üzenetek

hozzászólások


sebgutkopf
(őstag)

Ez nagyon szép hatótáv, amiben szerintem neked komoly érdemed van, mert hajlandó vagy a motor mellé tenni a saját erődből.
A 2000m szinttel azért nem biztos, hogy tudsz kacérkodni legfeljebb, ha egy idő után az elektronok kiszállnak a buliból és rásegítés nélkül is mászol tovább.
Az oka pedig egyszerű: a shimano ahogy az akkut monitorozza, enyhén szólva nem azonos kapacitást/hatótávot jelent a gyakorlatban a 100-70% és a 30-0% közötti akkutöltés a gyakorlatban. A feltöltött akku látszatra nagyon sokáig brutálisan jól bírja, alig merül, viszont ez a kitartás nem alkalmazható egy lineáris extrapolációval lefelé. A végén az utolsó 30% már látványosabban gyorsabban kopik, az utolsó 20%-ra pedig alig lehet hagyatkozni az már egy utolsó vész mászás kb és pillanatok alatt elkopik. Tehát ha az első 30%-od itt 628m-t tudott, akkor az utolsónál 30-0% közötti tartományból kb 250m szintet lehet kihozni.

Azt nem tudom, hogy minden rendszernél ennyire látványos-e a különbség, azt viszont láttam másnál is, hogy a vége az mindig rövidebb.


gbors
(nagyúr)
Blog

A Giantem hatótávja is "erodálódik", először minimálisan, a végén durván, kb. így fest (Tour, városi / külvárosi terep, nyár, 35 körüli tempó):
- 100%->99%: 3 km / % ( :D )
- 99% -> 60%: 0.9 km / %
- 59% -> 20%: 0.8 km / %
- 20% -> 0%: kb. 6-8 km összesen. 14-15% körül rájön, hogy nem jól számolt, és onnantól kezdve 8-10%-ot ledob párszáz méter alatt. Az úgy elsőre elég pislogós volt, de aztán megszoktam :)


bulikavagyok
(nagyúr)

Köszi az infót! :R Ez nem túl jó hír... Tesztelni fogom, megnézem mennyit megy el ezzel a töltéssel.
Egyébként ettől függetlenül később meglehet a 2000 méter, mert közel sem vagyok még "csúcsformában". :)

gbors: Köszi neked is!

[ Szerkesztve ]


yle_greg
(tag)

Csak tippelek, de szerintem itt is a kapocsfeszultsegbol kovezkeztet az elektronika a meg tarolt energia mennyisegete, ami a li-ion cellak eseteben nem trivialis szamitas.

Egyreszt a feszultseg nagyon nem linearisan csokken, masreszt siman van olyan, hogy egy adott feszultsegrol indulva egy nagy terheleskor lecsokken a kapocsfeszultseg, majd a terheles vegen par masodperc mulva emelkedni fog a feszultseg, ahogy a kemia az akksiban a cellakat feltolti elektronokkal.

A cellak az akksiban mind kulonbozoek egy kicsit, mas a belso ellenallasuk mas a fajlagos "josaguk", ugyhogy nem lehet veluk pontosan elore tervezni, marpedig az egyszeri elektrinonika ezt teszi, szamol egy maximum es egy minimum kapocsfeszultseggel, meg egy gorbevel, hogy a ketto kozott egy egysegnyi feszultseg csokkenes az hany szazaleknak felel meg.

Nekem nincs szazalekos kijelzesem, csak (asszem) 5 kis pucuka jelzi a toltottseget. Onvedelembol ugy vagyok vele, hogy az utolso pucuka szamomra nem letezik, az utolso elotti eltunese szamomra a nulla szazalek. Igy meg nem maradtam az arokparton. :-)


sebgutkopf
(őstag)

egy adott feszultsegrol indulva egy nagy terheleskor lecsokken a kapocsfeszultseg, majd a terheles vegen par masodperc mulva emelkedni fog a feszultseg, ahogy a kemia az akksiban a cellakat feltolti elektronokkal.

Tökéletesen írtad le, pont így viselkednek a gyakorlatban.

Nekem nincs szazalekos kijelzesem, csak (asszem) 5 kis pucuka jelzi a toltottseget. Onvedelembol ugy vagyok vele, hogy az utolso pucuka szamomra nem letezik, az utolso elotti eltunese szamomra a nulla szazalek. Igy meg nem maradtam az arokparton.

A bringán nekem is az 5 pálcika van a bluetooth rákapcsolt óra alapján látom a százalékokat. Az utolsó pálcikára (20% vagy attól kisebb) valóban érdemes úgy tekinteni, hogy vége, mert onnan max egy utolsó mászást vagy a vész visszafordulást bírja ki, ha parkolóból megyek, akkor bepróbálkozok vele hátha felérek vele a pálya tetejére, akkor még van egy ajándék köröm, mondjuk olyan 100-150m szintet még elvisz az utolsó 20% (ha nincs nagyon hideg), síkon viszont ilyenkor már jobb analógban tekerni és az emelkedőkre spórolni az elektronokkal.
A lényeg, hogy akkor ez nem shimano specifikus téma. Csak azért gondoltam ezt, mert annak idején a shimano talán 2 fw frissítése is az utolsó 20% energia managementjének javításáról szólt.


gbors
(nagyúr)
Blog

Igy meg nem maradtam az arokparton. :-)

Nekem már többször sikerült. Felülmúlhatatlan az érzés, amikor egy 80 km-es túra végén az utolsó 500m-en kapcsol le az elektromos hajtás :DDD


parandroid
(nagyúr)
Blog

"meg nem maradtam az arokparton"

Ezt nem is értem. Pedál nincs azon a biciklin? Megy ám az motor nélkül is, ha tekered...

;]


p


F1DO
(senior tag)

Sziasztok!

'jogszabályi' kérdésem lenne. Ha 300+ wattos e-bike-ot 'varázsolok' a kerékpáromból akkor a szabályos használati minimumhoz elégséges az alábbi tételek?

- kell egy segédmotoros biztosítás
- legalább egy kerékpáros sisak 'bukósisak' -ként
- vezetési jogosítvány - megfeleltetve ennek meglévő A vagy B kategóriás jogosítvány

és ennyi.

Ami még kérdés, hogy városi kerékpárutat használhatok-e? (illetve hogy kerékpárút használatánál be kell tartani 20 Km/h sebesség korlátozást)


f4lcon
(őstag)

féklámpa is kell, de amúgy igen


gbors
(nagyúr)
Blog

Jogosítványból elég az AM, de persze az A és a B is jó.
Ha teljesen szabályos akarsz lenni, akkor:
- először le kell vizsgáztatnod a járművet, mint SMKP-t
- rendes motoros bukó kell (a nyitott elég)
- városban kerékpárúton nem mehetsz, városon kívül igen, max. 30-cal

Zárójel: a fentiekkel nem jellemző, hogy bukik az ember, ha a többi rendben van.


F1DO
(senior tag)

Köszönöm a megerősítést!

A kerékpárutas használat jó lenne ha nem lenne tiltva.. mikor (vidéki) városunkban az újabb jelenség már nem is az, hogy száguldoznak elektromos rollerral minden nélkül, hanem már a szülők azzal viszik a gyereket is és ketten mennek egy rollerral...

[ Szerkesztve ]


yle_greg
(tag)

Hiaba van pedal, ha nem tudom tekerni. :-(
Serult a terdem. Ez annyit jelent, hogy guggolasbol ha kapaszkodas nelkul kell felallnom, akkor az arcomon meglatszik a fajdalom, nem tudom elkendozni.

Lapos uton tudom tekerni, tartani a sebesseget, de ha szembeszel van, akkor elkezd sajogni. Rovid emelkedo megfelelo fokozatban oke, de hosszabban mar nem megy. Mindig rabaszok amikor onerzetbol "Ez meg menni fog!" felkialtassal tuleroltetem.

En olyan ember vagyok, aki mindent is tulbiztosit. Vettem egy pot akkut, es amikor felmerult, hogy esetleg kifogyhat, akkor beraktam a bicaj csomagtartojaba, hogy elijesszem Murphyt. (Ha nem vittem volna, biztosan kellett volna, hehe)

Ha megpukkad az elektronika vagy a motor, akkor az osszes emelkedon tolnom kell, ezt a rizikot vallalom, de ahol csak lehet, ott csokkentem az arokparton maradas eselyet. :-)


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

A kosz a féknyeregnél elkezd összegyűlni, mert a dugattyúk szépen bedolgozzák, aztán halad felfelé a fékkarig. Előfordul, hogy az olajban úszkálhatnak olyan szennyeződések is amik dugulást is tudnak okozni, de ehhez azért nagyon el kell hanyagolni a karbantartást. A vizet inkább a DOT olaj gyűjti össze, ásványi erre kevésbé érzékeny.

A nagyon koszos olaj, főleg a fékkarnál, bárhol okozhat gondot, teljesen mindegy, hogy mit írnak a service manual-ban, vagy mint mutatnak a gyári videókban. A Nagyon koszos olajat ki kell engedni a nyeregnél, az a biztos.

[ Szerkesztve ]


yle_greg
(tag)

Nem ertek hozza, csak kibicelek!
De szerintem ami meg hasznos lehet, ha minel melegebb az olaj a csere kozben, mert akkor folyosabb, ergo a levegobuborekok konnyebben tavoznak a rendszerbol. Legalabbis en igy gondolom. :-)

Nyaron biztosan kiraknam a napra delben, hogy melegedjen fel a csoben levo folyadek, es a csere olaj kannajat is megnapoztatnam.
Rossz idoben persze mikroba is be lehet tenni, bar erdemes elore egyeztetni a tuzoltokkal, hogy raerjenek. Ja, es nem tolem hallotta senki! :-)
(A mikro csak vicc, nehogy kiprobalja valaki!)

Mennyire viszkozus a valtoba valo olaj? Van ertelme melegiteni?


parandroid
(nagyúr)
Blog

Erre nem tudok mit mondani, speciális eset. Én is most épültem fel egy térdsérülésből, nekem a kerékpározás a rehabilitáció része lett. Sportorvossal, vagy fizioterapeutával kell beszélni, ha olyan szervi elváltozás, hogy nem terhelheted, akkor valszeg egyáltalán nem kéne erőltetni a tekerést, ha meg igen, akkor a motornak nincs sok értelme terápiás szempontból, inkább magas fordulaton, kis ellenállással (alacsony fokozatban) pörgetve lenne célszerű használni. No meg nem árt, ha a gép sem dögnehéz.

p


dugo_
(veterán)

Ennél egyszerűbb a megoldás, gyorskötözővel ráhúzod a markolatra a fékkart este, reggelre az összes buborék a túlfolyóban lesz és az első öblítésre tökéletesen légmentes a fék...

[ Szerkesztve ]


big-J
(őstag)

Nem jo a biciklis sisak. Motoros sisak kell, de eleg a felsisak is, nem kell full face legyen.
En ugy tudom hogy az egyeni smkp vizsgaztatast mar evek ota feladtak, nem csinaljak (cm50 beutes a vizsgaztato helyen).

[ Szerkesztve ]


kovacs65
(senior tag)

Van EU szabványos s-pedelec sisak is. NTA-8776

What is an NTA-8776 (speed pedelec) helmet?
A speed pedelec is a two-wheeled vehicle with auxiliary propulsion power, assisting the rider with pedalling up to a maximum of 45 km/h. According to the new EU directive (No 168/2013) on the approval and market surveillance of two- or three-wheel vehicles and quadricycles, the S-EPAC is classified as a moped.

[ Szerkesztve ]


big-J
(őstag)

Megeri ezt megprobalni elmagyarazni ket paraszt rendornek esetleg egy bironak akik semmit se tudnak az ilyesmirol, vagy inkabb venni egy motoros sisakot aminek a vedelme is jobb es valoszinuleg olcsobb is? :D


sebgutkopf
(őstag)

Így világos, köszi!


f4lcon
(őstag)

nekem is van ilyen NTA sisakom (Lazer Anverz) de szemre nagyrészt csak a fejtetőnél levő narancssárga "Do not remove" szivacsban különbözik egy hagyományos sisaktól

üzenetek