üzenetek

hozzászólások


Espla
(aktív tag)
Blog

A 2021-es Revision demoscene party termését láthatjátok.
Természetesen a demokat számítógépen futtatva érdemes nézni, nem pedig youtube-on.
Kinek melyik alkotás tetszett?


angyalpc2
(aktív tag)
Blog

Már korábban is meg akartam kérdezni, hogy ez tényleg 65,536 bytes.?
Hogy tudnak létrehozni egy ennyire komplex grafikát ennyi tárhelyből?


MasterMark
(titán)

Annyi, általában trükkökkel, a kód magát írja újra és stb.


olbaidhun
(őstag)
Blog

Jellemezhetjük egy szóval: optimalizálás.

Espla
amiga, c64 időktől imádom a demoscene-t, de jó lett volna olvasni még pár szót vagy érdekességet róluk. Így felsorolás jelleggel egészen nagy a halmaz, nem fogok tudni mindet megnézni, sokára érkezne meg a válaszom.

Azért köszönet érte, mentettem a lapot.


DarkByte
(addikt)
Blog

Volt erről egy nagyon jó online videó/prezentáció magyar nyelven a napokban, a hazai krémtől ha úgy tetszik. Tessék megnézni és ámulni. [Gargaj: Tiszta Lappal - Egy modern 64k intro és a mögötte rejlő technológiák]


bitblueduck
(senior tag)
Blog

van pár magyarázó videó pl ez is kkrieger
procedurális generálással nagyon kicsiből nagyon sokat lehet kihozni.
itt egy egyszerű példa:
ez egy C64-en futtatható BASIC kód, kiírja a képernyőre, hogy ABC
10 PRINT "ABC"

ez egy picivel összetettebb példa:
10 PRINT "ABC"
20 GOTO 10

a második sor csak annyit csinál, hogy visszaugrik az elsőre (ami kiírja hogy ABC) és 3 betű helyett "végtelen" sokszor írja ki hogy ABC.

vagy
10 FOR I=1 TO 1000 : PRINT I : NEXT I
ez is 1 sor és 1-től 1000ig kiírja a számokat.

Textúrákat készíteni is hasonló csak ott nem számokat meg betűket hanem pixeleket kell manipulálni, és igen, erősen kell optimalizálni (a fájlméretre) meg trükközni.

[ Szerkesztve ]


imi3est
(csendes tag)

Nem mind 64k, az első 19 az "DEMO" kategória, ott nincs méret limit. Utána jönnek a 64k, 8k, 4k intrók, azok már tényleg ilyen kis méretűek. Persze ha belenézel a 64k-s intrókba, az is teljesen hihetetlen hogy hogy lehet ezt összehozni ilyen méretben. Nem semmi teljesítmény ezeket leprogramozni. Itt van a nevezések listája: lista
itt pedig a PC-s program nevezési szabályok


JHC
(tag)

Azért ennél kicsit bonyolultabb a dolog.

A pálya mapok képlet szerint készülnek, és sokszorosítják, a textúrák szintúgy, a hang más kérdés. A hang valamilyen tracker formátum, általában mod, s3m, amiben a hangminták nagyon kevés bájtot foglalnak, és akár lehet írni zenét, akár egyetlen hangmintával is, de többféle effektel, burkoló görbével stb, aztán a kotta lehet ismétlődő, sőt az egyik zenében előre-hátra megy a kotta. Az egész kód assembly a 4k-nál, felette már nem biztos, amikor kész mindent tömörítenek spéci exe packerrel amire kiválóan ugrik a vírusírtónk.

[link]

[link]


cinemazealot
(addikt)
Blog

:C Köszi, ez a beszámoló nagyon tetszett!


copass
(veterán)
Blog

256byte-nál már full assembly az egész.
64k-nál írnak toolokat aztán lehet csapatni, csak hát boyc,gargaj nagyon-nagyon sok évet belenyomott az a.D.D.i.c.t.-ba!:D


body007
(addikt)
Blog

Dejók ezek. Utoljára amigán nézegettem demókat (haver 060-asán meg az én ppc+040-emen). Derégvolt :O


copass
(veterán)
Blog

szeptemberben lesz fánksün(function) a csokiban! :D

[ Szerkesztve ]


joghurt
(addikt)
Blog

Királyság, le a kalappal. Na, ezek tudnak programozni, nem akik összegugliznak egy N+1-edik webes formot.
Nekem mindig is a 64K kategória jött be a legjobban. Mert persze, a "nagy" demóknál már egészen filmszerű világokat lehet produkálni, de hogy mindezt 64K-ban, ahhoz tudni is kell.

Valamint: The cecond coming of the csillagtök.

@angyalpc2: Igen, sok grafika egyszerű képletből van. A hullámgyűrűk pl. sima z = sin (sqrt(x*x + y*y)) jellegű. Egy haverom még a múlt évezredben dolgozott be egy 64K-s intróba grafikával. Ő például egy ammonitesz (csigaház-szerű izé) képletét írta fel valami negyedfokú egyenlettel.
Az is igaz, hogy a ma már lényegesen fejlettebb procik és főleg videokártyák vannak. Régen egy egyszerű 3D-s kockát is alap assembly utasításokkal kellett kirajzolni. Nem volt MMX/SSE, OpenGL, DirectX.


waverider
(senior tag)

Koszi a gyujtemenyt! :R
Nekem sok tetszett es nem csak a felsohazbol.
Megis nekem a reges regi demok tetszenek a legjobban.
Amiket C64-en, Amigan, meg az elso generacios PC-ken csinaltak.
Akkor meg tudtak programozni... azzal ami szukosen rendelkezre allt.
Ezt ismeritek peldaul?
Second Reality (1993)

[ Szerkesztve ]


gbors
(nagyúr)
Blog

Köszi a cikket, a 4K / 8K cuccok továbbra is besz**ás jellegűek :)

(#14) waverider: ismerem, jó kis szarkavarás volt körülötte, amikor kijött...


waverider
(senior tag)

meselj! :Y


copass
(veterán)
Blog

mármint? azért ez egy legendás demo. még c64-re is átirták.


gyépés
(aktív tag)

Csak nem Dell gépet akarsz venni? A link elárult. 🙂


dabadab
(titán)
Blog

A zenék már jó ideje nem használnak hangmintákat ebben a kategóriában, softsynthek vannak, amik realtime számolják a hangot pár paraméter alapján.
Az első fecskék között ott a Störfall 2000-ből, aztán jöttek a többiek és a softsynth engine-ek. A 4klang messze a legnépszerűbb közülük, ami viszonylag hagyományosan közelíti meg a hanggenerálás kérdését, de ott van pl. az Oidos is, ami (számomra :) ) tök szokatlan additív szintézist használ.


olbaidhun
(őstag)
Blog

Azért jó ezt hallani, hogy mások is ilyen mélyen meghajolnak a zseniális fejlesztők előtt. Vannak gyöngyszemek abból az időszakból.

Nyilván most is vannak zseniális stúdiók, de akkoriban pár fő kezében állt meg a munka nagy része, most meg ugye megy a marketing és kiadó a fejlesztők nyakára, hogy belihegje a fülbe: - mikor lesz már kész az összes platformra? (lásd CP2077)

(#19) dabadab
Pici hardverből félelmetes grafikát és hangokat kihoztak annó.
Pár mb-os kis cartidge az évezred forduló előttről és egy emulatorral ma is rápróbálhatsz, milyen zseniális hangulatot kölcsönöztek a bőregérnek: [link]


gbors
(nagyúr)
Blog

A demot az Assembly 93-on mutatták be, amit a Future Crew szervezett. A 2nd Reality eredetileg nem volt benne a versenyprogramban, az utolsó pillanatban dobta be a FC, és valahogy úgy alakultak a dolgok, hogy másik gépen kellett bemutatni, mint amin a többi demo ment - mit ad isten, egy erősebben. Hmmmm.

#17 copass : persze, mert technikában is az élvonalban volt, produkciós értékekben meg messze jobb volt, mint a többi korabeli demo.


winhate
(őstag)
Blog

Koszi!

Amiga demokat kihagytad az elso oldalrol.

Kiegesziteskeppen:
[link]


JHC
(tag)

Ezt nem is gondoltam volna, tényleg érdekesek.

Anno mikor a PCX újságnak volt Muzax rovata, azon keresztül csöppentünk bele a trakkeres zenélésbe. Némi scene demó ami a CD-n elérhető volt, jópár trakker zenét használt amit némelyikből ki is mentettünk asszem.


waverider
(senior tag)

No akkor ez egy masik sztori. Koszonom! :R

Csak a rend kedveert amit meg jomagam (47) hallottam ott 93-ban a helyszinen ;)
A zenek amik a demokban voltak, mar a Gravis -on keresztul le voltak szerzodtetve valamilyen zenei kiadohoz, meg kiadatlan allapotban. Azert nem neveztek be vele. Ezt egy Magnus nevu uriember mondta nekem a Triton csapatbol akik a compo-t nyertek a Crystal Dream 2 -vel. :R


waverider
(senior tag)

oh a regi jo szombati csokik kint Palotan, a keddi klubbok Zugloban, meg a BKV klub az Ors-on... belebizsergek... van meg itt a pH! forum oldalakon hasonszoru szakadar ezen idokbol? :DD


gbors
(nagyúr)
Blog

Warte bitte, itt valami kavarodik. A CD2 egy májusi svéd party-n nyert, az Assembly 93 pedig augusztusban volt Finnországban, és azt a SR2 nyerte. Melyiken voltál ott? Azt nem ér mondani, hogy mindkettőn, mert akkor megsárgulok :D

Amúgy azt nem kétlem, hogy ez a sztori ment a scene-en, de ennek ellentmondani tűnik, hogy az Assembly-re végül benevezték, ill. októberben publikusan is elérhetővé vált.

Amúgy az durva lett volna, ha a CD2-vel egy partin indul el - arra kíváncsi vagyok, melyik nyert volna.


copass
(veterán)
Blog

én sose voltam a csokiban, na de majd most! :D
a keleti régióban nem volt lófasz se, asszem egyszer volt debrecenben vmi de az ilyen lamergamerberugósszarság volt! :D
scenest,rage,amiganica,arok.
amiganicán ott voltak a graffityisek clarence, jay,stb. az mondjuk vicces volt.
ami számomra érdekes tény volt, hogy ott adta ki a coma wildfire demóját.
ami ezért elég komoly eretvágokeretvágoknak számított volt! :D
ment a találgatás hogy ki az a csaj aki táncolt benne(Tiza), persze sose derült ki.
ugrunk az időben:
2000 hajdúnánás: barátom angliábólhazatérőivászat, hozta egy ott megismert miskolci barátnőjét Zitát. valahogy szóba jött a C64,demók,partyk stb és akkor benyögte hogy ő táncolt vmi demóba...kiderült hogy oswald és ő nagy barátok. de hogy ne legyen azonosítható a neve, írjanak Tiza-t a Zita helyett! :D


Gargouille
(őstag)

Jelen! 95-2000 között voltam aktív, szerintem akkoriban kb. az összes hazai party-n ott voltam, a FLaG-et meg mi szerveztük Tomcat-el. Engem leginkább a társaság vonzott, meg a légkör, rengeteg életre szóló barátság kötődött ott. Meg az a hangulat és őszinte lelkesedés, a deadline előtt 20 perccel még rohamtempóban reszelgetett demók... hát régi szép idők... :D


waverider
(senior tag)

Sajnos csak az Assembly-re jutottam el keves penzu magyarkent, de attol is lefostam a bokamat, csak alltam ott, mint egy rakas szerencsetlenseg es csodalkoztam mindenre, gepekre, jatekokra, programokra es azok feltoroire es legfokeppen az emberekre, hogy mennyire jo arcok es baratsagosak a nyelvi nehezsegek ellenere.

mar attol is feszengtem, h folyton ugy mutatott be az egyik a masiknak, aztan az meg a harmadiknak, es igy tovabb:
'hey mate, guess what? just met with this curious humbled pal travelled here all the way from Budapest' aztan meghivtak sorokre, meg hogy meseljek a magyarsagrol, m csupa jot hallottak es a csapatok is rendben vannak es tetszik nekik a kis zart itthoni scene.
akkor meg nem kentem vagtam az angolt annyira. de igy is BBS kontaktok lettek, kaptam hot swap-ban friss e-ujsagokat, jatekokat, demokat, grafikakat, zeneket es akkor meg a Posta is megbizhato vol a kommunizmus idejen. minden lemez hibatlanul jott.

azt adtam itt kozre, amit nekem sajat fulbe mondtak. egyebkent ami nekem mar akkor is feltunt, h ezek mind flame -ezve fikaztak egymast (alap reklam generalo hatas jozan paraszti esszel elerve) aztan meg seggreszegre soroztek magukat egyutt. :D

gondolom mivel nagyon nepszeru volt a kiadatlansaga ellenere is, otthon meg zart esemenyeken mutogattak egymasnak, es mindenki latni akarta, valahogy, talan a Gravis altal - hiszen nekik ez akkor hatalmas marketing volt - rendezesre kerult a jogi v penzbeli vita.

az is alatamasztani latszik, h nem csak akkor, de ebbol kesobb is problema volt.
rengeteg ideig nem lehetett pl tyubon latni v ha vki feltette gyorsan le is kerult, a jogutodlasi licensz mizeria miatt.

ui: Nem azt irtam, h azon a partin nyert csak azt hogy compo-t nyert, elnezest, ha felreertheto voltam. neha csak omlik ki a sok emlek es hiaba olvasom at a kuldes elott az erzelmek es a leirt sorok gyoznek az erthetoseg felett :R


waverider
(senior tag)

azta, ez is mekkora hattersztori :D
anno ezek a klubbok es rendezvenyek hihetetlen lokest adtak serdulokent az embernek.
az oscsapatok vezetoi es a csapat tagok is lejartak hetente, uj jatek es progi toreseket, ujsagokat, introkat hozva.
koztuk a faces, delta system, pride, triumwyrat, majic12, exile
imadtam egy titkos, zart vilagba tartozni, es vmi amit akkor nem vehetett el tolunk senki :)
igen a Coma - Wildfire nagy siker volt, eloszor a Csokiban lattam en is: #miazanagytulekedesottagepkorul :D
mindig volt valami minimalis beugro, de azt meg az en keveske heti zsebpenzem is fedezni tudta.


waverider
(senior tag)

'95-tol? en kb. akkortajt hagytam ki egyre tobbszor csaladi okok miatt, es sok jobarattal csapattaggal jatekcsereberes tarsasaggal megszunt a kapcsolat emiatt. nekunk vezetekes telefonunk is csak '94 oszen lett. vicces az akkori szocpol allapotokra nezve, mert az elso szolgalati mobil telot, mar '95-ben megkaptam. de a hangulat es a lelkesedes ezen dolgok irant sosem szunt meg teljesen. jomagam talan a legalapabb kategorias azaz grafika keszito voltam, de imadtam nezni a kodereket es ahogy a zeneszek dolgoznak a scene-n.
ugy-ugy regi szep idok, de jo is volt... egyszer visszaterek meg ezekhez ugy erzem.
meg az MK-II kartyakhoz C64-en :DDD


gbors
(nagyúr)
Blog

Jó beszámoló :R

Vszleg így 28 év távlatából nem lesz egyszerű kideríteni, mi igaz az egyes ellentmondó legendákból, nekem anno annyi ragadt meg, hogy sokan anyázták a FC-t a demo bemutatásával való machinálás miatt.

Az meg nem meglepő, hogy népszerű volt - az a demo egy konkrét produkció volt, a kortársai meg sok effekt egymás után zenével.


Gargouille
(őstag)

Én is grafikus voltam a csapatban. :D Az a hangulat meg a közösség ami ott volt, valahogy egy életre meghatározó lett számomra. Igazából ahogy elnéztem annak idején, a scenerek kicsit kilógtak a hagyományos társadalomból, viszont ott a party-kon meg olyan volt mintha "hazamennénk".


waverider
(senior tag)

melyikben csapatban voltal? jomagam az Exile-t gyengitettem :DDD


copass
(veterán)
Blog

ha már vissza akarsz térni, akkor ultimate II+
csak nem te vagy splash/exile?
CopAss/Leader


Gargouille
(őstag)

Controlled Dreams. Nem volt túl sok csapat release-ünk, inkább a közösségben voltunk aktívak, illetve én is inkább raytrace compon-n indulgattam általában, meg a Terror News egyik szerkesztője voltam. :)


bLaCkDoGoNe
(veterán)

Terror News? Controlled Dreams? Hol' up! Barkochbázzunk!
Te voltál TC mellett a másik elkövetője a Róbert Károly körúti gerilla TN plakátnak anno? ;)

[ Szerkesztve ]


Gargouille
(őstag)

Igen :DD Bár meglep, hogy arra emlékszik még egyáltalán valaki. :)

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Nahát, Artist évfolyamtársam volt a Kandón :) (Meg Zeux/Chaos és MrZ/Astroidea)


waverider
(senior tag)

azta. a Terror News-ra emlekszem, meg sok mas hazai diskmagra is.
volt valamelyikben egy roppant mulatsagos asszem Petike csokija nevezetu novella szosszenet, na az szalloigeve lett a csaladban, miutan kinyomtattam, kozetettem es fel delutanon keresztul vinnyogott rajta mindenki.
azota sem talalom ezt a sztorit.
Valaki?
meg hogy nem nem kepviseltek a diskmagok erteket.

#35
nem en vok Splash, de jo kapcsolatot apoltam vele, Trooperrel es masokkal.
evolite nevemen segedkeztem, de sosem voltam hivatalosan jegyzett csapattag,
mert a suli / csalad mellett csak az idom nagyon kis hanyadat tudtam a scene-re / a csapatra aldozni.
vicces, mert a csdb-n a Lethargy-ba tettek es swapperkent, ami reszben igaz, de az Exile-ban es grafikak mellett.

tiszteletem minden scene tagnak azota is :R

koszi a linket, jol felment az UII ara :DDD
az en scene idomben meg 4-5000-ert mentek.
en vkitol 2 ezerert vettem hasznaltan, aki PC-re valtott ;)


Gargouille
(őstag)

Nemá, Artist? Úristen de régen nem láttam már! Hát ez jó, még a végén kiderül, hogy itt a fél fórum ezer éves cimbikből áll, akik nem is tudnak egymásról. :D

[ Szerkesztve ]


Gargouille
(őstag)

Az összes Terror News megvan, őrzöm mint a szemem világát, ha gondolod feldobom valahová aztán küldök linket. :)


copass
(veterán)
Blog

te az action replay-re gondolsz. ez jóval több mint annál.


dabadab
(titán)
Blog

A te scenerkedésed alatt még nem is volt U1541 :)Abban egy FGPA van, amin implementálva van két 1541, két SID, cartridge, REU, ethernet port, USB portok meg egy (azt hiszem) 16 bites CPU, amin az UI meg egyéb apróságok futnak.


bLaCkDoGoNe
(veterán)

Jóhogy! A TN / scene meghatározó korszak volt az életemben, emlékszem egyik nap az egyik gimis barátom azzal jött suliba, hogy TN "reklámot" látott a villamosról a Róbert Károlyon... Én persze először nem akartam neki elhinni, meg voltam győződve róla, hogy csak szívatás, de azért suli után csak elvillamosoztam én is oda, és lőn...! Ráadásul pont összefutottam TC-tel is ott, el is mesélte az egész sztorit, hogy hogy találtátok ki, meg csináltátok meg.
Még a fotó is megvan valahol a letárolt scene-related cuccaim között (én is őrzök minden ilyet, mint a szemem fényét! :B – scene.org-on amúgy fent egy csomó TN, ha ezeken kívül van még, akkor azok engem is érdekelnének (én az #50. számmal álltam rá a szerre)), arra már nem emlékszem, hogy melyikőtök küldte el valamelyik contact alkalmával, mert mindkettőtökkel nyomtuk a floppicserés "e-mailt". :K Sőt, anno a Grinzingiben (már ha még jól emlékszem a nevére, borozó volt ott az Irányi utca környékén) tartott TN találkán is marhultunk, meg partikon is, amikor éppen nem kerültük el egymást :D.

[ Szerkesztve ]


waverider
(senior tag)

igen arra, ahogy irtam is a #31-nel az AR-t mi csak MKII-nek hivtuk a scene-n (es nem a Technics lemezjatszokat) es nem is volt hivatalos, mert koppintott kartyak voltak, Ujpesten hegesztette oket vmi szaki a sufniban a nyakrajzok alapjan.
#44 dabadab: ld. elobbi sorok, de koszi az info frissitest, akkor is csillagaszati emelkedes ahhoz kepest amibol keletkezett :R


waverider
(senior tag)

faja lenne megint egy ilyen scene talalka, a regi es persze ujabb arcokbol is.
persze a jelenlegi vilagorulet utan.
azert lehet hogy majd 30 ev tavlatabol nem ismernek fel arcokat nevtabla nelkul.
Clairvoyance-ba futottam jo par eve az Oktogonon, hat ot is alig sikerult, pedig o mindig karakteres volt a pajeszaval es szeles mosolyaval.


waverider
(senior tag)

nagyszeru lenne, es ha vannak mas diskmagok akkor azok is johetnek.
talaltam persze a neten, linkeket es mas oldalakat is, de gyujtemenyes letoltes nyilvan konnyebb lenne mint 50 szamot egyenkent :)
jelenleg irodai, policy-s gepem van csak, ahova nem tudok emu-t rakni.
de majd lementem oket, es ha meglesz az uj masinam, akkor nekikesek
koszonom Gargouille es bLaCkDoGoNe, #45 :R


Gargouille
(őstag)

;)


Gargouille
(őstag)

Én benne lennék, nagyon szívesen látnám viszont a régi arcokat. Max egy jót röhögnénk egymáson, hogy a sok kis kocka kölyökből "bácsik" lettünk. :D

üzenetek