[Re:] [Diabolis:] Százezres V6-os! - Túlélte! - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


bambano
(titán)
Blog

"Én mindig a végeredményt nézem, a bontó tele volt Holden (opel) Ford hulladékkal, míg Toyota, vagy Mazda azt úgy kellett vadászni.": jaja, a mazdát már a bontók se fogadják be, mert mire kiérsz az utcából, megette a rozsda :P
szóval nem akarom feltétlen azt mondani, hogy az opel jobb autó, mint a toyota (egyébként de, de most egy pillanatra maradjunk ennél), az viszont egyértelmű tény, hogy az opelnél sokkal nagyobb különbség van a népi hiedelem és a valós minőség között a minőség javára, mint a japánoknál. Az opelt mindenki hulladéknak tartja, miközben 1999-ben a g astra már galvanizált kasztnit kapott, ami 18-20 év után kezd el rohadni. Pont akkor kezd el rohadni, amikor a mazdádból a harmadik generáció esik szét. Nézegetem a műhelypornót, ott sokszor mutatnak toyotát is. Beáll a legendás toyota a csápos emelőre, felemelik, és orrán-száján dől az olaj, meg utána kell nézni, hogy a két marék visszahívásból hányat kapott meg, meg ilyenek... rotfl. azok a konkrét toyota példányok, amiket láttam a tecsőn, az mind gagyi. még a g astrámhoz képest is.

ettől egy teljesen különböző történet, hogy az összes toyotát tekintve, amit az itteni kereskedésben egyszerre kiraktak, a yarisban fértem el legjobban. Szerintem és számomra a toyoták motorizáltsága, kényelme és formaterve nulla.

"Ez vajon mit jelenthet?": ez pontosan azt jelenti, amit írtam: nagy a hype. pont ugyanúgy túlértékelt a toyota, mint pl.a bmw.

igen, 60 ezrenként vezérműszíj csere. és? viszont a vectrám kasztnija 320 ezernél 18 évesen még ép. az astrám kasztnija 22 évesen még egy helyen volt csak javítva. ki nem sz.ja le a vezérműszíj cserét, ha előre tervezhető. évente egyszer beviszem a szervizbe az autót, ha tudom, hogy lejár az élettartam, előre kicseréltetem, astrán ráadásul fillérekből, és gurul tovább. a vezérműszíj csere filléres tétel a lakatosmunkákhoz képest. fél nap alatt megvan, nem vagy hetekig gyalogkakukk.

tehát az volt az eredeti állításom, hogy a rizsrakéták túlhájpoltak és ezt továbbra is így gondolom.


#90088192
(senior tag)
Blog

Gyere játszunk le! :DDD

Mit kapsz azért a pénzért és elvesztegetett időrért amit a 60E ként kicserélt vezérműszíj jelent?
Egy példa csak, de adott kategóriában hasonlítható. :R

Az meg hogy a modern autó gyártás során Toyota jellel veszel Fiatot vagy Oroszlánt, hát ilyen alapon nekem is volt Toyota Lexcen autóm, igaz az enyém az eredeti Holden Commodore VS volt, vagyis megvettem a létező legszarabb Toyotát a világon. :P

Van minden gyártótól kalap ürülék, csak ezek aránya nem mindegy.
Az hogy pl. A németek szeretnek mindent tulkomplikalni, gondolom feltűnt. Tudod a 600-as Merci gáz rudazataban hány csukló volt. Több mint a Lada gyárban a raktárban. ;]

Érdekes a legjobb német autók a legegyszerűbbek voltak, az adott időszakban, és ez ma is igaz.

Ezért fapados a Toyota, SZVSZ. :R

Én autót azért veszek, hogy A-bol B-be eljussak.
A többi már teljesen más kategória, mert ha nem jutok el ahová akarok, akkor napi szinten sok ember havi fizetését bukom el. Vagyis a gazdasági szempontok szerint a Toyota nekem olcsó, hiszen megbízható. :R
Persze tudni kell milyen Toyota amit veszel, de nagyobb az esélyed egy megbízható autóra adott kategóriában mint más gyártóknál. Ezt nem csak én mondom, több felmérés mutatja, hogy a japán gyártók termékei kevesebb problémát okoznak a tulajnak megbízhatóság szempontjából. :R


Eastman
(őstag)
Blog

Tudod, hogy miért?

Mert a japánok alacsonyabbak, így a mérnökök közelebbről látják az asztalon lévő terveket. ;]
(Nemt'om, már melyik "C"-kat vígjátékban hallottam, még a maja-naptár-vége előttről. :D )

[ Szerkesztve ]


#90088192
(senior tag)
Blog

:DDD

De ez nem stimmel, mert a legtöbbjük rövidlátó, így csak kompenzálja a rövid látását a magasságával. :C


bambano
(titán)
Blog

milyen elvesztegetett időről beszélsz? legtöbbször úgy ment a történet, hogy reggel bevittem az autót a szervizbe (jobb esetben előző este otthagytam az udvaron) és délutánra elkészültek vele. akkor is délután kaptam vissza az autót, amikor csak olajat cseréltek benne, meg akkor is, amikor szétborították az egészet. azoknál az alkatrészeknél, amik tucatcuccok, a márkaszervizek zömében van polcon vagy egy-két órán belül meghozza a futár.

Tehát például ami az astrához vagy a vectrához az időszaki szervizhez kell, az van raktárban. ha találnak olyan hibát is, ami nem tervezhető előre, akkor jön a futár és meghozza az alkatrészt. nem mondom, hogy nem voltak kivételek, de a két autó együtt 40 évet húzott le nálam, és ez volt zömében a tapasztalat. A vectrám egyszer se hagyott ott, az astrámat a női sofőr vagy kétszer ledarálta, illetve volt rá példa, hogy a barkács módon utólag belerakott immobilizer immobilizált, de az nem tervezési hiba.

szóval miről beszélsz?

abban egyetértek, hogy akinek munkaa eszköz az autó, annak sokba kerül, ha nem megy. maximum abban van különbség, hogy melyik márka fogja ezt megvalósítani. Nekem sokadik opelem van, és mindig azzal szembesülök, hogy emberek be akarják magyarázni nekem, hogy az én autóm, amiért én fizettem a szervizszámlákat, az rossz. De bezzeg a japánok milyen jók. És közben látom a szervizes videókon, hogy a japán autók zöme egy hulladék. Meg az van a használt tesztekben, hogy fél méteres lista a visszahívásokról. Toyotánál is. Mi a franctól jó egy autó, amire volt 15 visszahívás??? Miért nem csinálták meg a gyárban elsőre rendesen?

Azt, hogy a toyota fapados, hagyjuk. Egyrészt mert ez szubjektív is, hogy kinek mi a fapados, másrészt az is változik, hogy milyen céllal vesz autót, harmadrészt meg ha odaértél vele, akkor már megoldódott a gondod. Ha odaértél.

Én a pénztárcámmal szavaztam. 16 év vectrázás után megint opelt vettem.


#90088192
(senior tag)
Blog

Ez mind rendben, akkor még egyszer: te 60E után fizetsz egy művelért, amiért én 200E után fizetek. Tegyük fel a költségek kb ugyan azok.

Mit kaptál azért hogy te 3X kicsereltetted a vezérműszíjat?

Ugyan azt amit én kaptam 1 csere áráért!

Akkor melyik a drágább ugyan azon a megtett úton?


bambano
(titán)
Blog

oké, mégegyszer:
SENKIT nem érdekel, hogy háromszor cseréltem vezérműszíjat. két okból:
1. mert aki majmot tart, tartson banánt is
2. mert miközben én többet fizettem a vezérléscseréért, közben egyáltalán nem fizetek a kasztni rozsdáinak eltüntetéséért, amiért te igen.
meg egy rakás más hibáért se, amiket a toyotáról írnak mostanában.

tehát lehet, hogy egy tétel több, a végösszeg kevesebb.


#90088192
(senior tag)
Blog

Ha nekem nem rohad 20 év után sem, és más hiba sincs akkor mi van?
Akkor mégis csak nekem olcsóbb nem?


#90088192
(senior tag)
Blog

Ennyit tesz, hogy nincs hó meg latyak.

Vagyis Bambano régióban lehet az Opel jobb, addik Turbina régióban a Toyota. :K

Vagyis egy meddő vitának vetettünk véget. :R


Diabolis
(tag)
Blog

Eleve nem mindegy, hogy egy autónak tulaja vagy gazdája van. Egy hülye tulaj a vezérműláncot is meg tudja enni két hét alatt, egy gondos gazdánál pedig a mazda sem rohad szét ( de igen ;]). Nálam ez tökéletesen látszik.
A GAstra előző tulaja mérnökember nagypapám volt. 22 éves, lassan belepörög a 300.000km. A blokk nem volt megbontva, átlagban eszik 6,5 litert, és nem rohad sehol. Pedig az egy alsó kategóriás autó. De bármikor el merném vinni bármilyen műszakira.
A B vekinek a lelke is ki volt taposva, tele van olyan hibákkal amikkel már egy gazda régen foglalkozott volna, középkategóriás autó létére 23 évesen szinte bontószökevény. Mondjuk ennek ellenére még mindig él, tegnap vittük a harmadik szakihoz állapotfelmérni, és ő sem mondta, hogy engedjük el.


tsiga18
(tag)

Vártam az új részt, kíváncsi voltam a folytatásra. :))
Addig ne bánd a rá költött időt és összeget, amíg képes mosolyt csalni az arcodra. Ez amúgy sem a tipikus hétköznapi autó kategória.


ncc1701
(veterán)

Mondjuk az is tény, h egy euro5 dízel extrákkal, és egy euro4 szívó benzin "fapad" teljesen más kategória már a bonyolultsága miatt is.


hcl
(félisten)
Blog

Azám, ha legalább egy részét meg tudod oldani magad, akkor olcsón fenntartható cumó ez minden nyűgjével.

BTW megsértődni? Az F Astrám igazi lelketlen, nem nézek vissza rá, de baromi megbízható. Ha nem lennének kókler szerelők, semmi komoly gondja nem lett volna.

@Agyturbina : Én alapból is úgy szervezem az életem, hogy autó nélkül az alapdolgok megvannak. Az autó kényelmi extra. Szóval ha ott kell hagyni szervizben, akkor ott van hagyva.

[ Szerkesztve ]


#90088192
(senior tag)
Blog

Én havi 1X megyek dolgozni, de az ~300km autózás oda és ugyan annyi vissza.
Alap dolgok sem mennek autó nélkül, a falu közepe kb 10km onnan ahol lakom. :DDD

Más világ, ezt akarom elmagyarázni, itt nem az van, hogy tökmindegy ha éppen kicsi gebasz van akkor ledobom a legközelebbi szerelőhöz, mert az is 60km tőlem. És valakinek vissza kell hozni, mert nincs tömeg közlekedés.

Ezt szeretném elmagyarázni, nekem nem buli ha alkatrészt kell üldözni ami a világ végéről jön mint Európa.
Japán itt van a szomszédba, és minden bokorban van ember aki ért hozzá, és mindent lehet kapni.
Eddig szelep fedél tömítést és a kötelezőket cseréltem.
Eredeti futómű (jó utak), kasztni egy rozsda folt sincs....és több mint 15 éves. :DDD
Volt Hiace is kőművesek alól, olyan sosem volt, hogy ne ment volna, és az sem rohadt. Ha nincs a rothadás a kepletben azonos évjáratban SZVSZ megbízhatóbb ha nem nézzük az elmúlt 5 évet. A mostani új járművekről nem tudok és nem is akarok nyilatkozni.

Kicsit másképp kell gondolkodni. :R


hcl
(félisten)
Blog

Inkább te vagy a speciális eset, azaz az a hely :D
De különben már mesélted. :D


#90088192
(senior tag)
Blog

Nem szedem a gyogyszerem. :))
Elgurult. :DDD


bambano
(titán)
Blog

az én életemet úgy szervezték, hogy autó nélkül nem megy. szóval ha ott kell hagyni az autót szervizben, akkor járok a másikkal, ha az is megdöglik, akkor az asszony jár busszal :)


hcl
(félisten)
Blog

Mindenki másképp :)


bambano
(titán)
Blog

- Ne haragudjon, de másképp nem tudtam idejönni.
- más kép nincs is a falon.

:)
gondolom, mindenki azonnal tudja, miből idéztem :)


hcl
(félisten)
Blog

Hirtelen nem, de :C :W :O

[ Szerkesztve ]

üzenetek