[Re:] [DarthSun:] A kastély körberepülése - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Tothg86
(tag)
Blog

Érdekes, nem hozott olyan óriási pluszt a GF4200, de persze CPU limites már bőven
Ezzel a procival kb kijön amit a Voodoo2 SLI tud?


DarthSun
(nagyúr)
Blog

Hát...nem biztos, de talán, mindenesetre 3DM99- ben nem találtam a neten ennél magasabb eredményt, bár itt 1GHz- re állítottam a procit. A körberepüléshez 930- at választottam, mivel arra lőttem be véglegesre. A Ti4200 erősebb procival simán 10K pont fölé tud menni, valamint úgy vettem észre a BX chipsetet nem kedveli.

[ Szerkesztve ]


Tothg86
(tag)
Blog

Szép is ez, egyik kedvenc retro témám a CPU-GPU limit tapogatózása. Mert hát nem olyan közlékenyek ezek a vasak, mint manapság egy Afterburnerrel..


Lord Myn
(senior tag)

Fura, hogy OpenGL-ben többet ad, mint Glide-ban, pedig utóbbi volt direktben kihegyezve a Voodoo-kra.

Ha majd lesz egy kis időm, megnézem mit ad PCEmu-ban, csak érkezzen meg az új desktop gépem.


DarthSun
(nagyúr)
Blog

Régebben, mikor összeraktam a gépet, megállapítottam hogy olyan 800MHz- nél telítődik a V2SLI, aztán újra a tesztpadra került vagy 1 évig :B , mikor volt egy kis időm, filózgattam/drivercserék/ismételt próbák. Már nem vagyok abban sem biztos hogy az 1GHz elegendő. Hosszadalmas ez a retrozás, sok idő is kell hozzá. Át kéne tenni erősebb gépbe a bizonyossághoz. Bár lehet nem hozna számottevő eredményt, a neten talált legmagasabb pontot S462- es gépben érték el, de az kisebb az enyémnél. Előre nem látható bonyodalmak is lehetnek erősebb gépben, driverezés, nem ismert ütközések, Win98/512MB ramlimit, stb. Marad ebben, nem építem át. 9 gépet blogoltam, még 31- et kell ;] :B . Most fentmarad a tesztpadon ez a PIII egy ideig, játszogatok vele. Ezt a Fly tesztet csak kíváncsiságból, pihenésképpen futtattam.

(#4) Lord Myn : csalós ez a teszt, a Glide jobban is megy azon ami támogatja, többre számítottam én is. Viszont egyenletesebben fut, képminősége jobb, eredetileg az U1- et erre hegyezték ki. Az U1 Gold viszont, persze modernebb gépen, lenyomja már a Glide- ot, OpenGL/Direct3D- ben.


Fred23
(nagyúr)

Tedd fel a Deus Ex első részét, és az első pályán menj Liberty Island tetejére! Ha jól emlékszem, nekem Athlon 1800+ és Radeon 9600 Pro kombóval még simán CPU limitem volt azon a helyen.

Unreal engine ez is ugye.


DarthSun
(nagyúr)
Blog

Nincs meg a Deus nekem. De asszem az már megenné tízóraira a P-III- at. Meg már le is vettem a gépet, most az SS7 van a tesztpadon, jóideig ott is lesz, van vagy 20 ritka proci bele, melyek tesztre várnak.


Lord Myn
(senior tag)

:N Anno PIII-900-on Voodoo2 SLI-vel nyomtam a Deus Ex-et, 1024x768-ban teljesen jól ment.


DarthSun
(nagyúr)
Blog

Értem, akkor simán meg lehet próbálni. Mivel nem ismerem a játékot, azt hittem nagyobb hardverigényű.


Fred23
(nagyúr)

Én először 900-as Athlonnal és GF2 MX400-zal nyomtam 800*600-ban. Liberty Island tetejéről nézelődve az amúgy sem rózsás fps a felére csökkent. CPU használat 100%. A pálya más része viszont remekül futott. PIII-600 is elég lehet a játékhoz általában, de ha éppen nagy a látótávolság, még az 1800XP-t is megviseli alacsony felbontáson.

Van egyébként ingyenes demója is a játéknak, régi karik tesztelésére szerintem kiváló.

[ Szerkesztve ]


DarthSun
(nagyúr)
Blog

Kipróbálom majd. Az SS7 még sokáig fennt lesz. Utána úgy tervezem hogy a Bartonos gép lesz feltéve, amiben 6600GT van, akkor azon már kifogástalanul kell mennie...gondolom :U


Lord Myn
(senior tag)

Azért azt ne felejtsük el, hogy akkoriban nem a '60 fps alatt nincs élet' volt a cél... :U

A jól ment, az a ~25-30 fps-t jelentette, de folyamatos volt a játék, nem voltak nagy szaggatások.

Btw, GOG-on leárazáskor fillérekért megkapni (a felturbózott Revision változattal együtt, na az tényleg nem megy PIII/Voodoo kombón ;) ).


Fred23
(nagyúr)

No igen, sokáig a 60 fps valami elérhetetlen álom volt a legtöbb játékkal, és gyakran örültünk a viszonylag stabil 30-nak is.

Csak úgy kipróbálásiból jelenlegi konfigomon a Pandora Tomorrow régi monitorra kötve... -valszeg 200 fps-re limitált a játék, mert nem ment fölé soha:

:D

[ Szerkesztve ]


Lord Myn
(senior tag)

Mivel játszod modern környezetben a PT-t? Ha csak natívban (origi DVD változat) el akarom indítani (és még sikerül is), akkor nincsenek árnyékok, csak dgVoodoo-val megy rendesen (GeForce4Ti-t emulálva).


Fred23
(nagyúr)

Ez Win10 + Ryzen 2700 alapon + RX 570 + GOG-os játék. Próbálgattam a Deus Ex első részét is, de már korábban megfigyeltem, hogy DirectX-szel jobban fut, mint OpenGL alatt, viszont mivel tudok DX7-es játékot monitorozni? OpenGL mellett is el tudtam érni mondjuk egyes helyeken a 600+ fps-t.

Ti mit használtok monitorozásra régi játékokhoz, ha nincs saját benchmarkolási lehetőség benne?

[ Szerkesztve ]


Lord Myn
(senior tag)

Én afterburner-t használok mindenre.


Fred23
(nagyúr)

Én is, de ahogy eddig tapasztaltam, DX7 alatt nem tud mérni.

RtCW 91 fps-re korlátozott lehet, pedig nem így emlékeztem rá:


DarthSun
(nagyúr)
Blog

Fraps ?


Lord Myn
(senior tag)

Ezt most már megnézem, hogy tudok-e DX7 vagy kisebb alatt mérni AB-vel...


Fred23
(nagyúr)

Nyertél! Azzal mértem 15 éve, de nem jutott eszembe.


zoltanz
(nagyúr)
Blog

"csalós ez a teszt, a Glide jobban is megy azon ami támogatja, többre számítottam én is."

Az eredeti Unreal 98 kell hozzá (nem ilyen Gold és egyéb kiadás), pach-ek nélkül és default-on miden. Gyári 3DFX meghajtókkal. Többnek kell lenni sztem.


DarthSun
(nagyúr)
Blog

A Gold- ot csak említettem, ez az eredeti 98- as kiadáson lett mérve. Annyi hogy az OGL patch hozzá lett adva a mérés miatt, másképp azt nem lehet futtatni, de a Glide API- t ez a patch nem "bántja".

üzenetek