[Re:] [Doze:] Motorfelújítós Projekt vol.2 - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Feketelaszlo
(senior tag)

Kicsit furcsának találom a gépi javító iparral kapcsolatos fenntartásaid. Ezek a helyek általában nem a kis személyautósokból élnek, hanem a visszatérő céges megrendelőkből, akiknél ha túl sok hiba jelentkezik a felújító lehúzhatja a rolót, vagyis önérdekük, hogy jó munkát végezzenek. Te is ugyanúgy anyagot fogsz elvenni, csak a műhellyel ellentétben nem tudod, hogy pontosan mennyit, milyen lesz a felületi érdességed, miként változnak a méreteid, stb., csak "szemre" belövöd. Persze nem akarom elvenni a kedved tőle, hiszen ha tényleg nincs semmi baja a motorodnak, akkor ez is működhet, mert ehhez azért kellően tág tűrésű rendszerről van szó (s ezért működik vígan az a 99% is, aki nem törődik a vastagabb hengerfejtömítéssel vagy épp ki sem cseréli), de szerintem azt kár lenne elvitatni, hogy egy erre szakosodott gépműhely ennél jóval profibb munkát tud végezni.


Doze
(aktív tag)
Blog

Az élvonalzó és hézagmérő nem szemre belövés.... úgy ahogyan a jelölőfesték és ahol fog a fesék ott "dudor" van.... lásd kézi hántolás.

Természetesen egy profin felszerszámozott gépműhely minőségben, termelékenységben jobb mint a kézzel végzett munka. Csak azért ott van a bibi hogy a legtöbb motorfelújítást és az ezzel járó gépmunkát végző műhely közelében sincs a "profi" műhelynek. Több 10 millió egy műhely felszerelése, ha nem inkább 100. A kérdés valójában az hogy itthon erre mennyire van igény? Szerintem az esetek többségében nem, és legtöbbször azért nem mert megfizethetetlen... a vevők nem tudják ezt megfizetni.

A legtöbb esetben van egy koszlott műhely, abban olyan gépekkel amit annak idején a fényesebb magyar ipar felszámolásával kerültek piacra.... ezzel nem is lenne baj, ha azok a gépek karban lennének tartva, ha az ágyazatokat felújítanák stb. Lehet precízen dolgozni: megfelelő géppel, de mikor 500mm-en 5 milliméteres kúpot esztergálsz... az kb alátét gyártásra jó.

A jobbik eset ha van pénz akkor beruháznak 10 éves németből behozott gépekre... az hogy ezzel milyen minőséget tudnak hozni azt nem tudom... Itthon kb egy kezemen meg tudom számolni azoknak a műhelyeknek a számát akik a gyárival megegyező munkát tudnak kiadni a kezeik közül, és ez nem az ő hibájuk, egyszerűen a piac...

Persze egy MTZ vagy egyéb szocialista örökség megjavítására ez tökéletesen elég.


Klaus Duran
(senior tag)
Blog

Vásárhelyen vagy egy nagyon profi műhely.
Szerelő is oda vitte a motort hogy felmarják a szelepfészkeket. 500ccm V2
Ha jól tudom akkor a nagy blokkok a fő profitszerzés lehetőség.

Óvatosan hogy kihez viszed mert nem olyan könnyű munka mint sokan hiszik és nem árt ha tapasztalt a szaki.


Ic3man
(tag)

Mi a helyzet a projecttel? :)
Nekem is van egy Swiftem, Sedan 1.6 16V. Szegényke is beteg, nagyon csúnyán füstöl már.
Előny, hogy nem használom már az autót, így nem SOS a javítás. Őszintén szólva így nem szeretném eladni, főleg, hogy nem kapta így jövőre újra műszakit... és nem mellesleg jó bütykölgetni kicsit. :)

üzenetek