üzenetek

hozzászólások


Zsoleszhun
(addikt)
Blog

Gratulálok hozzá, szép barkács :R Azt a hibát Én is elkövettem mikor laptop akksit bontottam mindig levágtam a pontheggesztéseket pedig később jól jött volna forrasztó fülnek így nem kapna kritikus hőterhelést a cella.


Sanyi.mTs
(addikt)
Blog

mekkora a súlyod? jó lenne ezt is tudni a távolságok értékelésénél.


vamzi
(őstag)
Blog

Köszönöm.

Nem hiba. Mérlegeltem és mivel biztosíték huzalt szerettem volna mindenképpen használni, így meg kellett szabaduljak a nikkelszalagtól teljesen. Egyik cella sem kapott 3mp-nél hosszabb forrasztási időt. Előzőleg rossz cellákon gyakoroltam és kísérleteztem ki a technikámat.

(#2) Sanyi.mTs
80kg a saját súlyom, amihez rendszerint tartozik egy ~4kg-os táska, tehát a teljes súlyterhelés valahol 84 kg körül van.

[ Szerkesztve ]


Alchemist
(addikt)

Gratulálok az eredeti ötlethez és a megvalósításhoz!

Egy ismerősöm ilyet vett és nagyon meg van vele elégedve.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Hivatalosan ez milyen járműnek minősül?


Atyus
(tag)

Gratula a szakszerű upgrade-hez!
A hőterhelésre kíváncsi lennék a mostani kora nyári időben. Más nulla fokban, ahol a környezet hűti, de az akkuk minél nagyobb terhelést kapnak, annál nagyobb hűt is adnak le, s ahogy látom, túl sok hőelvezetés nincs a dobozban. Vagy gondoltál a léghűtésre valamilyen formában?


#16939776
(nagyúr)
Blog

Ezt bontott cella újra hasznosításra nagyon jó ötletnek tartom, de nem biztos hogy ár/érték arányban megéri ezeket tuning cellákra cserélni, azért hogy 20%-al messzebb lehessen vele jutni.
Mielőtt bármerre tovább mennél, akár +kapacitás, akár túlfeszelés irányába, nézd meg, hogy milyen hőmérséklet növekményt produkál a motor tekercselése, csapágyazás és a vezetékezés, megszakító.
Mert előfordulhat, hogy nem ilyen hosszú üzemre, fokozott igénybevételre vannak "méretezve".

A biztosíték szálak mekkora ellenállást képviselnek, mérted-e, akár feszültségesésből, akár műszerrel?

[ Szerkesztve ]


klambi
(addikt)

Brutál jó lett! :R
Szerintem ne feszegesd tovább, ez már így is baromira jó. Csatlakoznék a fenti véleményhez, nem biztos hogy a gyártó is felkészítette erre.
(max még az jutott eszembe, hogy ha megszorulnál akkor vezess ki egy csatlakozást és a régi akksit rátud kötni, de ez csak hirtelen jött.)

[ Szerkesztve ]


dugo_
(veterán)

Ha nagyon akarod, akkor ebben a formában ez egy full illegál segédmotoros kerékpár. :D


kmisi99
(addikt)

Hogyan mérted ki a bontott akkukat? Mindet lemerítetted és valami kapacitás mérővel kimérted? Gondolom akkor az összes cellát úgy választottad ki, hogy mindegyik nagyjából 2500mAh körül legyen.

Azért mennyi akkut bontottál ehhez? Én kb 20 laptop akkut bontottam eddig, és átlagosan 6 cellából 4 ami működőképes azok pedig jobb esetben 1000-2000mAh körül vannak, nagyon ritkán fogok ki 2500mAh környéki cellát.


tntmax
(aktív tag)

Érdekes és hasznos cikk. Köszönöm.

Milyen teherbírású ez a bringa? Vajh egy 2 méteres 130 kilós hobbitot is elbír? :-)


big-J
(őstag)

Forrasztas nelkuli, legos megoldas:

https://www.kickstarter.com/projects/1354698863/diy-li-ion-battery-building-kit-make-your-own-1865

V1.5 felejtos, tul keves Amper, V2.0 az igazi.


ncc1701
(veterán)

Azért idővel leesett nekem, h mi az a 10S5P. :)

Ötletes a dolog, faja lett.


big-J
(őstag)

Az elektromos roller nem minosul jarmunek.

Jateknak minosul, jardan mehetne, vagy meg ott se.

http://www.jogiforum.hu/forum/34/36750

Amugy van itt PH-n roller topik.

https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/friss.html


Somatom
(veterán)
Blog

Köxzi! Pont ilyen járművet keresek. Kamionban hurcolnám és Németországban használnám. Van jogsim motorra is, de jó lenne, ha ez valami olyasminek minősülne, amivel bukó nélkül közlekedhetnék, akár bicikli úton is.


#16939776
(nagyúr)
Blog

Ha rendszeresen kellene nagy mennyiségű cellát cserélni benne, plusz hűteni, akkor belefér hogy nagy a kiterjedése, és +2 kontakt van/cella ami a cella belső ellenállását min. megkétszerezi. so-so.

[ Szerkesztve ]


energy4ever
(addikt)
Blog

Egy ilyen mennyivel megy? Alapbol mekkora a teljesitmenye(watt)?


Szajkop
(csendes tag)

Ha a 10S5P topológiában zárlatos lesz egy cella, akkor nem védi a biztosíték a 4másik cellát és zárlat lesz azokban is, és az már elég hogy az egész kigyulladjon...
Vagy valamit félre értettem?
Mekkora a valószínűsége hogy egy cellában rendeltetésszerű használat mellett zárlat lesz?


energy4ever
(addikt)
Blog

1db 18650-es is leviszi a fejed akar, nem mell hozza 4db. E-cigikben olyan van, amerikaban lerobbant mar valakinek a feje miatta. (bar ott nem volt furat a szivargo gaz ellen, stb)


MaxxDamage
(félisten)
Blog

Nem semmi mik vannak...sokszor csak ámulok és bámulok :DD
Grat hozzá, szép darab és köszi a cikket! :R

MD
L


dugesz77
(őstag)

A cellák forrasztásához használt vezetéket én következőre vastagabbra keresztmetszetűre cserélném, főleg ha combosabb cellákat szeretnél később használni. Ezekre értve:

Jelenleg is 2-3 A-al simán terheled oda ezt vékonynak mondanám.
De gratulálok jó lett.

[ Szerkesztve ]


.mf
(veterán)

Szép upgrade (elég szellős volt az eredeti). Én mondjuk inkább egy kempingbringa-kialakításút vettem volna, ha lemerülne, azzal még lehet tekerni, nem csak tolni / rollerezni.

Egy tipp:
"42 V maximális feszültség"
Ha 41 V-ra korlátozod, jelentősen megnő a várható élettartamuk. 1-2 éve, amikor elektromos bringa építésén gondolkoztam, akkor merültem én is ezekbe bele, és találtam egy cikket, amiben azt vizsgálták, hogy a cellák élettartamát milyen tényezők mennyire befolyásolják. A 41 V-ról 42 V-ra töltés között kapacitásban már minimális volt az eltérés (pár százalék), ellenben sokkal több ciklust bírt így. Utána olvastam, hogy a Teslánál is csak 41 V-ra töltik őket.


dugo_
(veterán)

A spec alapján ez egy 350W-os, akár 30km/h-ra konfigurálható ebike. Itton ez a segédmotoros kerékpár kategória.

Ne mondd már, hogy erre rá lehet hazudni a roller kifejezést. Meg aztán az kéne még, hogy ez járdán közlekedjen... :D

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Ez a bibi.


vince
(őstag)

5 amperes biztosítékhuzal, tudatosan választotta: "a cellák egyesével 1-1 biztosítékhuzallal kapcsolódnak a pakkra. Erre azért volt szükség, mert bizonytalan eredetű, használt cellákat használtam fel. Ha egy cella meghibásodik és átmegy zárlatba, akkor így egyszerűen csak leoldódik a pakkról, nem gyújtja ki azt."

[ Szerkesztve ]


carr
(őstag)
Blog

:C :C :C :C
:R
Ezt lájkolom! Király a DIY akkupakkolás!
Grat hozzá!


big-J
(őstag)

Nem ebike mert nincs rajta pedal amivel hajtani lehet, rollernek "kicsit" nagy, ami onmagaban nem baj, de elektromos hajtasa is van.

Segedmotorkerekparnak a kotelezo felszerelesei ezen nincsenek rajta.

Szoval akinek olyan kedve van igyis ugyis megbuntet, akarmit hazudsz ra. :D

[ Szerkesztve ]


vamzi
(őstag)
Blog

Ez egy jó kérdés, mert eléggé szürke zónában van. Ha lenne rajta pedál, akkor kerékpár lenne. Ha 300W-nál nagyobb motorja és/vagy 25km/h sebességnél nagyobb sebességgel tudna közlekedni, akkor segédmotoros kerékpár, amihez már ugye kell sisak meg jogsi. 250W-os motorja van és 25km/h-nál nem tud önerőből gyorsabban menni, szóval passz, hogy jogilag ez pontosan mi. Valahol a roller és a kerékpár között van. Én utóbbinak tartom.


energy4ever
(addikt)
Blog

Ekkora teljesitmennyel roller sem mehetne forgalomban.
Kerekparnak szabalytalan.
Segedmotorkerekparnak szabalytalan.

Maganteruleten lehet hasznalni, es ennyi. Vagy kozteruleten tolva. :DDD

Ezt nemcsak bentetik, de elis tiltjak utana. Akar elkobozzak, akkor meg zsebbe kell nyulni rendesen.


vamzi
(őstag)
Blog

(#6) Atyus
A mostani kellemes időben 50°C-ra megy fel a vezérlő hőmérséklete. Az akupakkon nincs hőmérséklet emelkedés és a motor is éppen csak langyos. Szerencsére van visszajelzője, amin látom a vezérlő hőmérsékletét, így ha kell, akkor majd kitalálok valami hűtést neki. Valószínűleg plusz borda elég is lenne, annak még van hely bent.

(#7) Duracellm...
Megfontolandó amit írsz, a jelenlegi teljesítménye is teljesen kielégítő.

(#8) klambi
Gondoltam rá én is, akár még táskában tartható pótaksira is, de azt már kicsit extrémnek tartom :D

(#10) kmisi99
Van egy töltőm (LiitoKala Lii-500), amiben van beépített NOR teszt, ami előbb feltölti 100%-ra, majd elkezdi meríteni és közben méri a kapacitását, majd ismét fullra tölti. Minden esetben 250mA-rel merítem a cellákat, a gyári adatok is ilyen merítés mellett vannak megadva.
A kiválasztás úgy történt, hogy excelben vezetem a cellákat és a nekem fontos értékei alapján kap egy pontszámot majd sorba rendezem pontszám alapján és a top 50-et vettem. Volt olyan cella, ami hiába volt nagy kapacitású, túl nagy volt a belső ellenállása és emiatt kiesett. Átlagosan 10%-a kuka a celláknak.

(#11) tntmax
120kg-ot írnak a gyári adatokban, de nem lennék nyugodt ilyen terhelés mellett.

(#17) energy4ever
A valóságban 24km/h a végsebessége (üresen kipörög 30-ig és ott leszabályoz). Erős leejtőn egészen megközelíti a 25km/h-t :) A motorja 250W-os.

(#18) Szajkop
Félreértettél valamit, mert minden cella biztosíték huzalon keresztül csatlakozik egymáshoz. Azaz képes arra, hogy ha zárlatos 1 cella, akkor fizikailag leválassza a pakkról magát. Összerakás közben volt is szerencsém tesztelni, mert párszor mellé nyúltam.

(#21) dugesz77
Papíron 5A, a valóságban picit nagyjából 6A-nél olvad el. Maximum 9A-t enged át magán a vezérlő, tehát max terhelésen 1,8A szalad át a huzalon. Hosszútávon sincs melegedés ekkora áramnál a huzalokon.

(#23) dugø
Tekerj az apró betűs részhez. Úgy 350W-os a motor, ahogyan 30km/h-t és 15km-t tud megtenni. Sehogy. 250W-os motorja van és nem képes 25km/h-nál nagyobb sebességre. Tehát nem éri el a segédmotoros kerékpár szintjét.


Snowy_owl
(őstag)
Blog

Ha vidéken jársz kisebb városban vagy faluban, akkor menj végig valamelyik főúton és csodálkozz rá a tornádó kerékpárokra és a robbanómotorral hajtott kerékpárokra. Elárulom előre hogy egyiken se látsz majd bukósisakot sem, illetve átlagban mindegyik tudja a 30at de van amelyik a 40et is, és sok van belőlük.

[ Szerkesztve ]


big-J
(őstag)

Ez nekem is furcsa amugy. Az oregek itt is hajtjak telepulesek kozott bicikliuton a tornadokat, es nem is pedaloznak vele. Hogy az egben nem tiltottak ki innen az egesz ceget... En nem merek e-scooter-el kimenni a telepulesrol, e-bike-on is van rasegites. Ezeken szerintem nincs is rasegites, full illegal.

Amugy az egy masik dolog hogy mindent lehet. Azon belul van egy kisebb reszhalmaz, ami illegal, es megkisebb, amiert ki-ki buntet.


dugo_
(veterán)

&vamzi

Akkor teljesítmény alapján nem az, de pontosan azért ebike, mert nincs rajta pedál és gázkarral megy.

Ha lenne és csak tekerés közben segítene rá, akkor lenne pedelec, ami sima kerékpár, bizonyos megkötésekkel.

[ Szerkesztve ]


big-J
(őstag)

Magyarorszagon legalisan nincs ilyen kategoria, hogy ebike.


Snowy_owl
(őstag)
Blog

Nem csak tornádó(cég) van csak kb. ha valamit ismer valaki akkor az a tornado, vagy ha azt mondom elektromos bicikli akkor a tornado jut eszebe.

Amúgy nem túl biztonságos, sőt szerintem érdemes lenne rá a sisakot kötelezővé tenni. Mondjuk van olyan ismerősöm aki sima bringával törte össze az állkapcsát. Azóta állkapocsvédős sisakban nyomja kizárólag.

[ Szerkesztve ]


energy4ever
(addikt)
Blog

A tornado nekem nem remlik, en Z-tech vagy mi a retket szoktam lattni.

Mas:

Itt a cegnel is van valamelyik hulyegyereknek ilyen szarja. Behozza ha esik az esso, nem szolnak ra. Volt, hogy valaki behozta a robogot. Kivitettek vele, hogy benzines, es gyullekony.
Szerintem egy megbizhato(pl aprilia) motor nem fog csak ugy meggyulladni, de egy ilyen sello/tornado/z-tech retek telepakolt mindenfele akksival, kinai minoseget nem ismero gyartmany... Hat... :U


Snowy_owl
(őstag)
Blog

De mi baj a kínaival? Ma már az nem eredeti ami nem kínai. Minden kínai kb. Vagy legalábbis ott gyártják.


.mf
(veterán)

Az "e-bike" valóban nem jogi kategória, de 4 kW-ig smkp-nak számít az összes nem-rásegítéses, és 250 W névleges + max 20% (300 W) felett a rásegítéses is (s-pedelec sem kerékpárnak számít már). Tehát hivatalosan azok és ez is smkp, tehát első-hátsó lámpa, bukósisak, és B vagy tetszőleges A jogosítvány is szükséges, ha a forgalomban részt vesz.


Somatom
(veterán)
Blog

Továbbá ki van tiltva minden olyan helyről, ahonnan egy smkp. Továbbá, egy smkp -nak rendelkeznie kell érvényes felelősségbiztosítással. A típusengedélyben nem vagyok biztos, de sanszos, hogy kell az is.


big-J
(őstag)

Tipusengedely mellett a biztositashoz pedig kell alvazszam. Az ebikeshop.hu-sok megoldjak valahogy, ok megkotik a boltban amikor megveszed az s-pedelec-et (45kph). Nem tudom, ok mit hasznalnak vazszamnak.

[ Szerkesztve ]


Donki Hóte
(veterán)

Bele sem merek gondolni, hogy mennyibe kerülne 50 db új 3400 mAh-s Panasonic akkumulátorcella :(


Somatom
(veterán)
Blog

Ezek miatt az a pedálos verzió nekem szimpatikusabb.


Teréz Atya
(senior tag)

Amikor megláttam a jól ismert XT60-at, akkor elkezdtem emelgetni a szemöldököm, hogy ez biza kevés lesz. Aztán, amikor megláttam a kisütési áramot, pislogtam, hogy csak 2C.
Szoktam mondogatni a haveroknak, kollégáknak, hogy a koptereim többet esznek, mint egy elektromos robogó, erre itt a bizonyíték! :)
Csak a miheztartás végett, nekem a nagygépem, a KGB Project V2.0 nyélgázon 97A-t nyal be kb. 14V mellett, ami így kicsit kevesebb mint 1,4kW, azaz a robogód elméleti teljesítményének a 4X-e.

Nem mellesleg grat az akkupakhoz! Szerintem ritka sziszifuszi munka lehetett bontani, majd kiválogatni és felforrasztani az akkukat.

Az akkupakk mekkora tömegű? Mivel töltöd, balanszolod? Valami hobbytöltő, vagy a gyári is elég megbízható?


Teréz Atya
(senior tag)

Engem tegnap egy kínai LiPo pack gyíkká változtatott. De már szerencsére elmúlt. :)


big-J
(őstag)

En meg akkor, amikor lattam hogy minden masodik cella mas szinu. :)
Ilyenkor csak azt a terhelest van ertelme ratenni, amit a leggenygebb cella is elbir.

Ez az elmeleti teljesitmeny csak elmeleti. Nekem 350w-os e-scooterem van, 36v*17A-os controller van benne gyarilag. Megy is olyan 35-38at.

Amiket boltban lehet kapni jobbfele pedelec-eket, amikor radugnak egy amper es volt merot, 250w helyett 500-600-at mernek. Amikor a sebesseg korlatozast kiveszed 45 korul mennek, ami szintugy kb 40 lenne ha leszamitjuk a tekeresed.

Nem lehet osszehasonlitani a nevlegeset a valodival.


vamzi
(őstag)
Blog

Az XT60 az gyári csatlakozója és azt akartam, hogy szabadon cserélhető legyen a gyári aksijával. Egyébként én is ezt választottam volna. Ez azért az 1,4kW-tól elég messze áll. Ha befogom a kereket teljesen feltöltött állapotban, akkor vesz fel kb 370W-ot. 1 cella teljes vizsgálata nagyjából bruttó 1 hónap, nettó kb 12 óra. Egyszerre 4 cellát tudok csinálni. A leghosszabb folyamat a pihentetés, mikor 3 hétig le van téve, hogy ellenőrizzem a feszültségvesztést. 2,5 kg az új pakk, azaz 1,5kg-ot ad hozzá pluszban a bringához. És van a pakkon egy 40A-es 10S balanszer, ami teszi a dolgát(ellenőrizve).

[ Szerkesztve ]


tntmax
(aktív tag)

Köszönöm a korrekt választ!


klambi
(addikt)

az cikk alapján elgondolkodtam én is ezen...
nekem 7-8Km közötti az iroda, ezért ugye a 15km hatótáv az alap esetben is bukó...
már meg is néztem milyen cellákkal lehetne kimaxolni az akksi kérdést, és mennibe kerülne az.


big-J
(őstag)

Dehogy buko, siman vannak amik tudnak 15km-t, enyem is olyan. Ez piskota a mai technologiaval. Ha egy 100ast szansz ra, ertelmeset kapsz.


klambi
(addikt)

nem hajtanám minden nap ki inkább, plusz szintén mivan ha tennék egy kitértőt. kevés lenne nekem a 15km ebben az esetben, valamint nem számolva az esetleges hőmérséklet miatti hatótáv csökkenésről valamint a celleaöregedéstől. necces

üzenetek