[Re:] [eldiablo:] E46 blog 1. rész, édes fájdalom - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


futo001
(senior tag)
Blog

Egyszer vágtam neki az autóbütykölős hobbinak. Elég esélyes, hogy utoljára. :DDD Mondjuk nehezített pálya volt, kis angol (már orosz?) márka, hírhedten sok hibával és kevés alkatrésszel.
Önszántamból soha többet, maradok a bringaszerelgetésnél. Neked kitartást és jó szórakozást. :)


Metalfan
(senior tag)

Anno én is belevágtam az autóbuzerálásba, plusz mellette nekem is volt egy bringám, viszonylag sokat foglalkoztam mindkettővel. A bringánál ez inkább öröm volt, a kocsinál meg legtöbbször csak kínlódás, hogy már megint valami baja van :D Amikor működött, akkor nagyon szerettem, csak aztán egy idő után meguntam, hogy egy 225 lóerős, ámde 17-18 éves kocsi (Volvo S70 T5) motorterében egyszerűen minden gumi- és műanyag elporlad a hőterheléstől (de még véletlenül sem egyszerre, hogy legalább egyszerre lehessen kicserélni mindet), és hogy már az autó tervezi be a bütykölések időpontját, nem én.


eldiablo
(addikt)
Blog

Nekem ezért is esett a választásom egy E46-ra. Talán csak Astra és Swift szaladgál több az utakon. Persze túlzok, de így is rengeteg az új és bontott alkatrész, a legtöbbet frutti árban adják.

Szerencsére nekem sokadik autó, szóval ha elrontom vagy csak sz*r, akkor van amibe át tudok ülni.
Naponta pár órát foglalkozom vele és akkor sem muszájból, így azért egész más. :)


RudiLicenc
(aktív tag)

Tavaly augusztusban esett a választásom egy E46-ra, 2002-es 316i-re. Akkoriban én is egy bő 3090 Ti áráért hoztam el, azóta talán csak mégjobban bolondultak az árak. Akkoriban hallgathattam, hogy lehúztak (jajj, négyhenger, pfejj), DE:
- magyarországi első forgalomba helyezésű és követhető előélet,
- akkoriban 119000 km (mostmár 138000 van benne, ebből látható mennyire szeretem :D),
- teljesen rozsdamentes és majdhogynem sérülésmentes az utolsó csavarig minden egyes alkatrésze és a kaszni,
- egyszóval nem összekeverhető Abdul által külföldről behozott, porából feltámasztott autóval.

Hülye lettem volna otthagyni. Eddig ennyi km alatt és augusztus óta semmilyen hibája nem is volt. :)

Amit ráköltöttem az pusztán preferencia, mégpedig a hang. Megvolt a hangszórók cseréje, a fejegységet pedig egy androidosra cseréltem. Mostmár van vezeték nélküli Apple CarPlay, ami az új autókban is többszázezres felár, természetesen a hang kifogástalan, és várakozások alatt mehet a YouTube vagy a Netflix is. Ez a nagy dicsekvésem, mert ezt még az új i4 M50-ben is megirigyelik! :D

Ezenfelül kódoltam bele nappali menetfényt, villogó féklámpát intenzív fékezésnél, home lightot, stb... Úgyhogy minden extrát, ami volt benne kikapcsolva, megkapott. :R


Gyok2
(aktív tag)

Ha már 6 henger, akkor inkább 25-28i, az 200 LE, abból is van ilyen állapotú :)
Vagy a 23i, abból utána könnyű 25i-t csinálni.


eldiablo
(addikt)
Blog

Nekem az autó hangja is sokat számít, nálam a dízel és a négy henger ennek okán szóba sem jöhetett.
Viszont amit leírtál az engem is elgondolkoztatott volna. :)
Mondjuk én direkt nem hibátlan autót akartam, mert abban nekem nem sok öröm marad. :D

Jó tudni hogy ilyen lehetőségek is vannak az E46-ban. Majd egyszer oda is eljutok az enyémmel, de addig még sok dolog van.

Gyok2,

Ez az autó csak szórakozni kell, nem volt cél, hogy szép vagy erős legyen. Éppen ellenkezőleg.
Erősnek és szépnek ott a Z4 3.0i (E85). :B


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

meg iden ra fogod kolteni az aranak a felet. sportkocsinal ha ugy is akarod hasznalni, akkor megfelelo gumi is kell. hasznalt nincs, ha azon sporolsz akkor meg nem lehet rendesen kiautozni. hasznalt par cuccbol ugyanez, ha log a futomu, akkor nem lesz vele jo moka szerpentinezni.

egyebkent ettol meg lehet imadni fogod, csak keszulj fel ra, hogy ha szereted a megbizhato es kiszamithato dolgokat, akkor ez a budos eletben nem lesz az :DDD. namost sportkocsit en nem mernek ugy meghajtani, hogy a felfuggesztesnel feloldalasan ideges a rebound mert farad.

pro tip: ha eljutsz a "donor autot veszek es a kettobol osszerakok egyet" gondolatig, akkor menekulj, sikitva.

[ Szerkesztve ]


Gyok2
(aktív tag)

OK, bár én inkább választottam volna valami érdekesebbet :)


eldiablo
(addikt)
Blog

Majd kiderül. A pár évvel fiatalabb Z4-re eddig semmi olyan költség nem merült fel ami nem lenne kiszámítható egy 20 év körüli autónál, pedig elektronikából akad benne bőven és kilóméterben is többet futott mint ez az E46.
Szerencsére annyira buta az egész autó (jó értelemben), hogy a legtöbb dolog viszonylag könnyen szerelhető. Ez is a lényeg. Ez nekem nem elsődleges autó, hanem csak szerelgetni kell. Ha számosítani akarom akkor 4. autó, szóval nem veszem a szívemre ha holnap nem idnul be. Mondjuk olyan selymesen indul, hogy élvezet hallgatni. :)

Donor autókat már nézegettem a Z4-hez is... :DDD

Gyok2,
Ez az autó faragni kell, nem napi járósnak. :)
Majd ha ráunok a teljesítményére, akkor jöhet a nagyobb gyári intake, M54B30 szívó oldali vezérlés, főtengely csere és rövidebb hajtó rudak stb... ;)
Mivel sokadlagos autó, ezért nem kell holnapra működőképesnek lennie, állhat fél évet az aknán, nem gond.
Aztán ha 95LE+/L ki jön belőle és 200+ NM akkor elégedett leszek. Ha ez túl macerásnak bizonyul, vagy ráunok akár menet közben is, akkor lehet inkább rakok bele másik motort. Majd meglátom.

Tekintve, hogy mennyi ment bele a PC hobbiba, ez sem sokkal drágább dolog. :N
Hangsúlyozom, nekem ez hobbi célra van.


RudiLicenc
(aktív tag)

Hobbira tökéletes a tied, nekem napi járós autó, nem eshet ki :D

Most láttam a Z4-es posztod, irigyellek… :C


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

:DDD :R barati korben volt egy Z3 3.0, imadtam :).

nekem Volvo C30am volt es kb 10 evesen ott adtam fel, amikor evi kb 1000 euro folott volt az allagfenntartas, igaz markaszervizben hordtam meg nekem az volt a munkabajaro autom.


eldiablo
(addikt)
Blog

3.0L Z3 nagyon durva lehet. Mutatós azokkal a szélesítésekkel, de állítólag mivel a BMW nem hitt a Z3 piaci sikerében (gondolom az 508 fiaskó megviselte őket és ezért is 1.8 és 1.9 motorral jelent meg eleinte csak), nagyon kevés erőforrást engedett csak a fejlesztőknek, ezért (is) az E30 és az E36 alkatrészekből lett össze legózva és sajnos nem a legjobb a kaszni merevsége, sport célra ezért is a Z3 Coupe-t használták/ják.
Amúgy amikor még emészthető árban voltak, majdnem vettem egy 4 hengerest belőle ugyan ilyen célra. :B

Ha napi autó lenne, egészen biztos valami egyszerű japánt vagy koreait választottam volna.

C30 szép autó, máig emlékszem a reklám plakátjaira. Valami olyasmi volt, hogy az elejét néző kis figura örült, a fenekét néző meg rókázott. :DDD
Én mondjuk nem láttam csúnyának.
Mik merültek fel? Szerencsére elképzelni nem tudok ilyet.

Medvetojás,
Köszi. Nagyon sokat dolgoztam azért az autóért talán ezért is tudom annyira élvezni. :)


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

az volt. srac egyebkent minden osszel lerakta az autot a szuloknel a mellekepuletbe es aprilisig ott is maradt. teli gumija egyaltalan nem volt hozza. az volt az indoka, hogy nem akar meghalni, ami igy svedeknel egy teljesen indokolt dontes volt. telre egy 5ost hasznalt maszkalos autonak.

C30 feneke tenyleg szokatlan volt, de imadtam a formait:

jellemzoen a szokasos Volvo dolgok. kettostomegu lendkerek, fek, gumicsere, akkucsere, ezen felul teljes feltengelycsere mert a kokemeny sportfutomu nem birta a tukorsima sved utakat 7 evesen kb 80ezer kmnel. Volvo mercevel kisszerias, specialis cuccal volt tele. nulla holtjatek a kormanyon, Volvo mercevel elkepzelhetetlenul direkt futomu. motorhangolasra es kipufogora meg a C30am hangosabb (!) volt, mint egy ponyvatetos Mazda MX5 ugyanazzal a motorral (van az is barati korben). imadtam, hogy 3000 alatt megvolt a csaladi kombo Volvo eleterzes (kb egy V70/V90 kenyelmevel elol), aztan 4000 folott elszabadult a kora90es japan elmebaj.

V40em lett utana. kb 30%al kevesebbet eszik, erosebb, osszehasonlithatatlanul elhetobb (ha nem csak GTkent hasznalod), feleannyiba sem kerul a szervize, de azert a C30ra mai napig orommel gondolok vissza.

[ Szerkesztve ]


eldiablo
(addikt)
Blog

Na igen, ott azért a tél még mindig tél, nem úgy mint itt. Mondjuk nekem sincs téli szett a Z4-re, de a cimborámnak akinek szintén van egy, Ő egész évben használja. Nincs is másik autója. Én féltem, télen pedig méginkább, ezért garázsban telel. :)

Hű, elég ridegül hangzik, pedig Volvókról mindig azt hallani, hogy örökélet +1 nap.
Szerencsére a Z4 motorja is hasonlóan van hangolva. Lehet menni kényelmesen, de ha leforgatom akkor pedig sportos. :)


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

elso telen itt 5 honapig volt lefagyva minden. de ugy, hogy konkretan az ABS fel uton a boltig vilagitott. van az a pont, amikor a 90es uton 60nal veletlenul korbedrifteled egy kombi FWD Volvoval a korforgalmat, mert annyira nem tapad semmi. szurrealis elmeny.

amit leirtam kb 5-6 ev volt amig megvolt. orokelet +1 nap, viszont ha patikaallapotban akarod tartani mert csaladtaghoz leugrani hetvegen 1000kmes kor volt egy idoben, akkor az markaszervizben nem lesz olcso. ahogy mas premium markaknal se lenne az. cserebe volt, hogy minden rakeszules nelkul beultunk a kocsiba es 5 nap alatt 3200kmet toltunk bele. a 45 literes tank lehetett volna nagyobb, meg egy nap 600km utan az ules lehetett volna egy fokkal kenyelmesebb, de kb ennyi volt az esemeny :DDD. szoval megbizhatonak megbizhato.

üzenetek