Városi. Ahha... Több, mint 4m, 268LE, 1,8tonna. Még egy villanyminek.
[ Szerkesztve ]
Városi. Ahha... Több, mint 4m, 268LE, 1,8tonna. Még egy villanyminek.
[ Szerkesztve ]
Pedig ez városi, a többihez képest.
És hogy minek?
Azért, mert a naaagy autógyártó mammutokon kívül ( bár talán ők is kezdik csodálkozva felfogni ) most kell megfogni a mostani fiatalokat, mert 10 éven belül nem lesz már más, csak elektromos autó, és már most mutatni kell, hogy a Smart csak e-autót gyárt ( eza mai fiataloknak igencsak jó pont ), és fun és jó lesz. Ez a marketing, és jól csinálják.
Jómagam 48 éves leszek idén, 7 éve e-autózom, és már a második hónapban tudtam, hogy soha többet nem veszek magamnak belső égésű motorral hajtott autót.
Ebből a környezetvédelem 10%-ig érdekel, a többi 90% a hangtalan, rezgéstelen haladás, a brutál gyorsulás ( 2,5 éve Tesla Model 3 Performance ), a fenntartási költségek óriási csökkentése, a távoli elérés ( igen, tudom, már van belső égésűhöz is )... stb.
Miről beszélsz? Ilyen egy városi e-Smart. A másik az nem városi autó, hanem tank.
Hát ez egy újabb dögunalom design lett, de legalább nagy és nehéz. Ja és drága. Ennyiért inkább id3.
+1
1,8t és városi autó.
Dizájn viszont nekem tetszik. Csak hát az ára
Kezdek attol felni hogy hosszutavon mar nem is jonnek kis autok, gyakorlatilag az elmult 2 evben amit uj autot bemutattak azoknak a kb 80%-a SUV. Elvileg tenyleg erre van igeny, mert az atlag paraszt ugy van ha az kifizet 10-15 millat egy autoert akkor legalabb legyen nagy batar. Tok jo hogy ezzel es a 20 kw feletti fogyasztassal pont azt lovik labon, hogy igazan zold legyen.
Ha valaki “igazán zöld akar lenni” az gyalog megy (cipő, zokni nélkül). Mindenki másnak bármilyen elektromos, akkora az előnye a hagyományos meghajtással szemben hogy 100x ennyit is fogyaszthatna.
Bár ugye ha gyalog megy az ember akkor többet mozog, több étel és ital kell.. Mindenki maradjon otthon.
[ Szerkesztve ]
“Ződet” nem ismerem.
Bringát nem kell legyártani? Kellenek hozzá eszközök, ha szervizbe hordod kell az is kell hozzá. Már sokkal több mint az ember két lába. Ha már így kezdjük vizsgálni a dolgokat.
Az embert is le kell gyártani. A felcseperedése is kész öko katasztrófa. Legalábbis a nyugati világban. A meg sem született embernek nem kell se cipő, se bicikli, se autó. Ha már így kezdjük vizsgálni a dolgokat.
[ Szerkesztve ]
Ha már így kezded vizsgálni a dolgokat akkor nyugodtan kezdheted magadnál a probléma orvosolását.
És akkor ezzel nyugodtan be is fejezhetjük.
A megszületésemre nem lehettem befolyással. Viszont nem gyártottam gyereket (legalábbis nem tudok róla), a városban pedig bringával, rollerrel közlekedek. Szvsz. én igyekszem orvosolni a problémát. Az viszont biztos, hogy városi autónak nem vennék ilyen tankot.
[ Szerkesztve ]
Miben van 100x os előnye? 1000x meg 1x kihozták már hogy ahhoz hogy az a 100xos előny egyáltalan megmutassa magát sok sok evig kell hasznalni egy elektrokos autót. Ha a zöld vonatkozását nézed alapból hátrányból indul.. jelenlegi formályában csak lokálisan hasznos, hogy szmog az orrod alatt semmi más problémát nem old meg. :) De a hype működík. Mondom ezt hybrid tulajként.
Ha „csak” a szmogot meg a zajt csökkenti a városokban, már az is jó, a napelemek terjedésével meg a hálózati áram tisztulásával a globális hatás is nőni fog. Nyilván az autóhasználatot kéne csökkenteni általánosan valahogy, de ezt nem fogja egy kormány se direktben forszírozni, mert belebukna. Állampolgári jog egy SUV-ban egyedül ülve lépésben haladni a dugóban! 😂
"Állampolgári jog egy SUV-ban egyedül ülve lépésben haladni a dugóban!"
Függetlenül attól, hogy az benzines, dízel, vagy elektromos.