üzenetek

hozzászólások


Ádyka
(őstag)
Blog

Amikor elmentem tesztvezetni, sokalltam érte támogatással a 4,1 millát.
A mai elszállt árak mellett már megérne annyit. De hol van az már?


Polarstar
(nagyúr)

Pedig van létjogosultsága ezeknek a kis kocsiknak. A mobilitásban ezeknek is lenne több helye.


tordaitibi
(veterán)
Blog

Hát gyerekek nem tudom.
Én egy 22 éves Skoda Feliciát hajtok 12 éve.
Semmi nincs benne, se klíma, se szervókormány, se középkonzolos lcd, se bluetooth, se navi. Semmi. Elektromos ablak sincs. A centrálzárat és tettem bele 8 éve mert az tényleg alap már.
43kW ami semmire nem elég úgyhogy én nagyon is tisztában vagyok a lendületautózás fogalmával.
Viszont. Nyáron 5,5, télen 6,3 literrel elmegyek. Bármikor egy tankkal 600 kilométert elhúzok egy 500 kilós utánfutót.
Télen lerohad rólam a rövidujjú póló mert jó a fűtése.

Miért írtam le ezeket? Nincs és valószínűleg nem is lesz 8-10 millám egy ilyen elektromosra. Az autóm jelenlegi forgalmi értéke 150ezer FT, ennyiért mennek most az enyémhez hasonló állapotúak. A leírásból ítélve a Dacianál még mindig sokkal autóbb élményt nyújt.
Vagyis ha én megtöröm vagy kihullik alólam, veszek egyet 150-ért és a fennmaradó 9850000 forintból életem végéig szervizelem, 5x felújítom az utolsó csavarig, tankolom és még örökül is hagyok a fiaimnak a pénzből.
Pedig nagyon zöld féle vagyok és a faluba a legkörnyezettudatosabb az tuti. De ezek az árak egy nem is kis rétegnek elérhetetlenek. És jó darabig ez az egész a gazdagabbak úri huncutsága, hobbija marad. Mert egy ilyen autó mellé kell mégegy amivel ha kell, el lehet menni akárhova.Ezt és néhány hasonló kiskocsit nem lehet csak gyerekhordós-bevásárlósnak tartani. Az meg már mégegy kocsi, az már akkor 15-16 milla+ 2 autó rezsije.
Vagy egy közép E autó, az meg megintcsak 15-18 milla. A kecóm nem ér ennyit :) Esélytelen (számomra).

[ Szerkesztve ]


SkyLine3000
(addikt)

Én még mindig úgy vagyok vele, hogy akkor szóljanak, amikor egy töltéssel el lehet menni minimum 8-900km-et, télen nyáron. Én a sajátommal 1000 fölött elmegyek légkondival, családdal. Plusz, ha a töltési idő nem fél nap, hanem mondjuk max 10 perc. A sajátomat kb 1 perc alatt megtankolom. Az árról nem is beszélve. Az átlag magyarnak ezek az elektromos játékautók semmire sem jók és megfizethetetlenek. Általában csak második autónak megfelelők. Városban. Hosszabb távot gondosan meg kell tervezni, hogy legyen hol tölteni... Amerre meg halad a világ, olcsóbbak nem mostanában lesznek. Az áram is egyre drágább lesz. Én még mindig nem ez e-autókban látom a jövőt, hanem az üzemanyag cellásban. Hátha egyszer olcsóbb lesz az előállítása. Ekkora hatótávot bármelyik tud. Ugyanannyi idő megtankolni, mint a belsőégésű autót és nem kellenek több 100kb-os akkupakkok bele. Ráadásul ugyanúgy elektromos. Soha nem veszek e-autót.


szaszyka
(senior tag)

Erre megint csak azt a kérdést Tudom feltenni, hogy az autósok hány százaléka megy rendszeresen 8-900km-t, az autós utak hány százaléka 8-900, de akár csak 400km-es táv egyhuzamban/ Oda-vissza? Van erre valami statisztika? Csak mert ha az utak minimum 30-40%-a hosszabb 400Km-nél, akkor megértem az állandó hatótávparát, egyébként nem igazán...


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Sok előttem hozzászólóval egyetértek, mert hasonlóak a meglátásaim.
Ennyi pénzem soha nem lesz rá. Pedig az autózási szokásaimhoz bőségesen elég lenne. Muteréknak orvoshoz menni és bevásárolni meg pláne. Szerintem kéthetente kéne egyszer tölteni. De megvenni úgysem fogom tudni. Pedig még ezzel a csekély hatótávval is tudnám élni.


NoZoli
(tag)

Hát, én sem tudom, hogyan lehet összehasonlítani egy 22 éves autót, egy vadi újjal.


Somatom
(veterán)
Blog

"hogy ne a fűtéssel kelljen leverni a hatótávot"

Volt már ilyen fűtés nélküli élményem. Trabant 601, cirka 30 éve. Akkor mivel hasonlítsam össze?


hroberto
(addikt)

Nagyjából elmondtad a lényeget, ugyanígy gondolom én is.


NoZoli
(tag)

A Trabant 601, már 30 éve is 30 éves technika volt.


Somatom
(veterán)
Blog

Akkor egy 60 éves technikánál volt olyan, hogy nem fűthettem, amikor akartam. 30 évesnél már nem volt ilyen.


subset
(senior tag)

Senkit nem akarok megbántani, de egy ilyen jelenséget nagyon nagy jóindulattal és merészséggel lehet csak autónak nevezni így 2022-ben Európában. Vicc és szörnyű is egyben.
Az árát meghallva pedig akkor már inkább vissza a ló hátára. 7 milla ?!
Mi lesz ezekkel a szerkezetekkel néhány év múlva mikor megszívja a nap, belement már jó néhány ciklus az akkuba, kapta az ívet a jó kis Magyar utakon. Hát nem szeretném közelebbről megtapasztalni. Borzalom.
Most emeltek árat a publikus töltőkön, nem lesz már olcsóbb a villany sem. Arra is ki fognak valamit találni (tervben van már) hogy otthon se érje meg tölteni, napeleme sem lesz az emberek 95%-ának...stb.
Nagyon jó dolog a villanyautózás de nem biztos, hogy nem ettől nem fogunk megdögleni ezen a szegény Földön - egyenlőre még fosszilis energiahordozókból nyerjük az áramot. Mondjuk ha a húst nem hússal ennénk, nem az menne, hogy kidobom és veszek másikat, nem csak a gazdasági mutatók és növekedés számítanának mindenek felett, stb. stb..
Ilyen világ van sajnos....de nem szeretnék egy ilyennel közlekedni benne.
Ha csukott szemmel ülhetnék bele, és csak az számítana, hogy A-ból B-be eljussak városon belül - persze a gyorsforgalmi utakat elkerülve, akkor oké lehetne, még alá is írom, de hogy ezért 7 milliót ! letegyen az ember az asztalra, na ahhoz nagyon sokat kellene inni szvsz.


NoZoli
(tag)

Csak 60 éve nem éppen saját döntés volt a fűtés nélküliség. Most te döntöd el, hogy hypermilingolsz a hidegben, vagy komfortosan utazol, egy kicsivel hosszabb töltési idő mellett.


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Én most vettem ennyiért biciklit. Nem kell tankolni, egyelőre adó sincs rá. Jó ha az ember kis városban lakik, autó max. cipekedésre kell. Van egy golf 5 a családban többnyire bevásárlásra használjuk. Ez városi autó (a spring) és arra kifejezetten jó. Majd használtan ez is olcsóbb lesz 22 éves korábban biztosan.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Fűtés, vagy hatótáv. Micsoda választási lehetőségek! Éljen a 60 évnyi fejlődés! :N

[ Szerkesztve ]


Mrjake
(újonc)

OFF: Azt nem tudom ki volt az a marketingzseni, aki annó a volt KGST országaiban vegyesen, renault, és dácsia nevekre keresztelve hozta vissza ezt a döglött márkát, de a leginkább "érintett" Magyarországra a közútálatnak, és jogos lenézettségnek kitett román Dácsia márkanévvel szándékozott újra betörni... Tizenéve okádni tud tőle minden jóérzésű ember. (alias "újkori dácsia) :D Persze mindig van aki megveszi, mert "amíg veréb van szar is" (De nyugaton is...) Elég megnézni a Taxi5 elejét, még a franciáknál is csóróság bélyegzője. ON: Amióta megjelentek ezek az kínai csodák az utakon, csak egyvalamire kell figyelni: hogy mögötted legyen! Ahol egy ilyen megy, főleg csúcsidőben, ott 40-45-el-el megy mindenki mögötte libasorban, ha 2x1sáv van :D Mert a folyamatos haladással kíván fillért baccni, az elindulások mellőzésével sprórol, annyira érzékey rá ez a kéthurkaplácás akkupakk. Előtte meg a légüres tér. Ahogy a 60as főúton a szerencsésebbek elhaladtak már akik előtte voltak. A jászberényi úton szoktak neki örülni a kb 1,5 kilóméteres sorban amit összeszed maga mögött általában. Komolyan öszíntén nem értem ezt... Kollgák a cégnél szó ami szó ingyen töltenek: eGolf, GTE, Leaf, Tesla, prius Minden megtalálható, de télleg minden! dácsia nincs... és ahogy ismerem őket, gyanítom nem is lesz :)) Akinek ilyene van az ha csak lehet társasházi konnektorokról töltögeti suttyomban a közös költség terhére, csak fizetni ne kelljen érte :D Gyanítom, hogy a használtpiaci értéke konvergálni fog a nullához abban a pillanatban, hogy az amúgy is kicsi, tehát "túlfeszített" akkupakk ledegradálódik... Inverter sem lehet márkás benne...sőőőőőt :D áhh hagyjuk. csak át kell lépni rajta azt kész.

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(veterán)

Annyi butaságot írt le, sajnos nagyon hatékony az agymosás. Ugyanazok a körök mennek, a plebs hülyének nézi az embert aztán hopp az európai újautópiac folyamatosan átáll tisztán elektromosra. Nyilván senki nem ért hozzá csak akinek hasonló a véleménye mint nekik.

Drága az áram, mert az 1000 forintos benzin az olcsó.
Drága az e-autó mert az új füstös aztán mennyivel olcsóbb, aztán mindegyikért sorban állnak.
Kicsi a hatótáv mert aztán nagyon fontos arra a napi 40 km-re amire az átlag használja.
1 perc a tankolás, mert az aztán baromira fontos mikor az asszonyra meg a gyerekekre kell várni nem a töltőre.
Átlag magyarnak persze semmire sem jók és megfizethetetlenek, aztán használtan is ölnek minden darabért. Nem csak újonnan.
Általában csak második autónak megfelelő, aztán jön a realitás. Amúgy miért baj az ha legalább az egyikkel nem füstöl? :F
Hosszabb távon gondosan meg kell tervezni az utat, ami mekkora nagy probléma hiszen a magyar az minden héten Európában nyaral. Mert nyilván az átlagmagyar csak úgy leugrik Sevillaba 2 perc gondolkozás után a dízellel.
Olcsóbbak nem mostanában lesznek, bezzeg a dízel na azt ingyen adják.
Az az üzemanyagcella a jövő ami szintén árammal működik, sokkal drágább mint az akkus autók és mm-ereket lehet rajta fejleszteni.
Hátha olcsóbb lesz :D mert ez így működik én kérek elnézést.
Rohadtul nem tud bármelyik, mert a miraiban a fél autót elfoglalják az üzemanyagcellák így tud 500 km-t egy 5 méteres sedan 300 literes csomagtartóval, ja és milyen meglepő 2 tonna az is.
Megtankolni legalább negyed óra, de amúgy ebben igazad van hasonló mint a benzinkútnál.
Valóban nem kell bele több száz kg akkupakk, jó lenne ha a villanyosba sem kéne mert akkor tudnák gyártani. Mert hogy évek óta hiánycikk.
Valóban elektromos, csak sokkal rosszabb hatékonyságú, sokkal drágább, bonyolultabb rendszer. Nem véletlen nem adnak el belőle mennyiséget.

[ Szerkesztve ]


NoZoli
(tag)

Ugyanezt, elő lehet adni olyan belsőégésűnél is, ami akár 1 literrel többet fogyaszt, ha klímázol. Tehát, ilyen dilemmához, nem kell elektromos autó.


Somatom
(veterán)
Blog

Tényleg? Az előző autóm egy Daewoo Kalos volt. 1,2 -es, klímával. Na, annál tényleg mérhető volt a fogyasztáskülönbség klímával. Mondjuk, két liter. Tehát 6 helyett, 8. 40 literes volt a tankja. Vagyis klímával 500 -ra csökkent a 660Km -es hatótáv. Ha ilyet tudna egy villanyos, akkor senkinek sem jutna eszébe spórolni a fűtésen. Most egy 2 literes dízelem van. A Kalos tempójában ez is elmegy 6 -tal, viszont tök mindegy, hogy klímával, vagy klíma nélkül.


Kolondrum
(félisten)
Blog

Ez egy gnóm. Lehet tőlem hidrogénes, dízel, benzines is, ez egy kis rondaság. Ki az aki jó érzéssel néz vissza erre parkolás után?
Ja hogy nem innen kell megközelíteni. :C de akkor is.

[ Szerkesztve ]


k-adi
(nagyúr)

Szóval akkor röviden:

LE 45
Hatótáv 200km
Ára 7 milla
Design 0
Törésteszt 1*

Akkor már inkább eszek zsíroskenyeret 1 évig és hozzárakok +2-3 milliót és kapok egy jobbat.. vagy eszek még és veszek egy rendeset 15 ért


k-adi
(nagyúr)

"Az áram is egyre drágább lesz. Én még mindig nem ez e-autókban látom a jövőt, hanem az üzemanyag cellásban. Hátha egyszer olcsóbb lesz az előállítása."

A hidrogénes technológiánál jelenleg az üzemanyagcellák magas ára és az infrastruktúra teljes hiánya gátolja az elterjedést, valamint a hidrogén tárolásával is vannak gondok:
- Egy teli tank hidrogén néhány hét állás alatt teljesen kiürül, mert a H2 lassan elszivárog (diffundál) a tartály falán keresztül.
- Továbbá biztonságos tárolása a kutakon is nehézkes, robbanás-elleni védelmi zónát kell kiépíteni a kút körül (ha jól tudom 200m)

Én kétlem, hogy lesz ebből bármi is a következő évtizedben... még az elektromos is döcög fejlődésben.

[ Szerkesztve ]


NoZoli
(tag)

Ha arányaiban nézzük, szerintem, a Spring is tudja ezt, de a VW E-Up! és társai biztosan hozzák ezt. Ha szigorúan, szám szerint nézzük, akkor is van, csak nem a 7 milliós kategóriában.

[ Szerkesztve ]


tordaitibi
(veterán)
Blog

Én összevetettem ezt a picurka E autót a 22 éves saját benzinesemmel és azt próbáltam leírni hogy a régi az sokkalta autózhatóbb.
Nem vagyok se fejlődés, se E autó ellenes. 1987-be a Wartburgomból kivettem a motort, egy MÉH telepen vett targoncamotort tettem be ,kölcsönkértem az utcában lakó fuvarosoktól 6 darab IFA akkumulátort és E autóztam. Persze csak pár órát. De az elhivatottságom a világmegváltásra és az E autózásra nem kérdőjelezhető meg.

A témában a véleményem, nem az E autó fogja megváltani a világot.
Tagadhatatlan hogy egy lépés, bár igen-igen kicsike lépés valami felé aminek a végét ma még megjósolni sem lehet. Lehetséges hogy valóban ez lesz az irány és lehet hogy zsákutca az egész komcepció.

A világ fosszilis energiafogyasztásának 1,8%-a a személyautók. Ez, bár valamennyire mérhető de elenyésző az összességhez képest.
És perpill. ebből az 1,8%-ból az E személyautók szinte mérhetetlenek, valahol 0,1% körül de inkább alatta vannak.
A többi, a fosszilis erőművek, a teherautók, a mezőgazdasági gépek, a munkagépek, a repülés, a személy és teherhajózás, ezek a 98,2%.
Számomra egyelőre az E autókázás egy tehetős, igen szűk réteg úri huncutkodása.
Az elért eredményeket nem lehet szőnyeg alá söpörni, a hozzáadott értékekek és a kutató-fejlesztő munka is zseniális, ennek ellenére az egész gyerekcipőbe jár és jelenlegi formájában éleképtelen.

Fenntiek a szubjektív magánvéleményemet tökrözik, ami lehet hogy hibás. De azért a realitás nyomokban felfedezhető benne.


NoZoli
(tag)

"A témában a véleményem, nem az E autó fogja megváltani a világot."
A világot nem csak az elektromos autó fogja megváltani. De kell hozzá az is. Meg a megújuló energiák, műanyagok elhagyása, "műhús", stb...

"A világ fosszilis energiafogyasztásának 1,8%-a a személyautók. Ez, bár valamennyire mérhető de elenyésző az összességhez képest."
Úgy viszont, sokkal inkább mérhető, hogy az autók azok, amik közvetlenül, az orrod alá pöfögnek.

"És perpill. ebből az 1,8%-ból az E személyautók szinte mérhetetlenek, valahol 0,1% körül..."
Valahol, elkezdődött a belsőégésűek korszaka is. Nem könnyű megtörni a kb. 150 éves egyeduralmat. Főleg, azon kb. 10 év alatt, amióta megkezde előretörését az elektromos autó.

"Számomra egyelőre az E autókázás egy tehetős, igen szűk réteg úri huncutkodása."
Lassan, már nem csak az E-autókázás, hanem bármilyen autókázás az lesz.


Somatom
(veterán)
Blog

Az e-up -ot élhető városi autónak tartom. Tegnap néztem egy használt e-up tesztvideót. Négy évesen taksálták egy új Spring árára. Én inkább az e-up -ot választanám. Persze, csak elméletileg, mert a jelenlegi életmódomban nem tudnék mit kezdeni egy városi autóval.


tomcat78
(őstag)

Ahhoz azért abból is valami zseb méretű motor kell.... Egy- nem feltétlen városi viszonylatban!- használható autónál azért ilyen nem igazán van. Bár azt nem tudom, hogy a "modern" downsizeing-olt csodáknál ez hogy van. Eddig még azokból egyel sem találkoztam, amiért pénzt adtam volna. Az elektromos..... Írták itt sokan ezt a hatótáv dolgot. Városban tényleg nem értem az ezen fennakadást. Ok, nem ismerem a mögöttes infrastruktúrát. Viszont azért tényleg van az a réteg, akinek nem felel meg a mondjuk 500km-ként pihengetni, míg méltóztatik a rendszer életre kelni. Ok, az enyém is tud kb 600km-t (jó esetben egy 70 literes tankkal ;] ), de kút, pisztoly, még egy kávét sem kell igyak, és mehetek tovább újra 600km-t.... Nem korszerű! De nem is kompromisszumos a saját életemhez. Ezt egy elektromos- legalábbis egyenlőre- nem tudja hozni.


NoZoli
(tag)

Igen, 2 éve jó bolt volt kb. 7,3 M-ért, a full extrás (a 1,5 M-s állami támogatással pedig, pláne). Most, a 9,7 M-s induló ár, már nem annyira vonzó. Főleg úgy, hogy eléggé öreg már annak az alapja.


Somatom
(veterán)
Blog

Az ötszázzal nem lenne bajom, ha az valóban 500 lenne. Meg aztán az ember igyekszik minél olcsóbbra kihozni az utat. Oszkar, BlaBlaCar, stb. Ahhoz meg kell a hely. Az is jól fizet, ha hazatrélerezek egy autót. Ahhoz viszont vontatási képesség kell. Képzelem, mi lenne a villanyos hatótávval. Olyan Eddás lenne: Minden sarkon álltam már. :)


NoZoli
(tag)

"Ezt egy elektromos- legalábbis egyenlőre- nem tudja hozni."
Jogos! De ha már csak azok használnák a dízelt, akik tényleg napi 600 km-t letekernek, már sokkal élhetőbb hely lenne a világ. Már csak azért is, mert annak a 600 km-nek, igen kis részét teszik meg a városban, ahol kellemetlenebb a szennyezés. És még akkor is elviselhetőbb, mert az üzemmeleg motor, jobb hatásfokon dolgozik, mint amit csak arra a 10 percre indítanak be, amíg elgurulgat 20 km-t.


Ipse89
(tag)
Blog

Hasonló szisztematika, 1.2 Fabiam van most ment bele a 200.000-ik Km mióta nálam van :C :) ( '14 ben vettem 97e Km-rel ) Utánfutó mondjuk nálam nincs az extrák listáján :DDD


dokanin
(aktív tag)

Szerintem meg abszolút jó irány az elektromos autózás, mivel egyetlen dolgon múlik a sikere és ez az akkumulátor. Ha sikerülne végre a 817-ik csodaakkumulátorból végre egy olcsón sorozatgyártható terméket összehozni egyből a villany lenne a tuti, pláne, hogy addigra már az infrastruktúra is kiépül rendesen. Előbb utóbb meg csak összehozza már valaki végre. Szerintem nagyon helyes, hogy az ipar nem csak akkor áll neki a villanyautózásnak, amikor az már megvan, hanem úgymond előre dolgoznak.


Somatom
(veterán)
Blog

Nem is értem az embereket. Ma is megyek majd be a városba. Kinézek az ablakon, hét ágra süt a nap, gyönyörű idő van. Akar a franc ilyen időben autóba ülni. Naná, hogy bringázni fogok! Csak akkor autózok, ha muszáj és azt is igyekszem hétvégére logisztikázni.


Kolondrum
(félisten)
Blog

Ezért szép színes a világ. :DD


Sundesz
(őstag)
Blog

Pár észrevétel:
- Az állami támogatás 1 nap alatt elillan, ez vicc. Nem kellene állandó támogatásnak lenni? Így nem fog egyhamar elterjedni az e-autó.
- Az olcsó elektromos autó egy dologra lenne kiváló jelenleg, mégpedig városi használtra. Alacsony fenntarthatóság, közel zero emissio. 200 km-es hatótáv azt gondolom bőven elegendő erre.
- Sajnos mint minden zöld technológia, mélyebben a zsebbe kell nyúlni, és a megtérülés 10+ évben számolható.


Somatom
(veterán)
Blog

Hogy érted ezt a megtérülést? 10+ évben megtérülő akkupakk? Az nem amortizálódik?

[ Szerkesztve ]


tomcat78
(őstag)

Az enyém nem diesel..... Benzines. És abból is nagy.De ezt is illik bemelegíteni rendesen. Meg hűlni hagyni, stb. Ha egy autónak nincs gazdája, kb tök mindegy milyen hajtás van benne. Egy elektromos autó buktatóit ilyen téren nem ismerem. Akku pakk hűtése pl egy autópályázás után hogyan viseli a pihenőben hirtelen megállást. De sírni tudok, mikor 130-ról satufékkel beáll valaki tankolni egy turbós autóval. Vagy padlógázon indul, hideg motorral....
Kicsit "kiforgatva" a szavaid: ha hirtelen mindenki átállna elektromos autóra, akinek mondjuk nem kell a napi 600km, élhetetlenebb lenne a világ, mint most. Nincs meg a háttere mondjuk elektromos hálózat szintjén- legalábbis szerintem. Egy normális plugin hybrid élhetőbb lehet ilyen tekintetben. Városba sokszor az a néhány 10km is elég lehet. Viszont amíg az emberek javarésze a használt piacról kénytelen válogatni.... Nagy változások nem hiszem, hogy lesznek.
Vennék városba rohangálósat elektromosat én is. Ha szükségem lenne rá (és persze volna miből). De alapvetően ennyi kompromisszum ezért a pénzért, nekem nem fér bele. Azt hozzá teszem, hogy nem veszek null kilóméteres semmilyen autót! Csak azért adok pénzt, amit kp ki tudok fizetni. No hitel, stb. Ez mindenre igaz, nem csak autóra. Mondjuk, ha szabadon költhetnék, akkor meg már lehet azért nem gondolkodnék elektromosban ;] :D


aujjobba
(addikt)
Blog

Eleve nem ertem Budapesten belul miert kell barmilyen autoval kozlekedni, mikozben a BKV szerintem kifejezetten jo. Amig Budan laktam az autonk hetekig allt a parkoloban a panel elott, utolag meggondolva teljesen felesleges volt tartani (vetelar + uzemanyag + fenntartasi koltseget szamolva jobb lett volna taxizni amikor epp kellett a kocsi valamiert).

Agglobol bejarasra a busz/vonat remek alternativa, szemelyes tapasztalat busszal kb. 30 perc beerni a fovarosba nekem, ami autoban ulve se sokkal kevesebb, de legalabb stresszesebb.

Videken nincsenek olyan napi tavolsagok, amit nem lehetne egy ilyen elektromos csodaval megoldani, anyosomeknal kb. mindenki benzines autoval megy gyakorlatilag a budira is, de a ket utcara levo boltba mindenkepp. Miert?

Nem ott van az igazi dilemma, hogy benzines/dizel/eletromos, meg hogyan alakul a hatotav, hanem hogy miert ragaszkodunk egyaltalan ennyire az autohoz.
En megtartom a benzines oreg automat, mert nagy a csalad es neha videkre kell menni, de ezen kivul szinte sosem hasznalom, mert van biciklim, rollerem, jar a vonat, busz.
Szerintem ez kornyezetkimelobb, mint megvenni egy elektromost (amit ugye le kell gyartani, majd egyszer szemetre kerul) az oreg melle masodiknak, es azzal jarkalni mindenhova.

Persze mindig lehet a pontjaimra egyedi eseteket felhozni ellenervkent, okes ok jarjanak amivel meg tudjak oldani az eletuket, de a tobbsegre azert szerintem igaz amit irtam.

[ Szerkesztve ]


kenand
(veterán)
Blog

Hozzáteszek 1.5 milliót és veszek egy nagy, mindenre használható használható benzines autót (pl. Hyundai Tucson). 7.7M teljesen agyament ár ezért az autóért
Ha meg csak kisvárosban kell, használom a 17 éves 1.0-as Nissan Micrámat....jó időben meg a kerékpárt...
Tudom nem zöld...., de cserébe -jóval olcsóbban van neplemem, kollektorom, meg ültetek sok fát :)


Somatom
(veterán)
Blog

Azt mondod, hogy van, akinek a dugóban araszolástól, meg a parkolóhelyért körözgetéstől színesedik a világ?

[ Szerkesztve ]


user12
(őstag)

Jól látom, hogy valami slusszkulcs-szerű megoldás van benne? :DD
Van még egyéb meglepi is? Medve a csomagtartóban, stb?


stickermajom
(addikt)
Blog

Mi vettünk egyet állami támogatással a második benzines helyett. Úgy voltam vele, hogy ha nem jön be, akkor a kötelező 3 év után árában, vagy minimális bukóval úgyis elmegy, a támogatás fedezi az értékvesztést. Annyira megkedveltük, hogy vettem hozzá szervizcsomagot is, így 5 évig a “tankoláson” kívül nem lesz rá gond. Munkahelyemen is tudom tölteni, otthon is van napelem, így nekünk minimális a fenntartási költsége.

Persze lehetett volna 4-5 éves használt elektromos, vagy 15 éves dízelprémium, de se időm, se kedvem a hahut túrni egy jó vételért, aztán aggódni, hogy mi megy tönkre benne. Kigurítottam a szalonból, ha gond van ott az assistance. Sokan lenézik mert “dácsia”, de ez tulajdonképpen az ő szegénységi bizonyítványuk, nekem szerencsére nem kell kompenzálnom. :D

Nekünk most ez a tökéletes agglomerációs harcos, elégedettek vagyunk.

[ Szerkesztve ]


aujjobba
(addikt)
Blog

Jartam en is egy ideig bringaval dolgozni (Budapesten belul), valojaban nehany dolog miatt letettem rola.
Tobb szakaszon forgalmas uton autok kozott kellett mennem, ez stresszelt erosen, raadasul a kipuffogogazok kozvetlen belelegzese sem volt kedvemre.
Aztan amikor beertem sok idot elvett a zuhany, atoltozes, de a rakovetkezo munkahelyen pl. nem is volt erre lehetoseg kialakitva, igy nyaron nem bringaztam emiatt mert leizzadtam.

Most aggloban lakok, itt nyilvan tobbszor eloveszem, rovidebb utakra teljesen jo a labbal hajtos roller, egyebkent meg a bicikli.
A nagyfaluba gyorsabban bejutok vonattal/busszal.


Somatom
(veterán)
Blog

Én el szoktam kerülni a forgalmas utakat, ahol autók között kéne mennem. Meg, nem mindegy, hogy milyen bringával teker az ember. Én ezzel járok. Ki van iktatva a korlátozás, 45 -ig van rásegítés. Így elég haladós és nem kell feltétlenül megizzadnom. Mondjuk, a 45 -höz taposni kell, de ha visszaveszek a tempóból, akkor észre sem veszem, hogy tekerem. Viszont nagyon király feeling.

[ Szerkesztve ]


udash
(csendes tag)

Abszolut egyetertek. Az auto egy jo dolog, es sok esetben szukseges is, de nem ertem, hogy miert kell mindenkinek. Meg ez a kifejezes, hogy "masodik auto" lol.
A technologiai resze tetszik ( nem minden ), de ez egy hasznalati targy, szerencsesebb esetben ingatlant is kapni ennyi penzert, nem, nem Borsodban, az pedig jo esetben egy eleten, vagy akar tobb generacion keresztul is kiszolgalhat.
Ha valaki nem akarja a fizikai erejet hasznalni, akkor varosban sokkal ertelmesebb megoldasnak tartom az elektromos robogot, elektromos rollert ( az ebringat nem, az hatalmas marhasag ), mar csak azert is, mert lakotelepen is megoldhato a toltese.


udash
(csendes tag)

"Mondjuk ha a húst nem hússal ennénk, nem az menne, hogy kidobom és veszek másikat, nem csak a gazdasági mutatók és növekedés számítanának mindenek felett, stb. stb.."

es ebben is kegyetlen nagy igazsag van.

a zold resz a marketing, a fontossagi sorrendben pedig sehol sincs.


Somatom
(veterán)
Blog

Mindegyiknek megvan a maga létjogosultsága. A pedelec sem marhaság. Nem véletlen a népszerűsége. Több bringagyár már leállt az analóggal, csak pedelecet gyárt. Itthon is van rá támogatás.

[ Szerkesztve ]


udash
(csendes tag)

Nepszeru=!Esszeru :D

vadevor, el tudom fogadni, hogy szeretik, nem szeretnek hitvitat inditani, az en szememben egy teljesen ertelmezhetetlen koncepcio


DEJVID
(őstag)
Blog

Ez valami vicc?


Somatom
(veterán)
Blog

De, van tapasztalatod? Nekem van e-rollerem, pedelecem, "füstösből" robogóm, nagymotorom, autóm. Ezek közül a pedelec -kel és a Harley -val közlekedek a legszívesebben.

[ Szerkesztve ]

üzenetek