[Re:] [Eastman:] Egy hír a setét jövőből: - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Somatom
(veterán)
Blog

És ezt akarják villanyautókkal terhelni. Gratulálok!


Apollyon
(Korrektor)

Pont a napokban volt a hír arról, hogy Kínában elkezdik fejleszteni/építeni az első tórium reaktort:
China to unveil world’s first waterless molten salt reactor, suitable for deserts

Thorium and Molten Salt Reactors in China and Elsewhere

stb.

Szóval nem annyira sötét az a jövő. :)

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Jaaa, hogy lesz majd Kínában egy 2MWattos prototípus. Hát úgy tényleg mindjárt más a szitu. Akkor nem értem, hogy mit paráznak a görögök.

[ Szerkesztve ]


cskamacska
(addikt)
Blog

Ha szó szerint nem lesz minden sarkon egy ilyen, akkor maga az elektromos hálózat még kifinghat egy nagyobb hőhullám alatt. :P

Nyilván elektromos autók nélkül, az elonmászk majd nem csak zinternetet csorgat le a zégbül, de dobál le majd akkukat is ha ez terjedni akar. :U


angyalpc2
(aktív tag)
Blog

Ha valami 10GW lenne, talán.

Egyébként senki nem gondolkodik rajta, hogy

Szénalapú energia hordozók -> emelik a hőmérsékletet
Akkor az összes többi is emelni fogja, ugyebár.

Azért emelik, mert eddig le volt kötve mint energia hordozó, az most a rendszerbe, légkörbe jut(ott).
Hővé alakult.

Atomenergia-> lekötött urán ergiahordozó -> megy a rendszerbe, ökoszisztémába hőként

Nap energia eddig x% visszaverődött, vagy a fák, fű lekötötték. -> most lekötjük felhasználjuk ->hő

Ennek nem lesz vége emberek.
1 megoldás van, el kell takarni a napot hálóval kint a világűrben, hogy ne érkezzen annyi energia a Nap-ból.


#90088192
(senior tag)
Blog

A megoldás még ennél is egyszerűbb, a populáció egy jelentős részét szét kell teríteni több bolygón.
Csökken az adót bolygón a populáció és máris nincs probléma.
Equilibrium.


Apollyon
(Korrektor)

Igen igazad van, a proto reaktor örökre megmarad jelenlegi szintjén, és valszeg még ki is hal az emberiség az elektromos autók miatt.
Bocs, eltévedtem, azt hittem ez nem a pesszimisták és mindenen agonizálók topikja. ;]


Somatom
(veterán)
Blog

Ez nem pesszimizmus, hanem realizmus. A többletkapacitás a kísérlet, a többletterhelés viszont a gyakorlat szintjén van. Ennek fordítva kéne lennie ahhoz, hogy jövőbeni terhelésnövekedést reálisan lehessen tervezni, ütemezni.

[ Szerkesztve ]


Apollyon
(Korrektor)

Vagy esetleg az is lehet, hogy azért próbálkoznak a tóriummal, mert hatékony, és biztonságosabb mint az uránium alapú reaktorok. Mivel utóbbitól az elmúlt évtizedek eseményei miatt félnek a népek.
Energia viszont mindig lesz, attól nem kell tartani. Azt nem fogják engedni, hogy megboruljon az ország energiakiszolgálása, ez nem Argentína meg Venezuela.


Somatom
(veterán)
Blog

Persze, hogy nem fogják engedni. De, ha most kérik a lakosságot az önkorlátozásra, akkor vajon mi lehet a következő lépés? Gyorsan felrántanak pár erőművet, vagy korlátozzák az áramszolgáltatást? Ha szmog esetén korlátozzák bizonyos járművek közlekedését, akkor vajon mit korlátoznak áramhiány esetén?

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

hogyan képzeled a sorrendet?
a: először lakhatóvá teszünk bolygókat majd széttelepítjük a lakosságot
b: először széttelepítjük a lakosságot, majd megvárjuk, amíg az eu kijelöl egy bizottságot, hogy foglalkozzon a lakhatóvá tétel kérdésével?

:P


D1Rect
(félisten)
Blog

Tiszta szerencse, hogy a napelem akkor termel a legtöbbet amikor a legjobban kell a klíma. :)


Jack Hunter
(csendes tag)
Blog

Semmi pánik,dolgoznak már a delta variánson,ha kevesebben leszünk,kevesebb energia is kell.Win-win. ;]


Egon
(nagyúr)
Blog

A görögökkel nem példálóznék.
Az a nép, amely még mindig az 1800-a (sic!) évekbeli angol megszállás alatt épített csatornahálózatot használja, azóta képtelen felújítani, és emiatt a vécét sem lehet normálisan lehúzni náluk, az meg is érdemli ha lerohad a - nyilván hasonlóképp "gondosan" karbantartott - energiaellátó rendszere... :U


updog
(senior tag)
Blog

Nem vagyok egy parázós, mármint nyilván foglalkoztat a jövő és próbálok is tenni azért hogy legyen jövő (én nem intéztem el annyival a dolgot, hogy "erre a világra kár gyereket szülni" és ezzel meg van indokolva hogy miért pusztítom a Földet, "sajnos" van akire hátra szeretném hagyni...), de amiket mostanában olvastam (tök átlagos, normális forrásokból, nem a mindenegybenblog szintű riogatások), és mellé kicsit jobban elgondolkoztam hogy van-e még visszaút, egy kicsit azért összeszorítottam a farpofáimat, hogy valójában mennyire tehetetlenül sodródunk, és amit esetleg mégis tehetnénk azt nem tesszük meg...

(#14) Egon Politikába nem megyek át így forrást már nem is írok, de itthon is tudok példákat elég hasonló helyzetekre, és az okait is...

[ Szerkesztve ]


UnA
(Korrektor)
Blog

Árulnak egyébként olyan klímát, amit közvetlenül lehet napcellára csatlakoztatni?


UnA
(Korrektor)
Blog

Talán neked sem újdonság, hogy száraz területen a vizes öblítésű budi az egyik legnagyobb pazarlás.


#90088192
(senior tag)
Blog

Az már nem az én problémám. ;]

Ahogy neked jobban tetszik. :DDD


8th
(addikt)
Blog

Sosem értettem aki ilyen éghajlatú helyen él mi francért nem vásárol egy dízel generátort amivel járatni tudja legalább a légkondit és a hűtőszekrényt. Lehet, hogy most még évente csak XY napot van rá szükség, de azokon a napokon bármennyi pénzt megadna érte az ember. Meg aztán 1x kell megvenni. Ahogy faluhelyen mondják: elfér, enni nem kér.


#90088192
(senior tag)
Blog

A prioritás tuziviz szivattyúzzás lenne, ha már dízel generátor.

Az hogy enni nem kér az egy igen nagy tévhit.
Az üzemanyag max 3 hónapot bír ki mióta biodizel adagolva van.
A motorolaj évente egyszer csere+szűrők is.
Az indító akkumulátor pedig folyamatos patyolgatast igényel.


D1Rect
(félisten)
Blog

Ha létezik is, nem tudok róla. Szerintem a konvertálási veszteséget mindenképpen bukod.


Eastman
(őstag)
Blog

Bambuszpro
(tag)

Erre volt egy lila titán barátunknak volt egy drasztikusabb megoldása amiből még nagysikerű mozifilmet is rendeztek. Csak egy kesztyű kellett hozzá és hat speciális kavics ;]


Bambuszpro
(tag)

Igen mindenben van energia. Még általánosban meg is tanultad, hogy " Az energia nem vész el csak átalakul". itt egyedül annyi a kérdés, hogy a felszabadult energia mekkora részét tudjuk saját hasznunkra felhasznosítani. mert minél nagyobb részét tudjuk annál kevesebbet pazaroltunk el.


stickermajom
(addikt)
Blog

Nem teljesen. Fordítottan arányos a teljesítménye a hőmérséklettel, így a 25 fokon megadott panelteljesítmény 65-70 fokos panelnél közel 15%-kal csökken. 40 fokos külső hőmérsékletnél tűző napon simán felmelegszik ennyire.


#90088192
(senior tag)
Blog

Arra is van megoldás, nálunk vízzel permetezik a felületet. :K
Persze ez csak haztajiban van így az ipari telepek eleve túl vannak méretezve


finest
(őstag)
Blog

Tetszik, h a végén főzésre használják a franciák a napenergiát a minierőmű tövében. :))


Eastman
(őstag)
Blog

Tetszik, h végignézted. :R


pilóta
(nagyúr)

Uramatyám, Görögországban 40 fog van nyáron? Ilyen nem fordult elő Homérosz óta, minmeghalunk ;]


bkercso
(nagyúr)
Blog

Extrópiát használunk, az energiát csak átalakítjuk, nem "használjuk el".


Tikakukac
(titán)

Ha holnaptól 1 csettintésre lecserélődne az összes bengás autó még érteném is ezt meg a hasonló rikácsolásokat, de ember, legalább picit gondolkozzunk már el: szerinted mikor lesz csak az itthoni autóállomány ötöde villany? Igen, nagyjából akkor mikor a Paks2 hitelt visszafizettük.


Eastman
(őstag)
Blog

Ari ez, a személyautókra fókuszálás.

Ipari dízelek? Óceánjárók? Bányagépek? Teherszállító, kiscsomagszállító dízelautók milliói? Nem az ÁtlagPisti teszi tönkre a bolygót. Legalábbis nem az autójával. A gazdaságnak mennie kell, ez nem kérdés.
A megoldás szinte megfejthetetlen. :(((

[ Szerkesztve ]


Rive
(veterán)
Blog

Atomenergia-> lekötött urán ergiahordozó -> megy a rendszerbe, ökoszisztémába hőként

Az erőművek hőkibocsátása rendszerszinten elhanyagolható. A szén sem az égése során keletkező hő miatt gond, hanem mert az égéshőjéhez képest sokkal többet nem enged visszasugárzódni a beérkező napenergiából.

Ui.: a görögökről szólván - a fő gond, hogy arrafelé a (jobbára) kellemes klíma miatt nem nagyon szeretnek hőszigetelésre költeni. Azaz nyáron ott klímával is csak lyukas vödörbe víz meregetése kiskanállal, naná, hogy sokat eszik...

[ Szerkesztve ]


Tikakukac
(titán)

Kőkeményen húzzák lefele a pakurázást azokban is, a csomagszállító autókat már itthon is folyamatosan nyomják fel villanyosokkal, a németek, franciák, amcsik meg szinte már nem is vesznek több dízelt, ami bírja az megy, aztán villany.

De itt óriási számokról beszélünk, ez nem megy csak így. Sem gyártás, sem töltés miatt. Meg mióta mondjuk felfedezték, hogy lehet csomagot vinni 3 kerekű bringán is, hát az mekkora csoda már és bumm én itt a belvárosban már alig találkozom a klasszikus brummogással, a céghez csak bringás GLS jön vagy 1 éve tuti. Kivétel ha széfeket veszünk :DDD


Somatom
(veterán)
Blog

A probléma az, hogy ma egy csettintésre áramhiány van. Nem tudom, hogy EZ a terv most hogy áll, nem találtam friss infót. Minden esetre tény, hogy már két éve megállapodtak a korlátozásról. Miért, ha oly sok az energia és oly kevés a villanyautó?


Eastman
(őstag)
Blog

:R

El is adtok széfeket? Jó/olcsó/megbízható szállítót tudsz ajánlani? Lenne egy, 20 km-ert kellene utaztatni...


Tikakukac
(titán)

Mennyire menjünk bele? Villanyos a fele család, itt értendő a mérnököt és a nagyfeszen dolgozókat is :B

A legnagyobb para itt az, hogy mifelénk rezsicsökkentés van és még a szaros jelenlegi rendszer karbantartására sincs pénz, nem még, hogy elkezdjenek a srácok fektetni derékvastag földkábeleket mindenhova.

De ugyanezt gyorsan csekkold vízre is. Az infrastruktúra nem tud az emberek után menni, főleg, ha épp romosra lopják a rávaló pénzt. Van bent a cégnél nem egy ember aki most úgy költözött el, hogy előre borítékolta, hogy minden csaptelep víztakarékos kell legyen, mert limites lesz a vízhálózat arrafele.


Tikakukac
(titán)

Az kellene még, így is kaparom az arcomat már.

Ezt amúgy sima GLS hozta, meg ne kérdezd miként, mert 65 kiló vagy mennyi volt darabra és az messze a 25-40 kila fölött mozog amivel ők játszanak alapesetben.


stickermajom
(addikt)
Blog

HDT 80 kilóig visz, nagygép vásárlással eddig jók a tapasztalataim, de olcsónak nem mondanám.


stickermajom
(addikt)
Blog

Ha rendelkezésre áll megfelelő mennyiségű lágyvíz, akkor jó megoldás lehet. Nálam a legnagyobb melegben általában üres a tartály a locsolás miatt.


#90088192
(senior tag)
Blog

Eső vizet gyűjtik erre a célra, lágy is, és ingyen van. :K


8th
(addikt)
Blog

"Az üzemanyag max 3 hónapot bír ki mióta biodizel adagolva van".

Na ez a tévhit. Egy két évvel ezelőtt leállított dízel ducatoval járkáltam a hétvégén. Mentem vele majd 400km-t. Azt a két éves állott gázolajat hajtottam ki belőle éppen amit 2019-ben beletankoltak. Semmi baja nem volt pöccre indult szépen járt jól húzott a motor. De rendben játsszunk el a gondolattal, hogy tényleg csak három hónapot bírna ki. Az ember nyár elején hazavisz a kútról egy 20 literes kanna gázolajat az azt a szezont simán végig tudja csinálni vele.

"A motorolaj évente egyszer csere+szűrők is."

Ez igaz lenne ha nem csak az áramszünetes időszakokat kellene kiváltani vele ami nem lehet több évi két napnál. Úgy értem összeadva, összesen. Teljesen felesleges két naponta cserélgetni.

"Az indító akkumulátor pedig folyamatos patyolgatast igényel."

Folyamatos pátyolgatás = havonta 1x rá kell tölteni.
Aki nem akar bajlódni az vásároljon berántós verziót, abban nincs akku.


Tikakukac
(titán)

Na ez a tévhit.

Na ez az igazi tévhit, hogy ha egyszer ezt kibírta a nagynyomású rendszer, majd fogja kétszer-háromszor vagy éppen így tesz majd egy még újabb rendszer is. Dízelrendszerrel foglalkozó műhelyeket érdemes megnézni, van pár youtube csatorna is róluk, sokan megpörrennének az ott elhangzottaktól.


nevemfel
(senior tag)

Örömmel olvasom, hogy a görögök megtalálták a megoldást:

Az energiaügyi minisztérium arra kérte a görögöket, hogy ne állítsák 26 Celsius foknál alacsonyabbra a légkondicionálók hőmérsékletét.


Tüzi
(veterán)
Blog

Csak ami hő az erőműbű' gyün', az kisugárzódik a zűrbe' éccaka'.
Viszont a szénalapú energiahordozók nagyon jól megfogják azt a hőt ami az UVból lett IR képében menne kifele, mivel változik a hullámhossz. (Ez a közismert "azért vörös a naplemente, mert kék az ég" effektus)
Ez a züvegházhatás' dióhéjban.


#90088192
(senior tag)
Blog

A korrozio valós dolog, a bio dízel hajlamosabb rá.
A biodozel másik átka a baktériumok...
A dízel Ducato meg ha jól sejtem még pre Common rail/pd korszak, azok nem érzékenyek erre.
A baj nem azonnal jön elő a CR esetén sem.
Vagyis

Az olaj elkezd savasodni az olaj teknoben, higroszkopikussá válik.
Azért kell évente cserélni.

Akinek 6 anyja van, az toltogesse az akkumulátor havonta, akkor már egy intelligens töltő, ami szinten tartja.
Csak ugye az extra fogyasztás.
3 havonta illik beindítani mint teszt, ahol pl tuziviz szivattyúzzás történik vele.

Most tervezem ezt össze hozni, igaz kicsit nagyobb amiben gondolkozom: kaptam 2db ~100kW os generátort 3 fázisú, óránként 15l amit kér darabja.
Erdő közel van, ezért is agyalok rajta.

Ehhez az kell variálni az egész villamos rendszert mert kb 100m-re akarom a háztól rakni.
Persze én kicsiben csinálom meg azt ami a generátor telepen van, mert az feszültség és frekvencia szabályozott.


Tüzi
(veterán)
Blog

Hát, tekintve, hogy a globális co2-ért a globális járműflotta kb 12%ban vesz részt (hajókat nem számolva), ennek farigcsálásában nem sok értelmet látok én sem.
Ellenben, ezt könnyebb lenyeletni az átlagidiótvál és sötétzölddel mint azt, hogy heti max kétszer egyél rántott húst és hamburgert, ne pedig naponta kétszer. Mert mondjuk a globális kérődző-állomány kiböfögött/fingott metánja simán egy lapon említhető az összes belsőégésű motor co2-jével, a környzetei károkról nem is beszélve (erdőkivágások a legelők érdekében).

"On a commodity basis, beef and milk from cows are responsible for the highest proportion of these emissions. And almost 40% of that seven gigatonnes is methane produced by fermentation in the stomachs of ruminants – mainly cows."

Namost a 3 gigatonnát szorozzuk be 84-el (ez kb a szorzószám metán-co2 viszonylatban 25-30 éves időtartamban), és ebből a 250 Gtonnából azért lehetne faragni sokat.
Aztán mondjuk az EU is elmehet a 3.14csába a földalapú agrártámogatással, mert még egy ekkora piactorzító f.szságot nem nagyon látsz a világban még egyet... viszont kb ökológiai katasztrófát okoz a kontinensen.
Aztán mondjuk a 40-50 éves szénerőművek 25%os turbináit lehetne cseréni 40-es hatásfokúra.
Aztán mondjuk nem kellene a sok minden szart összerendelni aliexpresszről.
Aztán telefont sem kellene minden évben cserélni.
Lehetne sorolni, de egyrészt sötétzöldeknek nem lehet megmagyarázni ezeket, mert nem veszi be az agyuk, másrészt ugye a gazdaság a Szent Tehén, ahhoz nem nyúlunk, mert akkor nem nyerjük meg a következő választást... és qrva nehéz változást elérni úgy, hogy változni senki nem akar (lásd a SUV-ok esete), a politikus meg 4 évben gondolkodik.

Én simán támogatnék egy olyat, hogy jegyrendszer.
Kap mindenki akinek jogsija van havi 50 liter nyálra jegyet, aztán tessenek beosztani, spórolni ér. Egyből kilőne ám a biciklis közlekedés (ha télen nem akar ráfagyni az ülésre), főleg jóidőben, és a tb-nek is jót tenne a sok elhízott lusta állapógár' (idehaza 40-45% a férfiak között) mozogna egy kicsit.
El lehet menni a sarki közértbe/cigiboltba gyalog is, nem kell arra a 4-500 méterre autóba ülni. El lehet küldeni a gyereket az 1km-erre lévő iskolába gyalog is, mi is úgy mentünk anno, nem haltunk bele. Ezt a brutális pazarlást ami van, ezt már rég meg kellett volna szüntetni, de leginkább elszabadulnia sem lett volna szabad. De ugye ettől pörög a Szent Tehén...

[ Szerkesztve ]


bkercso
(nagyúr)
Blog

A megoldás szinte megfejthetetlen.
Egyet tudok érteni azzal a meglátással, hogy fogösszeszorítva nem lehet ezt a problémát megoldani. Globális méretű életmódváltást és szemléletváltás csak belső motivációból mehet végbe hatékonyan. Ha ezt most sem ugorjuk meg, akkor evolúciós szemétdombra kerülhetünk - ha nem is mint faj (ez nem fenyeget jelenleg), de a civilizációnk a világnézetünkkel együtt elfelejtődhet.

Az amerikaiak 65%-a nem szereti a munkáját, amit nap mint nap végez. Hogyan akarunk így hatékonyan változtatni bármin is? Máshol sem kisebb ez a szám lényegesen.

Központilag pl. a műa csomagolóanyagok kiváltását, illetve hulladékként értékként kezelését és nagyfokú újrahasznosítását lehet szabályozni. Azt mér nem, hogy kapcsoljak-e klímát vagy vonatozzak-e autózás helyett. Meg lehet próbálni, de csak rendőrállam lesz belőle szerintem.

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(veterán)

Elmondjam mi a különbség egy sötétzöld te és közted?
Hogy az előbbi dolgozik, te meg semmit nem csinálsz. Azzal hogy mit lehetne meg mit kéne csinálni tele van a padlás. De te a nagy nulla teljesítményeddel lesötétzöldezel másokat.

üzenetek