget nagyon nagy jóindulattal és merészséggel lehet csak autónak nevezni így 2022-ben Európában. Vicc és szörnyű is egyben.
Az árát meghallva pedig akkor már inkább vissza a ló hátára. 7 milla ?!
Mi lesz ezekkel a szerkezetekkel néhány év múlva mikor megszívja a nap, belement már jó néhány ciklus az akkuba, kapta az ívet a jó kis Magyar utakon. Hát nem szeretném közelebbről megtapasztalni. Borzalom.
Most emeltek árat a publikus töltőkön, nem lesz már olcsóbb a villany sem. Arra is ki fognak valamit találni (tervben van már) hogy otthon se érje meg tölteni, napeleme sem lesz az emberek 95%-ának...stb.
Nagyon jó dolog a villanyautózás de nem biztos, hogy nem ettől nem fogunk megdögleni ezen a szegény Földön - egyenlőre még fosszilis energiahordozókból nyerjük az áramot. Mondjuk ha a húst nem hússal ennénk, nem az menne, hogy kidobom és veszek másikat, nem csak a gazdasági mutatók és növekedés számítanának mindenek felett, stb. stb..
Ilyen világ van sajnos....de nem szeretnék egy ilyennel közlekedni benne.
Ha csukott szemmel ülhetnék bele, és csak az számítana, hogy A-ból B-be eljussak városon belül - persze a gyorsforgalmi utakat elkerülve, akkor oké lehetne, még alá is írom, de hogy ezért 7 milliót ! letegyen az ember az asztalra, na ahhoz nagyon sokat kellene inni szvsz.


NoZoli
(tag)

Csak 60 éve nem éppen saját döntés volt a fűtés nélküliség. Most te döntöd el, hogy hypermilingolsz a hidegben, vagy komfortosan utazol, egy kicsivel hosszabb töltési idő mellett.


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Én most vettem ennyiért biciklit. Nem kell tankolni, egyelőre adó sincs rá. Jó ha az ember kis városban lakik, autó max. cipekedésre kell. Van egy golf 5 a családban többnyire bevásárlásra használjuk. Ez városi autó (a spring) és arra kifejezetten jó. Majd használtan ez is olcsóbb lesz 22 éves korábban biztosan.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Fűtés, vagy hatótáv. Micsoda választási lehetőségek! Éljen a 60 évnyi fejlődés! :N

[ Szerkesztve ]


Mrjake
(újonc)

OFF: Azt nem tudom ki volt az a marketingzseni, aki annó a volt KGST országaiban vegyesen, renault, és dácsia nevekre keresztelve hozta vissza ezt a döglött márkát, de a leginkább "érintett" Magyarországra a közútálatnak, és jogos lenézettségnek kitett román Dácsia márkanévvel szándékozott újra betörni... Tizenéve okádni tud tőle minden jóérzésű ember. (alias "újkori dácsia) :D Persze mindig van aki megveszi, mert "amíg veréb van szar is" (De nyugaton is...) Elég megnézni a Taxi5 elejét, még a franciáknál is csóróság bélyegzője. ON: Amióta megjelentek ezek az kínai csodák az utakon, csak egyvalamire kell figyelni: hogy mögötted legyen! Ahol egy ilyen megy, főleg csúcsidőben, ott 40-45-el-el megy mindenki mögötte libasorban, ha 2x1sáv van :D Mert a folyamatos haladással kíván fillért baccni, az elindulások mellőzésével sprórol, annyira érzékey rá ez a kéthurkaplácás akkupakk. Előtte meg a légüres tér. Ahogy a 60as főúton a szerencsésebbek elhaladtak már akik előtte voltak. A jászberényi úton szoktak neki örülni a kb 1,5 kilóméteres sorban amit összeszed maga mögött általában. Komolyan öszíntén nem értem ezt... Kollgák a cégnél szó ami szó ingyen töltenek: eGolf, GTE, Leaf, Tesla, prius Minden megtalálható, de télleg minden! dácsia nincs... és ahogy ismerem őket, gyanítom nem is lesz :)) Akinek ilyene van az ha csak lehet társasházi konnektorokról töltögeti suttyomban a közös költség terhére, csak fizetni ne kelljen érte :D Gyanítom, hogy a használtpiaci értéke konvergálni fog a nullához abban a pillanatban, hogy az amúgy is kicsi, tehát "túlfeszített" akkupakk ledegradálódik... Inverter sem lehet márkás benne...sőőőőőt :D áhh hagyjuk. csak át kell lépni rajta azt kész.

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(veterán)

Annyi butaságot írt le, sajnos nagyon hatékony az agymosás. Ugyanazok a körök mennek, a plebs hülyének nézi az embert aztán hopp az európai újautópiac folyamatosan átáll tisztán elektromosra. Nyilván senki nem ért hozzá csak akinek hasonló a véleménye mint nekik.

Drága az áram, mert az 1000 forintos benzin az olcsó.
Drága az e-autó mert az új füstös aztán mennyivel olcsóbb, aztán mindegyikért sorban állnak.
Kicsi a hatótáv mert aztán nagyon fontos arra a napi 40 km-re amire az átlag használja.
1 perc a tankolás, mert az aztán baromira fontos mikor az asszonyra meg a gyerekekre kell várni nem a töltőre.
Átlag magyarnak persze semmire sem jók és megfizethetetlenek, aztán használtan is ölnek minden darabért. Nem csak újonnan.
Általában csak második autónak megfelelő, aztán jön a realitás. Amúgy miért baj az ha legalább az egyikkel nem füstöl? :F
Hosszabb távon gondosan meg kell tervezni az utat, ami mekkora nagy probléma hiszen a magyar az minden héten Európában nyaral. Mert nyilván az átlagmagyar csak úgy leugrik Sevillaba 2 perc gondolkozás után a dízellel.
Olcsóbbak nem mostanában lesznek, bezzeg a dízel na azt ingyen adják.
Az az üzemanyagcella a jövő ami szintén árammal működik, sokkal drágább mint az akkus autók és mm-ereket lehet rajta fejleszteni.
Hátha olcsóbb lesz :D mert ez így működik én kérek elnézést.
Rohadtul nem tud bármelyik, mert a miraiban a fél autót elfoglalják az üzemanyagcellák így tud 500 km-t egy 5 méteres sedan 300 literes csomagtartóval, ja és milyen meglepő 2 tonna az is.
Megtankolni legalább negyed óra, de amúgy ebben igazad van hasonló mint a benzinkútnál.
Valóban nem kell bele több száz kg akkupakk, jó lenne ha a villanyosba sem kéne mert akkor tudnák gyártani. Mert hogy évek óta hiánycikk.
Valóban elektromos, csak sokkal rosszabb hatékonyságú, sokkal drágább, bonyolultabb rendszer. Nem véletlen nem adnak el belőle mennyiséget.

[ Szerkesztve ]


NoZoli
(tag)

Ugyanezt, elő lehet adni olyan belsőégésűnél is, ami akár 1 literrel többet fogyaszt, ha klímázol. Tehát, ilyen dilemmához, nem kell elektromos autó.


Somatom
(veterán)
Blog

Tényleg? Az előző autóm egy Daewoo Kalos volt. 1,2 -es, klímával. Na, annál tényleg mérhető volt a fogyasztáskülönbség klímával. Mondjuk, két liter. Tehát 6 helyett, 8. 40 literes volt a tankja. Vagyis klímával 500 -ra csökkent a 660Km -es hatótáv. Ha ilyet tudna egy villanyos, akkor senkinek sem jutna eszébe spórolni a fűtésen. Most egy 2 literes dízelem van. A Kalos tempójában ez is elmegy 6 -tal, viszont tök mindegy, hogy klímával, vagy klíma nélkül.


Kolondrum
(félisten)
Blog

Ez egy gnóm. Lehet tőlem hidrogénes, dízel, benzines is, ez egy kis rondaság. Ki az aki jó érzéssel néz vissza erre parkolás után?
Ja hogy nem innen kell megközelíteni. :C de akkor is.

[ Szerkesztve ]

üzenetek