[Re:] [elektrotank:] KRESZ vs Valóság - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Lauda
(félisten)
Blog

A közösség hozzá van szokva ahhoz, hogy van egy hosszú egyenes út, ahonnét parkolókhoz lehet lekanyarodni és onnét az az út elsőbbséget élvez az onnét kikanyaródokkal szemben.

Ezt sosem értettem miért. Egyik emberke akit megkérdeztem miért így közlekedik ott, azt válaszolta, mert én egyenest haladok. Aha, olyan szabály sosem volt, hogy aki egyenest halad annak van elsőbbsége. Szóval nem értem honnan vesznek ilyeneket. Nálunk már régóta át van alakítva táblásra a tesco parkoló, azóta megszűntek az ilyen problémák.


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Én azt nem értem hogy rengeteg kereszteződésnél a jobbra kanyarodáshoz elég lenne egy sima elsőbbségadás tábla. Ezzel drasztikusan csökkenthetők lennének a dugók. Külföldön van ilyen. Külön kis táblákkal jelölik.


ncc1701
(veterán)

Jaja, jobbra kanyarodásnál én engedném piros lámpa ellenében is a haladást, nyilván feltéve, h nem jönnek.

Részemről a stop táblákat ignorálom ott, ahol szerintem nem indokolt. Ott állok meg, ahonnan látok is valamit.


Lauda
(félisten)
Blog

a stop táblákat ignorálom ott, ahol szerintem nem indokolt. Ott állok meg, ahonnan látok is valamit.

Megállás helyét jelző vonal hiányában ez így a szabályos.


TheLázs
(csendes tag)
Blog

Én Simsonozom, szóval a sebességhatárokon kívül kb. mindent megszegek :D

Viccet félre téve, a kihalt, teljesen üres, belátható bicikliutakon néha szoktam menni.

Aztán, ha állnak az autók és van elég hely, akkor előre megyek, de ez legális. Ha gurulnak, akkor már nem, de erre nem is szokott sor kerülni, mert attól parázok.

Mivel viszonylag hosszú a féktávom, sárgába inkább belerepülök minthogy megálljak.

Aztán, egy lista amivel rendesen a szart is kiijesztik belőlem néha a közlekedőtársaim:

Nem indexel le hirtelen megállás előtt...
Nem kerül ki megfelelő távolságra országúton...
Nem lát és kijön elém...
Nem a saját sávjába kanyarodik (jobbra kis ívben bekanyarodik a belső sávba) és ezzel elsodor...
Meg akar előzni városban - mert ez csak egy szaros simson - de nem rendelkezik a megfelelő hellyel és sebességkülönbséggel, ezért jól rámhúzza, hogy az első olyan helyzetben (Fekvőrendőr, szűk kanyarok, körforgalom, ki kell kerülni valamit) úgy hagyjam ott, mintha állna. Ezt akkor is eljátssza, ha 60-al megyek lakott területen, mert meg akarja mutatni, hogy kinek a f@rka hosszabb.


ncc1701
(veterán)

Valami rémlik, h ilyenkor a tábla vonalában kellene megállni. :)


Lauda
(félisten)
Blog

Csak vasúti átjárónál van ez. Egyébként a kereszteződésbe való behaladás előtt kell megállni. ;) Ennek helye nyilván nem maghatározható, azt szokták tanítani, hogy ott álljunk meg, ahonnan a keresztező forgalom belátható.


tope
(addikt)

Az oktatóm azzal kezdte, hogy ha úgy vezetek mint Ő, akkor megbukok. És valóban, nem lehet minden szabályt maradéktalanul betartani, illetve lehet, de azzal meg a forgalmat fogod feltartani, illetve egyéb szituációkat fog eredményezni, így marad a forgalommal való haladás, és bizonyos esetekben a szabályok be nem tartása...


elektrotank
(tag)
Blog

Nekem úgy rémlik, hogy stop tábla előtt megálltunk, majd előregurultunk. Aztán lehet tévedek. :D

szerk:

tope: Igen, ez olyan, mint amikor 30-as tábla kint van, de az emberek nem épp annyival mennek :D

[ Szerkesztve ]


D1Rect
(félisten)
Blog

Nem ellenőrzöm a napi elindulás előtt a féket, irányjelzőt, tompított és távolsági fényszórót és egyebeket.


mephi666
(nagyúr)
Blog

itt szomszéd településnél van egy vicces kereszteződés, ahol minden szabályt betartva 10méteren belül 3-szor kell megállni :DDD van egy vonallal ellátott stoptábla egy bicikliút előtt, ami teljesen belátható mindkét irányban vagy 100méter hosszan... megállsz, mégy tovább kb 5 métert, újabb stoptábla vonallal, ahol a vonalnál meg kell állnod... igen, csak innen nem látod be a főút forgalmát, tehát előre kell gurulnod oda, ahonnan belátsz mindent és itt is megállni, mert általában erős a forgalom mindkét oldalról... (ha pénzt akarnak termelni a rendőrök, csak ki kell ide ülniük a bokorba... szerintem az emberek 90%-a nem áll meg szabályosan legalább az egyik táblánál)


joghurt
(addikt)
Blog

Van itt egy olyan kereszteződés, ahol éjszaka sem kapcsolják ki a jelzőlámpát. (Sőt, rengeteg. Teljesen feleslegesen, csak szívatják a népet.) Ezek közül az egyiket olyan remekül programozták be, hogy csak minden ötödik lámpaciklusban ad zöldet. Tehát állsz a pirosnál, látod, hogy keresztben piros lesz, de neked nem ad zöldet. Aztán újra vált, és téged megint nem enged el. Stb. Na, itt én éjfélkor-egykor nem szoktam kivárni. Amúgy sem jár senki erre, amúgy is pirosa lesz keresztben.

Hasonlóképp van egy vasúti átjáró, amin mindig csak piros jelzés van. Mert csak.

De klasszikus a Rákosrendező, ahol a sorompó "fél órán túl is zárva tartható". Ha lusta a bakter, nem szórakozik a nyitással-zárással. Vonat sehol, a sorompót megkerülve áttolom a bringát.


Ghoosty
(őstag)

A legritkább esetben tartom be a sebességhatárokat. Jellemzően 5-10-zel többel megyek.
Az Állj! Elsőbbségadás kötelező táblát úgy kezelem, mintha csak sima Elsőbbségadás kötelező tábla lenne.
Ha jobbra kanyarodok, de csak úgy tudok, hogy előtte kicsit balra kell, akkor is csak jobbra indexelek.
Ha 4 vagy több sávos az út és balról éppen elindultak a gyalogosok, mikor én odaérek, akkor nem állok meg.


Lord Myn
(senior tag)

Ez pontosan így van: a STOP von előtt kell megállni, majd nagyon lassan kigurulni, hogy belássunk a kereszteződésbe.

Egyébként igyekszem minden szabályt betartani (ha nem túl irracionális) talán egyet kivéve (ha egyáltalán KRESZ szabálnyak minősül): nálam nem működik a bizalmi-elv... Egyáltalán nem bízom a többi autósban, minden percben fel vagyok készülve, hogy berántja elém a kormányt, hogy jobbra indexel és balra fordul (vagy megy egyenesen tovább), minden egyirányű utcában benézek szembe is, jobbkezes utcáknál meg balra is hátha jön valami tehetséges, aki nem szeretné megadni az elsőbbséget, stb.stb. Ha rajtam múlna a most autózó emberek 10%-nak lenne jogsija...


ivana
(Ármester)
Blog

Ezekről már a 20 éves autók egy része is szól, nemhogy valami modern darab.

(#13) Ghoosty Ha jobbra kanyarodok, de csak úgy tudok, hogy előtte kicsit balra kell, akkor is csak jobbra indexelek. Ebben az esetben nem is szabad balra indexelni, mert megtévesztő lenne.


Lauda
(félisten)
Blog

a STOP von előtt kell megállni

Így van. Ha nincs megállás helyét jelző vonal, akkor pedig az útkereszteződésbe való behaladás előtt kell megállni.

[ Szerkesztve ]


Ghoosty
(őstag)

Márpedig úgy szabályos, hogy először balra indexelsz, majd jobbra. Vizsgán megbuksz, ha nem így csinálod.

[ Szerkesztve ]


bozont
(veterán)
Blog

14 évvel ezelőtt még nekem is úgy tanították, ha nincs vonal akkor a tábla vonalában kell megállni és onnan lassan előregurulni ha nem belátható az útszakasz. Persze én sem így csinálom, mert nincs értelme.


t72killer
(titán)
Blog

Amit notóriusan nem tartok be, és ami miatt már kb 200€-val gazdagítottam az osztrák államkasszát: autópályán, sima-egyenes-tökéletes(-lejtős!) szakaszon 80as tábla (uis 81-el száguldozva biztosan szétszaggatod a tehénkék és Marinénik dobhártyáját).


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Valóban, nekem is ezt oktatták annó.


Lauda
(félisten)
Blog

Én 96-ban tanultam ezt és már akkor is úgy volt, ahogy a jelenleg hatályos jogszabály tartalmazza.

A "stop-tábla" vonalában csak vasúti átjárónál kell megállni a jogszabály szerint.

[ Szerkesztve ]


janeszgol
(félisten)

A kanyarodó autóval szemben elsőbbsége van az egyenesen haladónak. Nem?


Lauda
(félisten)
Blog

Amennyiben azonos út úttestjén keresztezik egy más útján, igen. Itt nem erről van szó. Táblák nélkül ezek a kereszteződések sima egyenrangú útkereszteződések.

[ Szerkesztve ]


janeszgol
(félisten)

Oké, csak gondolom emiatt van ez, emiatt gondolják. Őszinte leszek én is.


tope
(addikt)

Jobbkéz szabály ha nincs tábla, és nagyon sokan ezt nem tudják. Rengeteg ilyen eset van parkolókban pl., vagy megy az út egyenesen, jobbra van 1 utca, onnan fordulna ki az illető (mindegy merre), és nem adják meg neki az elsőbbséget.


Lauda
(félisten)
Blog

;) Fura. Ugye amire gondolsz (A kanyarodó autóval szemben elsőbbsége van az egyenesen haladónak. Nem?) annak mondjuk a legegyszerűbb esete, hogy én haladok egyenest és a szemből érkező balra kanyarodik. Itt az egyenest haladónak van elsőbbsége. A tescos parkolós eset pedig az, hogy az egyik autós halad egyenest és neki jobbra van egy kereszteződés. Táblák sehol. Ha bárhol találkozol ilyennel az utakon, az egyenrangú útkereszteződés, tehát a jobbról érkezőnek lesz elsőbbsége. A tesco parkoló ugyan ez. Ezért nehéz megérteni, hogy ilyen helyzetekben miért gondolják azt emberek, hogy azért van elsőbbségem, mert egyenest haladok. Ha nekem van jobbról egy másik út és nincs tábla sehol, akkor bizony a jobbról érkező elsőbbséget élvez velem szemben. :)

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

"jobbra kanyarodásnál én engedném piros lámpa ellenében is a haladást, nyilván feltéve, h nem jönnek."

Festett irány zöldet szoktak kirakni felénk, pontosan ezzel a céllal.


janeszgol
(félisten)

Ebben teljesen igazad van. Amikor tanultam a kreszt, gondoltam belenézek pár ilyen fórumba, hátha szedek fel valami expertet is a könyvhöz képest. Nos pont ezen ment a vita, emlékszem, a parkolóból való kihajtás az útnak minősül, mikor minősül annak. Olyan elmélkedések voltak, hogy inkább abbahagytam. :)
Én is úgy gondolom, hogy kéne alkalmazni a jobbkezet, mert az is út (a szememben), csak ugye amit leírtál, az ember hajlamos úgy megtanulni, hogy "aha, akkor az egyenesen haladó járműnek mindig elsőbbsége van, kivéve a villamosnak, kész, helo".

[ Szerkesztve ]


Szirtimorc
(aktív tag)

"Táblák sehol. Ha bárhol találkozol ilyennel az utakon, az egyenrangú útkereszteződés,..."

Azért nem mindig. Ha az egyik szilárd útburkolatú a másik meg nem, vagy ha szintkülönbség van, akkor bizony nem egyenrangú utak.

A Kreszprofesszor ezt írta:
"A főútvonal mindig a főútvonal táblánál kezdődik és a főútvonal vége tábláig tart. Azaz a következő kereszteződésnél nem szűnik meg, a közbeeső kereszteződésekben mindig a főútvonalon érkezőnek lesz elsőbbsége."

Viszont mi van olyankor, ha a felhajtó utcán nincs elsőbbségadást kötelező tábla. Ismerek ilyen utat (busz is jár rajta), ahol kint van egy Főútvonal kanyarodik tábla, ami után egy bő kilométerrel van egy körforgalom, Főútvonal vége tábla sehol. A felhajtó utak felén viszont nincs elsőbbségadást kötelező tábla. Tehát ha onnan jövök, simán elvárnám a jobbkéz szabályt. Itt ki írja a betétlapot? Az út kezelője esetleg?

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog

"...ami után egy bő kilométerrel van egy körforgalom, Főútvonal vége tábla sehol...."

Nincs szükség rá.
A körforgalom szabályai egyértelműek. A körforgalom jelzése mellett az elsőbbségadás kötelező táblát is ki szokták tenni a franciák miatt.
Ha nincs kint, akkor is a körforgalom szabályai érvényesek.
Vélhetően a körforgalom után valamelyik irányban folytatódik a főútvonal.
A körforgalom jelzésnek magasabb a prioritása a főútvonal táblánál.
A főútvonal végét amúgy sem kell minden esetben jelölni. Az autópálya vagy autóút jelzés automatikusan érvényteleníti a főútvonal jelzést.


Szirtimorc
(aktív tag)

Félreértettél, a kérdés a körforgalomig tartó szakasz becsatlakozó útjaira vonatkozik


Hieronymus
(addikt)
Blog

Értem.

A főútvonal esetében a kereszteződés előtt ki kell helyezni a főútvonal jelzést vagy az elsőbbséget jelző táblát. Ha nincs, akkor egyenrangú a kereszteződés. Két főútvonal találkozásánál miért kellene megszüntetni a főútvonalakat?

Normáliséknál azért kialakítanak valami szabályzottabb kereszteződéseket ilyen esetekben.


Lauda
(félisten)
Blog

Ha az egyik szilárd útburkolatú a másik meg nem, vagy ha szintkülönbség van, akkor bizony nem egyenrangú utak.

Pontosan így van ahogy írod. Mivel nem egyenrangú utak, ezért nem is lehet egyenrangú utak kereszteződése, tehát a jobbkéz-szabály sem lép életbe.

Viszont mi van olyankor, ha a felhajtó utcán nincs elsőbbségadást kötelező tábla.

Mivel nincs olyan szabály, hogy a főútvonalon haladónak van elsőbbsége, ezért az lesz a hibás, aki nem adta meg a "jobbkezet". A kereszteződésben az elsőbbséget a rendőr, a lámpák, a jelzőtáblák, ezek hiányában a jobbkéz-szabály biztosítja. Tehát nem attól lesz elsőbbségem, mert főútvonalon haladok, hanem ettól, hogy a keresztező utakon kint vannak az elsőbbségemet biztosító táblák.

Egyébként ilyen esetben a közútkezelőt érdemes zaklatni. Azt nem tudom melyik jogszabály tartalmaz erre vonatkozó szabályzást, de a főútvonalon elviekben nem lehetne egyenrangú útkereszteződés. De ezt egy gépkocsivezetőnek nem kell tudnia, mivel az általánosan tanított kreszben ilyen nincs. Szóval nehéz helyzet.

[ Szerkesztve ]


weiss
(addikt)
Blog

USA-ban így van, ha jól rémlik.
----
Amúgy Pesten miért nincs kirakva sok helyen a főút/adj elsőbbséget tábla, vagy csak az utóbbi? Spórolás?

[ Szerkesztve ]


joghurt
(addikt)
Blog

Rosszul tudod. A főútvonalat "észszerű" távolságonként elegendő jelölni, nem kell minden kereszteződés után újra (pláne nem előtte).


flymi
(addikt)
Blog

Legutóbb Lidl felé bekanyarodtam és egyenesen átvágtam a parkoló melletti úton kikerülve így egy lámpát, hajtottam volna ki a másik kereszteződésbe (egyenesen), balról meg jött egy kisteher a parkoló utolsó aszfaltcsíkjáról és simán kivágott elém holott ott jobbkéz szabály van érvényben. Ha nem fékezek puszilkodunk. De Tesconál sajnos ugyanez van. Jobban félti az ember a kocsi bal oldalát mintsem bízik abban, h megadják az elsőbbséget.
Sajnos néha az "erősebb kutya b*szik" elv érvényesül az aszfalton.

Egyszer éjszaka mentem haza és a négysávosról fordultam volna le jobbra. Jelzőlámpa sárgán villogott, sehol senki. Lassítottam vagy 5km/h-ra aztán rúgtam neki. Szemközti kis sötét utcából jöttek is utánam a kékek rögtön, mert volt ott egy stoptábla is.
Azóta minden stoptábla előtt megállok akkor is ha egyébként nem lenne muszáj Ha egy méterrel előrébb állok meg akkor is utánam jönnének az tuti... Van 1-2 hely a városban ahol elég fosul vannak kihelyezve, egy helyen meg még fölösleges is, de ugye nem én döntöm el hová kell vagy sem...

Sebességhatárokat igyekszem betartani, de nagyvárosban úgy vettem észre tartani kell a forgalom ritmusát és kész. Hiába a 60-as tábla ha 75-tel hömpölyög mindenki.

Rendelkezem autós kamerával, jónéhány videót lementettem már magamnak. Többek közt iránylejzés elmulasztasát, behajtani tilos tábla ellénére behajtót vettem fel vele, kiszélesedő főúton !!!jobbról előzőt!!! előzni tilos táblával (ezúton is csókoltatom a jó édes anyukáját) de volt olyan is, h fékeznem és a padkára kellett húzódnom egy szemből előző miatt, mindezt éjjel főúton. Plusz vannak a notórius lassan hajtók akik mindenki idegeire mennek.

[ Szerkesztve ]


flymi
(addikt)
Blog

Valamint emlegetem annak a faroknak a felmenőit aki végig 80-85-tel tötyögött előttem Kaposvár felé még a nyáron aztán mikor előztem volna akkor felgyorsított és mellettem maradt végig, pedig úgy 120-ig rúgtam neki a szembe sávban. Az előzésből végül nem lett semmi, mert időközben megjelentek szembe és nem akartam tovább kíntatni a dolgot, csak meglepő volt ez a húzása. Gondolom ettől jobban aludt aznap éjjel.


Diabolis
(tag)
Blog

Jobbratartás. Jobbratartás. Jobbratartás.
Több sávos úton, akkor is ki kell menni a szélső sávba, ha éjszaka van és üres az út....
A másik halálom a körforgó és az index. Hajtanék be a kerengőbe, a paraszt az előttem lévő kijáraton pedig ezerrel ki, index nélkül. Az Astrával még megoldom, de mondjuk a szívódiesel Nissan kisteherrel anyázok, azzal rá kell készülni az indulásra. És ha jönnek a paraszt után, én már nem tudok úgy elindulni, hogy ne legyen csattanás. A hosszú Ivecót már nem is említem...


Diabolis
(tag)
Blog

Én úgy tudom, hogy minden kereszteződés után jelölni kell, mivel a kereszteződés egy rakat táblát megszüntet (pl. főút, sebességkorlátozás)


Hieronymus
(addikt)
Blog

Azt viszont jelölni kell, hogy elsőbbsége van az útvonalnak.
A kereszteződés eléréséig nincs eltérés a főútvonal és az alárendelt útvonal között. A kereszteződés előtt viszont valamit ki kell tenni, hogy ne a jobbkéz szabály az legyen érvényes.

Kettő település között a 20 km-nyi szakaszon egyszer sem kell jelezni, ha csak mezőgazdasági földutak csatlakoznak a főúthoz.

mód.
Dabolis: "...minden kereszteződés után jelölni kell..."

Csak a kereszteződés után közvetlenül nincs jelentősége. A kanyarodó nem a táblát fogja sasolni, hanem az utat mert kanyarodik. A kereszteződés előtt nyújt hasznos információt, ami általában egy kereszteződés után van, bár nem közvetlenül.

[ Szerkesztve ]


samujózsi
(tag)

Mióta? Én úgy tudtam, vonak híján a táblánál kell megállni. Ami az esetek nagy részében egyáltalán nem életszerű az autósnak, de sokat javítana pl a tábla és a főút közt húzódó kerékpárutat használók lelkiállapotán.
Pesti Duna parton sok helyen van ilyen.


Diabolis
(tag)
Blog

Lehet, hogy nincs jelentősége, még az is lehet, hogy rosszul tudom, de pl. Budakeszin végig ki van téve a 40-es tábla, minden kereszteződés után.


Hieronymus
(addikt)
Blog

A 40-es táblának van jelentősége, mivel korlátozó tábla.
A főútvonal jelzésének csak ott a jelentősége, ahol forgalmat szabályoz.


elektrotank
(tag)
Blog

Ilyennel én is találkoztam nem rég. Olyan 75-80-as tempó, megkezdtem az előzést, de rögtön kapcsolt az úr/hölgy és a kis Punto diesel rögtön kormolt :DDD Bár utána csak azért is elmentem mellette, igaz nem túl szabályosan :U Mondjuk az félelmetes volt, hogy mivel kanyarodott az út, mikor mögötte voltam, a kocsijának egy része átlógott a szembejövő sávba, miközben jött szembe autó, mindez sötétben. Nem emlékszem pontosan, lehet visszahúzódott a saját sávjába, de az is lehet, hogy a szembejövő húzódott le jobban. Őszintén megmondom, nem pont erre figyeltem, de egy ilyen pillanatra emlékszem...

D1Rect: Őszintén? Szerintem ezzel mindenki így van, elnézve, hogy sok-sok autósnak hiányzik egy-egy lámpája.

Lord Myn, Lalikiraly: akkor jó! :K

De beszélhetnénk arról is, hogy a nappali menetfény egy része rosszul van bekötve a régebbi autókon, amiken eredetileg nem volt. Az újaknál gondolom nincs ilyen probléma (ha gyári). Arra gondolok, hogy amikor fel van kapcsolva a tompított fényszóró, akkor a nappali menetfénynek ki kéne kapcsolnia. Legalábbis tudtommal.
(bár, mintha egy újabb autón láttam volna nem rég nappali menetfényt sötétben, vagy ködlámpa lett volna? Mert így nézett ki inkább: [link]. Vagy le vagyok maradva és ebből is van ködlámpás verzió :U ?

A másik az indokolatlan ködlámpa használata. Minimális ködképződésnél már úgy használják, mintha életük múlna rajta, holott inkább elvakítják a szembejövőt. Van, amikor tiszta időben kell négyszemű autókkal farkasszemet néznem, nem épp kellemes a szemnek.


Diabolis
(tag)
Blog

Ja, a menetfény a másik :D Emberke automatán hagyja, mert úgy a műszerfalat látja, elöl meg van pilács... Éppen csak hátul nincs, Te pedig gondolkodsz mögötte a sötétben, hogy a szembejövő országútiját egy szarvas takarja ki, vagy egy említett balfék?


Lord Myn
(senior tag)

A menetfényt azt én is utálom, mert ha kivilágított városban közlekedem, k*ra nem veszem észre, hogy nincs felkapcsolva a tompított, hiszen a műszerfal világít és mivel a város ki van világítva, én is látok (általában úgy szoktam észrevenni, hogy kapcsolni akarok egy klímát/fűtést és látom, hogy sötétek a gombok, nem tudom mi a francért kellett a műszerfalat is by default kivilágítani a menetfénnyel együtt).

(#44) elektrotank: Az első saját autómon még fent a fényszoró mellett volt a gyári ködlámpa, na azzal közvilágítást tudtam csinálni egy sötét utcában. Volt olyan, hogy éjjel + köd + sűrű hóesésben egy autós végig engem követett, mert sz*rt sem látott és amikor félreálltam a térképet megnézni (Z és utáni generációnak: nyomtatott GPS), ő is félreállt mögöttem... :DDD

[ Szerkesztve ]


ivana
(Ármester)
Blog

Ez amúgy bűncselekmény, közúti veszélyeztetés. Ha felveszed akkor nagyon csúnyán megbüntetik (manapság el szokta fogadni a bíróság a fedélzeti kamerás felvételeket bizonyítéknak).


Lauda
(félisten)
Blog

Azt nem tudom mióta van így. 96-ban tanultam ezt, akkor már így volt és azóta sem változott.


Lauda
(félisten)
Blog

A főútvonal tábla jelzését nem szünteti meg az útkereszteződést. A főútvonal tábla jelzését csak és kizárólag a főútvonal tábla vége tábla oldja fel. Azért kell jelezni minden kereszteződés után újra a főútvonalat főútvonal táblával, hogy egy másúk útról érkező, majd a főútvonalra felkanyarodó autós is tudja, hogy főútvonalon halad. Hisz máshonnan honnan is tudhatná.


samujózsi
(tag)

És mi van azokkal az utakkal, amik nem főútvonalak, de a belőlük nyíló utcákban ott virít a macisajt?
Régebben sokfelé láttam olyat, hogy ilyen úton semmivel sem jelezték, hogy elsőbbsége van az ott haladónak, bár erre is kitaláltak már táblát.

üzenetek