üzenetek

hozzászólások


6030D
(Ármester)

Jó lett a cikk, már én is vártam! :R

Amivel ki kellene egészíteni: valahogy csinálni egy mérést a sima tekerés vs. pedelec-kel tekerés között. Kellene rá kölcsönkérni egy wattmérőt, és ugyanazon a körön végigmenni egy hagyományos montival, meg egy pedelec-kel kikapcsolva + összes fokozaton. Akkor látszódna, mennyi watt az az "ezzel nem is kell tekerni" kerékpározás. Bár egy laikusnak az sem fog sokat mondani, de legalább összehasonlítható.

Akinek még mindig nem esik le, mire jó a pedelec, annak pár példa:
- ahogy Runner is említette, el lehet vinni az asszonyt, gyerkőcöket is túrázni olyan helyre, ahova nem bírják. Vagy pedelec-kel kisegíted őket a hegyen, vagy mehetsz te is a síkon. Az elsőt mindenki jobban fogja élvezni.
- ugyan ez, csak haveri társasággal. Ha olyan emberekkel mennél tekerni, akik többet mennek, mint Te, akkor el tudsz velük menni. Ha sima bringával mész, akkor az első pár alkalom után vagy Te hagyod ki a túrát, mert megdöglesz, mire a kereszteződéshez érsz, ahol várnak rád, vagy Ők fognak hanyagolni, mert mindig várni kell.
- túrázás. Ha most tudsz tekerni 30 km-t meg 500 m szintet, akkor ezzel fogsz tudni 60 km-t 1000 m-rel. 2 napi látnivaló egy nap alatt, és ugyanannyira elfáradsz.

Nincs pedelec bringám, ha lenne annyi pénzem, akkor sem azt vennék, hanem simát.
Mentem már pedelec-kel, voltam túrán, ahol volt pedelec-es. Azért volt jó, mert rá nem kellett várni a domb tetején... ;) De tudom, hogy van értelme, csak át kell látni.
(Az autóba is csak az kér automata váltót, ASR-t, meg szervót, aki nem tud vezetni, ugye? Az ne is vezessen. Menjen lóval! :D )

üzenetek